سبک زندگینکات خانه داری

جای مناسب میز تلویزیون در منزل کجاست؟

قرار دادن تلویزیون در جایگاه مناسب، نقش مهمی بر ظاهر و زیباتر به نظر رسیدن دکوراسیون منزل دارد. اما جای مناسب میز تلویزیون در منزل کجاست؟ در این مقاله از اکالا بلاگ می‌توانید با بهترین مکان برای قرارگیری تلویزیون آشنا شوید.

جایگاه تلویزیون در پذیرایی کجاست؟

تلویزیون یکی از اصلی‌ترین وسیله‌های هر خانه است که در کانونی‌ترین نقطه منزل و در پذیرایی قرار می‌گیرد. انتخاب محل مناسب تلویزیون در منزل به شما کمک می‌کند تا همراه با همه اعضای خانواده، دور هم جمع شوید و ساعاتی را به نگاه کردن فیلم و برنامه‌های جذاب سپری کنید. در ادامه به بهترین مکان برای قرارگیری تلویزیون در خانه اشاره شده است.

۱- تلویزیون را با فاصله از پنجره قرار دهید

بهتر است بدانید که جای تلویزیون پشت پنجره نیست و باید آن را با فاصله از پنجره یا منبع نور قرار دهید. از آن جایی که پنجره ضد نور است، گذاشتن تلویزیون جلوی پنجره موجب تیره و تار شدن تصویر و آسیب رسیدن به چشم‌ها می‌شود.

جایگاه تلویزیون در پذیرایی کجاست؟

۲- تلویزیون را در فاصله مناسب از کاناپه روبرو قرار دهید

نکته دیگری که باید در زمان انتخاب بهترین مکان برای قرارگیری تلویزیون در نظر داشته باشید، فاصله آن نسبت به کاناپه روبرو است. تلویزیون باید در ارتفاع و فاصله مناسبی قرار بگیرد، به طوری که با نشستن روی کاناپه روبروی آن به راحتی و بدون فشار به گردن به تلویزیون نگاه کنید.

صفحه نمایش تلویزیون باید فاصله مناسبی نسبت به کاناپه داشته باشد و در ارتفاع مناسبی روی میز قرار بگیرد. گفته می‌شود که فاصله تلویزیون از کاناپه‌های روبرو باید حدود ۲ و نیم برابر اندازه صفحه نمایش باشد و حتما از محل نشستن شما ۱۶۰ تا ۳۲۰ سانتی‌متر فاصله داشته باشد.

بیشتر بخوانید: با یک عنصر قرمز، دکوراسیون خانه‌تان را متحول کنید!

۳- تلویزیون باید دید مناسبی داشته باشد

بهتر است محل قرار گرفتن تلویزیون به گونه‌ای باشد که از همه قسمت‌های خانه به راحتی به آن دید داشته باشید. از طرف دیگر باید آن را در مکانی قرار دهید که با نشستن روی صندلی‌ها و مبل‌ها به راحتی صفحه تلویزیون قابل مشاهده باشد.

۴- تلویزیون را دور از منبع گرما قرار دهید

بهترین جایگاه تلویزیون در دکوراسیون منزل مکانی دور از شومینه و منبع گرما است. قرار دادن تلویزیون نزدیک به بخاری و شومینه موجب گرم شدن تلویزیون می‌شود. به علاوه بهتر است تلویزیون را در مکانی قرار دهید که فصول سرد سال در کنار منبع گرمایش بنشینید و در کمال آرامش برنامه تلویزیونی مورد علاقه‌تان را نگاه کنید.

بیشتر بخوانید: نکات طلایی برای شستشوی لباس‌ رنگی

تلویزیون را دور از منبع گرما قرار دهید

۵- به جای تلویزیون در فنگ شویی دقت کنید

قرار دادن تلویزیون در مکان مناسب موجب افزایش انرژی چی یا همان انرژی مثبت در فضای خانه می‌شود. در فنگ شویی توصیه می‌شود که تلویزیون را در اتاق خواب قرار ندهید، زیرا این کار موجب به جریان انداختن امواج الکترونیکی در اتاق می‌شود.

