آشپزیانواع دسرها

۱۴ نوع طرز تهیه پودینگ؛ دسر خوشمزه و مجلسی برای مهمانی

پودینگها را میتوانید به عنوان یک غذای اصلی یا یک میان‌وعده مقوی در طعم‌های مختلف (شیرین، تند و ترش) تهیه و نوش جان کنید. پودینگ‌ها بافتی اسفنجی و لطیف دارند  و اغلب از سه ماده اصلی شیر، نشاسته ذرت و زرده تخم مرغ تهیه می‌شوند. پودینگ‌ یک دسر بسیار منعطف است و با انواع میوه‌ها و طعم‌دهندها می توانید با آن ترکیبات جذابی تهیه کنید. پودینگ‌ها از قدیمی‌ترین دسرها با تنوع بسیار زیادی هستند. شما می‌توانید برای مهمانی‌و دورهمی‌هایتان از این دسر محبوب به صورت برش زده یا  به صورت سرو در ظروف تک‌نفره استفاده کنید. پودینگ های میوه‌ای، شکلاتی و بیسکوییتی از پرطرفدارترین انواع پودینگ هستند. امروزه با پیشرفت علم پودرهای آماده انواع پودینگ در بازار یافت می‌شود اما قطعا استفاده از محصولات خانگی و دست‌ساز کیفیت و مرغوبیت بیشتری دارد.

ما امروز در مجله اینترنتی اکالا بلاگ طرز تهیه ۱۲مدل پودینگ بسیار جذاب و پرطرفدار را به شما آموزش خواهیم داد.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    پس تا انتهای این مقاله همراهمان باشید.

    ۱- پودینگ وانیلی

    پودینگ وانیلی یکی از پودینگ‌های ساده و خوشمزه است که طرز تهیه آن بسیار ساده است.

    پودینگ وانیلی، طرز تهیه پودینگ

    مواد لازم برای تهیه پودینگ وانیلی
    شیر۳ پیمانه
    تخم مرغ۱ عدد
    شکر۱/۲ پیمانه
    وانیل۱/۴ قاشق چایخوری
    آرد۳ قاشق
    نشاسته ذرت۲ قاشق
    کره۲ قاشق سوپخوری

    طرز تهیه پودینگ وانیلی

    1.  در ابتدا یک کاسه مناسب را تهیه کرده و نشاسته را به همراه آرد به داخل آن می‌ریزیم. سپس با یک هم‌زن تمامی مواد اولیه را مخلوط می‌کنیم. در ادامه شیر را کم کم به کاسه اضافه کرده و به صورت مداوم هم می‌زنیم تا مخلوط کاملا یکدست شود و حالت گلوله‌ای به خود نگیرد.
    2. در ادامه تخم مرغ‌ها را شکسته و سفیده و زرده آن را جدا می‌کنیم و در ظرف‌های جداگانه می‌ریزیم. سفیده تخم مرغ را توسط هم زن به قدری هم می‌زنیم تا سفیده تخم مرغ کف کند و فرم به خود بگیرد. سپس به کاسه زرده تخم مرغ، وانیل اضافه می‌کنیم و آن را هم می‌زنیم. بهتر است برای هم زدن از هم زن برقی کمک بگیرید. شاید با خود بگویید که تا چه میزان هم زدن باید ادامه داشته باشد؟ هم زدن زرده تخم مرغ و وانیل را تا زمانی ادامه می‌دهیم که رنگ آن‌ها به رنگ کرم تبدیل شود. سپس نصف شکر را در کاسه ریخته و بار دیگر هم زدن را ادامه می‌دهیم.
    3.  در مرحله بعدی مخلوط شیر، آرد و نشاسته را در یک قابلمه ریخته و بر روی اجاق گاز با حرارت ملایم قرار می‌دهیم. با استفاده از یک ملاقه به طور پیوسته مواد را هم می‌زنیم و این کار را تا زمان غلیظ شدن آن‌ها ادامه می‌دهیم. سپس سفیده و زرده تخم مرغ را که از قبل هم زده بودیم را به قابلمه اضافه کرده و بار دیگر با هم مخلوط می‌کنیم. عمل هم زدن را تا غلیظ شدن مواد اولیه ادامه می‌دهیم و در آخر مقدار باقیمانده شکر را به همراه کره به قابلمه اضافه کرده و به خوبی با هم مخلوط می‌کنیم.
    4. پس از اینکه پودینگ به اندازه کافی غلیظ شد، آن را داخل یک کاسه زیبا ریخته و در یخچال قرار می‌دهیم تا مراحل تهیه آن کامل شود.

