آشپزیغذاهای سنتی

دستور پخت خوراک لوبیا سبز (راگو) با گوشت تکه‌ای خورشتی

خوراک لوبیا سبز یکی از غذاهای مقوی و خوشمزه است که هم می‌توان آن را مطابق رژیم غذایی گیاهخواران تهیه کرد و همچنین می‌توان آن را با گوشت گوسفند (یا گاو) و مرغ نیز تهیه نمود. خود لوبیا سبز نیز به دلیل خواص بیشماری که دارد در غذاهای مختلف و انواع خوراک‌ها از ان استفاده می‌کنند. خوراک لوبیا سبز با توجه به خواص بیشمار لوبیا سبز بسیار سالم و برای بدن مفید است. ویتامین ها و مواد مغذی که در لوبیا سبز وجود دارد موجب سلامت پوست و مو، تقویت سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از عفونت در بدن می‌شود. یکی از غذاهای فوری و سریع است و به مواد زیادی نیاز نیست. با کمی لوبیا سبز تازه و سیب زمینی و گوشت می‌توانید خوراک لوبیا سبز خوشمزه درست کنید. به جای رب هم میتوانید از گوجه فرنگی تازه استفاده کنید. البته استفاده از سبزیجات مختلف در این خوراک آن را خوشمزه‌تر می‌کند.

ما در اینجا در سرویس متنوع آشپزی در اکالا بلاگ به شما طرز تهیه خوراک لوبیا با گوشت تکه‌ای را آموزش می‌دهیم. نام دیگر آن راگو است و شاید به این اسم شنیده باشید!

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    مواد لازم برای تهیه خوراک لوبیا سبز:
    لوبیا سبز۴۰۰ گرم
    گوشت گوسفندی۴۰۰ گرم
    پیاز۱ عدد بزرگ
    سیر۳ حبه
    رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذا خوری
    روغن مایعبه مقدار لازم
    آبلیمو تازهبه مقدار لازم
    نمک، زردچوبه و فلفل سیاهبه مقدار لازم

    مراحل طرز تهیه خوراک لوبیا سبز (راگو)

    بعد از آشنایی با مواد لازم برای طرز تهیه خوراک لوبیا سبز (راگو) در این قسمت بادستور پخت راگو همراه ما باشید.

    بیشتر بخوانید : طرز تهیه کوکو لوبیا سبز

    مرحله اول: شستن و خرد کردن پیاز و سیر

    در مرحله اول برای تهیه خوراک لوبیا سبز، پیاز و سیرها را پوست بگیرید و بشویید و سپس بر روی تخته آشپزخانه، آن ها را به صورت نگینی خرد کنید.

    مرحله دوم: تفت دادن سیر و پیاز

    یک قابلمه مناسب را انتخاب کنید و روغن در آن بریزید و بر روی اجاق گاز با حرارت ملایم قرار دهید تا روغن داغ شود. سپس سیر و پیاز خرد شده را به قابلمه اضافه کنید تفت بدهید. صبر کنید تا مقداری سیر و پیاز نرم شوند. سپس به قابلمه مقداری زردچوبه اضافه کنید و خوب مواد را مخلوط کنید تا به صورت یکدست با زردچوبه آغشته شوند و مواد را دوباره تفت دهید.

    مرحله سوم: خرد کردن گوشت

    سپس گوشت را آماده کنید. ابتدا گوشت را پاک کنید و بشویید. سپس بر روی تخته آشپزخانه آن را به قطعات نسبتا بزرگ تر از گوشت خورشتی خرد کنید.

    بیشتر بخوانید: بررسی ۱۲ ترفند طلایی برای رفع شوری انواع غذا

    مرحله چهارم: تفت دادن گوشت

    گوشت خرد شده را به قابلمه اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند و سرخ شود.

    مرحله پنجم: اضافه کردن آب و زمان دادن برای پخت

    بعد از سرخ شدن گوشت، ۳ پیمانه آب جوش را به قابلمه اضافه کنید و در قابلمه را بگذارید و اجازه دهید با حرارت کم گوشت پخته شود.

    مرحله ششم: اضافه کردن رب و آبلیمو

    بعد از گذشت ۲۰ دقیقه که مقداری گوشت نرم شده است. به قابلمه یک قاشق غذا خوری رب گوجه فرنگی اضافه کنید و همچنین مقداری آبلیمو تازه نیز اضافه کنید و مواد را هم بزنید تا طعم آن ها با یکدیگر مخلوط شود. سپس دوباره در قابلمه را بگذارید و اجازه دهید تا گوشت کاملا پخته شود.

    مطالب مرتبط : طرز تهیه خوراک مرغ و لوبیا سبز

    مرحله هفتم : شستن و خرد کردن لوبیا سبز

    هنگامی که گوشت در حال آماده پخته شدن است، به آماده کردن لوبیا سبز مشغول شوید. ابتدا لوبیا ها را پاک کنید و بشویید و سپس در یک صافی قرار دهید تا آب آن کاملا خشک شود. سپس بر روی تخته آشپزخانه قرار دهید و با یک چاقوی تیز لوبیا ها را در اندازه ۲ سانتی متری و بسیار هماهنگ و منظم خرد کنید. یک اندازه بودن لوبیا ها به خوراک شما جلوه زیبایی می دهید.

