سبک زندگیسلامت و زیبایی

بهترین زمان شستن دهان پس از خوردن مواد قندی

حتما شنیده‌اید که بیشتر متخصصان تاکید می‌کنند که بلافاصله بعد از غذا مسواک نزنید! مسواک زدن یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای جلوگیری از پوسیدگی دندان به خصوص بعد از مصرف مواد قندی است، اما سوال اینجاست که چند دقیقه پس از خوردن مواد قندی باید دهان را بشوییم؟ در این مقاله از بخش سبک زندگی در اکالا بلاگ می‌توانید با بهترین زمان مسواک زدن دندان‌ها بعد از مصرف مواد غذایی شیرین آشنا شوید.

بهترین زمان مسواک زدن دندان پس از مصرف مواد قندی

مصرف شیرینی و شکر موجب پوسیدگی دندان می‌شود و عمر مینای دندان را کاهش می‌دهد، برای جلوگیری از بروز این مشکل باید بعد از خوردن مواد غذایی شیرین دندان‌های خود را مسواک کنید. در دهان ما باکتری‌های زیادی وجود دارد.

زمانی که ما از شکر و نشاسته استفاده می‌کنید، این باکتری‌ها رشد می‌کند و سطح دندان اسیدی می‌شود. هر چقدر میزان قندی که مصرف می‌کنید بیشتر باشد، دهان شما بیشتر اسیدی می‌شود و این اسید به مینای دندان آسیب می‌رساند و موجب پوسیده شدن دندان‌ها می‌شود.

بهترین زمان مسواک زدن دندان پس از مصرف مواد قندی
بهتر است بدانید که نوشیدن آب تا ۳۰ درصد مواد قندی را از دندان‌ها پاک می‌کند و برای از بین بردن ۷۰ درصد باقی مانده باید از مسواک کمک بگیرید. اما بهتر است بعد از خوردن مواد قندی عجله نکنید و به سرعت دندان‌ها را مسواک نزنید.

بیشتر بخوانید: چطور از مسواک خود مراقبت کنیم؟

متخصصان پیشنهاد می‌کنند که بهترین زمان برای مسواک زدن دندان‌ها حدود ۳۰ دقیقه بعد از مصرف مواد قندی است. بهتر است بعد از مصرف هرگونه مواد غذایی از ۳۰ تا ۶۰ دقیقه صبر کنید و بعد مسواک بزنید. اما از آن جایی که بیشترین شدت تولید اسید بعد از مصرف مواد قندی در همین یک ساعت ایجاد می‌شود، لازم است بعد از این که دسر یا مواد قندی مورد نظرتان را میل کردید، دهانتان را با آب ساده بشویید.

زمان مسواک زدن بعد از خوردن شیرینی جات
این کار به پاک کردن بخش زیادی از باکتری‌ها از دهان کمک می‌کند و جلوی آسیب به مینای دندان را می‌گیرد. نوشیدن آب بلافاصله بعد از مصرف مواد قندی نیز به پاک کردن باکتری‌های مضر از دهان کمک می‌کند. راهکار بعدی که می‌توانید در این یک ساعت انجام دهید، جویدن آدامس بدون قند است. این کار به افزایش جریان بزاق در دهان کمک می‌کند و موجب خنثی شدن حالت اسیدی در دهان می‌شود.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    بیشتر بخوایند: بهترین دهانشویه برای رفع بوی بد دهان

    چرا نباید بلافاصله بعد از مصرف مواد قندی مسواک بزنیم؟

    چرا نباید بلافاصله بعد از مصرف مواد قندی مسواک بزنیم؟
    مسواک زدن یک راه حل ساده برای محافظت از دندان‌ها در برابر پوسیدگی و آسیب است، اما به خاطر داشته باشید که اگر بلافاصله بعد از مصرف مواد غذایی شیرینی مسواک بزنید، دندان‌های شما بیشتر در معرض آسیب قرار می‌گیرند. به طور کلی بهتر است از مواد شیرینی و قندی به اندازه محدود استفاده کنید و پس از مصرف این مواد، حدود ۳۰ دقیقه صبر کنید و بعد دندان‌ها را مسواک بزنید

    منابع: sarahfrahmdds، newenglanddentalct

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.