    بله به همین سادگی پودینگ وانیلی آماده شد و می‌توان آن را سرو کرد. در این پودینگ از بیسکویت می‌توانیم برای تزیین استفاده کنیم و پودینگ وانیلی با بیسکویت خوشمزه‌ای را آماده کنیم.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه شربت دارچین خوشمزه

    ۲- پودینگ زعفرانی

    پودینگ زعفرانی یکی از پودینگ‌های مجلسی و خوشمزه ایرانی است که با زعفران درست می‌شود.

    طرز تهیه پودینگ زعفرانی- طرز تهیه پودینگ


    مواد لازم برای تهیه پودینگ زعفرانی
    شیر۴ پیمانه
    خامه۱/۲ پیمانه
    شکر۱/۲ پیمانه
    زعفرانبه میزان لازم
    تخم مرغ۱ عدد
    پودر ژلاتین۴ قاشق مرباخوری
    گلاب۳ قاشق مرباخوری
    پودر وانیل شکریبه میزان لازم

    طرز تهیه پودینگ زعفرانی:

    1. برای تهیه پودینگ زعفرانی در ابتدا شیر را در یک قابلمه مناسب ریخته و به آن پودر ژلاتین اضافه می‌کنیم. لازم است به خوبی شیر را هم زده تا پودر ژلاتین در آن حل شود. خامه و وانیل را به قابلمه اضافه می‌کنیم و قابلمه را بر روی اجاق گاز با حرارت ملایم قرار می‌دهیم.
    2. در مرحله بعدی، یک کاسه مناسبی تهیه کرده و تخم مرغ را در آن می‌شکنیم و آن تا جایی که به طور کامل مخلوط شوند، هم می‌زنیم. سپس به کاسه، شکر را اضافه کرده و دوباره مواد داخل آن را هم می‌زنیم.
    3.  در این بخش محتویات کاسه را به قابلمه اضافه می‌کنیم و پس از اینکه مایه پودینگ زعفرانی ولرم شد آن را از اجاق گاز برداشته و به آن گلاب و زعفران اضافه می‌کنیم. سپس به آرامی مواد را با یکدیگر مخلوط کرده و هم می‌زنیم. هم زدن مواد اولیه را تا زمانی ادامه می‌دهیم تا پودینگ غلظت مناسبی به خود بگیرد.
    4. در مرحله بعد ظرف مناسب دسر را آماده کرده و ته آن را با مقدار کمی روغن چرب می‌کنیم. سپس پودینگ را داخل آن ریخته و در یخچال قرار می‌دهیم. در اینجا این سوال مطرح است که برای آماده شدن پودینگ زعفرانی چه میزان زمان نیاز است تا در داخل یخچال بماند؟ مدت زمانی که برای آماده شدن پودینگ در یخچال نیاز است، حدود دو ساعت می باشد.

    بله پس از گذشت زمان ذکر شده، پودینگ را از یخچال خارج و از قالبش جدا می‌کنیم. اگر می‌خواهید این پودینگ خانگی و خوشمزه را تزیین کنید، بهترین گزینه استفاده از تکه‌های میوه و خلال پسته می‌باشد.

    ۳- پودینگ موزی

    پس از آموزش مرحله به مرحله دو نوع پودینگ یعنی پودینگ زعفرانی و پودینگ وانیلی، حال زمان آن رسیده که به طرز تهیه پودینگ موزی خانگی و خوشمزه بپردازیم پس این آموزش را از دست ندهید.

