آشپزیغذاهای سنتی

طرز تهیه آبگوشت قرمه همدانی؛ اصیل و خوشمزه

آبگوشت قرمه یکی از غذاهای بسیار خوشمزه و جذابی است که اصالت آن به همدان برمی‌گردد. آبگوشت قرمه ترکیبی از آبگوشت و قرمه سبزی است. یکی از غذاهای بسیار سنتی و قدیمی که به قورمه سبزی شباهت بسیار زیادی دارد و جزو غذاهای شب عید همدان و دیگر مناسبت‌های خاص به شمار می‌رود.

ما امروز در این بخش از اکالا بلاگ مراحل تهیه این غذای خوشمزه همدانی را به صورت مرحله به مرحله با ذکر تمام نکاتی که در تهیه این غذا باید بدانید را به شما آموزش خواهیم داد. پس در ادامه با ما همراه باشید.

طرز تهیه آبگوشت قرمه

مدت زمان آماده‌سازی تهیه این غذا ۲-۳ ساعت است. (در صورت استفاده کردن از زودپز ۱ ساعت برای پخت غذا کافی است)

مقدار مواد اعلام شده در این آموزش مناسب برای ۲-۳ نفر است.

درجه سختی تهیه این غذا در دسته بندی متوسط قرار دارد.

مواد لازم جهت تهیه آبگوشت قرمه:
لوبیا قرمز۱/۲ پیمانه
گوشت گوسفندی۲۵۰ گرم
سبزی خورشت۱۵۰ گرم
سیب زمینی۱ عدد
پیاز۱ عدد
تخم مرغ۱ عدد
لیمو عمانی ۲ عدد
نمک، فلفل و زردچوبهبه مقدار دلخواه
روغنبه مقدار لازم
آب جوشبه مقدار لازم

مرحله اول | خیساندن حبوبات

در اولین مرحله از تهیه آبگوشت قرمه به سراغ آماده سازی لوبیا قرمز روید. لوبیا را تمیز کنید و بشویید. آن را با مقداری آب بخیسانید. خیساندن حبوبات چند ساعت قبل از پخت در گرفتن نفخ آن‌ها و کاهش زمان پخت به شما کمک بزرگی می‌کند.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    مرحله دوم | آماده‌سازی پیاز

    در دومین مرحله به سراغ پیاز روید. پیاز را بشویید پوست بگیرید. آن را به صورت نگینی خرد کنید. درون قابلمه مناسبی که قصد طبخ آبگوشت را دارید کمی روغن بریزید. پیازهای نگینی خرد شده را به قابلمه بیفزایید و کمی تفت دهید تا پیازها سبک و طلایی شوند.

    مراحل تهیه آبگوشت قرمه

    مرحله سوم | افزودن ادویه‌ها

    در مرحله سوم به سراغ افزودن ادویه‌ها روید. کمی زردچوبه و فلفل به پیازها بیفزایید و تفت دهید تا عطر ادویه‌ها آزاد شود.

    مرحله چهارم | افزودن گوشت

    مرحله چهارم زمان افزودن گوشت‌ها است. گوشت‌را بشویید و برش زنید. بهتر است گوشت شما کمی چرب‌ باشد تا لعاب و رنگ بهتری به غذا بخشد. تکه‌های گوشت را به محتوای درون قابلمه بیفزایید وکمی تفت دهید تا بوی خامی گوشت گرفته شود.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه آبگوشت کلم قمری

    مرحله پنجم | افزودن سبزی قورمه و لوبیا قرمز

    در مرحله پنجم سبزی قورمه را به همراه لوبیاهای خیسانده شده به محتویات درون قابلمه اضافه کنید. همه مواد را چند دقیقه‌ای تفت دهید تا سبزی کمی تیره شود.

    مرحله ششم | افزودن آب و پخت غذا

    در مرحله ششم مقداری آب جوش به قابلمه اضافه کنید. توجه داشته باشید که این غذا باید غلیظ و کم آب باشد پس از افزودن آب زیادی به آن خودداری کنید. درب قابلمه را ببندید و حرارت را کم کنید و ۶۰-۹۰ دقیقه زمان دهید تا گوشت و لوبیا به خوبی بپزند و نرم شوند.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه آبگوشت باقلا به روش جنوبی

    آبگوشت قرمه خوشمزه و مجلسی به روش همدانی

    مرحله هفتم | افزودن سیب‌زمینی و لیمو عمانی

    در هفتمین مرحله به سراغ سیب زمینی روید. آن را بشویید و پوست بگیرید. سیب زمینی را به ابعاد دلخواه برش زنید. لیموعمانی‌ها را نیز بشویید و با نوک چاقو چند سوراخ در آن‌ها زنید. حال میزان پختگی گوشت و لوبیا قرمز را بررسی کنید و در صورت پخته شدن کاملشان سیب زمینی‌های خرد شده را به غذا بیفزایید. همه مواد را بهم زنید و مجدد درب قابلمه را ببندید و ۲۰-۳۰ دقیقه ای زمان دهید تا سیب زمینی‌ها به خوبی بپزند.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه آبگوشت بادمجان و کشک

    مرحله هشتم | افزودن تخم‌مرغ

    در هشتمین مرحله به سراغ تخم مرغ روید. آن را درون ظرف مناسبی بشکنید و با چنگال بهم زنید تا از حالت لختگی خارج شود. تخم‌مرغ را به محتوای درون قابلمه بیفزایید و همه مواد را بهم زنید. با مقداری نمک چاشنی غذا را تنظیم کنید. ۱۰-۱۵ دقیقه ای زمان دهید تا تخم مرغ بپزد.

    آبگوشت قورمه بسیار خوشمزه و جذاب شما آماده سرو است. آن را در ظرف سرو بریزید و با مقداری نان و ترشی نوش جان کنید. امیدواریم که آموزش فوق مورد توجه شما قرار گرفته باشد از این که تا پایان این مقاله نیز با مجله آشپزی اکالا همراه بودید از شما سپاسگزاریم و تا آموزش های بعدی شما را به خداوند بزرگ و منان می‌سپاریم.

    ۵/۵ (۲ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.