آشپزیغذاهای رژیمی

طرز تهیه کیک سبزیجات در فر؛ برای مهمانی با دستور آسان و فوری

کیک ها و شیرینی ها به سبک های مختلفی تهیه می‌شن. کیک ها رو میشه به صورت شیرین و دسری و یا نمکی و مثل غذا تهیه کرد. که امروزه تهیه کیک های کوچک با ارزش غذایی بالا به عنوان پیش غذا و در سبدهای فینگرفود در مهمانی‌ها رواج بسیاری پیدا کرده و با عنوان شورینی میتونید کیک‌ها و لقمه های کوچکی رو مثل سایر فینگر فودها در مهمانی‌ها داشته باشید.

در اکالا امروز آموزش یک نوع کیک سبزیجات خوشمزه و خوش طعم رو آماده کردیم که با هر نوع سبزیجات و موادی که در منزل دارید میتونید تهیه کنید. این کیک برای مهمانی ها و مراسمات یک گزینه ی عالی پذیرایی به شمار میاد و میتونید میزهای شام و مهمونی رو با این کیک خوشمزه ی سبزیجات کاملتر کنید.

از این کیک به عنوان پیش غذا میتونید استفاده کنید. یا در کنار سالاد و سبزیجات پخته به عنوان غذای اصلی تهیه و سرو کنید. برای مواد این سبزیجات خودتون رو حدود نکنید از هر نوع سبزیجاتی میشه استفاده کرد.

عطر و طعم این کیک با مواد ذکر شده بسیار عالی ست ولی به سلیقه خودتون میتونید حذف و اصافه در مواد سبزیجات انجام بدید. با حذف مواد گوشتی میتونید یک نوع کیک سبزیجات کاملا گیاهی داشته باشید و از خوردنش لذت ببرید.

با ما همراه باشید در اکالا بلاگ با طرز تهیه این کیک مقوی و خوشمزه و راحت.

مواد لازم جهت تهیه کیک سبزیجات خوشمزه:
سیب زمینی آب پزیک عدد درشت
مخلوط ذرت و نخود سبزنصف پیمانه
هویج یک عدد
فلفل دلمه ای خرد شدهدو قاشق غذاخوری
شوید و جعفری یک چهارم پیمانه
سیر دو حبه
پیازچهچهار یا پنج عدد
ژامبون در صورت تمایل یک سوم پیمانه
تخم مرغ٣ عدد
آرد سفید یا گندم یک پیمانه
روغن مایع یک سوم پیمانه
ماستنصف پیمانه
بکینگ پودر ۱ قاشق غذاخوری
نمک به میزان لازم حدودا یک قاشق چایخوری
فلفل سیاهیک چهارم قاشق چایخوری
آویشن یا ارگانو یک چهارم قاشق چایخوری
پودر گشنیز یک چهارم قاشق چایخوری
پنیر خامه ایدر صورت تمایل

مواد لازم جهت تهیه کیک سبزیجات خوشمزه

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    برای تهیه این کیک سبزیجات عالی وخوشمزه ابتدا هویج رو ریز رنده کنید و داخل ظرف بزرگی بریزید. سیب زمینی آب پز رو نگینی خرد کنید.

    سیر رو رنده کنید و پیازچه ها رو نیز ریز خرد کنید و بعد سیب زمینی و پیازچه های خرد شده، به‌ همراه سیر رنده شده به هویج اضافه کنید.

    خرد کردن سبزیجات برای کیک سبزیجات

    بیشتر بخوانید: راه و روش های ضدعفونی کردن سبزیجات

    بعد ژامبون یا کالباس خرد شده رو بریزید. مخلوط ذرت و نخود سبز که چند دقیقه آب‌پز کردید و در آب پخته شده به مخلوط بالا اضافه کنید. 

    کالباس و ذرت و نخود را به مواد کیک سبزیجات اضافه کنید

    فلفل دلمه ای سبز و قرمز رو هم خرد کنید و به مواد اضافه کنید. سبزی جعفری و شوید رو نیز خرد کنید و همراه هم به مخلوط سبزیجات بیفزایید.

