سبک زندگیسلامت و زیبایی

اگر می خواهید لاغر شوید، این ساعت غذا بخورید!

لاغری زمانی اتفاق می‌افتد که کالری دریافتی شما کاهش و از طرفی متابولیسم و سوخت ساز بدن افزایش پیدا کند. برای تناسب اندام و لاغری همیشه میانبرهایی وجود دارد که به شما کمک می‌کند راحت‌تر به تناسب اندام برسید. تحقیقات جدید نشان می‌دهد که غذا خوردن در ساعات مشخص از روز می‌تواند سرعت کاهش وزن را چند برابر کند. در این مقاله از بخش سبک زندگی در اکالا بلاگ به شما می‌گوییم که در چه ساعاتی از روز غذا بخورید تا ۲ برابر لاغر شوید.

در چه ساعاتی از روز غذا بخوریم تا لاغری شویم؟

نتایج تحقیقات منتشر شده توسط دکتر کورتنی پیترسون در دیلی میل نشان می‌دهد که سرعت متابولیسم بدن در ساعات مختلف روز متفاوت است و از همین رو شما می‌توانید با در نظر گرفتن این مورد راحت‌تر از آن چیزی که انتظارش را دارید، وزن خود را کاهش دهید.

به طور کلی بدن ما در ساعات ابتدایی روز سوخت ساز بیشتری دارد و هر چقدر به عصر نزدیک می‌شویم، متابولیسم بدن کاهش پیدا می‌کند. اگر غذاهای پرکالری را تا قبل از ساعت ۲ مصرف کنید. بعد از آن از غذای سبک‌تر استفاده کنید و غذا خوردن را از ساعت ۶ به بعد کنار بگذارید، کاهش وزن راحت‌تر از آن چیزی که تصورش را می‌کنید، اتفاق می‌افتد.

در چه ساعاتی از روز غذا بخوریم تا لاغری شویم؟
بررسی‌های انجام شده روی سرعت متابولیسم بدن در طول روز نشان می‌دهد که مصرف مواد غذایی در برخی ساعات، تاثیر چندانی بر اضافه وزن و چاقی ندارد و در این ساعات می‌توانید با خیال راحت هر غذای سالمی که دوست دارید میل کنید. از ساعت ۸ صبح تا ۲ بعد از ظهر سوخت و ساز بدن بیشتر است و از همین رو غذا خوردن در این ساعات آزاد است.

بیشتر بخوانید: با این خوردنی و نوشیدنی ها بی خواب می‌شوید

از ساعت ۲ تا ۶ بعد از ظهر باید تنها از غذاهای سبک و کم کالری استفاده کنید. از ساعت ۶ به بعد نیز سعی کنید غذا خوردن را متوقف کنید یا در صورت نیاز از مقدار کمی غذای سبک استفاده کنید. شاید رعایت این رژیم به نظر سخت برسد، اما تاثیر آن بر کاهش وزن فوق العاده است و به سوزاندن چربی‌ها نیز کمک زیادی می‌کند. برای اثبات این نتیجه تنها باید ۸ روز این رژیم را دنبال کنید و نتایج حیرت انگیز آن را مشاهده کنید.

بهترین ساعات مصرف غذا برای کاهش وزن

بهترین زمان مصرف غذا در طول روز بین ساعت ۸ تا ۲ بعد از ظهر است. در این ساعات سرعت سوخت و ساز بدن بیشتر است و از همین رو می‌توانید از غذاهای سالمی که کالری بیشتری دارند استفاده کنید.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    بهترین ساعات مصرف غذا برای کاهش وزن
    در ادامه می‌توانید با بهترین ساعات مصرف وعده‌های غذایی برای کاهش وزن آشنا شوید.

    چه زمانی شام بخوریم؟

    متخصصان معتقد هستند که هر چقدر شام را زودتر میل کنید و فاصله آن با زمان خوابیدن بیشتر باشد، کاهش وزن راحت‌تر اتفاق می‌افتد. برای جلوگیری از احساس گرسنگی بهتر است شام را حدود ۳ ساعت قبل از خواب میل کنید و با این کار به بدن فرصت دهید تا فرآیند هضم غذا را به بهترین نحو انجام دهد.

