آشپزینکات آشپزی

بهترین روش برای فریز کردن موز بدون سیاه شدن چیست؟

فریز کردن موز یک روش ساده برای افزایش ماندگاری آن است که از فساد زود هنگام موز جلوگیری می‌کند. درواقع موز خیلی زود سیاه می‌شود و برای این که ماندگاری آن را افزایش دهید، تنها راه منجمد کردن آن است. اما روش فریز کردن موز چگونه است و چطور می‌توان از موز یخ زده استفاده کرد؟ در این مقاله از اکالا بلاگ می‌توانید با بهترین روش فریز کردن موز بدون سیاه شدن و همچنین روش‌های استفاده از آن آشنا شوید.

بهترین روش نگهداری موز کامل در فریزر

موز میوه‌ای است که خیلی زود سیاه می‌شود و بافت خود را از دست می‌دهد و به همین دلیل باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن مصرف شود. اما نگهداری موز در فریزر به شما کمک می‌کند تا از خراب شدن این میوه لذیذ و خوشمزه تا حد زیادی جلوگیری کنید. فریزر کردن موز ماندگاری آن را از ۶ تا ۸ ماه افزایش می‌دهد. اما چگونه موز را فریز کنیم؟

روش فریز کردن موز بسیار ساده است. برای این کار باید پوست موز را جدا کنید. سپس آن را داخل کیسه پلاستیکی یا زیپ دار قرار دهید. می‌توانید برای نگهداری موز درسته در فریزر از ظرف مخصوص فریزر نیز استفاده کنید. سپس موز را در فریزر بگذارید تا منجمد شود.

بیشتر بخوانید: چند راهکار برای تازه نگه داشتن موز در یخچال

روش نگهداری پوره موز در فریزر

اگر موز را پوره کرده‌اید و دیگر نیازی به آن ندارید، بهترین روش قرار دادن آن در فریزر است. نگهداری موز به صورت له شده موجب می‌شود تا فضای کمتری در فریزر اشغال شود و موز شما نیز برای تهیه انواع دسر موزی آماده باشد. برای این کار باید موزهای له شده را در کیسه پلاستیکی یا کیسه زیپ دار بریزید و هوای داخل کیسه را به طور کامل تخلیه کنید.

سپس درب کیسه را محکم ببندید و کیسه موز را در فریزر قرار دهید. برای فریز کردن موز له شده می‌توانید موزها را در قالب یخ درب دار بریزید و در فریزر بگذارید. با این روش می‌توانید به راحتی به اندازه نیازتان تکه‌ای موز بردارید و بقیه موزها را در فریزر بگذارید.

روش فریز کردن موز برش داده شده

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    روش فریز کردن موز برش داده شده

    در روش فریز کردن موز برش داده شده باید ابتدا پوست موز را جدا کنید و سپس آن را به اندازه دلخواه برش دهید. در ادامه روی یک سینی کاغذ روغنی قرار دهید و بعد موزهای برش داده شده را روی کاغذ روغنی بچینید. سینی را برای چند ساعت در فریزر قرار دهید تا موزها منجمد شوند. بعد از این که موزها منجمد شدند، سینی را از فریزر خارج کنید و موزهای یخ زده را در یک کیسه پلاستیکی یا ظرف مناسب بریزید و دوباره در فریزر قرار دهید.

    در این روش می‌توانید موزهای خرد شده را بدون این که به هم بچسبند در فریزر نگهداری کنید. برای فریز کردن موز برش داده شده بهتر است موز را به صورت نازک برش دهید، زیرا میکس کردن این موزها در مخلوط‌کن بسیار راحت است و کار شما با سرعت بیشتری انجام می‌شود.

    بیشتر بخوانید: روش‌هایی ساده برای خشک کردن موز

    کدام موزها برای فریز کردن مناسب‌تر هستند؟

    برای فریز کردن موز بهتر است از موزهایی که کاملا سالم و سفت هستند استفاده کنید. موزهای رسیده معمولا بافت فوق‌العاده نرمی دارند و رنگ آن‌ها کمی تیره‌تر است. بهتر است موز را قبل از اینکه خیلی نرم و تیره شود، به هر روشی که دوست دارید در فریزر قرار دهید.

    فراموش نکنید موزی که فریز می‌شود معمولا برای تهیه دسر استفاده می‌شود و از همین رو باید شیرین و رسیده باشد. بنابراین برای فریز کردن موز به دنبال موزهایی باشید که هم رسیده و هم سالم باشند.

