برنامه غذایی

امشب شام چی درست کنم؟ (یکشنبه ۲۶ فروردین)

امشب شام چی درست کنم؟ شام چی بپزم که تکراری نباشه؟ نونی باشه یا رژیمی؟ یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های بسیاری از افراد، اعم از خانه‌دار، شاغل یا دانشجو، پیدا کردن ایده و پختن یک غذای خوشمزه و سالم برای وعده شام است.

از این رو ما، در بیست و ششمین روز فروردین ماه ۱۴۰۳، در این مطلب از اکالا بلاگ به شما ۵ غذای متنوع و خوشمزه معرفی خواهیم کرد تا با توجه به ذائقه خود یکی از آن‌ها را برای شام امشب‌تان تهیه و در کنار عزیزانتان نوش جان کنید.

معرفی ۵ غذا برای شام امشب شما

در ادامه می‌توانید با غذاهای متنوع برای شام به همراه طرز تهیه آن‌ها آشنا شوید. با ما همراه باشید.

۱- کباب تابه‌ای (کباب دیگی)

شاید کمتر کسی پیدا شود که کباب تابه‌ای (همان کباب دیگی یا ماهیتابه‌ای) غذای مورد علاقه‌اش نباشد. کباب تابه‌ای همانطور که از اسمش پیداست، کباب خوشمزه‌ای است که در ماهیتابه و بر روی گاز درست می‌شود.

این غذا با گوشت چرخ کرده گوسفندی یا گاوی تهیه می‌شود که شما می‌توانید آن را همراه با گوجه‌های کبابی، سیب زمینی تنوری، فلفل دلمه‌ای و سایر سبزیجات نوش جان کنید.

طرز تهیه کباب تابه‌ای

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    مراحل تهیه کباب تابه‌ای

    مراحل تهیه کباب تابه‌ای به شرح زیر است:

    1. گوشت را شسته و چرخ کنید یا از گوشت چرخ کرده آماده استفاده کنید.
    2. پیاز را ریز رنده کنید و به گوشت اضافه کنید و خوب ورز دهید.
    3. نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز و زردچوبه را به مخلوط گوشت و پیاز اضافه کنید و مجددا ورز دهید. بعد از ورز دادن که گوشت کمی حالت چسبندگی پیدا کرد کمی دارچین به گوشت اضافه کنید. ( اضافه کردن دارچین اختیاری است ولی طعم خیلی خوبی به کباب می‌دهد).
    4. بعد از اینکه به کباب‌ها شکل و فرم دادید شعله گاز را روشن کنید و ماهیتابه را روی آن قرار دهید. سعی کنید حرارت را خیلی کم کنید و درب ظرف را بگذارید. با این کار کباب شما به آهستگی آب می‌اندازد و کم کم آب آن به خورد کباب‌ها می‌رود.

    برای ادامه رسپی این غذای لذیذ و همه‌پسند روی لینک طرز تهیه کباب دیگی (کباب تابه‌ای) کلیک کنید.

    ۲- قاطی پلو

    در واقع پلوها را می‌توان با انواع سبزی، حبوبات، مواد پروتئینی و ادویه جات مخلوط کرد و مورد استفاده قرار داد. قاطی پلوها را می‌توان به چند دسته تقسیم کرد که بستگی به سلیقه و تصمیم شما دارد. به طور کلی می‌توان گفت هر نوع پلویی که با یکسری مواد مخلوط شود را قاطی پلو می‌گویند.

    اگر تصمیم به این است که از گوشت و مرغ استفاده نکنید، بهتر است مواد مغذی‌تری که همپای پروتئین است بکار ببرید. بعضی از حبوبات‌ها را می‌توان جایگزین مواد گوشتی کرد. 

