نکات خانه داری

برای رفع گرفتگی لوله سینک ظرفشویی چه کنیم؟

گرفتگی لوله سینک ظرفشویی مشکلی است که اکثر ما آن را تجربه کرده‌ایم و از مشکلات آن با خبر هستیم. به طور معمول این مشکل به دلیل ریختن روغن و پسمانده‌های غذا در سینک ایجاد می‌شود. اما بهترین روش رفع گرفتگی لوله سینک ظرفشویی چیست؟

در این مقاله از اکالا بلاگ می‌توانید با چند روش باز کردن لوله سینک ظرفشویی آشنا شوید.

۱۰ روش رفع گرفتگی لوله سینک ظرفشویی در خانه

گرفتگی لوله سینک ظرفشویی از آن مشکلاتی است که اگر به سرعت آن را برطرف نکنید، دردسرهای بزرگ‌تری به بار می‌آورد. زمانی که آب به راحتی از سینک خارج نمی‌شود و یا متوجه بالا زدن کف و آب از سینک می‌شوید یا سینک شما بد بو به نظر می‌رسد، احتمالا لوله‌ها دچار گرفتگی شده‌اند و لازم است هر چه سریع‌تر اقدام به رفع آن‌ها کنید.

در ادامه این بخش به ۱۰ روش آسان برای باز کردن لوله فاضلاب سینک ظرفشویی اشاره شده است.

۱- مقداری آب داغ داخل سینک بریزید

یک تکنیک آسان برای رفع گرفتگی سینک ظرفشویی ریختن آب داغ در سینک است. برای این کار باید مقداری آب را روی حرارت بجوشانید و بعد از این که آماده شد، کمی صبر کنید تا از حالت جوش خارج شود و سپس آن را داخل سینک بریزید.

آب داغ چربی‌ها و گرفتگی‌های لوله را باز می‌کند و به باز شدن لوله سینک کمک زیادی می‌کند. برای اثربخشی بیشتر بهتر است این کار را چند بار تکرار کنید.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    ۲- از لوله بازکن تلمبه‌ای استفاده کنید

    تلمبه‌های لوله باز کن یکی از ابزارهای ضروری در خانه‌های قدیمی بودند. هنوز هم این نوع لوله باز کن در برخی فروشگاه‌ها یافت می‌شود. برای باز کردن لوله می‌توانید یک لوله باز کن تلمبه‌ای نرم و انعطاف پذیر تهیه کنید.

    کمی آب در سینک بریزید و بعد قسمت لاستیکی تلمبه را روی راه آب قرار دهید و فشار دهید و بعد آن را چند بار به سمت بالا و پایین بکشید تا فشار هوا ایجاد و گرفتگی لوله برطرف شود.

    رفع گرفتگی لوله سینک ظرفشویی در خانه

    ۳- از قلاب دست ساز استفاده کنید

    برای این که پسمانده‌های داخل لوله را بردارید، می‌توانید یک مفتول را به صورت قلاب درست کنید و آن را داخل لوله فرو کنید. سپس قلاب را به سمت عقب و جلو بچرخانید تا گرفتگی‌ها باز شوند.

    با این کار همه پسمانده‌ها و مواد اضافه‌ای که در لوله گیر کرده‌اند، داخل قلاب گیر می‌افتند و مسیر لوله به راحتی باز می‌شود. این روش به خصوص برای گرفتگی لوله در اثر ورود مو و زباله بسیار موثر است.

    ۴- از ترکیب جوش شیرین، سرکه و نمک برای باز کردن لوله استفاده کنید

    برای این که گرفتگی لوله سینک ظرفشویی برطرف شود، می‌توانید خودتان در خانه محلول لوله باز کن درست کنید. برای این کار باید ۱ فنجان جوش شیرین را با مقداری نمک ترکیب کنید و داخل لوله سینک بریزید.

    در ادامه سرکه سفید را اضافه کنید. چند دقیقه بعد این مواد با هم واکنش نشان می‌دهند و کف می‌کنند. حدود ۲ تا ۳ ساعت صبر کنید و بعد مقداری آب داغ در لوله بریزید تا همه موادی که در لوله مانده است، نیز شسته شود.

    بیشتر بخوانید: ترفندهای تمیز کردن توالت فرنگی

    ۵- از فنر برقی استفاده کنید

    فنر برقی یک وسیله تخصصی برای باز کردن لوله است. اگر در خانه فنر برقی دارید، می‌توانید با این وسیله به راحتی گرفتگی لوله را برطرف کنید. استفاده از فنر برقی بدترین گرفتگی‌ها را نیز برطرف می‌کند و تا چند سال مشکل گرفتگی را رفع می‌کند. معمولا لوله بازکنی‌ها از این وسیله برای باز کردن لوله استفاده می‌کنند.