    طرز تهیه پودینگ موزی، پودینگ موزی

    مواد لازم برای تهیه پودینگ موزی
    شیر۳ پیمانه
    شکر۱/۲ پیمانه
    تخم مرغ۴ عدد
    پودر قند۲ قاشق غذاخوری
    کره۱ قاشق سوپخوری
    نشاسته ذرت۱/۲ پیمانه
    خامه۱/۲ پیمانه
    موز۳ عدد
    بیسکویت خُرد شده۱۵۰ گرم
    نمک۱/۴ قاشق چایخوری

    طرز تهیه پودینگ موزی

    1.  در مرحله اول یک شیرجوش مناسب را تهیه کرده و پودر نشاسته ذرت را به همراه نمک و شکر به آن اضافه می‌کنیم. در ادامه زرده‌های تخم مرغ را جدا کرده و به شیرجوش اضافه می‌کنیم و این مواد را به خوبی هم می‌زنیم. سپس شیر را کم کم به شیرجوش اضافه کرده و مجدد مواد را هم می‌زنیم.
    2. در ادامه شیرجوش را بر روی اجاق گاز با حرارت ملایم قرار می‌دهیم و پس از گذشت چند دقیقه، وقتی که حباب‌هایی را بر روی سطح مواد مشاهده کردیم، حرارت اجاق گاز را کمتر کرده و مجدد مواد را هم می‌زنیم تا غلیظ‌تر شوند.
    3. پس از غلیظ شدن مواد، شیرجوش را از روی اجاق گاز برداشته و به آن کره و پودر وانیل شکری را اضافه می‌کنیم و عمل هم زدن مواد را تا ذوب شدن کامل کره ادامه می‌دهیم.
    4.  مایه پودینگ را در یک کاسه ریخته و بر روی آن سلفون می‌کشیم تا سطح رویی پودینگ خراب نشود سپس آن را برای سفت شدن، به مدت دو ساعت در یخچال قرار می‌دهیم. اگر محدودیت زمان داریم، می‌توان از یک کاسه یخ استفاده کرد که برای این کار لازم است کاسه پودینگ را در آن قرار داده و پودینگ را هم بزنیم تا سریع‌تر خنک شود.
    5.  در مرحله بعد پوست موز را گرفته و آن را به صورت حلقه‌ای برش می‌دهیم. خامه را در یک کاسه مناسب ریخته و شروع به هم زدن آن می‌کنیم تا خامه به حالت فرم گرفته تبدیل شود. در ادامه پودر قند را به خامه اضافه می‌کنیم و بار دیگر آن را هم می‌زنیم و سپس خامه فرم گرفته را بر روی پودینگ ریخته و آن را با یک کاردک مخلوط می‌کنیم.
    6. پس از آماده شدن پودینگ، مقداری از آن را در کاسه مورد نظر ریخته و یک لایه بیسکویت خرد شده و موز را بر روی آن می‌چینیم و مجدد بر روی آن پودینگ می‌ریزیم. این کار را تا زمانی انجام می‌دهیم تا یک لایه پودینگ و یک لایه بیسکویت خرد شده داشته باشیم. پس از اتمام مراحل ذکر شده، ظرف‌ها را به مدت نیم ساعت در داخل یخچال قرار می‌دهیم.

    بله، با سپری کردن مراحل آموزش پودینگ موزی می‌توان از این دسر خوشمزه، به عنوان میان وعده و حتی پس از صرف وعده غذایی استفاده کرد.

    ۴- پودینگ شکلاتی

    پودینگ یا فرنی یک دسر قدیمی فرانسوی است که به دلیل ساده و آسان بودن طرز تهیه آن و طعم بسیار دلچسب در مهمانی‌ها، مجالس و حتی میان وعده‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. بافت این دسر بسیار نرم و غلیظ است بنابراین پس از خوردن آن احساس سنگینی نمی‌کنید.

    پودینگ شکلاتی

    پودینگ شکلاتی طرفداران زیادی دارد که در این بخش قصد داریم به طرز تهیه این دسر محبوب بپردازیم.

