سبک زندگیسلامت و زیبایی

آیا ماساژ صورت باعث افتادگی پوست می‌شود؟

ماساژ صورت فرایندی آرامش‌بخش است که از حرکات لطیف و فشارهای نرم در مناطق مختلف صورت برخوردار است. این فرایند به منظور بهبود جریان خون، کاهش استرس ،تحریک عضلات صورت و افزایش لیفتینگ پوست استفاده می‌شود. جالب است بدانید ماساژ صورت نه تنها می‌تواند تاثیرات مثبتی برروی جوانی و زیبایی پوست داشته باشد ،بلکه به آرامش و بهبود حالت روحی نیز کمک میکند.

آیا تا به حال به اهمیت و اصول ماساژ صورت پی برده اید؟ ما امروز در این بخش از مجله اینترنتی اکالا بلاگ، اصول اساسی این تکنیک و مزایا و معایب این فرایند را بررسی میکنیم و میخواهیم بدانیم که آیا ماساژ صورت باعث افتادگی پوست می‌شود یا خیر؟ پس با ما همراه باشید.

ماساژ صورت و افتادگی پوست

ماساژ روزانه صورت به شرطی که به صورت اصولی و درست انجام شود، باعث تحریک جریان خون و افزایش تولید کلاژن شده و چین و چروک‌های صورت را تا حدودی برطرف می کند و نقش موثری در پیشگیری از شل شدگی و افتادگی پوست دارد. با این حال استفاده از فشار زیاد یا حرکات نامناسب در هنگام ماساژ صورت،ممکن است باعث آسیب دیدگی پوست شود.

در اینجا ۳ مورد از عواملی که در اثر اجرای نادرست ماساژ صورت ،باعث افتادگی پوست میشوند را با هم بررسی میکنیم:

  1. فشار زیاد و حرکات خشن در انجام فرایند ماساژ صورت باعث کشیده شدن پوست و عضلات می‌شود که نتیجه این امر شل شدن و افتادگی پوست است.
  2. هرنوع پوست نیاز به روش های مراقبتی مختلف دارد. در انجام ماساژ صورت باید ویژگی های پوست را در نظر بگیریم و مناسب با نوع پوست تکنیک ماساژ را انجام دهیم ،عدم آگاهی از نوع پوست و انجام ماساژ نامناسب منجر به آسیب و افتادگی پوست می‌شود.
  3. استفاده از محصولات نامرغوب در انجام فرآیند ماساژ ،آسیب جدی به پوست وارد میکند و درنهایت باعث افتادگی و شل شدن پوست می شود.

بیشتر بخوانید: آشنایی با انواع ماساژ صورت

۴ دلیل مهم که نشان می‌دهد ماساژ صورت برای پوست مفید است!

فواید ماساژ صورت به شرح زیر است:

  1. ماساژ صورت باعث افزایش جریان خون در ناحیه ماساژ شده می‌شود ،این افزایش گردش خون باعث تغذیه بهتر پوست، از بین بردن سموم و تحریک سلول ها برای تولید کلاژن که درسلامتی پوست نقش بسار مهمی دارد، می‌شود.
  2. ماساژ به عنوان یک تکنیک آرامش‌بخش،استرس و تنش را کاهش می‌دهد .همان طور که می‌دانید استرس و تنش عواملی هستند که در پیری زودرس پوست نقش زیادی دارند.
  3. ماساژ صورت اگر به صورت اصولی انجام شود باعث تقویت عضلات صورت می‌شود ،عضلات قوی تر می توانند به لیفیتینگ طبیعی پوست کمک کنند.
  4. ماساژ صورت می‌تواند به تحریک نقاط فشاری مختلف در صورت کمک کند،این امر موجب بهبود فعالیت سیستم های مختلف بدن می‌گردد.

بیشتر بخوانید: آموزش ماساژ صورت در خانه

ماساژ صورت و افتادگی پوست

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    بایدها و نبایدهایی که در انجام ماساژ صورت لازم است بدانید!