    چرا قبل از فریز کردن موز باید پوست آن را جدا کنیم؟

    زمانی که موز با پوست منجمد می‌شود، پوست آن بافت خود را از دست می‌دهد و تیره و نرم می‌شود. منجمد کردن موز با پوست موجب می‌شود تا پوست موز به میوه بچسبد و جدا کردن آن کمی سخت باشد. بهتر است از ابتدا پوست موز را به طور کامل جدا کنید و موز را بدون پوست فریز کنید.

    فراموش نکنید که فریز کردن موز را پوست روی کیفیت موز تاثیر دارد و مدت زمان ماندگاری آن را کاهش می‌دهد. اگر موز را با پوست منجمد می‌کنید، باید آن را حداکثر بعد از یک ماه مصرف کنید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه اسموتی انگور و موز

    چرا قبل از فریز کردن موز باید پوست آن را جدا کنیم؟

    با موز یخ زده چی درست کنم؟

    می‌توانید از موز یخ زده برای تهیه انواع اسموتی، شیک و دسرهای موزی استفاده کنید. استفاده از موز یخ زده برای تهیه کیک و پنکیک‌های خانگی نیز ایده فوق‌العاده‌ای است. برای تهیه اسموتی و شیک می‌توانید موز منجمد شده را در مخلوط‌کن بریزید و خوب میکس و بعد با سایر مواد ترکیب کنید.

    بیشتر بخوانید: روش‌های جلوگیری از سیاه شدن موز

    بهترین زمان مصرف موز یخ زده

    با فریز کردن موز می‌توانید از ۶ تا ۸ ماه موز را در فریزر نگهداری کنید، اما هر چقدر زودتر از موز منجمد شده استفاده کنید، کیفیت آن بیشتر خواهد بود. بهترین زمان مصرف موز یخ زده تا ۳ ماه بعد است.

    نکاتی که باید برای فریز کردن موز بدانید

    در این بخش به چند نکته در رابطه با فریز کردن موز اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

    • روش نگهداری موز در فریزر بسیار راحت است، تنها باید از موز سالم و رسیده استفاده کنید و از ورود هوا به داخل پلاستیک موز جلوگیری کنید تا موز شما با بهترین کیفیت منجمد شود.
    • بهتر است برای فریز کردن موز آن را در طبقه‌ای جداگانه و دور از مواد غذایی که بوی زیادی دارند قرار دهید. این کار از عوض شدن طعم و مزه موز بعد از یخ زدن جلوگیری می‌کند.
    • بعد از قرار دادن موز در کیسه پلاستیکی حتما هوای داخل کیسه را به طور کامل تخلیه کنید و درب کیسه را محکم ببندید.
    • برای فریز کردن موز به صورت له شده حتما آن را در پلاستیک‌ها و ظروف جداگانه بریزید و برداشتن موز راحت‌تر باشد.
    • برای کاهش حجم نگهداری موز درسته در فریزر می‌توانید چند عدد موز را در یک کیسه پلاستیکی قرار دهید و در فریزر بگذارید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه اسموتی دو رنگ موز و توت فرنگی??

    نکاتی که باید برای فریز کردن موز بدانید

    سخن نهایی

    نگهداری موز برای مدت طولانی در یخچال امکان پذیر نیست و از همین رو برای افزایش ماندگاری این میوه می‌توانید آن را منجمد کنید. در صورتی که موز را به روش درستی منجمد کنید، طعم آن به هیچ عنوان تغییر نمی‌کند و می‌توانید به راحتی از موز برای تهیه انواع دسر، شیک و اسموتی‌های خانگی استفاده کنید.

    به علاوه باید بدانید که خواص موز فریز شده با موز تازه تفاوت چندانی ندارد و از همین رو می‌توانید با خیالی آسوده از موز منجمد شده استفاده کنید. از اینکه تا پایان این مقاله جذاب و آموزنده با مجله آشپزی اکالا همراه بودید از شما سپاسگزاریم.

    ۳.۱/۵ (۲۶ نظر)

    نوشته های مشابه

    یک دیدگاه

    1. بعید میدونم این مقاله رو کسی نوشته باشه که تجربه فریز کردن موز رو داره.موز پوست کنده بعد مدتی تو فریز سیاه میشه.اما موزی که با پوست فریز بشه فقط پوستش سیاه میشه و خود موز همچنان سفیده.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.