    مواد لازم برای تهیه پودینگ شکلاتی
    شیر۳ پیمانه
    آرد برنج۲ قاشق غذاخوری
    نشاسته ذرت۱ قاشق غذاخوری
    پودر کاکائو۱ قاشق غذاخوری سر پُر
    شکر۶ قاشق غذاخوری
    گلاب (اختیاری)۱/۴ پیمانه
    شکلات تخته‌ای۵۰ گرم
    خامه صبحانه۴ قاشق غذاخوری

    طرز تهیه پودینگ شکلاتی

    1. در ابتدا نشاسته ذرت و آرد برنج را الک کرده و با هم ترکیب می‌کنیم. سپس مقداری آب به آن اضافه کرده تا حالت خمیری شکل به خود بگیرد. توجه به این نکته لازم و ضروی است که آب باید به میزانی اضافه شود که خمیر حالت آبکی نداشته باشد همچنین می‌توانید از گلاب به جای آب نیز استفاده کنید.
    2. پس از اینکه مرحله اول را انجام دادیم، در حدود ۳ الی ۴ ساعت صبر می‌کنیم تا این مخلوط بماند. انجام این کار سبب می‌‌شود که پودینگ ما حالت نرم و لطیفی داشته باشد و هیچ زبری حس نشود.
    3. در ابتدا شکر و پس از آن، پودر کاکائو را به ترکیب، اضافه می‌کنیم. لازم است که این مواد باید به طوری با هم ترکیب شوند که کاملا یکدست باشند و هیچ گلوله کاکائویی باقی نماند.

    برای مشاهده ادامه مراحل این پودینگ خوشمزه و خانگی به همراه عکس‌های آموزشی هر مرحله می‌توانید به مقالهطرز تهیه پودینگ شکلاتی مراجعه کنید.

    ۵- پودینگ با ژله و کیک

    ممکن است، پودینگ به تنهایی طعم غلیظی داشته باشد و با ذائقه غذایی برخی افراد متناسب نباشد بنابراین راه چاره چیست؟ نگران نباشید! برای ملایم شدن طعم پودینگ می‌توان با استفاده از کیک و ژله، طعم مناسبی و دلچسبی را بدست آورد.

    کیک میوه ای با ژله و پودینگ

    در این بخش به طرز تهیه پودینگ با ژله و کیک می‌پردازیم پس این آموزش مرحله به مرحله را از دست ندهید.

    مواد لازم جهت تهیه پودینگ با ژله و کیک
    تخم مرغ۲ عدد
    شکر۱/۲ لیوان
    آرد سفید قنادی۱ لیوان
    شیر۱/۲ لیوان
    روغن مایع۱/۲ لیوان
    بیکینگ پودر۱ قاشق مربا خوری
    وانیل۱/۴ قاشق چایخوری

    طرز تهیه پودینگ با ژله و کیک

    1.  آرد و بیکینگ پودر را با هم مخلوط کرده و دو بار الک می‌کنیم. سپس در ظرف جداگانه‌ای تخم مرغ، وانیل و شکر را با ترکیب می‌کنیم.
    2. شیر را به مخلوط اضافه کرده و پس از هم زدن، مقداری روغن نیز اضافه می‌کنیم.
    3.  ظرف مورد نظر را چرب کرده و سپس مایه کیک را به داخل آن می‌ریزیم.
    4. ظرفی که مواد اولیه کیک داخل آن قرار دارد را داخل فر با دمای ۱۸۰ درجه قرار می‌دهیم. لازم و ضروی است که فر چند دقیقه قبل به دمای مورد نظر رسیده شده باشد. در ادامه ظرف را به مدت نیم ساعت داخل فر قرار داده تا به طور کامل پخته شود. طبق آموزشی که در این مقاله درباره پودینگ وانیلی داده شد، این پودینگ را آماده کرده و بر روی کیک می‌ریزیم.
    5.  میوه‌هایی را که از قبل آماده کرده بودیم را به ژله اضافه کرده و در یخچال قرار می‌دهیم.

