سبک زندگیسلامت و زیبایی

طرز تهیه ۲۲ دمنوش لاغری سریع و خانگی!

مصرف دمنوش لاغری یکی از راه‌های موثر برای کاهش وزن و چربی سوزی است که به شما کمک می‌کند به ساده‌ترین روش ممکن وزن خودتان را کاهش دهید. در این مقاله از بخش سبک زندگی در اکالا بلاگ می‌توانید با روش‌های مختلف طرز تهیه دمنوش لاغری آشنا شوید.

طرز تهیه دمنوش لاغری خانگی سریع

برخی از گیاهان خاصیت چربی سوزی دارند و به افزایش متابولیسم بدن کمک می‌کنند. استفاده از این گیاهان به صورت دمنوش دمنوش می‌تواند به کاهش وزن شما کمک کند و با بهبود عملکرد سیستم گوارش جلوی اضافه وزن و چاقی را بگیرد. در ادامه این بخش می‌توانید با طرز تهیه معجون لاغری در خانه آشنا شوید.

۱- دمنوش زنجبیل

دمنوش زنجبیل بهترین دمنوش لاغری و چربی سوز شکم و پهلو است که به افزایش سوخت و ساز بدن کمک می‌کند و جلوی اشتهای کاذب را می‌گیرد. مصرف این دمنوش میل شما به غذا خوردن را کاهش می‌دهد و به خاطر طبع گرمی که دارد مانع سردی و ضعف معده می‌شود.

برای تهیه دمنوش زنجبیل باید مقداری زنجبیل خرد شده را به چای خود اضافه کنید یا آن را در آب جوش بیندازید و بعد از ۱۰ دقیقه دمنوش خود را میل کنید.

طرز تهیه دمنوش لاغری

۲- دمنوش چای سبز

چای سبز یکی از بهترین دمنوش ها برای چربی سوزی و افزایش متابولیسم بدن است. مصرف این چای موجب افزایش سوخت و ساز و از بین رفتن چربی‌های دور شکم می‌شود. برای اثربخشی بیشتر لازم است روزانه از حدود ۵ تا ۶ فنجان از این چای مصرف کنید.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    برای تهیه این چای باید مقداری از برگ‌های چای سبز را در قوری بریزید و بعد قوری را با آب جوش پر کنید. حدود ۱۰ دقیقه صبر کنید و بعد می‌توانید این چای را میل کنید.

    بیشتر بخوانید: ۱۰ اسموتی جادویی لاغر کننده + طرز تهیه آن‌ها

    ۳- چای ماچا

    ای ماچا یک نوع نوشیدنی سنتی است که بیشتر در کشورهای جنوب شرق آسیا مثل ژاپن استفاده می‌شود. جالب است بدانید که ماچا همان چای سبز است که به روش متفاوتی فرآوری و آماده می شود و ارزش غذایی آن ۱۰ برابر بیشتر از چای سبز معمولی است.

    مصرف این چای موجب افزایش متابولیسم می‌شود و خاصیت چربی سوزی دارد. چای ماچا بسیار کم کالری است و نوشیدن آن به افزایش انرژی، کاهش کلسترول خون، درمان استرس، درمان یبوست، کاهش تری گلیسیرید و بهبود گردش خون کمک می‌کند.

    برای تهیه چای ماچا باید حدود ۱ تا ۴ قاشق چای‌خوری از چای را در یک ماگ یا فنجان بزرگ بریزید. مقداری آب با دمای حدود ۷۵ درجه سانتی‌گراد به آن اضافه کنید و بعد چای را هم بزنید تا دمنوش شما آماده شود. به خاطر داشته باشید که برای تهیه این چای به هیچ عنوان نباید از آب جوش استفاده کنید.

    طرز تهیه دمنوش لاغری

    ۴- چای دارچین

    مصرف چای دارچین اشتها را کاهش می‌دهد و به کاهش چربی‌های شکم و پهلو کمک می‌کند. اضافه کردن مقداری پودر دارچین یا چوب دارچین به چای یا دمنوش موجب می‌شود تا قند خون شما کنترل شود و راحت‌تر وزن خود را کاهش دهید.

