آشپزینکات آشپزی

۷ نکته‌ طلایی برای تهیه شیرینی کشمشی خوشمزه

شیرینی کشمشی یکی از خوشمزه‌ترین شیرینی‌های سنتی ایران است که شما می‌توانید به راحتی آن را در خانه تهیه کنید. این شیرینی‌ همانند دیگر شیرینی‌ها دارای چند نکته‌ی طلایی است که رعایت آن‎ها کیفیت و طعم شیرینی شما را تضمین می‌کند.

شما ‌می‌توانید از طرز تهیه شیرینی کشمشی برای پخت استفاده کنید ولی فراموش نکنید که برای خوشمزه‌ترین شدن شیرینی‌هایتان از نکات تهیه شیرینی کشمشی که در ادامه معرفی خواهد شد استفاده کنید. این نکات در بافت و طعم شیرینی کشمشی نقش بسیار زیادی دارند. در اکالا بلاگ همراه ما باشید تا این نکات را مرور کنیم.

معرفی نکات طلایی در تهیه شیرینی کشمشی

در طرز تهیه‌ی شیرینی کشمشی چند نکته‌ی طلایی وجود دارد که توجه و رعایت کردن آن‌ها باعث خوشمزه‌تر شدن شیرینی‌های شما می‌شود. در ادامه ۷ تا از بهترین نکات را برای شما معرفی می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه پنکیک کشمشی

۱- استفاده از آرد مناسب و به اندازه

برای تهیه شیرینی کشمشی خوشمزه، انتخاب آرد مناسب از اهمیت زیادی برخوردار است. آرد قنادی به دلیل داشتن گلوتن کمتر نسبت به آرد همه منظوره، بافت نرم‌تری به شیرینی کشمشی می‌دهد. بنابراین، برای تهیه شیرینی کشمشی، بهتر است از آرد قنادی استفاده کنید.

همچنین، توجه داشته باشید که مقدار آرد اضافه شده به مواد شیرینی کشمشی نباید زیاد باشد. زیرا آرد زیاد باعث خشک شدن شیرینی می‌شود. بنابراین، آرد را کم‌کم به مواد اضافه کنید و به آرامی مخلوط کنید تا به غلظت مورد نظر برسد.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کوکی کشمشی با شیره انگور

۲- استفاده از شکر یا پودر قند

روش پخت شیرینی کشمشی با شکر و پودر قند مانند یکدیگر است. سعی کنید از پودر قند استفاده کنید چون پودر قند نسبت به شکر دانه درشت‌تری دارد و باعث می‌شود که شیرینی شما بافت نرم‌تری داشته باشد. البته اگر از شکر استفاده می‌کنید، آن را به خوبی آسیاب کنید چرا که اگر شکر را به خوبی آسیاب نشود به شیرینی شما بافتی خشک خواهد داد.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    توجه: برای یکدست شدن پودر قند بهتر است آن را قبل از استفاده الک کنید.

    نکات طلایی در تهیه شیرینی کشمشی

    ۳- استفاده از روغن مناسب

    برای تهیه شیرینی کشمشی، می‌توان از انواع روغن استفاده کرد. هر نوع روغنی که انتخاب کنید، تاثیر مستقیمی بر طعم و بافت شیرینی شما خواهد داشت.

    • کره: کره بهترین انتخاب برای تهیه شیرینی کشمشی است. کره باعث می‌شود که شیرینی شما طعم و بافتی لطیف و خوشمزه داشته باشد.
    • روغن جامد: روغن جامد نیز گزینه مناسبی برای تهیه شیرینی کشمشی است. روغن جامد موجب می‌شود که شیرینی شما بافتی ترد و خشک داشته باشد. اگر از روغن جامد استفاده می‌کنید، بهتر است که روغن مخصوص قنادی باشد چرا که این نوع روغن جامد، طعم و بافت بهتری به شیرینی شما می‌دهد.
    • روغن مایع: روغن مایع می‌تواند یکی دیگر از گزینه‌های شما برای تهیه شیرینی کشمشی باشد. روغن مایع به شیرینی شما بافتی نرم و لطیف می‌دهد. اگر کره و روغن جامد در دسترس نبود، می‌توانید از روغن مایع برای تهیه شیرینی استفاده کنید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه “شیرینی کشمشی” خانگی؛ با طعم قنادی

    ۴- استفاده از کشمش مرغوب

    با توجه به این که کشمش، یکی از اجزای اصلی شیرینی کشمشی است استفاده از کشمش مرغوب بافت و طعم شیرینی شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. برای اینکه شیرینی شما بافت نرم‌تری داشته باشد، از کشمش پلویی استفاده کنید.

    کشمش پلویی نسبت به کشمش تیزابی، دانه‌های درشت‌تری دارد، به همین دلیل آب بیشتری در خود نگه می‌دارد. این امر باعث می‌شود که شیرینی شما در حین پخت، خشک نشود و بافت نرمی داشته باشد.

    ۵- استفاده از همزن برقی به جای همزن دستی

    برای تهیه شیرینی کشمشی، باید مواد را به خوبی هم بزنید تا مایه شیرینی یکدست شود. این کار باعث می‌شود که شیرینی شما بافت نرم‌تری داشته باشد و به راحتی از قالب جدا شود. برای هم زدن مواد شیرینی کشمشی، می‌توانید از همزن برقی یا همزن دستی استفاده کنید. البته توجه کنید که مایه شیرینی را بیش از حد هم نزنید، زیرا باعث سفت شدن آن می‌شود.

    توجه: اگر از همزن دستی استفاده می کنید، صبر و حوصله داشته باشید و به آرامی مواد را هم بزنید تا مایه شیرینی یکدست شود. (این کار ممکن است ۱۰ الی ۱۵ دقیقه طول بکشد)

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه کیک کشمشی با پف زیاد

    شیرینی کشمشی خوشمزه و مجلسی

    ۶- زمان پخت شیرینی‌های کشمشی

    زمان پخت یکی از مهم‌ترین عواملی است که بر بافت شیرینی کشمشی تأثیر می‌گذارد. اگر شیرینی کشمشی را بیش از حد بپزید، بافت آن خشک و ترد می‌شود. برای جلوگیری از این مشکل، باید زمان پخت شیرینی کشمشی را به دقت کنترل کنید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه آسان قطاب خانگی

    ۷- تاثیر روش پخت

    شیرینی کشمشی را می‌توان به دو روش با فر و بدون فر پخت. برای هر یک از این روش‌ها نکاتی وجود دارد که باید به آن توجه کنید.

    • برای پخت شیرینی کشمشی با فر، از سینی فری استفاده کنید که سطح آن صاف و یکدست باشد. سعی کنید شیرینی‌ها را به اندازه‌های یکسان قالب بزنید تا به طور یکنواخت بپزند، برای اینکار می‌توانید از ماسوره استفاده کنید.
    • برای پخت شیرینی کشمشی بدون فر، از قابلمه‌ای استفاده کنید که قطر آن دو برابر سینی فر باشد. همچنین شیرینی‌ها را به صورت یک لایه در سینی فر بچینید تا به اندازه کافی بخار به آن‌ها برسد.

    امیدواریم از نکاتی که در این مطلب از مجله آشپزی اکالا معرفی شد استفاده کنید و شیرینی‌های کشمشی خود را با بهترین بافت و طعم آماده کنید و از نوش جان کردنشان لذت ببرید.

    ۳/۵ (۱ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.