سبک زندگیسلامت و زیبایی

با مضرات ماسک مو آشنا شوید!

آیا تا به حال چیزی در مورد مضرات ماسک مو شنیده‌اید؟ بسیاری از ما برای درمان موهای خشک و آسیب‌دیده و تقویت موهای رنگ و دکلره شده از ماسک مو استفاده می‌کنیم. در واقع ماسک موها به خاطر ترکیبات مغذی و مفیدی که برای موها دارند، این روزها بسیار محبوب هستند. اما در کنار فوایدی که همیشه از ماسک موها می‌شنویم این محصولات گاهی نیز معایب و مضرات را برای موهای ما دارند.

سوالی که در ذهن بسیاری از افراد ایجاد می‌شود این است که آیا ماسک مو باعث ریزش مو می‌شود؟ استفاده از ماسک مو چه معایبی دارد؟ در این مقاله از اکالا بلاگ می‌توانید با معایب و مضرات ماسک مو آشنا شوید.

مضرات ماسک مو

قبل از هر چیز باید بدانید که ماسک مو یک نرم‌کننده قوی برای آبرسانی و تقویت ساقه موها است که به هیچ عنوان نباید بیشتر از زمان تعیین شده روی موها قرار بگیرد و یا با ریشه مو برخورد کند. در واقع این محصول زمانی موثر است که شما مقداری از آن را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی ساقه موها قرار دهید و سپس با آب فراوان موهایتان را بشویید. به علاوه زمانی که ماسک مو با ریشه موها برخورد کند، به فولیکول‌های مو آسیب وارد می‌کند و ممکن است موجب ریزش و ضعف موها شود.

نکته دیگری که باید در مورد مضرات ماسک مو بدانید این است که ماسک موها برای استفاده طولانی و مداوم طراحی نشده‌اند. شما نباید بیشتر از یک تا ۲ بار در هفته از ماسک مو استفاده کنید. زمانی که بعد از هر بار شستشوی مو از ماسک مو استفاده کنید، به جای نرم شدن موها، ممکن است ساقه موهای شما آسیب ببند و مشکلاتی جدی برای سلامت موهایتان ایجاد شود.

قبل از استفاده از ماسک مو بهتر است ابتدا دستورالعمل روی بسته‌بندی محصول را مطالعه کنید و در صورتی که از یک محصول خاص درمانی استفاده می‌کنید، حتما با پزشک خود در مورد طریقه استفاده از آن مشورت کنید.

در پاسخ به این سوال که آیا ماسک‌ها برای مو مضر هستند یا خیر باید بدانید تا زمانی که از ماسک موها به روشی درست و اصولی استفاده کنید و ماسک موی مناسب موهای خودتان را یک بار در هفته به موها بزنید، ماسک موها نه تنها ضرری برای موهای شما ندارند، بلکه به تقویت و ترمیم موها نیز کمک می‌کنند.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    بیشتر بخوانید: معرفی انواع ماسک مو و کاربرد آن‌ها

    آیا ماسک مو باعث ریزش مو می‌شود؟

    همانطور که گفته شد اگر از ماسک مو به روشی اصولی استفاده شود، هیچ مشکلی برای موها ایجاد نمی‌کند. حتما شنیده‌اید که خیلی از افراد با استفاده از ماسک مو دچار ریزش مو می‌شوند. مهم‌ترین دلیل این مشکل استفاده اشتباه از ماسک مو است. ماسک مو نباید در زمان استفاده با ریشه موها برخورد کند.

    زمانی که ماسک مو را نزدیک به ریشه و یا روی پوست سرتان استفاده کنید، فولیکول‌های مو نرم و دچار آسیب می‌شوند و همین موضوع ممکن است موجب ریزش مو شود. به علاوه استفاده از ماسک موی فاسد یا نامناسب نیز ممکن است آسیب جدی به موها وارد کند.

    آیا ماسک مو باعث ریزش مو می‌شود؟

    عوارض ماسک مو تاریخ مصرف گذشته

    یکی دیگر از مضرات ماسک مو زمانی ظاهر می‌شود که شما از ماسک موهای تاریخ مصرف گذشته استفاده کنید. زمانی که تاریخ انقضای یک محصول آرایشی و بهداشتی رو به اتمام است، ممکن است فرآیندهای شیمیایی در آن ایجاد شود و به موهای شما آسیب وارد کند. به هیچ عنوان بعد از اتمام زمان انقضای یک محصول از آن استفاده نکنید.

    به خاطر داشته باشید که استفاده از محصول نامناسب می‌تواند به جاز ترمیم و بازسازی موها، آسیب‌های جدی به موهایتان وارد کند و حتی بخار آن نیز ممکن است به پوست سر و چشم‌های شما آسیب وارد کند.  اگر به اشتباه از ماسک موی تاریخ مصرف گذشته استفاده کردید، بهتر است هر چه سریع‌تر موهایتان را بشویید و به خوبی آبکشی کنید. در صورتی که پوست سرتان دچار آلرژی و حساسیت شده و یا تار موهایتان خشک و آسیب‌دیده به نظر می‌رسد، می‌توانید از یک متخصص برای درمان کمک بگیرید.