    در این بخش به خلاصه‌ای از آموزش پودینگ ژله و کیک پرداخته شد. اگر می‌خواهید آموزش کامل این پودینگ خوشمزه و خانگی را به همراه تمامی ترفندهای خوشمزه‌تر شدن مطالعه کنید می‌توانید به بخش آموزش “طرز تهیه کیکِ پودینگِ ژله‌ایمراجعه کنید.

    ۶- پودینگ هلو

    پودینگ برخلاف تصور عامیانه که آن را نوعی دسر می‌دانند، می‌تواند به دو دسته شیرین و شور تقسیم شود که پودینگ‌های شیرین نوعی دسر و پودینگ‌های شور به عنوان غذا سرو می‌شوند. به دلیل اینکه پودینگ‌ها را می‌توان به صورت خنک سرو کرد بنابراین در فصل تابستان بسیار پرطرفدار هستند.

    پودینگ هلو

     استفاده از میوه‌های تابستانی در پودینگ‌ها، جذابیت آن‌ها را بیش از پیش افزایش می‌دهد بنابراین در این بخش می‌خواهیم به طرز تهیه پودینگ هلو بپردازیم.

    مواد لازم برای تهیه پودینگ هلو
    شیر۱ لیتر
    شکر۱/۳ پیمانه
    نشاسته ذرت۲ قاشق غذاخوری
    آرد سفید۳ قاشق غذاخوری
    خامه صبحانه صورتی۱/۲ پاکت
    وانیل۱/۲ قاشق چایخوری
    هلو (رسیده و کوچک)۵ عدد
    شکر۳ الی ۴ قاشق غذاخوری
    پودر دارچین۱ قاشق چایخوری
    کره۲۰ گرم
    فندق (اختیاری)به میزان لازم

    طرز تهیه پودینگ هلو

    1. برای طعم‌دار کردن هلو در ابتدا آن‌ها را پوست گرفته و داخل ماهیتابه می‌ریزیم.
    2. بعد از اضافه کردن شکر و کره به هلو، آن را بر روی حرارت متوسط گاز قرار می‌دهیم.
    3. در این بخش لازم است که مواد داخل ماهیتابه را هم زده تا به مرور شکر و کره، آب شوند و تا زمانی که هلوها مقداری آب بیندازند، به پخت ادامه می‌دهیم.

    برای مشاهده ادامه مراحل آماده‌سازی این پودینگ خوشمزه و خانگی به همراه عکس‌های آموزشی هر مرحله می‌توانید مقاله طرز تهیه پودینگ هلو را مطالعه کنید.

    ۷- پودینگ کدو حلوایی

    پودینگ کدو حلوایی یک دسر خوشمزه و محبوب است که در فصل پاییز با توجه به فراوانی این میوه، طرفداران زیادی پیدا می‌کند. خواص فراوان کدو حلوایی بر هیچکس پوشیده نیست و با توجه به اینکه این میوه خواص ضد میکروبی دارد، برای جلوگیری از سرما خوردگی پیشنهاد می‌شود.

    طرز تهیه پودینگ کدو حلوایی

     در این بخش قصد داریم به طرز تهیه این دسر پرطرفدار بپردازیم پس با ما همراه باشید.

    مواد لازم برای تهیه پودینگ کدو حلوایی
    پوره کدو حلوایی۱/۲ لیوان
    شیر۲ لیوان
    تخم مرغ۱ عدد
    وانیل۱/۳ قاشق چایخوری
    دارچین۱ قاشق چایخوری

    طرز تهیه پودینگ کدو حلوایی

    1. پس از اینکه مواد اولیه را آماده کردیم، در مرحله اول شیر و تخم مرغ را در یک کاسه مخلوط می‌کنیم.
    2. داخل یک قابلمه کوچک، شکر و نشاسته را با هم مخلوط کرده و ترکیبی که در مرحله اول آماده کرده بودیم را کم کم به آن اضافه کرده و طوری ترکیب می‌کنیم که مخلوط یکدستی حاصل شود.
    3. ترکیب آماده شده را روی شلعه ملایم قرار می‌دهیم تا شروع به جوشیدن کند و حباب‌های بزرگی روی آن تشکیل شود.

