برنامه غذایی

امشب شام چی درست کنم؟ (جمعه ۷ اردیبهشت)

امشب شام چی درست کنم؟ شام چی بپزم که تکراری نباشه؟ نونی باشه یا رژیمی؟ یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های بسیاری از افراد، اعم از خانه‌دار، شاغل یا دانشجو، پیدا کردن ایده و پختن یک غذای خوشمزه و سالم برای وعده شام است.

از این رو ما، در هفتمین روز اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، در این مطلب از اکالا بلاگ به شما ۵ غذای متنوع و خوشمزه معرفی خواهیم کرد تا با توجه به ذائقه خود یکی از آن‌ها را برای شام امشب‌تان تهیه و در کنار عزیزانتان نوش جان کنید.

معرفی ۵ غذا برای شام امشب شما

در ادامه می‌توانید با غذاهای متنوع برای شام به همراه طرز تهیه آن‌ها آشنا شوید. با ما همراه باشید.

۱- خوراک مرغ و قارچ

خوراک مرغ و قارچ که در واقع نوعی سینه مرغ شکم‌پر به حساب می‌آید، علاوه بر طرز تهیه بسیار آسانی که دارد با مواد اولیه در دسترسی همچون سینه مرغ، پیاز، شیر یا آب مرغ، کره، قارچ، خامه، پنیر پیتزا و… در مدت زمان کوتاهی آماده می‌شود که شما می‌توانید آن را برای شام امشب‌تان تهیه و نوش جان کنید.

طرز تهیه خوراک مرغ و قارچ

مراحل تهیه خوراک مرغ و قارچ

مراحل تهیه خوراک مرغ و قارچ به شرح زیر است:

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    1. ابتدا پیاز را خرد کنید و در تابه با مقداری روغن تفت دهید. قارچ را اسلایسی برش دهید و به همراه سیر به پیاز اضافه کنید و تفت دهید تا قارچ کمی سرخ شود. سپس از روی حرارت بردارید. قارچ که از حرارت‌ افتاد، با جعفری و پنیر مخلوط کنید.
    2. سپس سینه‌های مرغ را برش دهید تا به شکل جیب در بیاید. اگر از قسمت ضخیم مرغ برش دهید، مواد بهتر در مرغ قرار خواهد گرفت. تمام سطح سینه مرغ را با نمک، فلفل سیاه، پودر سیر و پاپریکا مرینیت کنید و به تمام قسمت‌های آن بمالید.
    3. در این مرحله باید ترکیب قارچ و پنیر را به عنوان مواد میانی در برش سینه مرغ قرار دهید و روی مواد، پنیر پیتزا بریزید.

    برای ادامه رسپی این غذای فانتزی و راحت روی لینک طرز تهیه خوراک مرغ و قارچ کلیک کنید.

    ۲- پیتزا گوشت و قارچ

    پیتزا گوشت و قارچ یکی از جذاب‌ترین و پرطرفدارترین انواع فست فودها است که اصالتی ایتالیایی دارد و به راحتی طی مدت زمان کوتاهی قابل طبخ و نوش جان کردن در وعده شام است.

    مراحل تهیه پیتزا گوشت و قارچ

    مراحل تهیه پیتزا گوشت و قارچ

    مراحل تهیه پیتزا گوشت و قارچ به شرح زیر است:

    1. ابتدا پیاز و سیر را نگینی خرد کرده و سپس همراه با گوشت چرخ کرده و ادویه در تابه به کمک یک قاشق غذاخوری روغن تفت دهید. در انتهای پخت دو قاشق رب و نمک را اضافه و مخلوط کنید. 
    2. حال روی خمیر پیتزا که از قبل خریداری کرده‌اید مقداری سس بریزید و بعد سس را در همه جای نان کاملا پخش کنید. حالا یک لایه پنیر پیتزای رنده شده روی نان آغشته به سس بریزید، به صورتی که همه جای آن کاملا پوشانده شود.
    3. لایه بعدی روی پنیر پیتزا از گوشت تفت داده شده بریزید. گوشت را کاملا روی پنیر پیتزا پخش و صاف کنید. مجدد مقدار خیلی کمی پنیر روی گوشت بریزید و سراغ مرحله بعد بروید. 

