آشپزیکیک و شیرینی

طرز تهیه کیک پنیری؛ برای عصرانه با دستوری ساده

کیک پنیری عصرانه نوعی کیک خوش بافت و نرم و لطیف است که در ترکیبات آن پنیر خامه‌ای بکار رفته است و وجود پنیر طعم و بافت متفاوتی در کیک ایجاد کرده است. کیک پنیری نوعی کیک بین المللی است که در طعم های مختلفی تهیه می‌شود از جمله طعم میوه‌ای، شکلاتی و …

در این آموزش قصد داریم طرز تهیه کیک پنیری ساده با تزئین نارگیلی را به شما آموزش دهیم که طعم و بافت بسیار خوبی دارد و برای عصرانه و میان وعده بسیار مناسب است و نیاز به قالب خاصی هم ندارد و در انواع ظروف آشپزخانه قابل پخت است.

در اکالا بلاگ همراه ما باشید.

مواد لازم کیک پنیری عصرانه:
تخم مرغ۳ عدد
شکر۱ پیمانه
روغن مایعیک دوم پیمانه
پنیر خامه ای لبنه یا ماسکارپونه۷۰ گرم
شیرسه چهارم پیمانه
آرد کیک پزییک و نیم پیمانه
بکینگ پودر١ قاشق سوپ خوری
شیر عسلیبه مقدار لازم
پودر نارگیل برای تزئینبه مقدار لازم

مواد لازم کیک پنیری عصرانه

برای شروع کار ابتدا بکینگ پودر را به آرد کیک پزی اضافه و مخلوط کنیدبکینگ پودر را به آرد کیک پزی اضافه کنید

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کیک آلو سیاه

و سه بار الک کرده و کنار بگذارید.آرد را سه بار الک کنید برای کیک پنیری عصرانهتخم‌مرغ‌ ها را داخل ظرف همزن بریزید و شکر را اضافه کنید و وانیل اضافه کنید.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    تخم مرغ را در ظرفی بریزید و شکر و وانیل را اضافه کنید برای کیک پنیری عصرانه را به آن اضافه کنید با دور تند همزن حدود پنج دقیقه بزنید تا کاملا کرم رنگ و حجیم شود.

    با همزن تخم مرغ ها رو بزنید تا کف کند برای کیک پنیری عصرانهحتما حین هم زدن یکی دو بار همزن را خاموش کنید و دیواره های ظرف را با لیسک دور گیری کنید و ذرات چسبیده به دیواره ها را داخل مواد برگردانید تا هم بخورند اگر این ذرات به صورت هم نخورده روی دیواره ها باقی بمانند باعث ایجاد بوی زهم تخم مرغ در کیک می شوند که بسیار نا خوشایند است.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه کیک شنی خانگی

    پنیر ماسکار پونه یا لبنه را از یک ساعت قبل از یخچال خارج کنید تا نرم شود و آن را داخل ظرفی بریزید و با قاشق مخلوط کنید تا باز شود.

    پنیر ماسکارپونه را هم بزنید تا باز شود

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه “کیک ساده” وانیلی

    و بعد به مایه کیک اضافه کنید و شیر را هم به همراه پنیر به مواد اضافه کنید.

    شیر و پنیر ماسکارپونه را به مواد کیک پنیری عصرانه اضافه کنیدو با دور کند همزن در حد یکدست شدن مواد هم بزنید. بعد روغن مایع را اضافه کنید.

    روغن مایع را به مواد کیک پنیری عصرانه اضافه کنید

    و با دور کند همزن مخلوط کنید تا یکدست شود. مخلوط آرد را روی مواد الک کنید.

    آرد را به مواد کیک پنیری عصرانه اضافه کنید و با همزن دستی به صورت دورانی هم بزنید تا مایه کیک کاملا یکدست شود و هیچ گلوله آردی داخل آن باقی نماند.

    با همزن دورانی مواد کیک را بزنید تا گلوله گلوله نشودبرای این کیک می توانید از قالب یا ظرف های دلخواه استفاده کنید مثل انواع قالب گرد یا مربع یا مستطیل ساده یا ظرف های پیرکس و سرامیکی و …
    ابعاد ظرف من بیست و پنج در بیست سانتی متر است

    کف ظرف یا قالب را چرب کنید نیازی به چرب کردن دیواره ها نیست. مایه کیک را داخل قالب بریزید.

    کف قالب را با روغن بپوشانید و مواد کیک پنیری عصرانه را داخل آن بریزیدو ظرف را به آرامی چند بار روی سطح کار بکوبید تا هنگام پخت به صورت یکدست پف کند. ظرف را داخل فر از قبل گرم شده با دمای صد و هفتاد درجه سانتی گراد برای فر های گازی و بیست درجه پایین تر برای فر های برقی قرار دهید و حدود سی و پنج الی چهل دقیقه زمان دهید تا کیک بپزد زمان پخت در فر های مختلف متغیر است و ابعاد قالب هم در زمان پخت کیک تاثیر دارد. هر چه قالب بزرگ تر باشد زمان پخت کمتر می‌شود (اما ارتفاع کیک کمتر است).