    از آن جایی که سرعت متابولیسم بدن بعد از ساعت ۶ کم می‌شود، بهتر است شام را بین ساعات ۵ تا ۶ و نهایتا قبل از ۷ میل کنید و در این ساعات از غذاهای سبک و کم کالری که هضم راحتی دارند، استفاده کنید.

    فراموش نکنید که اگر شام را بین ساعت ۵ تا ۶ میل کنید، کاهش وزن سریع‌تر اتفاق می‌افتد و راحت‌تر می‌توانید وزن خودتان را کاهش دهید. خوابیدن با شکم پر موجب کاهش کیفیت خواب می‌شود و کمبود خواب موجب تغییرات هورمونی شده و از کاهش وزن جلوگیری می‌کند.

    بیشتر بخوانید: بهترین زمان خوردن شام

    چه زمانی ناهار بخوریم؟

    به نظر می‌رسد که ناهار کمترین تاثیر را بر کاهش وزن دارد. به طور کلی ناهار بزرگ‌ترین وعده غذایی ما در طول روز است که بهتر است قبل از ساعت ۲ بعد از ظهر مصرف شود. زمانی که غذا را در ساعات اولیه روز و زمانی که متابولیسم بدن بیشتر است میل کنید، ذخیره چربی در بدن کمتر اتفاق می‌افتد و بدن راحت‌تری کالری‌های مصرفی را می‌سوزاند.

    چه زمانی ناهار بخوریم؟

    چه زمانی صبحانه بخوریم؟

    متخصصان بر این باور هستند که بهتر است بین وعده شام تا صبحانه حداقل ۱۲ ساعت زمان در نظر بگیرید. این کار موجب کاهش التهاب، بهبود عملکرد سلولی، کاهش استرس و سلامت روده می‌شود.

    در این روش باید شام را ۷ شب میل کنید و صبحانه را حتما بعد از ساعت ۷ بخورید تا بدن فرصت کافی برای پاکسازی و استراحت داشته باشد. برخی مطالعات جدید نشان می‌دهد که هر چقدر فاصله بین شام و صبحانه بیشتر باشد، کاهش وزن بیشتری اتفاق می‌افتد.

    هر چقدر بین شام و صبحانه زمان بیشتری را در نظر بگیرید، چربی سوزی بیشتری رخ می‌دهد و راحت‌تر می‌توانید وزن خود را کاهش دهید.

    بیشتر بخوانید: بهترین زمان خوردن ناهار چه ساعتی است؟

    اگر می‌توانید تنها ۸ ساعت در روز غذا بخورید!

    بررسی‌های جدید نشان می‌دهد که غذا خوردن زودهنگام بین ساعات ۷ صبح تا ۳ بعد از ظهر می‌تواند به افزایش سرعت چربی سوزی، کاهش فشار خون و بهبود خلق و خو در بزرگسالان کمک کند.

    اگر می‌توانید تنها 8 ساعت در روز غذا بخورید!
    نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که محدود کردن غذا خوردن از ۷ صبح تا ۳ بعد از ظهر می‌تواند به کاهش وزن کمک زیادی کند و روی سلامت عمومی بدن و درمان بیماری‌های مزمن نیز موثر است. این رژیم غذایی که به عنوان TRE شناخته می‌شود باید ۶ روز در هفته اجرا شود و حداقل برای ۱۴ هفته ادامه پیدا کند تا اثرات آن را مشاهده کنید.

    امروزه برای کاهش وزن روش‌های هوشمندانه‌تری استفاده می‌شود. اکثر متخصصان بر این باور هستند که مصرف غذاهای پرکالری در ساعات مشخصی از روز و کاهش مقدار غذای مصرفی در برخی ساعات، می‌تواند روی سرعت لاغر شدن شما موثر باشد. سعی کنید با در نظر گرفتن سرعت سوخت و ساز بدن در طول روز، غذا بخورید و ببینید که با این روش چقدر راحت‌تر به تناسب اندام دست پیدا می‌کنید.

    منابع: eatingwell، healthline

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.