    برای ادامه رسپی این غذای بین المللی پرطرفدار و مخصوص روی لینک طرز تهیه پیتزا گوشت و قارچ کلیک کنید.

    ۳- خوراک لوبیا سبز (راگو)

    خوراک لوبیا سبز یکی از غذاهای مقوی و خوشمزه است که هم می‌توان آن را مطابق رژیم غذایی گیاهخواران تهیه کرد و هم با گوشت گوسفندی (یا گاو) و مرغ تهیه نمود. خود لوبیا سبز نیز به دلیل خواص بیشماری که دارد در غذاهای مختلف و انواع خوراک‌ها از آن استفاده می‌کنند.

    این غذای فوری و سریع به مواد زیادی نیاز ندارد و با کمی لوبیا سبز تازه، سیب زمینی و گوشت می‌توانید آن را درست کنید. به جای رب هم می‌توانید از گوجه فرنگی تازه استفاده کنید. به طور کلی استفاده از سبزیجات مختلف در این خوراک آن را خوشمزه‌تر می‌کند.

    خوراک لوبیا سبز (راگو) با گوشت تکه‌ای خورشتی

    مراحل تهیه خوراک لوبیا سبز (راگو)

    مراحل تهیه خوراک لوبیا سبز (راگو) با گوشت تکه‌ای خورشتی به شرح زیر است:

    1. در مرحله اول پیاز و سیرها را پوست بگیرید، بشویید و بر روی تخته آشپزخانه، آن‌ها را به صورت نگینی خرد کنید.
    2. یک قابلمه مناسب را انتخاب کنید، در آن روغن بریزید و بر روی اجاق گاز با حرارت ملایم قرار دهید تا روغن داغ شود. سپس سیر و پیاز خرد شده را به قابلمه اضافه کنید و تفت بدهید. صبر کنید تا مقداری سیر و پیاز نرم شوند. در ادامه مقداری زردچوبه به قابلمه اضافه کنید و خوب مواد را مخلوط کنید تا به صورت یکدست با زردچوبه آغشته شوند و مواد را دوباره تفت دهید.
    3. سپس گوشت را آماده کنید. ابتدا گوشت را پاک کنید، بشویید و بر روی تخته آشپزخانه آن را به قطعات نسبتا بزرگ‌تر از گوشت خورشتی خرد کنید.
    4. گوشت خرد شده را به قابلمه اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند و سرخ شود.
    5. بعد از سرخ شدن گوشت، ۳ پیمانه آب جوش را به قابلمه اضافه کنید و در قابلمه را بگذارید و اجازه دهید با حرارت کم گوشت پخته شود.

    برای ادامه رسپی این غذای مقوی و خوشمزه روی لینک طرز تهیه خوراک لوبیا سبز (راگو) کلیک کنید.

    ۴- کوکو مرغ

    کوکو مرغ یکی از غذاهای نونی است که دستتان در درست کردن و طعم‌دار کردن آن کاملا باز است. با ما همراه باشید تا یکی از جدیدترین مدل‌های کوکو مرغ با سیب زمینی، پنیر پیتزا و پودر سوخاری خانگی را یاد بگیرید. این مدل کوکو هم گزینه خوبی برای شام است و هم می‌توانید در مهمانی‌ها به عنوان یک غذای جدید آن را سرو کنید. 