    بیشتر بخوانید: از ماسک مو چه جوری استفاده کنیم؟

    عوارض ماسک موی بی‌کیفیت

    امروزه تنوع ماسک موها بسیار زیاد است و اکثر ماسک موهایی که در بازار به فروش می‌رسند، کیفیت قابل قبولی دارند. اما استفاده از ماسک موهایی که حاوی مواد شیمیایی مضر مثل پارابن و سولفات هستند و همچنین برند معتبر و شناخته شده‌ای ندارند، ممکن است آسیب‌های جدی به موی شما وارد کنند. سولفات و پارابن دو ماده شیمیایی مضر هستند که در بسیاری از محصولات مراقبت از مو مثل ماسک استفاده می‌شوند.

    اگر واقعا به سلامت موهایتان اهمیت می‌دهید، بهتر است از ماسک موهای فاقد پارابن و سولفات استفاده کنید. این مواد شیمیایی در دراز مدت موجب خشکی و آسیب به ساقه مو می‌شوند و ظاهری کدر به موهای شما می‌بخشند. در زمان خرید ماسک مو حتما در کنار قیمت ماسک مو به ترکیبات و همچنین معتبر بودن برند محصول توجه کنید.

    بیشتر بخوانید: آنچه که در مورد نحوه استفاده از نرم کننده مو باید بدانید!

    آیا ماسک مو برای درمان ریزش مو موثر است؟

    به طور کلی ماسک موهای بسته‌بندی شده تنها برای تقویت ساقه مو طراحی شده‌اند و از همین رو نقش زیادی بر تقویت فولیکول‌های مو ندارند. همانطور که استفاده از ماسک مو موجب ریزش مو نمی‌شود، پس نمی‌تواند رشد موها را تقویت کند، چون اصلا این ماسک با پوست سر شما تماس ندارد و تنها روی تار مو استفاده می‌شود. استفاده از ماسک مو می‌تواند به تقویت موها، نرم و لطیف شدن تار مو، ترمیم موهای آسیب‌دیده و درمان خشکی مو کمک کند.

    اگر موهای شما ریزش دارد، بهتر است از ماسک‌های خانگی برای درمان استفاده کنید. استفاده از روغن یا عصاره رزماری مانع ریزش مو می‌شود و به افزایش رشد موها نیز کمک می‌کند. برای تقویت رشد موها می‌توانید از آب برنج، روغن نارگیل و تخم مرغ نیز استفاده کنید.

    بیشتر بخوانید: معرفی انواع ماسک مو برای موخوره؛ خارجی و ایرانی

    چند بار در هفته از ماسک مو استفاده کنیم؟

    چند بار در هفته از ماسک مو استفاده کنیم؟

    میزان استفاده از ماسک مو معمولا به نوع موهای شما و ماسکی که استفاده می‌کنید، بستگی دارد. اگر موهای شما سالم است و تنها برای تقویت موها از ماسک استفاده می‌کنید، بهتر است در هفته یک بار یا یک هفته در میان از ماسک استفاده کنید. برای درمان موهای خشک و آسیب‌دیده می‌توانید ۲ تا نهایتا ۳ بار در هفته از ماسک مو استفاده کنید و بعد مقدار مصرف را کاهش دهید. افرادی که موی نازک و شکننده‌ای دارند، نباید بیشتر از ۱ بار در هفته از ماسک مو استفاده کنند.

    اگر موهای شما پرپشت است و تار موی ضخیمی دارید، بهتر است ۱ تا ۲ بار در هفته از ماسک مو استفاده کنید تا موهایتان به خوبی آبرسانی شود. افرادی که موی مجعد، فر و یا چربی دارند نیز بهتر است یک بار در هفته از ماسک مو استفاده کنند تا دچار مشکل نشوند.

    بیشتر بخوانید: معرفی بهترین نرم کننده‌‌ها برای موهای کراتینه

    سخن نهایی

    همانطور که در این مطلب از مجله سبک زندگی اکالا گفته شد ماسک مو یک محصول مفید برای تقویت و آبرسانی به ساقه موها است که برخی از مدل‌های آن نیاز به آبکشی دارد و برخی دیگر بعد از حمام و زمانی که موها هنوز نم‌دار است، مورد استفاده قرار می‌گیرد. امروزه کاربرد ماسک مو در سلامت و زیبایی مو موجب شده تا بسیاری از افراد از این محصول استفاده کنند.

    بهتر است بدانید زمانی که از ماسک مو به درستی و طبق دستورالعمل ذکر شده روی بسته‌بندی محصول استفاده کنید، هیچ مشکلی برای موهای شما ایجاد نخواهد شد. به خاطر داشته باشید که ماسک مو نباید با ریشه موهای شما برخورد کند، زیرا این محصول تنها برای ساقه مو طراحی شده است و در صورت برخورد با پوست سر ممکن است موجب ریزش مو شود.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.