    فلفل دلمه ای رنگی و سبزی های خرد شده را به مواد کیک سبزیجات اضافه کنیدمواد رو زیر و رو کنید و هم بزنید تا به خوبی با هم مخلوط و یکدست شوند و کنار بگذارید. حالا مواد پایه ی کیک رو آماده کنید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه رولت مرغ و سبزیجات

    در ابتدا فر رو دراین مرحله روشن کنید و اجازه بدید با دمای ١٨٠ درجه سانتی‌گراد، فر گرم شود. برای تهیه بیس و پایه و در واقع خمیر کیک، در ظرف بزرگ و مناسبی تخم مرغ ها رو بشکنید.

    با همزن دستی یا برقی تخم مرغ ها رو هم بزنید تا از لختگی دربیان و خوب مخلوط بشن.به هم زدن تخم مرغ ها برای کیک سبزیجات

    در مرحله ی بعدی ماست رو به تخم مرغ های هم زده اضافه کنید و بعد روغن رو داخل تخم مرغ و ماست اضافه کنید.

    ماست و روغن را به مواد کیک سبزیجات اضافه کنید

    سپس ادویه ها شامل فلفل سیاه، آویشن و پودر گشنیز رو اضافه کنید. یک قاشق چایخوری یا کمتر نمک هم اضافه کنید.

    نمک و ادویه ها را به تخم مرغ زده شده در کیک سبزیجات اضافه کنید.

    و هم بزنید تا مواد به خوبی مخلوط شوند. حالا وقت اضافه کردن آرد است. آرد رو روی مواد الک کنید.

    بکینگ پودر رو هم به آرد اضافه کنید و بعد روی مواد کیک به آرامی الک کنید.

    و بعد از الک کردن با قاشق یا همزن دستی هم بزنید تا آرد به صورت یکدست با همه مواد مخلوط شود و مایه ی خمیری مشابه تصویر به دست آید.

    مایه خمیری شکل کیک سبزیجات

    بعد از اینکه مواد کیک رو آماده کردید، حالا مخلوط سبزیجات و مواد داخلی کیک سبزیجات رو که در ابتدا تهیه کردید به مواد خمیری کیک اضافه کنید. با لیسک یا همزن دستی هم بزنید و مواد رو فولد و زیر و رو کنید تا همه‌ی مواد به طور یکدست در همه خمیر پخش شود و ترکیبی یکدست بوجود بیاد.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه قاطی پلو با سبزیجات

    همان طور که در تصویر مشاهده می‌کنید در نهایت مواد کیک سبزیجات به شکل زیر خواهد بود.

    مواد کیک سبزیجاتحالا مواد کیک برای پخت آماده ست.

    قالب مناسب و مورد نظر رو انتخاب کنید. میتونید از قالب هجده یا بیست سانت استفاده کنید. یا قالب های میان تهی رو انتخاب کنید. اگر از قالب میان تهی استفاده می‌کنید سطح داخلی قالب رو به طور کامل روغن جداکننده بزنید یا کره بمالید و بعد تمامی قسمت ها رو آرد پاشی کنید.

    حالا مواد کیک رو داخل قالب بریزید. میتونید نیمی از مواد کیک رو بریزید. روی آن کمی پنیر خامه ای مشابه تصویر و طوری که پنیر از دیواره های قالب فاصله چند سانتی داشته باشه بریزید.

    ریختن مواد کیک سبزیجات در قالبو در نهایت مابقی مواد کیک رو روی پنیر و داخل قالب بریزید. سطح روی کیک رو صاف کنید و بعد قالب رو داخل فر از قبل گرم شده با دمای ١٨٠ درجه سانتی گراد قرار بدید.

    مدت زمان مورد نیاز برای پخت این کیک خوشمزه حدودا چهل دقیقه است. این زمان تقریبی ست و امکان داره با توجه به دمای فرهای مختلف بین ۴٠ تا ۵٠ دقیقه به طول انجامد.