    مراحل تهیه کوکو مرغ

    مراحل تهیه کوکو مرغ

    مراحل تهیه کوکو مرغ به شرح زیر است:

    1. ابتدا مرغ‌ها را با ادویه‌های دلخواهتان طعم دار کنید. (پیشنهاد ما فلفل سیاه، فلفل قرمز، زردچوبه و نمک است). مرغ‌ها را با مواد ماساژ بدهید (مرینیت کنید) تا طعم دار شود! بعد داخل روغن سرخ کنید تا تغییر رنگ بدهند.
    2. بعد از تغییر رنگ، ۶ قاشق غذاخوری زعفران و ۲ لیوان آب جوش را با نمک به مرغ‌ها اضافه کنید و در تابه را ببندید. اجازه اجازه دهید مرغ با حرارت تند مغز پخت شود.
    3. بعد از پخت، گوشت را از استخوان جدا کنید. استخون‌ها را تمیز کنید و کنار بگذارید تا بعدا برای آغشته کردن کوکوها به پودر سوخاری، از آن‌ها استفاده کنید.
    4. حال گوشت‌ها را با کمک بلندر خرد کنید. اکنون مرغ خرد شده را به سیب زمینی پوره شده اضافه کنید و ۲۵۰ گرم پنیر پیتزا نیز به آن‌ها بیفزایید. 

    برای ادامه رسپی این غذای راحت و لذیذ روی لینک طرز تهیه کوکو مرغ کلیک کنید.

    ۵- سالاد سزار

    سالاد سزار ایتالیایی که جزو غذاهای بین‌المللی به حساب می‌آید، یکی از سالادهای لذیذی است که در سرتاسر دنیا طرفداران زیادی دارد. این سالاد را می‌توان به عنوان پیش غذا، میان وعده یا به عنوای یک غذای سبک در وعده شام سرو کرد.

    طرز تهیه سالاد سزار پیچیدگی خاصی ندارد و اصلی‌ترین مواد تشکیل دهنده آن عبارت‌اند از: مرغ (گریل یا سوخاری)، کاهو، نان تست، پنیر پارمزان و سس مخصوص سزار.

    مراحل تهیه سالاد سزار

    مراحل تهیه سالاد سزار

    مراحل تهیه سالاد سزار به شرح زیر است:

    1. ابتدا زرده تخم مرغ را در کاسه‌ای هم بزنید و روی بخار کتری قرار دهید. چهار، پنج دقیقه مرتب هم بزنید تا کمی حرارت ببیند و داغ شود. حال از روی حرارت بردارید و داخل مخلوط کن بریزید.
    2. در دستور تهیه اصیل سس سالاد سزار، زرده تخم مرغ به کار می‌رود. به این صورت که زرده با سایر مواد که در ادامه اشاره می‌کنیم مخلوط می‌شود. اما چون اکثر افراد در استفاده از زرده‌ی تخم مرغ خام در غذا و سالاد مشکل دارند، می‌توانید زرده را بپزید یا همانند روشی که در مرحله اول گفتیم (به صورت بن ماری) حرارت دهید و داغ کنید.
    3. اکنون سس خردل، فلفل سیاه، سس ووسترشر یا سرکه بالزامیک را اضافه کنید. یک قاشق پنیر پارمزان را نیز به سایر مواد اضافه کنید.
    4. سپس ۳-۲ قاشق آب لیموی تازه و یک حبه سیر خرد شده را هم در مخلوط کن بریزید و مواد را مخلوط کنید. دو الی سه پالس که زدید، نوبت اضافه کردن روغن زیتون است.

    برای ادامه رسپی این غذای سبک و همه پسند روی لینک طرز تهیه سالاد سزار کلیک کنید.

    در این مطلب از مجله آشپزی اکالا لیستی متنوع از غذاهای مناسب برای وعده شام را در اختیارتان قرار دادیم. پیشنهاد می‌کنیم حتما این غذاهای خوش‌عطر و خوشمزه را در برنامه‌ غذایی‌تان جای دهید و از طعم‌ بی‌نظیر آن‌ها نهایت لذت را ببرید.

    ۰/۵ (۰ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.