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه کیک مکرون نارگیلی

    در آخر کیک را از قسمت مرکزی با یک سیخ چوبی تست کنید اگر سیخ چوبی تمیز بیرون آمد و مایه کیک به آن نچسبیده بود قالب را از فر خارج کنید. در این فاصله که کیک در فر در حال پخت بود مقداری پودر نارگیل را داخل تابه ای بریزید و روی حرارت کم قرار دهید و مدام هم بزنید تا پودر نارگیل کم کم شروع به تغییر رنگ کند.

    پودر نارگیل را تفت دهید تا به مرور شروع به تغییر رنگ کند.به هم زدن و تفت دادن ادامه دهید تا پودر نارگیل به صورت یکدست به رنگ طلایی در آید و بعد حرارت را خاموش کنید و اجازه دهید پودر نارگیل خنک شود. دقت کنید که حتما باید مدام پودر نارگیل را هم بزنید و از آن به مدت طولانی غافل نشوید چون خیلی زود می سوزد

    وقتی کیک را از فر خارج کردید اجازه دهید کیک کمی از دما بیفتد و بعد روی سطح کیک چند قاشق شیر عسلی بریزید.

    وقتی کیک را از فر خارج کردید شیر عسلی را روی کیک بریزید برای کیک عصرانه پنیریو با قاشق کاملا پخش کنید و بعد روی کیک از پودر نارگیل آماده شده بپاشید تا کل سطح روی کیک پوشیده شود.

    با قاشق شیر عسلی را روی کیک پخش کرده و پودر نارگیل را روی کیک بریزیدمی‌توانید روی پودر نارگیل کمی پسته خرد شده هم بپاشید. اجازه دهید کیک کاملا خنک شود و بعد به ابعاد دلخواه برش دهید و از ظرف خارج کنید.

    کیک پنیری عصرانه خوشمزه و ساده
    نکات تهیه کیک پنیری عصرانه

    •  همه مواد اولیه کیک پنیری باید به دمای محیط رسیده باشند پس مواد اولیه را یک ساعت قبل از یخچال خارج کنید.
    •  از پیمانه و قاشق‌های استاندارد شیرینی پزی و قنادی برای اندازه گیری مواد استفاده کنید.
    •  از شیر عسلی خانگی هم میتوانید به جای شیر عسلی بازاری استفاده کنید که قبلا آموزش داده شده است.
    •  موقع ریختن کیک داخل ظرف حتما مایه کیک را حرکت دهید تا کیک از یک نقطه داخل ظرف نریزد چون ریختن مایه کیک از یک نقطه باعث تجمع هوا در آن نقطه شده در نتیجه پف کیک در آن نقطه بیشتر می شود و کیک به صورت قله ای پف می کند کوبیدن آرام ظرف کیک به سطح کار باعث خارج شدن ذرات هوا و پف یکدست کیک می‌شود.
    •  برای شکلاتی شدن کیک می توانید دو قاشق از آرد را کم کنید و به جای آن پودر کاکائو اضافه کنید و همراه بکینگ پودر الک کنید.
    •  هم زدن اولیه تخم مرغ و شکر نقش مهمی در کیفیت کیک دارد و بسته به قدرت هر همزن زمان هم زدن آن ممکن است متغیر باشد تا وقتی که مواد کاملا حجیم و کرم رنگ نشده است به هم زدن ادامه دهید.
    • پنیر خامه ای چون بافت منسجمی دارد و ممکن است داخل مایه کیک به خوبی مخلوط نشود و گلوله شود بهتر است حتما قبل از اضافه شدن به مایه کیک کمی مخلوط شود تا بافت آن باز شود و به راحتی با مواد مخلوط شود.
    •  برای مخلوط کردن آرد با مواد از دور کند همزن هم می توانید استفاده کنید اما بیش از حد مخلوط نکنید تا پف کیک نخوابد.
    • برای خارج کردن کیک از ظرف ابتدا کیک را با یک چاقوی تیز برش دهید و اولین برش را از ظرف خارج کنید این برش ممکن است هنگام خارج شدن از ظرف خرد شود یا شکل ظاهری آن خراب شود اما بعد از خارج شدن این برش چون جای لازم برای خارج کردن بقیه برش ها باز شده است به راحتی می توانید کاردک مخصوص برداشتن کیک را از قسمت کف کیک وارد کنید و کیک را به راحتی خارج کنید.

    مطالب مرتبط : آیا پنیر انسان را خنگ می‌کند؟

    این بودر طرز تهیه کیک پنیری عصرانه. برای مشاهده دستورات آشپزی دیگر به مجله ما سری بزنید.

    ۴.۱/۵ (۴۶ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.