    بعد از چهل دقیقه و اگر کیک به خوبی پف کرده بود و احساس کردید آماده است، یک خلال دندان یا سیخ چوبی در کیک فرو کنید اگر خلال تمیز در آمد و چیزی به آن نچسبید، به این معنی ست که کیک کاملا پخته است و باید فر رو خاموش کنید.

    بعد از خارج کردن از فر، روی توری خنک کننده قرار بدید تا کمی سرد بشه و از حرارت بی‌افتد. البته بعید است که بتونید صبر کنید! عَطر و بوی این کیک در حین پخت در فر تمام فضای خونه رو پر میکنه و احتمالا شما هم هرچه سریعتر مایل باشید. این کیک خوشمزه را به عنوان غذای جدید میل کنید.

    کیک سبزیجات خانگی بسیار مقوی و خوشمزه

    این کیک رو میتونید مثل نان به صورت داغ و گرم سرو کنید یا اینکه اجازه بدید، کامل سرد بشه و بعد مصرف کنید.

    بعد هم میتونید با سس های مختلف روی کیک رو تزیین کنید و از سبزیجات مختلف برای تزیین روی کیک استفاده کنید.

    نکات تهیه کیک سبزیجات

    • برای مواد داخلی کیک و در واقع سبزیجات آن، میتوانید از هر نوع سبزیجاتی استفاده کنید. مثلا میتونید کلم بروکلی پخته شده داخل کیک به کار ببرید. اسفناج، نعنا و گشنیز تازه،کدوی سبز و مواردی ازاین دست. در واقع میتوانید سبزیجات مختلفی رو جایگزین کنید.
    • نسبت سبزیجات رو میتونید کم و زیاد کنید به این صورت که به طور مثال نخود و ذرت رو کمتر وبیشتر استفاده کنید یا فقط از یک مورد استفاده کنید.
    • آرد رو به همراه بکینگ پودر حتما الک کنید تا سبک شود.
    • استفاده از ژامبون اختیاری ست میتونید حذف کنید و یک کیک سالم با سبزیجات داشته باشید.
    • البته ژامبون عطر و طعم فوق‌العاده ای به این کیک می‌دهد.
    • از گوشت مرغ پخته شده هم داخل کیک میتونید استفاده کنید.
    • استفاده از پنیر خامه ای برای لایه میانی کیک هم سلیقه ای است و میتونید در صورتی که موجود ندارید حذف کنید. چون عطر و طعم این کیک به تنهایی هم فوق العاده خوشمزست.
    • این کیک رو میتونید در قالب های کوچک تک نفره یا قالب های مافین و کاپ کیک تهیه کنید و برای مراسم و مهمانی ها برای میز شام به کار ببرید.
    • اگر از قالب های دایره ای یا مستطیل و مربع استفاده می‌کنید حتما کف قالب رو با کاغذ روغنی بپوشانید. و در صورتی که از قالب میان تهی استفاده می‌کنید، با مخلوط کره و آرد سطح داخلش رو کامل پوشش بدید تا مانع از چسبیدن کیک به دیواره ها شود.
    • این کیک رو حتی متیونید با پنیر خامه ای کاور کنید و تزیین کنید.
    • در زمان پخت روی کیک کمی طلایی میشه و پف میکنه که نشانه پخت کامل کیک هست
    • بعد از تست و اطمینان از پخت کیک، از فر خارج کنید.

    امیدواریم از طرز تهیه کیک سبزیجات لذت برده باشید و در منزل و در مناسبت های مختلف به سادگی از آن استفاده کنید. برای مشاهده دستورات آشپزی دیگر به مجله ما سری بزنید.

    ۵/۵ (۱ نظر)

    نوشته های مشابه

    یک دیدگاه

    1. سلام
      من این کیک سبزیجات رو درست کردم پیمانه هاش رو مطابق دستور عمل اندازه گرفتم تنها تفاوت این بود که به جای فر توی آون تستر کیک رو پختم اما کیکم ترک خورد و ظاهر جالبی پیدا نکرد
      ایراد کارم کجا بوده؟

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.