    استفاده از فنر برقی برای رفع گرفتگی لوله سینک ظرفشویی

    ۶- از ترکیب جوش شیرین، سرکه و مایع ظرفشویی استفاده کنید

    برای رفع گرفتگی لوله‌های سینک ظرفشویی دوقلو و باز کردن راه لوله‌ها می‌توانید نصف فنجان جوش شیرین را داخل لوله بریزید و بعد ۱ لیوان سرکه اضافه کنید.

    حدود نیم ساعت صبر کنید و بعد نصف لیوان مایع ظرفشویی داخل لوله بریزید. در ادامه یک لیوان آب جوش اضافه کنید و ۱ ساعت صبر کنید. در انتها می‌توانید مقداری آب داغ در سینک بریزید تا لوله‌ها کاملا باز شوند.

    ۷- سیفون سینک ظرفشویی را تمیز کنید

    اصولی‌ترین روش باز کردن و رفع گرفتگی لوله سینک ظرفشویی باز کردن سیفون و تمیز کردن آن است. در این روش باید تمام لوازم زیر سینک را تخلیه کنید. سپس یک لگن بزرگ زیر سیفون قرار دهید و ته آن را باز کنید.

    در ادامه آب سیفون را داخل لگن تخلیه کنید و سیفون را با آب داغ بشویید تا جرم و رسوبات داخل آن از بین بروند. در انتها می‌توانید سیفون را تمیز کنید و سر جای خود قرار دهید.

    استفاده از محلول لوله باز کن برای رفع گرفتگی لوله سینک ظرفشویی

    ۸- از محلول لوله باز کن استفاده کنید

    راهکار بعدی برای رفع گرفتگی سینک ظرفشویی استفاده از محلول لوله باز کن است. برای این کار باید از فروشگاه یک محلول لوله باز کن تهیه کنید و سپس آن را طبق دستورالعمل آن داخل سینک بریزید تا مسیر لوله‌ها باز شوند.

    به خاطر داشته باشید که استفاده زیاد از لوله بازکن‌های شیمیایی موجب خوردگی و آسیب به لوله‌ها می‌شوند و خساراتی جبران‌ناپذیر وارد می‌کنند.

    ۹- از جوهر نمک کمک بگیرید

    برای این که گرفتگی سینک ظرفشویی را برطرف کنید، می‌توانید از مقداری جوهر نمک کمک بگیرید. برای این کار باید دستکش به دست کنید و بعد ۳ پیمانه جوهر نمک را در ۴ لیتر آب حل کنید. سپس این محلول را داخل لوله بریزید. حدود ۱ ساعت صبر کنید و بعد آب را باز کنید تا گرفتگی به طور کامل برطرف شود.

    بیشتر بخوانید: روش‌های تمیز کردن و رسوب‌زدایی سردوش حمام

    ۱۰- از نوشابه استفاده کنید

    نوشابه یک لوله باز کن قوی است که ترکیبات موجود در آن به باز کردن لوله سینک ظرفشویی کمک می‌کند. اگر در خانه نوشابه دارید، می‌توانید مقداری از آن را در سینک بریزید تا گرفتگی‌های لوله باز شود.

    استفاده از نوشابه برای رفع گرفتگی لوله سینک ظرفشویی

    در این مقاله از مجله سبک زندگی اکالا به ۱۰ ترفند آسان و رایگان برای رفع گرفتگی سینک ظرفشویی اشاره شد که می‌توانید با استفاده از این روش‌ها به راحتی از شر گرفتگی لوله خلاص شوید.

    به خاطر داشته باشید که اگر شدت گرفتگی لوله زیاد سینک زیاد باشد، لازم است چندین بار این روش‌ها را تکرار کنید یا برای رفع آن از فردی متخصص کمک بگیرید.

    سوالات متداول

    در این بخش به رایج‌ترین سوالات شما در مورد رفع گرفتگی لوله سینک ظرفشویی پاسخ داده‌ایم.

    علت گرفتگی سینک ظرفشویی چیست؟

    ریختن روغن، چربی، پس مانده‌های غذا و مو در سینک ظرفشویی موجب گرفتگی لوله می‌شود.

    باز کردن لوله سینک ظرفشویی با جوش شیرین چگونه است؟

    در این روش باید مقداری جوش شیرین و نمک در سینک بریزید و بعد کمی سرکه اضافه کنید. حدود ۲ ساعت صبر کنید و بعد مقداری آب داغ داخل سینک بریزید تا راه لوله به طور کامل باز شود.

    بهترین جرم گیر لوله سینک ظرفشویی چیست؟

    برای رفع گرفتگی لوله فاضلاب می‌توانید نصف لیوان جوش شیرین و یک لیوان سرکه داخل سینک بریزید و بعد از نیم ساعت نصف لیوان مایع ظرفشویی اضافه کنید. در ادامه یک لیوان آب داغ در سینک بریزید تا لوله‌ها کاملا باز شوند.

    ۰/۵ (۰ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.