    برای مشاهده ادامه مراحل پخت این پودینگ خوشمزه می‌توانید مقاله طرز تهیه پودینگ کدو حلوایی را مطالعه کنید.

    ۸- پودینگ کاراملی دو رنگ

    پودینگ کاراملی یکی از پودینگ‌های خوشمزس که اگر دو رنگ هم باشه برای پذیرایی از مهمان بهترین گزینه‌س.

    طرز تهیه پودینگ کاراملی دو رنگ

    برای تهیه پودینگ به مواد زیر نیاز دارید:

    مواد لازم پودینگ کاراملی دو رنگ:
    شیر۴ پیمانه یا یک لیتر
    نشاسته گندم پودری۳ قاشق غذاخوری
    زرده تخم مرغ۱ عدد
    شکر۱ لیوان
    خامه صبحانه۱ پاکت (۲۰۰ میلی لیتر)
    شکلات۵۰ گرم
    1. برای شروع کار شکر رو داخل قابلمه بریزین و روی حرارت کم قرار بدین. تا کم کم ذوب بشه.
    2. ذوب شدن و کارامل شدن شکر داخل قابلمه به یکباره اتفاق نمیفته و باید کمی صبر داشته باشین تا شکر روی حرارت کم شروع به آب شدن کنه و اصلا نباید شکر رو با قاشق مخلوط کنید وقتی قسمتی از شکر کارامل شد.
    3. قابلمه رو داخل دست حرکت بدین تا شکرهای آب شده با شکرهای کارامل نشده جا به جا بشن و این کار رو هر از گاهی انجام بدین تا در نهایت تمام شکر ها ذوب و کاراملی بشن. 
    4. وقتی شکر کاملا کارامل شد خامه صبحانه رو بهش اضافه کنید و بلافاصله و همزمان با اضافه کردن خامه مواد رو مخلوط کنید.
    5. در این فاصله زرده تخم مرغ و نشاسته الک شده رو داخل ظرفی بریزین و شیر رو کم کم بهش اضافه کنید.

    برای ادامه مطلب طرز تهیه پودینگ کاراملی دو رنگ اینجا کلیک کنید.

    ۹- پودینگ هات چاکلت

    اگر از طعم شکلات یا یک بمب شکلاتی خوشتان می‌آید، پودینگ هات چاکلت یک گزینه خوشمزه برای پذیرایی از مهمان است.

    طرز تهیه پودینگ هات چاکلت؛ آسان و سریع

    برای تهیه پودینگ هات چاکلت به مواد زیر نیاز داریم:

    مواد لازم جهت تهیه پودینگ هات چاکلت:
    آرد چند منظوره١٣٠ گرم
    پودر کاکائو٢۵ گرم
    شکر صد گرم
    شیر ١٧۵ میلی لیتر
    بکینگ پودر دو قاشق چایخوری
    نمک ١/٢ قاشق چایخوری
    کره ۶٠ گرم
    مواد لازم برای هات چاکلت:
    شکر قهوه ای صد گرم
    شکر سفیدصد گرم
    پودر کاکائو ٢٠ گرم
    آب داغ ٣٠٠ میلی لیتر
    1. برای تهیه پودینگ هیجان انگیز و بی نظیر ابتدا آرد رو در کاسه یا ظرفی مناسب بریزید. شکر رو به آرد اضافه کنید. سپس پودر کاکائو رو به آرد و شکر اضافه کنید.
    2. بعد بکینگ پودر و نمک رو به مواد اضافه کنید.
    3. مخلوط آرد رو ویسک کنید یا با قاشق شروع کنید به همزدن. و مواد رو خوب مخلوط کنید تا یکدست شوند.
    4. کره را روی حرارت ذوب کنید و بعد کره ی ذوب شده رو به مخلوط آرد اضافه کنید. حالا وقت اضافه کردن شیر است. شیر رو به مواد ذکر شده اضافه کنید.
    5. به خوبی با همزن دستی یا قاشق هم بزنید و مواد رو مخلوط کنید تا یک مایع شکلاتی نسبتا غلیظ بدست بیاد.