    مراحل تهیه قاطی پلو

    مراحل تهیه قاطی پلو

    مراحل تهیه قاطی پلو به شرح زیر است:

    1. در ابتدای کار برنج را تهیه کنید و با آب نیم گرم بشویید. بهتر است هر برنجی را قبل از پخت به مدت ۱ تا ۲ ساعت بخیسانید تا در زمان پخت به راحتی دم بکشد.
    2. چنانچه از کنسرو نخود فرنگی استفاده می‌کنید آن را آماده کنید. اگر هم تصمیم به پخت نخود فرنگی تازه دارید بهتر است نخود فرنگی را همراه با نمک داخل قابلمه بریزید و بر روی حرارت بگذارید تا پخته شود. پس از پخت نخود فرنگی را کنار بگذارید و به مرحله بعد بروید.
    3. در این مرحله فلفل دلمه‌ای‌های رنگی را ریز خرد کنید. سپس هویج را با پوست‌کن پوست بگیرید و به قطعات ریز در آورید و داخل کمی آب جوش بخار دهید.
    4. اکنون نوبت به قارچ می‌رسد. آن‌ها را بشویید، اسلایسی کنید و در تابه با روغن کنجد تفت دهید. سپس فلفل دلمه‌ای‌ها را اضافه کنید و کمی هم بزنید.

    برای ادامه رسپی این غذای خوشمزه و راحت روی لینک طرز تهیه قاطی پلو کلیک کنید.

    ۳- ساندویچ مونت کریستو

    ساندویچ مونت کریستو یا مونته کریستو یکی از مشهورترین و معروف‌ترین ساندویچ‌های فرانسوی است که با انواع ژامبون درست می‌شود. این ساندویچ شباهت زیادی به فرنچ تست‌ها دارد، با این تفاوت که در این ساندویچ از انواع ژامبون و پنیر استفاده می‌شود.

    ساندویچ مونت کریستو در زمان کوتاهی و به سرعت آماده می‌شود. پس اگر امروز سرتان شلوغ است و در عین حال به فکر خوردن یک غذای خوشمزه و سریع برای شام هستید از امتحان کردن این ساندویچ غافل نشوید.

    مراحل تهیه ساندویچ مونت کریستو

    مراحل تهیه ساندویچ مونت کریستو

    مراحل تهیه ساندویچ مونت کریستو به شرح زیر است:

    1. برای تهیه هر ساندویچ ابتدا یک برش از نان تست را در ظرف بگذارید. مقداری پنیر گودا رنده شده یا یک ورقه پنیر گودا روی نان گذارید. مقداری سس مایونز یا سس خردل روی ژامبون زنید و در تمام قسمت‌های ژامبون سس را پخش کنید.
    2. سپس ورقه ژامبون دیگری روی سس بگذارید. مجدد مقداری پنیر گودا روی ژامبون بریزید. در ادامه یک نان تست روی پنیر گودا قرار دهید. (این کار را مجدد تکرار کنید تا در نهایت ساندویچی با سه تا چهار لایه نان داشته باشید.) 
    3. حال ظرف نسبتاً سنگینی روی ساندویچ قرار دهید تا سنگینی ظرف به لایه‌های ساندویچ فشار وارد کند و ساندویچ فشرده شود. کمی زمان دهید تا این وزن موجب فشرده شدن لایه‌های ساندویچ و به هم چسبیدن آن‌ها شود.
    4. در این بازه زمانی برای سرعت بخشیدن به روند تهیه ساندویچ به سراغ تخم مرغ‌ها روید. تخم‌مرغ‌ها را درون ظرفی بشکنید. مقداری نمک، فلفل سیاه و پودر پاپریکا به آن اضافه کنید و‌ با چنگال تخم‌مرغ‌ها را به هم زنید تا از حالت لختگی خارج شوند.

    برای ادامه رسپی این غذای خوشمزه و فوری فرانسوی روی لینک طرز تهیه ساندویچ مونت کریستو کلیک کنید.

    ۴- خوراک میگو

    میگو یکی از غذاهای دریایی بسیار پرطرفدار و خوشمزه‌ای است که بافت نرم و لطیفی دارد و به راحتی در زمان کوتاهی آماده می‌شود. شاید تصور کنید که گرفتن بوی بد میگو نیاز به مواد خوراکی ویژه یا مهارت خاصی دارد، اما چنین نیست و اگر میگو شما تازه و مرغوب باشد هیچ بوی بد و نامطبوعی ندارد.

