خواص مواد غذایی

خواص توت فرنگی برای پوست + طرز تهیه ماسک توت فرنگی

توت فرنگی یکی از مفیدترین میوه‌ها برای پوست است که مصرف آن هم به صورت خوراکی و هم به صورت ماسک می‌تواند به جوانسازی، روشن شدن و سلامت پوست شما کمک کند. در این مقاله از بخش سبک زندگی در اکالا بلاگ می‌توانید با خواص توت فرنگی برای پوست به طور کامل آشنا شوید

۸ مورد از مهم‌ترین خواص توت فرنگی برای پوست

توت فرنگی یک میوه سرشار از ویتامین C، آنتی اکسیدان، ویتامین A و فولیک اسید است که مصرف آن موجب جوانسازی و افزایش درخشندگی پوست می‌شود. در ادامه به ۸ مورد از خواص جالب توت فرنگی برای پوست اشاره شده است.

۱- جلوگیری از پیری پوست

توت فرنگی سرشار از آنتی اکسیدان است و از رو از ایجاد چین و چروک‌های پوستی جلوگیری می‌کنید و مانع آسیب پوست در برابر اشعه مضر نور خورشید می‌شود. مصرف توت فرنگی به صورت خوراکی کلاژن سازی را افزایش می‌دهد و ماسک آن چین و چروک‌های ریز پوست را محو می‌کند.

۲- درمان جوش

توت فرنگی یک میوه اسیدی و مفید برای کنترل چربی پوست و جلوگیری از جوش و آکنه است. استفاده از این میوه به صورت موضعی به درمان جوش کمک می‌کند و با پاکسازی پوست ظاهری یکدست و درخشان به پوست شما می‌بخشد.

بیشتر بخوانید: ۲۵ ماسک مو با روغن نارگیل

۳- روشن شدن پوست

یکی دیگر از خواص توت فرنگی برای پوست کمک به روشن شدن رنگ پوست است. توت فرنگی سرشار از ویتامین C و آنتی اکسیدان‌های متنوع است و از همین رو استفاده از آن به عنوان ماسک موجب روشن شدن رنگ پوست می‌شود. استفاده از ماسک توت فرنگی پوست را روشن می‌کند و درخشندگی و طراوت بی‌نظیری به آن می‌بخشد. می‌توانید از توت فرنگی به عنوان اسکراب برای رفع تیرگی‌های پوست استفاده کنید.

۴- رفع سیاهی زیر چشم

استفاده از ماسک توت فرنگی تیرگی و پف زیر چشم را برطرف می‌کند و با از بین بردن سلول‌های مرده پوست موجب شادابی بیشتر پوست زیر چشم می‌شود.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    خواص توت فرنگی برای پوست

    ۵- لایه برداری پوست

    توت فرنگی سرشار از اسید سالیسیلیک است و از همین رو استفاده از آن به صورت موضعی درست مثل یک لایه بردار، سلول‌های مرده پوست را حذف می‌کند و به لایه برداری پوست کمک می‌کند.

    ۶- آبرسانی پوست

    توت فرنگی مقدار آب زیادی دارد و سرشار از اسیدهای آلفا هیدروکسی (AHAs) است. مصرف توت فرنگی هم به صورت خوراکی و هم موضعی می‌تواند پوست را آبرسانی کند.

    بیشتر بخوانید: ترفندهای سالم نگه داشتن توت فرنگی به مدت طولانی

    ۷- کاهش التهاب پوست

    توت فرنگی خاصیت ضدالتهابی دارد که به تسکین پوست و کاهش قرمزی آن کمک می‌کند. فلاونوئیدهای موجود در توت فرنگی به کاهش التهاب پوست کمک می‌کنند و موجب کاهش تحریک پوست می‌شوند.

    ۸- جلوگیری از آسیب نور خورشید

    توت فرنگی دارای ترکیباتی است که از پوست در برابر اشعه مضر نور خورشید محافظت می‌کند و خطر ابتلا به سرطان پوست را کاهش می‌دهد.

    بیشتر بخوانید: خواص بی‌نظیر سیر برای پوست

    خواص توت فرنگی برای پوست

    طرز تهیه ۸ ماسک توت فرنگی

    استفاده از ماسک توت فرنگی موجب شادابی، روشن شدن پوست و افزایش درخشندگی آن می‌شود و ظاهر جذاب‌تری به پوست شما می‌بخشد. در ادامه می‌توانید با روش تهیه انواع ماسک توت فرنگی آشنا شوید.

