دانستنی

تاثیر آب هویج بر پلاکت خون

آیا تا به حال چیزی در مورد تاثیر آب هویج بر پلاکت خون شنیده‌اید؟ آب هویج فواید زیادی برای سلامتی دارد و می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن و همچنین افزایش تعداد پلاکت‌های خون کمک کند. در این مقاله از مجله دانستنی در اکالا بلاگ به شما می‌گوییم که مصرف آب هویج چطور بر پلاکت خون تاثیر می‌گذارد.

آب هویج چطور موجب افزایش پلاکت‌های خون می‌شود؟

آب هویج یک نوشیدنی مفید برای افزایش انرژی بدن، جلوگیری از سرطان، تقویت عملکرد مغز، تقویت استخوان‌ها و تقویت سیستم ایمنی بدن است. اما فواید آب هویج تنها به همین چند مورد ختم نمی‌شود، این آب میوه خوش طعم و نارنجی رنگ می‌تواند به افزایش تعداد گلبول‌های سفید خون همچنین تقویت پلاکت‌ها کمک کند.

پلاکت‌ها سلول‌های خونی هستند که با ایجاد لخته‌های خونی جلوی خونریزی را می‌گیرند. زمانی که تعداد پلاکت‌های خون کمتر از حالت طبیعی باشد، بدن دائما دچار خونریزی می‌شود و توقف آن نیز مشکل خواهد بود. اما خوردن آب هویج چطور به تقویت پلاکت‌های خون کمک می‌کند؟ هویج مقدار ویتامین A زیادی دارد و این ویتامین برای تولید پلاکت خون ضروری است.

هویج دارای ویتامین C نیز است که این ویتامین موجب تقویت سیستم ایمنی بدن و افزایش تعداد پلاکت‌های خون می‌شود. مصرف آب هویج به دلیل ویتامین C موجود در آن به جذب آهن کمک می‌کند و موجب جلوگیری از کم خونی و افزایش تعداد پلاکت‌ها می‌شود.

بیشتر بخوانید: کدام غذاها قند خون را افزایش می‌دهند؟

آب هویج چطور موجب افزایش پلاکت‌های خون می‌شود؟

طریقه مصرف آب هویج برای افزایش پلاکت خون

برای افزایش پلاکت خون می‌توانید برای چند روز متوالی، هر روز از ۲ تا ۳ لیوان آب هویج تازه استفاده کنید تا پلاکت‌های شما بعد از ۳ تا ۴ روز افزایش پیدا کنند.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    به منظور اثربخشی بیشتر می‌توانید ۲ تا ۳ قاشق آب چغندر قرمز یا لبو نیز به آب هویج خود اضافه کنید. لبو سرشار از آنتی اکسیدان و هموستاتیک‌های طبیعی است که به انعقاد خون و افزایش تعداد گلبول‌ها کمک می‌کند.

    اگر طعم آب هویج را دوست ندارید می‌توانید از آب هویج در کنار مقداری بستنی استفاده کنید. از آن جایی که ویتامین A محلول در چربی است، مصرف آب هویج همراه با بستنی موجب افزایش جذب ویتامین A می‌شود.

    هر چند تاثیر آب هویج بر پلاکت خون ثابت شده است، اما به خاطر داشته باشید که آب هویج قند و کالری زیادی دارد و زمانی که با بستنی مصرف شود، میزان کالری‌های آن افزایش پیدا می‌کند. به هیچ عنوان از آب هویج بستنی به صورت هر روزه استفاده نکنید.

    برای درمان پلاکت خون باید ۳ تا ۴ روز متوالی آب هویج میل کنید تا تعداد پلاکت‌ها افزایش پیدا کنند. افرادی که به بیماری خاصی مبتلا هستند، افرادی که از دارو استفاده می‌کنند و کسانی که پلاکت آن‌ها بسیار کمتر از حالت نرمال است، حتما قبل از مصرف آب هویج با پزشک متخصص مشورت کنند.

    بیشتر بخوانید: ۳۰ مواد غذایی برای کاهش سریع قند خون

    طریقه مصرف آب هویج برای افزایش پلاکت خون

    اگر تعداد پلاکت‌های خون شما کمی کاهش پیدا کرده است، می‌توانید با مصرف روزانه آب هویج برای ۳ تا ۴ روز این مشکل را برطرف کنید. فراموش نکنید که کاهش پلاکت خون دلایل زیادی دارد و قبل از خوددرمانی لازم است علت بروز این مشکل را شناسایی کنید.

    منابع:

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.