دانستنی

۱۸ دمنوش گیاهی خوش‌ عطر برای رقیق کردن خون

در طب سنتی از دمنوش گیاهی برای رقیق کردن خون استفاده می‌شود. دمنوش‌های گیاهی درست مثل داروهای شیمیایی به درمان غلظت خون کمک می‌کنند و برای اثربخشی بیشتر باید به صورت روزانه مصرف شوند. در این مقاله از مجله دانستنی در اکالا بلاگ می‌توانید با ۱۸ دمنوش گیاهی خوش عطر و طعم برای رقیق کردن خون آشنا شوید.

با ۱۸ دمنوش گیاهی برای درمان سریع غلظت خون آشنا شوید

مصرف دمنوش‌های گیاهی یکی از سریع‌ترین و کم عارضه‌ترین روش‌ها برای درمان غلظت خون است. افرادی که از داروهای رقیق کننده خون استفاده می‌کنند، نباید دمنوش‌های گیاهی را مصرف کنند.

اما برای رقیق شدن خون چه چیزی بخوریم؟ به طور کلی گیاهان دارویی زیادی برای رقیق کردن خون استفاده می‌شوند که در ادامه به ۱۸ مورد از بهترین آن‌ها اشاره شده است.

۱- دمنوش زنجبیل

زنجبیل بهترین رقیق کننده خون گیاهی است که در ترکیبات آن یک نوع اسید طبیعی به نام سالیسیلیک وجود دارد. جالب است بدانید که آسپرین که به عنوان داروی رقیق کننده خون استفاده می‌شود از مشتقات سالیسیلیک اسید است.

بیشتر بخوانید: تقویت سیستم ایمنی بدن در ۱۰ ثانیه

مصرف دمنوش زنجبیل از لخته شدن خون جلوگیری می‌کند و خاصیت ضد انعقادی دارد. برای تهیه دمنوش زنجبیل برای کاهش غلظت خون می‌توانید از زنجبیل تازه، خشک یا پودر آن استفاده کنید و آن را همراه با کمی عسل طبیعی و آب لیمو ترش تازه میل کنید.

۲- دمنوش زردچوبه

زردچوبه یک گیاه ضد التهابی قوی است که به دلیل وجود ماده‌ای به نام کورکومین خاصیت ضد التهابی، ضد انعقادی و رقیق کنندگی دارد. مطالعات نشان می‌دهد که اگر روزانه از یک فنجان چای زردچوبه استفاده کنید، غلظت خون شما به راحتی درمان خواهد شد.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    ۳- چای سبز

    چای سبز یکی دیگر از دمنوش‌های گیاهی برای رقیق کردن خون است که به افزایش جریان خون و تنظیم فشار خون کمک می‌کند. مطالعات نشان می‌دهد که مصرف چای سبز می‌تواند انعطاف پذیری رگ‌ها را افزایش دهد و خون را رقیق کند. برای درمان خانگی غلظت خون می‌توانید روزانه از یک فنجان چای سبز استفاده کنید.

    چای سبز یکی از دمنوش‌های گیاهی خوش‌ عطر برای رقیق کردن خون

    ۴- چای کوهی

    چای کوهی یک گیاه رقیق کننده خون است که به کاهش فشار خون کمک و از انسداد عروق خونی و شریان‌ها جلوگیری می‌کند. مصرف چای کوهی علاوه بر رقیق کردن خون موجب کاهش کلسترول مضر، کاهش التهاب و تقویت سیستم ایمنی بدن نیز می‌شود.

    برای تهیه چای کوهی باید مقداری از این چای را در قوری بریزید و قوری را با آب جوش پر کنید. سپس برای ۵ تا ۱۰ دقیقه قوری را روی کتری قرار دهید تا چای دم بکشد.

    ۵- دمنوش آویشن و عناب

    در طب سنتی مصرف دمنوش عناب و آویشن اثری شبیه به حجامت در بدن دارد و به رقیق کردن خون کمک می‌کند. برای درمان غلظت خون می‌توانید ۶ عدد عناب را با ۱ قاشق چای خوری برگ آویشن خشک در قوری بریزید و قوری را با آب جوش پر کنید و اجازه دهید دمنوش شما برای ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی حرارت کتری آماده شود.

    بیشتر بخوانید: آیا نوشیدن روزانه ۸ لیوان آب اجباری است؟

    ۶- دمنوش دارچین

    دارچین حاوی ماده‌ای به نام کوکارین است که از انعقاد خون جلوگیری می‌کند و موجب رقیق شدن خون می‌شود. برای تهیه دمنوش دارچین می‌توانید از چند عدد چوب دارچین یا پودر آن استفاده کنید و در هفته ۲ تا ۳ بار این دمنوش را میل کنید.

    ۷- دمنوش شوید

    شوید آنتی اکسیدان فراوانی دارد و به کاهش کلسترول خون، جلوگیری از بیماری‌های قلبی و همچنین رقیق شدن خون کمک می‌کند.

    برای تهیه دمنوش شوید می‌توانید ۲ قاشق شوید خشک یا تازه را با مقداری آب جوش در قوری بریزید و برای ۱۰ دقیقه آن را دم کنید. بهتر است از این دمنوش به صورت روزانه استفاده کنید تا غلظت خون شما درمان شود.