    ۱- اسکراب توت فرنگی برای لایه برداری پوست

    توت فرنگی حاوی ویتامین C و آنتی اکسیدان‌های متنوع است و پوست شما را لایه برداری می‌کند و از این طریق به روشن شدن رنگ پوست کمک می‌کند.

    مواد لازم برای تهیه اسکراب توت فرنگی

    توت فرنگی: ۱ عدد

    طرز تهیه ماسک: برای تهیه این ماسک باید توت فرنگی را برش دهید و آن را به آرامی روی تمام بخش‌های پوست خود بمالید. سپس حدود ۱ دقیقه صبر کنید و در ادامه پوست خود را آب سرد بشویید. برای اثربخشی بیشتر می‌توانید ۱ تا ۲ بار در هفته از این ماسک استفاده کنید.

    بیشتر بخوانید: زعفران برای زیبایی پوست و مو؛ آموزش ۱۶ ماسک صورت زعفران

    ۲- ماست توت فرنگی و ماست برای درمان آکنه

    استفاده از ماسک توت فرنگی و ماست یک ترکیب فوق العاده برای کنترل چربی پوست و پاک کردن منافذ پوستی است. این ماسک به درمان آکنه کمک می‌کند و برای پاکسازی پوست بسیار مناسب است.

    مواد لازم برای تهیه ماسک توت فرنگی و ماست

    • توت فرنگی: ۲ عدد
    • ماست: ۱ قاشق غذاخوری
    • عسل: ۱ قاشق غذاخوری

    طرز تهیه ماسک: برای تهیه این ماسک ابتدا باید توت فرنگی‌ها را بشویید و بعد خوب له کنید. در ادامه ماست و عسل را اضافه کنید و مواد را خوب با هم مخلوط کنید. ماسک را برای ۱۰ دقیقه روی پوست تمیز قرار دهید و سپس پوست خود را با آب سرد بشویید.

    ۳- ماسک توت فرنگی و آبلیمو برای روشن شدن پوست

    لیمو و توت فرنگی هر دو حاوی ویتامین C هستند و به از بین بردن لکه‌های پوستی و روشن شدن پوست کمک می‌کنند.

    مواد لازم برای تهیه ماسک توت فرنگی و آبلیمو

    • توت فرنگی: ۲ عدد
    • آبلیمو تازه: ۱ قاشق غذاخوری

    طرز تهیه ماسک: برای درست کردن این ماسک ابتدا باید توت فرنگی را له کنید و بعد آن را با آب لیمو ترش تازه ترکیب کنید. در ادامه این ماسک را برای ۱۵ دقیقه روی پوست قرار دهید و سپس پوست خود را با آب ولرم بشویید. به خاطر داشته باشید که بعد از این ماسک حتما از یک کرم آبرسان یا مرطوب کننده مناسب استفاده کنید.

    خواص توت فرنگی برای پوست

    ۴- ماسک توت فرنگی و پودر کاکائو برای افزایش لطافت و نرمی پوست

    اگر به دنبال راهی برای افزایش درخشندگی و نرمی پوست خود هستید، بهتر است دست به کار شوید و ماسک توت فرنگی و پودر کاکائو را آماده کنید.

    مواد لازم برای تهیه ماسک توت فرنگی و پودر کاکائو

    • توت فرنگی: ۲ عدد
    • پودر کاکائو: ۱ قاشق چای‌خوری
    • عسل: ۱ قاشق غذاخوری

    طرز تهیه ماسک: برای درست کردن این ماسک ابتدا باید توت فرنگی‌ها را له کنید و بعد پودر کاکائو و عسل را اضافه کنید. مواد را ترکیب کنید و برای ۱۵ دقیقه روی پوست قرار دهید. در ادامه پوست خود را با آب ولرم بشویید.

    ۵- ماسک عسل و توت فرنگی برای پاکسازی پوست

    عسل سرشار از آنتی اکسیدان است و توت فرنگی نیز خواص زیادی برای پاکسازی و افزایش درخشندگی پوست دارد.

    مواد لازم برای تهیه ماسک عسل و توت فرنگی

    • توت فرنگی: ۲ عدد
    • عسل: ۱ قاشق غذاخوری

    طرز تهیه ماسک: برای درست کردن این ماسک باید توت فرنگی‌ها را له و سپس با عسل ترکیب کنید. در ادامه این خمیر را برای ۱۵ دقیقه روی پوست قرار دهید و بعد پوستتان را با آب گرم بشویید.