    بایدها و نبایدهایی که در انجام ماساژ صورت باید بدانید به شرح زیر است: 

    1. قبل از شروع ماساژ، صورت را با یک لوسیون یا تونر پاکسازی کنید تا هر گونه آلودگی یا آرایش روی پوست حذف شود.
    2. قبل از شروع ماساژ، اطمینان حاصل کنید که دست‌ها و صورتتان تمیز و خشک هستند.
    3. برای ماساژ صورت، از یک روغن مخصوص استفاده کنید تا حرکات ماساژ به راحتی انجام شود و پوست نرم و لطیف شود. برای پوست‌های خشک روغن آرگان یا روغن بادام و برای پوست‌های چرب یا نرمال روغن جوجوبا گزینه مناسبی هستند.
    4. با استفاده از حرکات نرم و دایره‌ای، صورت را گرم کنید. این کار به بهبود جریان خون و آماده‌سازی پوست برای ماساژ کمک میکند.
    5. در هنگام ماساژ، از حرکات دایره‌ای و فشارهای نرم در مناطق مختلف صورت استفاده کنید، مانند فشار دادن به مرکز پیشانی ،حرکات لطیف در ناحیه چشم و لمس نرم در ناحیه گونه ها. از پایین به بالاو از میان به خارج صورت تا به پوست آسیب نرسد و فشار مناسب به پوست داده شود.
    6. گردن و شانه به دلیل اینکه درگیر تنش هستند باید در فرایند ماساژ نیز مورد توجه قرار گیرد.

    بیشتر بخوانید: تونر چیست و چه کاربردی برای پوست دارد؟

    بعد از ماساژ صورت چه کارهایی انجام دهیم؟

    بعد از ماساژ، پوست صورت را با یک کرم محافظت‌کننده یا ضدآفتاب پوشانید تا از خشک شدن یا آسیب‌های دیگر جلوگیری شود. همچنین باید به پوست خود استراحت دهید و بلافاصله از محصولات آرایشی و شیمیایی استفاده نکنید. برای تاثیر هر چه بهتر ،به اندازه کافی آب بنوشید تا پوست از داخل هم به درستی تغذیه شود.

    آیا ماساژ صورت برای همه افراد مناسب است؟

    اگرچه ماساژ صورت برای بسیاری از افراد می‌تواند تجربه آرامبخش و مفید باشد ،اما برخی افراد به دلایل مختلف نباید
    ماساژ صورت انجام دهند. اگر جز ۴ دسته از افراد زیر هستید از انجام ماساژاجتناب کنید!

    1. افرادی که دارای اگزما و مشکلات پوستی هستند بهتر است ماساژ صورت انجام ندهند چون باعث تشدید بیماری می‌شود.
    2. افرادی که دارای جوش چرکی هستند تا زمان خوب شدن جوش ها ،ماساژ صورت انجام ندهند ،زیرا عفونت به نواحی دیگر صورت نیز منتشر می‌شود.
    3. افرادی که مشکلات عضلانی و استخوانی دارند ،قبل از انجام ماساژ صورت نیاز به مشورت با پزشک دارند.
    4. افرادی که مشکلات قلبی یا فشار خون بالا دارند ،باید از ماساژ های اضافی که باعث افزایش فشار خون میشود جلوگیری کنند.

    بیشتر بخوانید: بهترین آبرسان‌های طبیعی پوست را بشناسیم!

    جلوگیری از افتادگی پوست با ماساژ صورت

    درنتیجه اگرچه ماساژ صورت به عنوان یک روش لوکس و آرامش‌بخش شناخته می‌شود اما اثرات مثبت آن بر سلامتی و زیبایی پوست از اهمیت ویزه ای برخوردار است. با رعایت نکات اصولی ماساژ و مراقبت‌های پس از انجام آن ،هر فرد می‌تواند تجربه مثبتی از این فرایند طبیعی را برای خود به ارمغان آورده و به بهبود کلی سلامت و روانی خود بپردازد.

    امیدواریم که با خواندن مقاله فوق از مزایا و مراقبت های بعد از ماساژ صورت آگاه شده ‌باشید و استفاده اصولی از آن را در مراقبتهای پوستی خود قرار دهید. از این‌که تا پایان این مقاله نیز با مجله سبک زندگی اکالا همراه بودید سپاسگزاریم.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.