    دستور پخت خوراک لوبیا سبز خوشمزه

    مرحله هشتم : تفت دادن لوبیا سبز

    سپس یک تابه مناسب را انتخاب کنید و درون آن روغن بریزید و بر روی اجاق گاز با حرارت ملایم قرار دهید تا روغن داغ شود. سپس لوبیاهای خرد شده را به تابه اضافه کنید و آن را تفت دهید. اگر لوبیا ها را خیلی تفت دهید خواص آن ها از بین می رود. اما از طرف دیگر لوبیاها هر چه بیشتر سرخ شوند، رنگ آن ها پر رنگ تر خواهد شد و در نهایت خوراک لوبیا سبز شما، رنگ بهتری خواهد داشت.

    مرحله آخر: اضافه کردن لوبیا سبز به مواد راگو

    بعد از اینکه تفت دادن لوبیا سبز به پایان رسید. آن را به قابلمه گوشت اضافه کنید. سپس مقداری از خوراک لوبیا سبز را بچشید و در صورت لزوم به آن نمک و فلفل سیاه اضافه کنید. سپس مدتی اجازه دهید تا آب خوراک مقداری دیگر تبخیر شود و کاملا جا بیفتد.

    بعد از آماده شدن خوراک لوبیا سبز آن را در یک کاسه بریزید و به همراه نان سرو کنید.

    بیشتر بخوانید : طرز تهیه خوراک لوبیا چیتی

    نکات مهم در طرز تهیه خوراک لوبیا سبز

    •  اگر شما رژیم گیاهخواری دارید، می توانید با حذف گوشت یک غذای بسیار خوشمزه و مقوی و مطابق با رژیم خود درست کنید و همچنین تهیه آن به زمان کمتری نیاز دارد.
    •  اگر با گوشت قرمز مشکل دارید می توانید خوراک لوبیا سبز را با مرغ یا بوقلمون نیز بپزید. به این منظور کافی است ۵۰۰ تا ۷۰۰ گرم گوشت مرغ یا بوقلمون را تفت دهید و ادامه پختن خوراک لوبیا سبز را از روش های بالا پی بگیرید.
    •  اگر از گوشت برای تهیه خوراک لوبیا سبز استفاده می کنید، بهتر است از گوشت مغز ران گوسفند استفاده کنید.
    •  برای اینکه خوراک لوبیا سبز رنگ و لعاب بهتری داشته باشد می توانید از هویج نیز در تهیه آن استفاده کنید.
    •  برای اینکه خوراک لوبیا سبز شما رنگ و طعم بهتری داشته باشد در انتهای پخته شدن آن، یک قاشق سوپ خوری زعفران آب کرده و دارچین به قابلمه اضافه کنید.
    •  در تهیه خوراک لوبیا سبز می توانید از لپه نیز استفاده کند، تا خوراک شما هم خوشمزه تر شود و هم ظاهر جذاب تری داشته باشد. برای این کار ۱۵۰ گرم لپه را از چند ساعت قبل در مقداری آب بگذارید تا کاملا خیس بخورد. ایم کار باعث می شود هم لپه ها زود تر پخته شوند و همچنین از نفخ شکم جلوگیری می کند. سپس لپه را به دنبال گوشت ها تفت دهید.
    • ریختن سیب زمینی و قارچ در خوراک لوبیا سبز بستگی به سلیقه و ذائقه شما دارد.
    •  طرز تهیه خوراک لوبیا سبز که در بالا به آن پرداختیم برای چهار نفر مناسب است. در صورت کم یا زیاد شدن افراد، نسبت مواد اولیه را تغییر دهید.

    سوالات متداول در طرز تهیه خوراک لوبیا سبز (راگو)

    در این قسمت با جواب سوالات طرز تهیه خوراک لوبیا سبز همراه ما باشید شاید این سوال شما نیز باشد.

    میشه گوشت رو از خوراک لوبیا سبز حذف کرد؟

    بله شما می‌تونید با حذف گوشت از این غذا، خوراک لوبیا سبز رژیمی مقوی و سالم درست کنید.

    برای خوراک لوبیا سبز از چه گوشتی استفاده کنیم؟

    برای خوراک لوبیا سبز از گوشت گوسفندی استفاده کنید و اگه منع مصرف گوشت قرمز دارید می‌تونید از گوشت مرغ و بوقلمون استفاده کنید.

    برای خوشمزه شدن خوراک لوبیا سبز چیکار کنیم؟

    برای اینکه خوراک لوبیا سبز خوشمزه بشه می‌تونید از هویج و قارچ در ترکیبات این غذا استفاده کنید و همچنین استفاده از چاشنی هایی مثل زعفران و دارچین و لیمو عمانی هم در طعم این غذا تاثیرگذار است.

    خوراک لوبیا سبز با نان یا برنج خورده میشه؟

    معمولا راگو (خوراک لوبیا سبز) با نان سرو میشه اما می‌تونید این غذارو با برنج هم میل کنید.

    ۵/۵ (۱ نظر)

    نوشته های مشابه

    ‫۲ دیدگاه ها

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.