    شما با کمترین و در دسترس‌ترین مواد خوراکی می‌توانید طعم بی‌نظیری به میگوهایتان دهید و خوراک میگوی خوشمزه‌ای را برای شام امشب‌تان تهیه و نوش جان کنید.

    مراحل تهیه خوراک میگو

    مراحل تهیه خوراک میگو

    مراحل تهیه خوراک میگو به شرح زیر است:

    1. ابتدا پیازها را بشویید و پوست بگیرید. آن‌ها را با کمک چاقو‌ به صورت نگینی ریز خرد کنید. درون تابه مناسبی مقداری روغن بریزید و تابه را روی حرارت گذارید. منتظر بمانید تا روغن کمی داغ شود.
    2. حال پیازهای خرد شده را به روغن اضافه کنید و کمی تفت دهید تا پیازها سبک و طلایی شوند. برای تهیه این خوراک بهتر است از پیازهای طلایی یا سفید استفاده کنید.
    3. سپس نمک، زردچوبه، فلفل سیاه، فلفل قرمز، پودر لیمو عمانی و شنبلیله خشک را به پیازها اضافه کنید و چند دقیقه‌ای تفت دهید تا عطر ادویه‌ها آزاد شود. 
    4. اکنون میگوهای تمیز و‌ شسته شده را به محتوای درون تابه اضافه کنید. حرارت را در این مرحله باید زیاد کنید. میگوها را مدام به هم زنید تا میگو آب نیندازد.

    برای ادامه رسپی این غذای پرخاصیت و خوش‌طعم روی لینک طرز تهیه خوراک میگو کلیک کنید.

    ۵- سوپ دیوران (چوربا)

    سوپ دیوران یکی از سوپ‌های بسیار خوشمزه و مقوی کشور همسایه ما یعنی ترکیه است که به راحتی در مدت زمان کوتاهی با مواد اولیه در دسترسی نظیر گوشت چرخ کرده، نخود، رشته سوپ، گوجه فرنگی و… قابل طبخ و نوش جان کردن است.

    مراحل تهیه سوپ دیوران (چوربا)

    مراحل تهیه سوپ دیوران (چوربا)

    مراحل تهیه سوپ دیوران (چوربا) به شرح زیر است:

    1. ابتدا پیاز را پوست گرفته، بشویید و در غذاساز میکس کنید. در صورت در دسترس نبودن غذاساز می‌توانید با رنده ریز، رنده کنید تا کاملا له شود. به همین صورت چند حبه سیر تازه را انتخاب کنید، پوست بگیرید، بشویید و با رنده ریز رنده کنید.
    2. حال گوشت چرخ کرده را درون ظرفی بگذارید و پیاز و سیر رنده شده را به آن اضافه کنید. در ادامه آرد سفید به همراه نمک، ادویه جات و شیر را در گوشت چرخ کرده بریزید و خوب ورز دهید تا تمام مواد به خورد گوشت رود.
    3. اکنون آرد سوخاری را اضافه کنید و مجددا ورز دهید تا گوشت حالت منسجم‌تری به خود بگیرد. 
    4. در ادامه از گوشت ورز داده شده به اندازه توپک‌های کوچک برداشته و با کمک دست قل قلی کنید و داخل ظرفی کنار بگذارید. بهتر است روی قل قلی‌ها را با ظرفی بپوشانید و کمی زمان استراحت دهید. حدود استراحت گوشت نیم ساعت کفایت می‌کند.

    برای ادامه رسپی این غذای متفاوت و لذیذ روی لینک طرز تهیه سوپ دیوران (چوربا) کلیک کنید.

    در این مطلب از مجله آشپزی اکالا لیستی متنوع از غذاهای مناسب برای وعده شام را در اختیارتان قرار دادیم. پیشنهاد می‌کنیم حتما این غذاهای خوش‌عطر و خوشمزه را در برنامه‌ غذایی‌تان جای دهید و از طعم‌ بی‌نظیر آن‌ها نهایت لذت را ببرید.

    ۰/۵ (۰ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.