    ۶- ماسک آرد برنج و توت فرنگی برای سلامت پوست

    این ماسک تاثیر فوق‌العاده‌ای بر سلامت پوست دارد و موجب روشن شدن پوست و هیدراته شدن آن می‌شود.

    مواد لازم برای تهیه ماسک آرد برنج و توت فرنگی
    توت فرنگی: ۲ عدد
    آرد برنج: ۱ قاشق غذاخوری
    طرز تهیه ماسک آرد برنج و توت فرنگی
    برای درست کردن این ماسک باید توت فرنگی‌ها را به کنید. سپس آرد برنج را به آن اضافه کنید. مواد را مخلوط کنید و برای ۲۰ دقیقه روی پوست تمیز قرار دهید. در انتها پوست را با آب ولرم بشویید. این ماسک برای صورت و گردن مناسب است و تاثیر فوق‌العاده‌ای بر ظاهر و سلامت پوست شما دارد.

    بیشتر بخوانید: ۱۲ خاصیت بی نظیر گلاب یخ زده برای پوست!

    ۷- ماسک توت فرنگی و موز برای از بین بردن لکه‌های پوستی

    استفاده از این ماسک لکه‌های پوستی را کم رنگ می‌کند و موجب شادابی پوست شما می‌شود.

    مواد لازم برای تهیه ماسک توت فرنگی و موز

    • موز رسیده و له شده: ۱/۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار
    • توت فرنگی: ۳ تا ۴ عدد
    • ماست: ۱/۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار
    • عسل: ۱ قاشق غذاخوری

    طرز تهیه ماسک: برای تهیه این ماسک باید توت فرنگی و موز را کاملا له کنید. سپس آن‌ها را با ماست و عسل ترکیب کنید. حالا این ماسک را برای ۱۵ دقیقه روی پوست قرار دهید و سپس پوست خود را با آب گرم بشویید.

    خواص توت فرنگی برای پوست

    ۸- ماسک توت فرنگی و آلوئه ورا برای جلوگیری از پیری پوست

    این ماسک از پیر شدن پوست جلوگیری می‌کند و التهاب پوستی را کاهش می‌دهد و به درمان چین و چروک‌های پوستی نیز کمک می‌کند.

    مواد لازم برای تهیه ماسک توت فرنگی و آلوئه ورا

    • ماست: ۲ قاشق غذاخوری
    • عسل: ۱ قاشق غذاخوری
    • روغن زیتون: ۱ قاشق غذاخوری
    • توت فرنگی: ۳ عدد
    • آبلیمو: ۱/۲ قاشق غذاخوری
    • ژل آلوئه ورا: ۳ قاشق غذاخوری
    • طرز تهیه ماسک توت فرنگی و آلوئه ورا

    برای تهیه این ماسک باید توت فرنگی‌ها را له کنید و سپس با ماست، عسل، روغن زیتون، آبلیمو و ژل آلوئه ورا ترکیب کنید. سپس این ماسک را برای ۱۵ دقیقه روی پوست قرار دهید و در ادامه پوست خود را با آب ولرم بشویید.

    سوالات متداول

    آیا توت فرنگی باعث جوش صورت می‌شود؟ دتوت فرنگی سبب آزاد شدن هیستامین در بدن می‌شود و از همین رو افرادی که به آن حساسیت داشته باشند، بعد از مصرف این میوه ممکن است دچار جوش شوند.

    ماسک توت فرنگی برای چی خوبه؟ استفاده از ماسک توت فرنگی برای آبرسانی، روشن شدن رنگ پوست، درمان آکنه، جوانسازی پوست و جلوگیری از ایجاد لک و چین و چروک‌های پوستی مفید است.

    توت فرنگی فواید زیادی برای پوست دارد و به رفع مشکلات پوستی و سلامت کلی پوست کمک می‌کند. ترکیب کرده پوره توت فرنگی با سایر مواد موثر می‌تواند اثربخشی این ماسک را چند برابر کند. شما از چه روشی برای تهیه ماسک توت فرنگی استفاده می‌کنید؟ می‌توانید نظرات و تجربیات خودتان را با ما و دوستان علاقه‌مند به اشتراک بگذارید.

    ۲/۵ (۱ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.