آشپزینوشیدنی

۵ روش طرز تهیه لیمو عسلی برای سرماخوردگی

لیمو عسلی یک ترکیب فوق العاده برای درمان سرماخوردگی و گلودرد است که موجب درمان التهاب و سرفه نیز می‌شود. برای تهیه لیمو عسلی معمولا از روش‌های مختلفی استفاده می‌شود. در این مقاله از اکالا بلاگ می‌توانید با طرز تهیه لیمو عسلی به چند روش مختلف آشنا شوید.

مواد لازم برای تهیه لیمو عسلی با دارچین و زنجبیل (روش اول):
لیمو۱ کیلوگرم
عسل۱ کیلوگرم
دارچینبه مقدار لازم
زنجبیل تازهبه مقدار لازم

مراحل طرز تهیه معجون عسل و لیمو و دارچین

برای تهیه لیمو عسلی می‌توانید از ترکیب دارچین و زنجبیل نیز استفاده کنید. این ترکیب به شدت برای درمان گلودرد مفید است و به رفع سرفه و علائم سرماخوردگی کمک می‌کند. پس اگر به دنبال یک معجون برای گلودرد و سرماخوردگی هستید، بهتر است همین حالا ترکیب لیمو عسلی را درست کنید. در ادامه می‌توانید با مراحل طرز تهیه لیمو عسلی با زنجبیل و دارچین آشنا شوید.

مراحل طرز تهیه معجون عسل و لیمو و دارچین

مرحله اول؛ لیموها را برش دهید

در اولین مرحله از طرز تهیه لیمو عسلی برای سرماخوردگی باید لیمو را بشویید و بعد با دستمال خوب خشک کنید. زمانی که لیموها به طور کامل خشک شدند، سر و ته آن‌ها را جدا کنید و بعد آن‌ها را به صورت حلقه‌ای نازک برش دهید. در این مرحله باید دانه‌های لیمو را نیز درآورید و دور بریزید. به خاطر داشته باشید که باقی ماندن دانه لیمو در لیمو عسلی موجب تلخ شدن مزه آن می‌شود.

بیشتر بخوانید: ۵ روش تهیه معجون شلغم و عسل برای سرماخوردگی

مرحله دوم؛ لیمو عسلی را آماده کنید

در این مرحله لیموها را در یک شیشه تمیز و خشک بریزید. در ادامه ۲ قاشق عسل و کمی زنجبیل رنده شده اضافه کنید. یک ردیف دیگر لیمو و بعد عسل اضافه کنید و لایه لایه مواد را اضافه کند تا شیشه پر شود.

فراموش نکنید که لایه آخر باید عسل باشد. در انتها درب شیشه را محکم ببندید و شیشه را در فضای آشپزخانه قرار دهید تا لیموها آب بیندازند و خوب با عسل ترکیب شوند

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    طرز تهیه لیمو عسلی با دارچین برای سرماخوردگی

    مرحله سوم؛ لیمو عسلی را میل کنید

    حدود ۷ تا ۱۰ روز صبر کنید تا لیمو عسلی شما آماده شود. سپس این ترکیب را در یخچال قرار دهید. به خاطر داشته باشید که تا یک ماه نباید درب شیشه را باز کنید. بعد از یک ماه لیمو عسلی شما آماده است و می‌توانید از آن برای جلوگیری و همچنین درمان سرماخوردگی استفاده کنید.

    می‌توانید از ترکیب لیمو عسلی روزانه یک قاشق مصرف کنید یا آن را در چای و دمنوش خود بریزید. در صورت تمایل می‌توانید این ترکیب را با کمی آب گرم مخلوط و سپس میل کنید.

    طرز تهیه لیمو عسلی ساده

    برای تهیه لیمو عسلی ساده تنها با مقداری لیمو ترش و عسل نیاز دارید. برای شروع باید لیموها را بشویید و خوب خشک کنید. در ادامه لیموها را به صورت ورقه‌ای خرد کنید و هسته آن‌ها را جدا کنید. حالا یک لایه از برش‌های لیمو را در یک شیشه بریزید و بعد ۱ قاشق عسل اضافه کنید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه سوپ شلغم برای سرماخوردگی

    دوباره یک لایه لیمو و بعد ۱ قاشق عسل در شیشه بریزید و این کار را تا پر شدن کامل شیشه ادامه دهید. شیشه را در مکانی خنک و سایه قرار دهید. حدود ۱ ماه صبر کنید و بعد می‌توانید این معجون مفید را مصرف کنید.

    طرز تهیه لیمو عسلی ساده

    طرز تهیه لیمو عسلی فوری

    اگر برای تهیه لیمو عسلی زمان ندارید، می‌توانید از روش فوری برای تهیه آن استفاده کنید. در این روش ابتدا باید ۲ قاشق عسل در یک لیوان آب گرم بریزید و بعد ۲ عدد لیمو را آب بگیرید و آب آن را به ترکیب آب گرم و عسل اضافه کنید. مواد را خوب هم بزنید تا کاملا با هم ترکیب شوند.

