ورزش

چگونه در تعطیلات نوروز به ورزش کردن ادامه دهیم؟

در ایام عید نوروز که مهمانی رفتن و دورهمی‌ها به بیشترین میزان خود می‌رسد و تنقلات و شیرینی‌های خوشمزه بیشتر از همیشه در دسترس هستند، ورزش کردن اهمیت زیادی دارد.

اگر دوست ندارید در تعطیلات عید دچار اضافه وزن شوید و سلامتی بیشتر از هر چیز دیگر برایتان اهمیت دارد، بهتر است ورزش کردن در تعطیلات نوروز را فراموش نکنید. در این مقاله از اکالا بلاگ به شما می‌گوییم که در عید چه ورزش‌هایی انجام دهید تا دچار اضافه وزن نشوید.

در عید نوروز چگونه ورزش کنیم؟

شاید ورزش کردن در عید نوروز کمی سخت و غیرممکن به نظر برسد، اما اگر کمی برای کارهای روزانه‌تان برنامه ریزی کنید و هر روز طبق برنامه پیش بروید، قطعا می‌توانید حداقل ۴۰ دقیقه در روز فعالیت بدنی مفید داشته باشید.

به طور کلی بدن شما به عنوان یک فرد بزرگسال به ۱۵۰ دقیقه ورزش در طول هفته نیاز دارد، بنابراین طوری برنامه ریزی کنید که زمان فعالیت‌های ورزشی شما در طول هفته به ۱۵۰ دقیقه برسد.

فراموش نکنید که ورزش کردن علاوه بر سوزاندن کالری‌های اضافه برای کاهش استرس، افزایش انرژی بدن، بهبود سلامت عمومی و جلوگیری از بیماری‌های مزمن اهمیت زیادی دارد، بنابراین اجازه ندهید روزمرگی‌های زندگی شما را از اهدافتان دور کند.

در ادامه می‌توانید با راهکارهای ورزش در عید نوروز آشنا شوید.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    ۱- صبح‌ها ۲۰ دقیقه بعد از بیدار شدن از خواب ورزش کنید

    از آن جایی که در عید نوروز احتمالا تمام طور روز درگیر مهمانی و دورهمی‌ها هستید، بهتر است ابتدای صبح را برای ورزش انتخاب کنید. می‌توانید بعد از این که از خواب بیدار شدید، حدود ۲۰ دقیقه ورزش کنید.

    برای ورزش کردن به هیچ امکانات خاصی نیاز ندارید و می‌توانید با انجام حرکاتی مثل حرکات کشکی، اسکوات، شنا و کرانچ ضربان قلبتان را افزایش دهید و روزتان را با انرژی بیشتری آغاز کنید.

    بهترین برنامه ورزشی برای تعطیلات نوروز

    ۲- با بچه‌ها بازی کنید

    برای ورزش کردن هیچ عذر و بهانه‌ای قبول نیست. اگر اهل ورزش و فعالیت باشید، حتی در مسافرت و مهمانی نیز می‌توانید راهی برای سوزاندن کالری‌های اضافه پیدا کنید.

    می‌توانید با بچه‌ها فوتبال بازی کنید یا یک بازی پر انرژی راه بیندازید و کوچک و بزرگ را درگیر بازی کنید. اگر فضای کافی برای بازی کردن و دویدن دارید، بهتر است زمان را از دست ندهید و در اولین فرصت بازی را آغاز کنید.

    بیشتر بخوانید: اثرات مصرف سبزیجات بر کاهش وزن در تعطیلات نوروز

    ۳- پیاده‌روی کنید

    اگر زمان یا اصلا حوصله کافی برای ورزش کردن را ندارید، بهتر است روزانه ۱ ساعت پیاده‌روی کنید. اگر به مسافرت می‌روید برخی مسیرها را پیاده‌روی کنید و از هوا لذت ببرید.

    برای خرید ملزومات ضروری مسیری را پیاده تا فروشگاه مورد نظرتان بروید و از این فرصت برای سوزاندن کالری‌های اضافه استفاده کنید. می‌توانید به اعضای خانواده پیشنهاد دهید تا برای دید و بازدید عید به جای ماشین، پیاده‌روی کنید و خودتان را به مقصد برسانید.

    می‌توانید با فرزندتان تا پارک پیاده‌روی کنید یا کمی در طبیعت پارک کنار خانه‌تان راه بروید و وقت بگذرانید.

    ورزش و تناسب اندام در عید نوروز

    ۴- با ویدئوهای ورزشی تمرین کنید

    اگر ورزش کردن به تنهایی برایتان سخت است و نمی‌دانید چطور بدون امکانات ورزش کنید، بهتر است در اینترنت جستجو کنید و ویدیوهای ورزش را ببینید.

