سبک زندگیسلامت و زیبایی

معرفی بهترین اسکراب‌های بازاری و خانگی صورت

اسکراب یکی از محصولات مراقبت از پوست است که برای لایه‌برداری سطحی پوست استفاده می‌شود. این محصول با از بین بردن سلول‌های مرده روی سطح پوست موجب باز شدن منافذ پوست شما می‌شود. همچنین استفاده منظم از اسکراب‌ها موجب از بین رفتن لک و آکنه‌های پوستی نیز می‌شود.

لایه‌برداری منظم پوست فواید بسیار زیادی دارد، نرم کردن پوست، جلوگیری از بروز جوش و برطرف کردن چربی پوست از کاربردهای مهم استفاده از اسکراب است. ما امروز در این بخش از اکالا بلاگ ۸ مورد از بهترین اسکراب‌‌های صورت را به شما معرفی خواهیم کرد. پس در ادامه همراه باشید.

بهترین برند اسکراب‌های بازاری کدامند؟

برای داشتن یک روتین پوستی موفق و مفید در گام اول باید نوع و جنس پوستتان را شناسایی کنید، در گام دوم محصول متناسب و سازگار با پوست را انتخاب کنید و اطلاعات کافی و دقیقی از محصول انتخابی‌تان داشته باشید. انواع مختلف پوست ویژگی‌های متفاوتی دارند و مراقبت‌ از آن‌‌ها نیز متفاوت است. از بهترین برندهای اسکراب صورت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. اسکراب بادی‌شاپ: این اسکراب موجب مرطوب شدن پوست می‌شود، یک لایه‌بردار قوی است و آلودگی و آلاینده‌ها را از منافذ پوست پاک می‌کند. موجب درخشندگی و شفافیت پوست می‌شود و با از بین بردن سلول‌های مرده طراوت و شادابی به پوست شما می‌بخشد.
  2. اسکراب کلینیک: این اسکراب یک لایه‌بردار ملایم است که در پاکسازی منافذ پوست و مرطوب کنندگی پوست به شما کمک می‌کند. آبرسان است و از خشکی پوست جلوگیری می کند.
  3. اسکراب اون: این اسکراب موجب نابودی سلول‌های مرده پوست می‌شود. درخشش و طراوت به پوست شما می‌بخشد و التیام بخش و نرم کننده پوست است. این اسکراب رایحه‌ی مطلوب و ملایمی دارد.

بهترین برند اسکراب‌های بازاری کدامند؟

انواع اسکراب‌های خانگی

شما با مواد اولیه بسیار ساده و در دسترسی اسکراب‌های خانگی بسیار زیادی با فواید متنوع می‌توانید تهیه کنید. ما در ادامه به معرفی ۵ مورد از اسکراب‌های خانگی که به راحتی تهیه می‌شوند و نتیجه‌ی شگفت‌انگیزی خواهند داشت، خواهیم پرداخت.

۱- اسکراب خیار

برای تهیه این اسکراب کافی است یک خیار را رنده کنید و آن را به مدت ۳-۵ دقیقه روی پوست صورتتان به صورت دورانی ماساژ دهید و در نهایت صورتتان را با آب خنک بشویید. توجه داشته باشید که باید پوستتان کاملا تمیز باشد، هفته‌ای یک بار این کار را انجام دهید تاثیرات شگفت‌انگیزش را روی پوست خود مشاهده کنید. خیار یک قابض خفیف است و چربی اضافه پوست را از بین می‌برد و منافذ را کوچک می‌کند.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    ۲- اسکراب روغن نارگیل

    روغن نارگیل موجب مرطوب نگه‌داشتن پوست می‌شود و تولید چربی اضافی را کنترل می‌کند. برای استفاده از این اسکراب کافی است ۱ قاشق غذاخوری روغن نارگیل را با ۱ قاشق چای‌خوری شکر ترکیب کنید و ۳-۴ دقیقه روی سطح پوست خود ماساژ دهید، سپس با آب ولرم و بعد با آب خنک پوست صورتتان را بشویید. از این اسکراب هغته‌ای ۲ بار می‌توانید استفاده کنید.

    بیشتر بخوانید: نحوه استفاده از اسکراب صورت در خانه

    ۳- اسکراب قهوه

    برای تهیه این اسکراب کافی است ۱ قاشق غذاخوری پودر قهوه را با ۱ قاشق غذاخوری ماست ترکیب کنید و آن را به مدت ۴-۵ دقیقه روی پوست صورت خود ماساژ دهید، سپس با آب خنک صورتتان را بشویید. هفته ای ۱-۲ بار از این ماسک می توانید استفاده کنید.

    ۴- اسکراب کیوی

    این اسکراب در رفع چربی پوست به شما کمک می کند. کافی است برای تهیه این اسکراب یک کیوی را پوست بگیرید و له کنید. حال با ۲-۳ قطره روغن و ۱ قاشق غذاخوری شکر آن را ترکیب کنید و حدود ۲-۳ دقیقه روی پوست صورت و گردن خود ماساژ دهید. از این اسکراب ۱ بار در هفته استفاده کنید.

    انواع اسکراب‌های خانگی صورت

    ۵- اسکراب شکر

    این اسکراب مناسب برای پوست‌های چرب است و از بروز جوش جلوگیری می‌کند. برای تهیه این اسکراب کافی است ۱ قاشق غذاخوری شکر را با ۱ قاشق چای‌خوری عسل ترکیب کنید و مواد فوق را به مدت ۲-۳ دقیقه روی صورت خود ماساژ دهید. در نهایت با آب ولرم صورت خود را آبکشی کنید و بشویید. بهتر است از این اسکراب هفته‌ای ۱-۲ بار استفاده کنید.

    بیشتر بخوانید: بعد از اسکراب چی به پوستمان بزنیم؟

    امیدواریم که با مطالعه این مطلب از مجله سبک زندگی اکالا بتوانید بهترین نوع اسکراب مناسب و سازگار با پوستتان را شناسایی و از آن استفاده کنید.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.