    برای تهیه چای دارچین می‌توانید مقداری پودر دارچین یا چند تکه چوب دارچین را در قوری بیندازید و آن را با آب جوش پر کنید. ۱۵ دقیقه صبر کنید تا چای دم بکشد و سپس آن را میل کنید.

    ۵- دمنوش هل

    هل فیبر زیادی دارد و مصرف آن موجب افزایش احساس سیری می‌شود. مصرف این دمنوش به افزایش سوخت و ساز کمک می‌کند و منجر به افزایش چربی سوزی در بدن می‌شود. برای تهیه این چای باید ۱ قاشق چای‌خوری هل پودر شده را با یک فنجان آب جوش ترکیب کنید و بعد از ۵ دقیقه آن را میل کنید.

    بیشتر بخوانید: ۱۸ دمنوش گیاهی خوش‌ عطر برای رقیق کردن خون

    ۶- چای ریبوس

    چای ریبوس یک نوع چای سرشار از آنتی اکسیدان است که نسبت به چای سبز و سیاه آنتی اکسیدان بیشتری دارد. مصرف این چای تا ۲۲ درصد از ایجاد چربی در بدن جلوگیری می‌کند و برای لاغری بسیار مفید است.

    برای درست کردن این چای باید ۱ قاشق غذاخوری از این چای را در قوری بریزید و بعد آب جوش را اضافه کنید. سپس قوری را برای ۲۰ دقیقه روی بخار کتری قرار دهید تا چای آماده شود.

    ۷- دمنوش گل محمدی

    چای گل محمدی یکی از بهترین انواع چای برای هیدراته کردن و سم زدایی بدن است. مصرف این چای مانع از دست دادن آب بدن می‌شود و برای کاهش وزن نیز مفید است.

    برای تهیه این چای باید گلبرگ‌های گل محمدی را در قوری بریزید و مقداری آب جوش به آن اضافه کنید. حدود ۱۰ دقیقه صبر کنید و بعد چای را صاف کنید و با کمی عسل میل کنید.

    طرز تهیه دمنوش لاغری

    ۸- دمنوش لاغری جینسینگ

    جینسینگ یک دمنوش فوق العاده برای افزایش سوخت و ساز بدن و از بین بردن چربی‌ها است. مصرف این چای موجب افزایش انرژی بدن و متعادل شدن میزان قند خون می‌شود.

    برای تهیه این دمنوش باید ریشه جینسینگ را بشویید و پوست آن را جدا کنید. سپس مقداری از آن را خرد کنید و در قوری بریزید. کمی آب جوش اضافه کنید و صبر کنید تا دمنوش برای ۱۰ دقیقه روی حرارت غیر مستقیم کتری دم بکشد.

    ۹- دمنوش لاغری قاصدک و نعنا

    مصرف این دمنوش به بهبود عملکرد کبد، سم زدایی بدن و افزایش سوخت و ساز کمک می‌کند. این دمنوش برای کاهش وزن بسیار مفید است و به تنظیم اشتها و همچنین افزایش انرژی بدن نیز کمک می‌کند.

    برای تهیه این دمنوش باید مقداری نعنا خشک یا تازه را همراه با کمی قاصدک در قوری بریزید و سپس قوری را با آب جوش پر کنید. حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه قوری را روی بخار کتری قرار دهید تا چای دم بکشد و آماده شود.

    بیشتر بخوانید: لیست کامل دمنوش‌های سرماخوردگی؛ با طرز تهیه آن در منزل

    ۱۰- دمنوش مریم گلی

    مریم گل یک دمنوش آرام بخش است که طبع گرمی دارد و برای رفع سوء هاضمه و کاهش کلسترول بد خون نیز مفید است. مصرف این دمنوش به پاکسازی بدن کمک می‌کند و برای لاغری شکم و پهلو فواید زیادی دارد.

    برای تهیه این دمنوش باید ۱ قاشق از آن را با آب برای ۱۵ دقیقه دم کنید و بعد صاف کنید و همراه با کم آب لیمو ترش تازه و عسل میل کنید.

    ۱۱- دمنوش لاغری زرشک

    زرشک خاصیت چربی سوزی دارد و برای کاهش وزن و افزایش متابولیسم بسیار مفید است. برای تهیه این دمنوش باید به ازای هر نفر از ۲ قاشق غذاخوری زرشک تازه و ۲ لیوان آب جوش استفاده کنید. سپس قوری را برای چند دقیقه روی حرارت کتری قرار دهید تا دمنوش شما آماده شود.

    طرز تهیه دمنوش لاغری

    ۱۲- دمنوش رازیانه

    رازیانه یکی دیگر از انواع دمنوش برای لاغری است که به چربی سوزی بدن کمک می‌کند و احساس گرسنگی را کاهش می‌دهد. در طرز تهیه دمنوش لاغری رازیانه باید مقداری دانه رازیانه را در قوری بریزید و بعد قوری را با آب جوش پر کنید. درب قوری را روی آن قرار دهید و اجازه دهید دمنوش شما در دمای اتاق دم بکشد و آماده شود.

    ۱۳- دمنوش اسطوخودوس

    اسطوخودوس یک گیاه بی‌نظیر برای سم زدایی بدن، تنظیم فشار خون و درمان دیابت و کم خوابی است. مصرف دمنوش اسطوخودوس موجب کاهش میزان چربی بدن و کاهش وزن می‌شود.

    برای تهیه این دمنوش باید ۳ قاشق از این گیاه را همراه با مقداری به لیمو در قوری بریزید و سپس آب جوش را اضافه کنید. اجازه دهید دمنوش برای ۱۰ دقیقه روی حرارت غیر مستقیم کتری قرار بگیرد و آماده شود.

    ۱۴- دمنوش لاغری زردچوبه

    زردچوبه خاصیت چربی سوزی دارد و برای تقویت سیستم ایمنی بدن و همچنین لاغری شکم نیز مفید است. برای تهیه این دمنوش باید مقداری زردچوبه تازه خرد شده یا پودر زنجبیل را همراه با یک عدد چای کیسه‌ای و مقداری آب جوش در قوری بریزید. سپس صبر کنید تا چای شما برای ۱۰ دقیقه روی بخار کتری دم بکشد و آماده شود.

    طرز تهیه دمنوش لاغری

    ۱۵- دمنوش به لیمو

    به لیمو خاصیت ضد التهابی دارد و استرس را کاهش می‌دهد. مصرف این دمنوش برای کاهش وزن مفید است و موجب کاهش اشتها و کاهش میل به مصرف شیرینی‌جات و تنقلات می‌شود.

    در طرز تهیه دمنوش لاغری به لیمو باید مقداری برگ تازه با خشک شده این گیاه را در یک لیوان آب جوش بریزید و اجازه دهید چای شما برای ۵ تا ۱۰ دقیقه دم بکشد. سپس آن را ۲ ساعت بعد از هر وعده غذایی میل کنید.

    ۱۶- دمنوش زیره

    اگر به دنبال دمنوش برای لاغری شکم و پهلو هستید، بهتر است دمنوش زیره را امتحان کنید. این دمنوش به کاهش وزن، تقویت سیستم ایمنی، کاهش کلسترول و چربی خون کمک می‌کند. زیره فیبر زیادی دارد و از همین رو مصرف دمنوش آن موجب افزایش احساس سیری و کاهش اشتها می‌شود.

    برای تهیه دمنوش لاغری زیره می‌توانید ۲ قاشق غذاخوری دانه زیره را برای ۴ تا ۵ ساعت در آب بخیسانید و بعد آن را روی حرارت بجوشانید و از صافی رد کنید. در انتها می‌توانید این دمنوش را هر روز صبح به مدت ۲ هفته میل کنید.

    ۱۷- دمنوش لاغری چای سفید

    چای سفید یکی از انواع چای است که از برگ‌های جوان و سبز همان چای سبز و سیاه تهیه می‌شود. مصرف این چای موجب تجزیه سلول‌های چربی و کاهش چربی‌های شکم و پهلو می‌شود.

    برای تهیه این چای باید مقداری از این چای را در قوری بریزید و بعد قوری را با آب داغ با دمای ۸۵ درجه سانتی‌گراد پر کنید. صبر کنید تا چای برای ۵ تا ۷ دقیقه در دمای اتاق دم بکشد و آماده شود.

    ۱۸- دمنوش بلوبری

    بلوبری سرشار از آنتی اکسیدان است و مصرف چای آن برای افزایش سوخت و ساز مفید است. جالب است بدانید که هیچ میوه‌ای به اندازه بلوبری نمی‌تواند سوخت و ساز بدن را افزایش دهد.

    بلوبری بهترین دمنوش برای لاغری شکم است و به شدت برای کاهش وزن و لاغری مفید است و به تنظیم حرکات روده، جلوگیری از یبوست و کاهش چربی‌های دور شکم کمک می‌کند.

    برای تهیه این دمنوش باید ۲ تا ۳ قاشق چای‌خوری بلوبری را در قوری بریزید و سپس قوری را با آب جوش پر کنید. حدود ۱۰ دقیقه قوری را روی حرارت کتری قرار دهید تا چای آماده شود. می‌توانید این چای را با مقداری عسل میل کنید.

    طرز تهیه دمنوش لاغری

    ۱۹- دمنوش رزماری

    مصرف چای رزماری موجب افزایش چربی سوزی و کاهش وزن می‌شود و برای لاغری بسیار مفید است. برای تهیه این دمنوش باید ۱ قاشق چای‌خوری رزماری خشک را با یک لیوان آب جوش ترکیب کنید. حدود ۵ تا ۷ دقیقه صبر کنید تا چای شما دم بکشد و آماده شود.

    ۲۰- دمنوش برگ بو و دارچین

    اگر به دنبال یک دمنوش لاغری خانگی سریع هستید، دمنوش برگ بو و دارچین انتخاب هوشمندانه‌ای است. این دمنوش برای افزایش متابولیسم بدن، تقویت سیستم ایمنی و همچنین تقویت بینایی مفید است. برای تهیه این دمنوش باید ۲ تکه چوب دارچین را با ۳ عدد برگ بو و یک لیوان آب جوش ترکیب کنید و بعد از ۱۰ دقیقه این چای را میل کنید.

    ۲۱- دمنوش یونجه

    یونجه خواص زیادی برای بدن دارد و مصرف دمنوش آن موجب کاهش وزن، کاهش تورم، سم زدایی و تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. برای تهیه این دمنوش باید ۱ قاشق چای‌خوری برگ یونجه را با ۲ لیوان آب جوش ترکیب کنید و حدود ۱۰ دقیقه صبر کنید تا دمنوش شما آماده شود.

    ۲۲- دمنوش سیب و دارچین برای لاغری

    بهترین دمنوش لاغری قبل از خواب، دمنوش سیب و دارچین است. این دمنوش هم به افزایش چربی سوزی و لاغری کمک می‌کند و هم برای بهبود خواب مفید است. برای تهیه این دمنوش باید ۱ عدد سیب خرد شده را همراه با یک تکه چوب دارچین در قوری بیندازید. سپس ۳ تا ۴ فنجان آب اضافه کنید. حدود ۳۰ دقیقه قوری را روی حرارت غیر مستقیم کتری قرار دهید و بعد چای را میل کنید.

    مصرف دمنوش‌های لاغری یک راهکار ساده برای کاهش وزن و افزایش سوخت و ساز بدن است. به خاطر داشته باشید که برای کاهش وزن باید در کنار مصرف دمنوش‌های مفید، حتما از غذاهای سالم و کم کالری استفاده کنید و فعالیت بدنی داشته باشید. شما از چه دمنوشی برای کاهش وزن استفاده می‌کنید؟

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.