بهتر است تلویزیون را در گوشه‌ای دنج در پذیرایی قرار دهید و اطراف آن را با گیاهان مختلف تزیین کنید، این کار موجب زیبایی محیط و متعادل شدن انرژی خانه می‌شود.

بیشتر بخوانید: با این ۹ نکته خانه جدید خود را چیدمان کنید!

۶- تلویزیون را در مکانی کم رفت و آمد قرار دهید

سعی کنید تلویزیون را در مکانی که رفت و آمد کمتری دارد قرار دهید. قرار دادن تلویزیون در مکانی که محل تردد است، موجب به هم ریختن تمرکز افراد در زمان تماشای تلویزیون می‌شود.

۷- تلویزیون را در ارتفاع مناسبی از زمین قرار دهید

نکته بعدی برای انتخاب جای مناسب میز تلویزیون در منزل، توجه به ارتفاع آن نسبت به زمین است. به خاطر داشته باشید که تلویزیون باید حدود ۱۰۵ سانتی‌متر از زمین فاصله داشته باشد و ارتفاع آن به اندازه‌ای باشد که خطر دید تماشاگر، درست وسط صفحه نمایش دستگاه باشد.

بیشتر بخوانید: تغییر دکوراسیون ارزان برای شیک کردن خانه

نکاتی که باید برای انتخاب جای مناسب میز تلویزیون در منزل بدانید!

بیشتر بخوانید: نحوه ست کردن پارکت و لمینت با مبلمان منزل

نکاتی که باید برای انتخاب جای مناسب میز تلویزیون در منزل بدانید!

در ادامه به چند نکته طلایی برای انتخاب مکان مناسب میز تلویزیون در خانه اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

  • بهتر است تلویزیون را در مکانی روبروی مبل‌ها و صندلی‌ها قرار دهید تا دید مناسبی به آن داشته باشید.
  • مبلمان راحتی را روبه روی تلویزیون بچینید تا در زمان تماشای تلویزیون راحت باشید.
  • پیشنهاد می‌شود تلویزیون را در فضاهای پر رفت و آمد مثل نزدیک به ورودی یا آشپزخانه قرار ندهید.
  • در زمان انتخاب جای تلویزیون میز تلویزیون باید آن را دور از منبع نور و با فاصله نسبت به پنجره قرار دهید.
  • میز تلویزیون را درست در زیر تلویزیون قرار دهید و در صورت تمایل تلویزیون را روی آن بگذارید یا در قسمت فوقانی میز تلویزیون، روی دیوار نصب کنید.
  • میز تلویزیون را در مکانی قرار دهید که نور مستقیم پنجره با لوستر روی تلویزیون بازتاب نشود و دید تلویزیون مناسب باشد.
  • به هیچ عنوان میز تلویزیون را در مقابل شومینه یا زیر پنجره قرار ندهید.
  • برای انتخاب جای تلویزیون در خانه‌های کوچک سعی کنید مکانی را انتخاب کنید که همه میزها و مبل‌ها در مقابل آن قرار بگیرند و دید مناسبی به صفحه نمایش داشته باشند.
  • جای تلویزیون در پذیرایی مربع درست نقطه وسط یکی از اضلاع پذیرایی و در مکانی است که فاقد پنجره و در باشد.
  • بهترین جای تلویزیون در پذیرایی مستطیل، در مکانی دور از نور مستقیم و نزدیک به دیوار است که دید مناسب و رفت و آمد کمی دارد.

در این مقاله از مجله سبک زندگی اکالا به نکاتی مهم برای انتخاب بهترین جای مناسب میز تلویزیون در منزل اشاره شد. به خاطر داشته باشید که اندازه میز تلویزیون را مناسب با تلویزیون انتخاب کنید و آن را در مکانی خلوت، با دید مناسب و دور از نور مستقیم و لوازم گرمایشی بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا