آشپزیانواع دسرها

طرز تهیه پودینگ انگور خوشمزه با آموزش مرحله به مرحله

پودینگ یکی از معروف‌ترین انواع دسر است که در ایران و جهان طرفداران بسیاری دارد. این دسر که اصیلت آن به آمریکا بر می‌گردد را می‌توان با طعم‌های مختلف و به وسیله‌ی انواع میوه‌ها تهیه کرد. امروز تصمیم گرفتیم طرز تهیه یکی از خوشمزه‌ترین پودینگ‌ها را در این مطلب از بلاگ اکالا برای شما عزیزان شرح دهیم.

پودینک انگور را می‌توان با انجام چند مرحله‌ی ساده و به وسیله‌ی موادی که تقریبا در هر آشپزخانه‌ای پیدا می‌شود تهیه کرد؛ شیره‌ی انگور و همچنین آب انگور دو گزینه‌ای هستند که در زمان درست کردن پودینگ انگور از آن‌ها استفاده می‌شود. در ادامه طرز تهیه پودینگ انگور با شیره انگور و آب انگور را شرح خواهیم داد.

طرز تهیه پودینگ انگور با شیره انگور

شیره انگور که با نام دوشاب انگور نیز شناخته می‌شود یک ماده‌‌ی غذایی است که خواص زیاد و ارزشمندی برای بدن دارد. همچنین شیره‌ی انگور به دلیل داشتن طبعی گرم مصرف آن برای افرادی که طبع سرد دارند، بسیار توصیه می‌شود.

مواد لازم جهت تهیه پودینگ انگور با شیره انگور:
شیر۱ لیتر یا ۱ پاکت
زرده تخم مرغ۱ عدد
آرد۲ قاشق مرباخوری
نشاسته ذرت۲ قاشق مرباخوری
شیره انگورنصف پیمانه
کره‌ آب شده۱ قاشق مرباخوری

مراحل تهیه پودینگ انگور با شیره انگور

شیره‌ی انگور با وجود این که خواص بسیاری برای بدن دارد اما به دلیل شیرینی بسیار زیادی که درون آن وجود دارد ممکن است زمانی که زیاد از حد مصرف شود باعث ایجاد دل زدگی و حالت تهوع در فرد شود. پس توصیه می‌شود در تهیه این نوع پودینگ به مقدار شیره‌ی انگوری که درون آن استفاده می‌کنید دقت کنید. برای درست کردن پودینگ انگور به همراه شیره انگور کافی است مراحل ساده‌ی زیر را انجام دهید.

مرحله اول: تفت دادن آرد

در مرحله‌ی اول به سراغ آرد رفته و پس از ریختن دو قاشق مربا خوری آرد درون قابلمه‌ی مورد نظر و تفت دادن آن زیر گاز را خاموش می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کیک پرتقالی بدون تخم مرغ با پودینگ پرتقال

مرحله دوم: اضافه کردن مواد

پس از این که آرد کمی سرد شد شیره انگور و نشاسته‌ی ذرت را به آن اضافه کرده و خوب هم می‌زنیم تا مواد کاملا با آرد مخلوط شده و مایعی یک‌دستی شکل گیرد.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    مراحل تهیه پودینگ انگور با شیره انگور

    مرحله سوم: اضافه کردن شیر

    پس از این‌که شیره انگور و نشاسته ذرت به خوبی با آرد مخلوط شد، به آرامی و کم کم شیر را به مایع اضافه کرده و همزمان به وسیله‌ی هم‌زن مواد را مخلوط می‌کنیم تا مواد کاملا یکدست شوند.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه دسر پودینگ کدوحلوایی (دسر پاییزی)

    مرحله چهارم: اضافه نمودن زرده‌ی تخم مرغ

    در این مرحله ابتدا زرده‌ی تخم مرغی را کاملا از سفیده جدا کرده و به مایعی که در مرحله‌ی قبل درست کرده بودیم اضافه می‌نماییم سپس مواد را به وسیله‌ی دور تند هم‌زن مخلوط می‌کنیم.

    مرحله پنجم: تفت دادن مایع

    در این مرحله پس از اضافه کردن زرده تخم مرغ و مخلوط شدن کامل آن با مواد دیگر، مایع را بر روی حرارت قرار داده و به مدت ۵ دقیقه مرتب هم می‌زنیم تا مایع غلظت لازم را به دست آورد.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه پودینگ تخم شربتی

    مرحله ششم: اضافه کردن کره

    در مرحله‌ی آخر همزمان که مواد در حال تفت خوردن هستند یک قاشق مربا خوری کره به مواد اضافه نموده و گاز را خاموش می‌کنیم تا مایع کمی استراحت کند.

    نکته: اگر دوست دارید دسرتان را به صورت سرد میل کنید، پیشنهاد می‌کنم این دسر خوشمزه را قبل از مصرف ۳۰ الی ۵۰ دقیقه درون یخچال قرار دهید.

    بیشتر بخوانید: ۱۴ نوع طرز تهیه پودینگ؛ دسر خوشمزه و مجلسی برای مهمانی

    طرز تهیه پودینگ انگور با آب انگور

    همان طور که می‌دانید انگور یکی از خوشمزه‌ترین میوه‌های تابستانی است که علاوه بر طعم بی‌نظیری که دارد خواصی مثل کاهش فشار خون، جلوگیری از سرطان، کاهش کلسترول و درمان دیابت دارد؛ مصرف این میوه هر چه قدر بیشتر باشد بهتر است!

    در این بخش طرز تهیه پودینگ انگور با استفاده از آب انگور را خواهید خواند. برای درست کردن این دسر فوق‌العاده خوشمزه و مقوی به مواد زیر نیاز داریم.

    مواد لازم جهت تهیه پودینگ انگور با آب انگور:
    آب انگور سیاه۲ پیمانه
    نشاسته ذرت۱/۴ پیمانه
    شکر۱/۲ پیمانه
    آب۱ پیمانه
    وانیل مایع۱ قاشق چای‌خوری

    مراحل تهیه پودینگ انگور با آب انگور

    درست کردن پودینگ انگور با آب انگور مراحل بسیار کم و ساده‌ای دارد.

    مرحله اول: گرفتن آب انگور

    آب انگور را می‌توان از بیرون تهیه کرد اما پیشنهاد می‌کنم که این دسر را حتما با آب انگور تازه درست کنید. برای گرفتن آب انگور در خانه کافی است یک یا دو خوشه انگور را حبه کرده و کاملا بشوییم سپس آن‌ها را درون آبمیوه گیری بریزیم.

    نکته: در هنگام حبه کردن انگور حتما دقت کنید که از شاخه‌های انگور چیزی نماند زیرا ممکن است طعم آب انگور را تغییر دهد.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه کیک پودینگ سه رنگ

    طرز تهیه پودینگ انگور با آب انگور

    مرحله دوم: آماده سازی مواد

    پس از آن که آب انگور درست شد به سراغ نشاسته ذرت رفته و آن را با شکر و آب خوب مخلوط می‎‌کنیم تا کاملا با هم مخلوط شده و یکدست شوند سپس وانیل مایع و آب انگور را به آن اضافه می‌کنیم.

    مرحله سوم: جوشاندن مواد

    پس از اینکه مواد به خوبی با هم مخلوط شدند آن‌ را درون قابلمه‌ای ریخته و روی حرارت ملایم قرار می‌دهیم و به صورت مداوم هم می‌زنیم تا مایع جوش بیاید و غلیظ شود.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه پودینگ قهوه و بیسکوئیت

    مرحله چهارم: بستن دسر

    پس از به جوش آمدن مایع، آن را درون لیوان‌های مورد نظر ریخته و درون یخچال قرار می‌دهیم تا خود را کاملا بگیرد. پس از گرفتن پودینگ می‌توانید آن را با انگور، مارشمالو یا برگ نعنا تزیین کنید.

    این دسر گزینه خوبی برای سفره‌های مهمانی است و حال و هوای خوبی به جمع شما خواهد داد. برای آشنایی با ترفندهای آشپزی و یادگیری دستور پخت غذاهای مختلف، با مجله آشپزی اکالا همراه باشید.

    ۰/۵ (۰ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.