    سپس با یکی از این ویدیوها ها همراه شوید و سعی کنید درست مثل حرکاتی که در ویدیو آموزشی نشان داده می‌شود را تکرار کنید. باور کنید برای ورزش کردن تنها باید اراده کنید و همه امکانات در نزدیکی شما قرار دارند.

    بیشتر بخوانید: کدام میوه‌های بهاری به کاهش وزن کمک می‌کنند؟

    ۵- فعالیت‌های ورزشی را به تفریحات خانوادگی‌تان اضافه کنید

    برای ورزش کردن قرار نیست تمام روز را خانه بمانید و به جای همراه شدن با خانواده همیشه ورزش کنید. می‌توانید ورزش کردنتان را با تفریحات خانوادگی‌تان ادغام کنید. مثلا زمانی که برای پیک نیک می‌روید، با دستگاه‌های ورزشی موجود در پارک ورزش کنید.

    می‌توانید در دل طبیعت بدوید و یا ساعت‌ها با اعضای خانواده دوچرخه سواری کنید و در کنار تفریح، لحظاتی به یاد ماندنی را برای خودتان و اعضای خانواده رقم بزنید.

    برنامه 12 روزه تمرین در تعطیلات عید نوروز

    ۶- کوهنوردی را فراموش نکنید

    با شروع بهار رفته رفته هوا گرم می‌شود و طبیعت جلوه زیباتری پیدا می‌کند. بهتر است برای کوهنوردی در روزهای نوروز با اعضای خانواده و دوستان خود برنامه ریزی کنید. می‌توانید برخی از روزها را به کوهنوردی اختصاص دهید و از راه رفتن در مسیر کوه و استشمام اکسیژن تازه لذت ببرید.

    ۷- به جای آسانسور از پله استفاده کنید

    یکی دیگر از روش‌های ساده برای ورزش کردن استفاده از پله است. بالا رفتن از پله به قوی شدن عضلات پا کمک می‌کند و مانع آسیب به زانوها می‌شود. در دید و بازدید عید نوروز می‌توانید به جای آسانسور از پله استفاده کنید و با این روش ساده فعالیت بدنی بیشتری در طول روز داشته باشید.

    بیشتر بخوانید: نکات طلایی برای کاهش وزن سریع و اصولی

    ۸- در تخت خواب ورزش کنید

    احتمالا برایتان جالب است اما اگر اهل ورزش کردن باشید، می‌توانید بعد از بیدار شدن در تخت خواب نیز ورزش کنید. برای این کار می‌توانید پاهایتان را به صورت کشیده در کنار هم قرار دهید و بعد به سمت بالا حرکت دهید و دوباره به حالت اولیه برگردید. می‌توانید با پاهایتان روی هوا دوچرخه بزنید یا با چرخاندن مچ پا عضلاتتان را درگیر کنید.

    نکاتی که باید برای ورزش در تعطیلات نوروز بدانید

    نکاتی که باید برای ورزش در تعطیلات نوروز بدانید

    در ادامه به چند نکته طلایی برای ورزش کردن در تعطیلات نوروز اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

    • سعی کنید در روزهای نوروز بیشتر از همیشه پیاده‌روی کنید.
    • اعضای خانواده را با خودتان همراه کنید و خاطراتی جذاب کنار هم بسازید.
    • با خویشاوندان و دوستان خود برای طبیعت گردی، کوهنوردی یا دوچرخه سواری برنامه ریزی کنید.
    • در طبیعت گردی و پیک نیک حتما توپ یا طناب همراه خودتان داشته باشید.
    • اگر زمان کافی برای ورزش کردن ندارید، بدوید، راه بروید یا در رختخواب حرکات ورزشی انجام دهید.
    • اگر به مسافرت می‌روید با اعضای خانواده در مراکز خرید و مکان‌های دیدنی همراه شوید و برخی مسیرها به مقصد بروید.
    • اگر ورزش کردن در طول روز برایتان سخت است، می‌توانید صبحانه قبل از این که اعضای خانواده بیدار شوند، برای ۱ ساعت در اطراف خانه بدوید. با این روش دیگر تا پایان روز خیالتان از بابت ورزش کردن راحت خواهد بود.

    بهتر است برای ورزش کردن در تعطیلات عید زیاد به خودتان سخت نگیرید و تنها از زمان‌هایی که در طول روز دارید، برای فعالیت بدنی، نرمش، دویدن و بازی کردن استفاده کنید.

    علاوه بر روش‌هایی که در این مطلب از مجله دانستنی اکالا برای ورزش کردن در ایام نوروز به آن اشاره کردیم، حتما به رژیم غذایی‌تان نیز توجه کنید و از مصرف غذاهای ناسالم، شیرینی و نوشیدنی‌های شیرین پرهیز کنید.

    ۰/۵ (۰ نظر)

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.