    می‌توانید از این ترکیب برای ۲ تا ۳ بار در روز استفاده کنید تا علائم سرماخوردگی بهبود پیدا کند. می‌توانید لیمو عسلی را با آب گرم یا دمنوش ترکیب و سپس میل کنید.

    طرز تهیه لیمو عسلی فوری

    طرز تهیه لیمو عسلی با شکر

    برای تهیه لیمو عسلی می‌توانید به جای عسل از شکر نیز استفاده کنید. هر چند فواید لیمو عسلی که با عسل تهیه شده است، بسیار بیشتر است، اما اگر به عسل دسترسی ندارید، می‌توانید این معجون را با مقداری شکر و لیمو نیز درست کنید.

    برای این کار باید لیموها را مطابق روش‌های قبل برش دهید و در بطری یا شیشه تمیز بریزید. سپس یک لایه شکر و بعد دوباره لیموها را اضافه کنید. در این روش باید مقداری آب ولرم هم اضافه کنید و اجازه دهید لیمو عسلی شما برای ۳ هفته در فضای آشپزخانه بماند و آماده شود.

    سپس می‌توانید این معجون را استفاده کنید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه انار پخته برای سرماخوردگی

    طرز تهیه لیمو و عسل برای سرماخوردگی با نبات

    راهکار بعدی برای تهیه لیمو عسل استفاده از نبات به جای عسل است برای تهیه این لیمو عسلی باید از ترکیب لیموی خرد شده و مقداری نبات استفاده کنید. در این روش باید ابتدا لیموها را در شیشه بچینید و بعد یک لایه نبات خرد شده و دوباره لیموها را اضافه کنید.

    در ادامه درب شیشه را ببندید و آن را برای ۱ ماه در آشپزخانه بگذارید. بعد از مدتی نبات‌ها آب می‌شوند و لیمو عسلی شما آماده می‌شود.

    طرز تهیه لیمو و عسل برای سرماخوردگی با نبات

    نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه لیمو عسلی برای سرماخوردگی

    • برای تهیه لیمو عسلی می‌توانید مقدار کمی نعنا خشک نیز به آن اضافه کنید.
    • برای تهیه معجون عسل و لیمو برای سرماخوردگی باد لیموها را کاملا خشک کنید، در غیر این صورت ممکن است معجون لیمو عسلی پس از مدتی کپک بزنید و خراب شود.
    • در طرز تهیه لیمو عسلی برای سرماخوردگی می‌توانید از لیموهای ریز یا درشت استفاده کنید، اما برخی افراد معتقد هستند که لیمو ترش زرد گزینه مناسب‌تری برای تهیه لیمو عسلی است.
    • بعد از آماده کردن لیمو عسلی در شیشه حتما چند بار شیشه را برعکس کنید تا عسل و لیمو به خوبی با هم ترکیب شوند.
    • برای درمان سرماخوردگی و کرونا می‌توانید روزانه تا ۳ بار و هر بار به اندازه ۱ قاشق از لیمو عسلی استفاده کنید.
    • بعد از ۱ ماه که معجون لیمو عسلی شما آماده شد، باید آن را در یخچال قرار دهید.
    • برای تهیه معجون لیمو عسلی نیازی به اضافه کردن آب نیست، چون بعد از ۱۰ روز لیموها آب می‌اندازند.
    • تا آماده شدن لیمو عسلی باید هفته‌ای یک بار شیشه را وارونه کنید تا لیمو و عسل به خوبی با هم ترکیب شوند.
    • برای تهیه لیمو عسلی سعی کنید از بطری پلاستیکی استفاده نکنید.
    • می‌توانید از معجون لیمو عسلی برای تقویت سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از سرماخوردگی نیز استفاده کنید.

    سوالات متداول

    در این بخش به رایج‌ترین سوالات شما در مورد تهیه لیمو عسلی برای سرماخوردگی پاسخ داده‌ایم.

    علت تلخ شدن لیمو عسلی چیست؟

    اگر برای تهیه معجون عسل و لیمو و آب جوش دانه لیموها را جدا نکنید، لیمو عسلی شما طعم تلخی پیدا می‌کند.

    برای تهیه لیمو عسلی چه مدت بعد معجون آماده مصرف است؟

    بعد از ترکیب کردن لیمو عسلی در شیشه باید حدود ۳ هفته تا ۱ ماه صبر کنید تا معجون آماده مصرف شود.

    علت کپک زدن لیمو عسلی چیست؟

    در صورتی که در زمان آماده کردن لیمو عسلی لیموها خیس باشند یا از ظرف یا قاشق خیس یا آلوده برای تهیه این معجون استفاده کنید، ممکن است لیمو عسلی شما خیلی زود کپک بزنید.

    لیمو عسلی یکی از بهترین درمان‌های خانگی برای رفع علائم سرماخوردگی و گلودرد است. به علاوه می‌توانید در فصول سرد سال برای تقویت سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از سرماخوردگی نیز از این معجون استفاده کنید. آیا تا به حال از معجون لیمو عسلی برای درمان سرماخوردگی استفاده کرده‌اید؟

    ۰/۵ (۰ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.