    دمنوش شوید یکی از دمنوش‌های گیاهی خوش‌ عطر برای رقیق کردن خون

    ۸- دمنوش گیلاس

    گیلاس از میوه‌های رقیق کننده خون است که در آن ماده‌ای به نام سالیسیلات وجود دارد که اثر آن در بدن درست مثل آسپرین است. برای مصرف دمنوش گیلاس باید از مقداری گیلاس و چند عدد برگ آن استفاده کنید و روزانه یک فنجان از این دمنوش میل کنید.

    ۹- دمنوش توت

    توت سرشار از سالیسیلات است که و مصرف دمنوش آن درست مثل دمنوش گیلاس برای درمان غلظت خون مفید است. برای تهیه دمنوش توت می‌توانید از میوه و برگ توت استفاده کنید و روزانه تا ۲ فنجان از این دمنوش میل کنید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه ۲۲ دمنوش لاغری سریع و خانگی!

    ۱۰- دمنوش نعنا

    نعنا یکی دیگر از گیاهان مفید برای افزایش جریان خون و رقیق شدن خون است. برای تهیه دمنوش نعنا می‌توانید برگ‌های تازه نعنا را همراه با مقداری آب جوش در قوری بریزید و سپس قوری را برای ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی بخار کتری قرار دهید تا دمنوش شما آماده شود.

    دمنوش نعنا یکی از دمنوش‌های گیاهی خوش‌ عطر برای رقیق کردن خون

    ۱۱- دمنوش شیرین بیان

    ریشه شیرین بیان یک دمنوش گیاهی برای رقیق کردن خون است که می‌توانید روزانه یک فنجان از آن را میل کنید. مصرف این دمنوش سرشار از پتاسیم است و از همین رو برای کاهش فشار خون و همچنین سلامت قلب نیز مفید است.

    ۱۲- دمنوش کاسنی

    دمنوش کاسنی اگر به صورت روزانه مصرف شود، به طرز معجزه آسایی غلظت خون را درمان می‌کند. برای تهیه دمنوش کاسنی می‌توانید ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری برگ و ریشه کاسنی را در قوری یا ظرف مناسب بریزید و قوری را با آب سرد پر کنید. سپس آن را با حرارت ملایم روی گاز قرار دهید تا برای ۱۵ دقیقه دم بکشد. در ادامه دمنوش را صاف و آن را میل کنید.

    بیشتر بخوانید: آیا نوشیدن هر روز شیر مضر است؟

    ۱۳- دمنوش گل مینا

    گل مینا یک داروی گیاهی مفید برای رقیق کردن خون و جلوگیری از لخته شدن خون است. برای تهیه این دمنوش می‌توانید از گل مینای تازه یا خشک شده استفاده کنید.

    ۱۴- چای رویبوس

    ریبوس یا رویبوس یک گیاه بومی متعلق به آفریقای جنوبی است که رنگ قرمزی دارد و از آن برای رقیق سازی خون استفاده می‌شود. مصرف این چای برای کاهش فشار خون و جلوگیری از سکته قلبی و مغزی نیز مفید است.

    چای رویبوس یکی از دمنوش‌های گیاهی خوش‌ عطر برای رقیق کردن خون

    ۱۵- چای مرزنجوش

    مرزنجوش که برخی به آن مرزنگوش نیز می‌گویند، از گیاهان رقیق کننده خون است که به بهبود گردش خون، کاهش فشار خون و درمان غلظت خون کمک می‌کند.

    ۱۶- دمنوش زرشک

    زرشک یک رقیق کننده قوی خون است که به افزایش جریان خون، تنظیم فشار خون و کاهش چربی بدن کمک می‌کند. برای تهیه دمنوش زرشک می‌توانید از زرشک تازه یا خشک استفاده کنید. می‌توانید این دمنوش را همراه با کمی عسل خام میل کنید.

    بیشتر بخوانید: مضرات خوردن دسر بعد از شام

    ۱۷- چای ترش

    چای ترش یا چای هیبیسکوس یکی از دمنوش‌های مفید برای درمان غلظت خون است که قدمت استفاده از آن به دوران باستان برمی‌گیرد. این چای خاصیت ضد التهابی دارد و کنترل قند خون، تنظیم فشار خون، کاهش کلسترول و رقیق شدن خون کمک می‌کند.

    چای ترش یکی از دمنوش‌های گیاهی خوش‌ عطر برای رقیق کردن خون

    ۱۸- دمنوش جینسینگ

    جینسینگ یک گیاه فوق العاده برای تنظیم فشار خون، تنظیم قند خون، تصفیه خون و همچنین درمان غلظت خون است. برای تهیه دمنوش جینسینگ می‌توانید از ۱ تکه ریشه گیاه جنسینگ یا ۱ قاشق غذاخوری پودر جینسینگ استفاده کنید.

    مصرف دمنوش‌های گیاهی یک روش ساده برای درمان غلظت خون است که علاوه بر رقیق کردن خون فواید زیادی برای بدن دارد. به خاطر داشته باشید که دمنوش‌های گیاهی نباید بیش از حد استفاده شود. خانم‌های باردار و همچنین کسانی که از دارو استفاده می‌کنند، به هیچ عنوان نباید بدون مشورت با پزشک از دمنوش‌های گیاهی استفاده کنند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.