    برای ادامه طرز تهیه پودینگ هات چاکلت می‌توانید به مقاله آن مراجعه کنید.

    ۱۰- پودینگ سمولینا با سس توت فرنگی

    آرد سمولینا نوعی آرد است، که در ترکیه برای دسرها و انواع حلواها استفاده می‌شود. با آرد سمولینا، پودینگ سمولینا را می‌توانید درست کنید. برای تهیه این دسر خوشمزه، به مواد زیر نیاز دارید.

    طرز تهیه پودینگ سمولینا با سس توت فرنگی؛ دسر سریع و خوشمزه

    مواد لازم برای پودینگ سمولینا با سس توت فرنگی:
    آرد سمولیناسه چهارم پیمانه
    شکرسه چهارم پیمانه
    شیر۱ لیتر یا ۴ پیمانه ۲۵۰ میلی لیتری
    کره۱ قاشق غذا خوری
    پودر نارگیلیک چهارم پیمانه
    وانیلیک چهارم قاشق چای خوری
    مواد لازم برای سس توت فرنگی:
    توت فرنگی۳۰۰ گرم
    شکر۳ الی ۶ قاشق سوپ خوری
    نشاسته ذرت۲ قاشق سوپ خوری
    آبیک چهارم پیمانه
    1. تهیه دسر رو با آماده کردن پودینگ سمولینا شروع می کنیم. آرد سمولینا رو داخل ظرفی بریزین و شکر رو بهش اضافه کنید.
    2. و با همزن دستی مخلوط کنید و یک لیتر شیر رو کم کم اضافه و مخلوط کنید. نگران گلوله شدن مواد نباشید چون دانه های سمولینا درشت هستن گلوله نمیشن.
    3. مواد رو به خوبی با همزن دستی مخلوط کنید و بعد روی حرارت کم قرار بدین و به هم زدن ادامه بدین به صورت مداوم هم بزنید تا مواد ته نگیره وقتی که پودینگ کاملا به غلظت رسید و رد پره های همزن روی پودینگ دیده شد. میتونید پودر نارگیل رو بهش اضافه و مخلوط کنید، تا یکدست بشه.
    4. و بعد کره رو اضافه کنید و هم بزنید تا آب بشه و در آخر وانیل رو اضافه و مخلوط کنید و حرارت رو خاموش کنید.
    5. داخل قالب تارت کیک به قطر بیست و سه الی بیست و شش سانتی متر کمی آب بریزین و قالب رو داخل دست بچرخونید تا همه قسمت‌های قالب مرطوب بشه بعد آب رو بیرون بریزین. پودینگ رو داخل قالب بریزین و با لیسک روی اون رو کاملا صاف کنید.

    برای ادامه طرز تهیه پودینگ سمولینا با سس توت فرنگی می‌توانید به مقاله آن مراجعه کنید.

    ۱۱- پودینگ قهوه و بیسکوئیت

    پودینگ قهوه یکی از بهترین و خوشمزه‌ترین پودینگ‌ها است که با ترکیب بیسکوئیت طعم عالی برای دسر و پذیرایی از مهمان را می‌دهد. برای طرز تهیه پودینگ قهوه و بیسکوئیت به مواد زیر نیاز است.

    طرز تهیه پودینگ قهوه و بیسکوئیت؛ بدون ژلاتین و فر در کمترین زمان

    مواد لازم پودینگ قهوه و بیسکوئیت:
    شکر۱ پیمانه سر خالی
    شیر۴ پیمانه
    نشاسته ذرت۶ قاشق سوپ خوری
    زرده تخم مرغ۲ عدد
    قهوه دم کرده۱ فنجان
    وانیلیک چهارم قاشق چای خوری
    کره۲۵ گرم
    خامه صبحانه۱۵۰ گرم
    بیسکوئیت پتی بور وانیلی و شکلاتی۱ بسته بزرگ
    1. برای تهیه پودینگ قهوه اول شکر رو داخل قابلمه ای بریزین و نشاسته ذرت رو بهش اضافه کنید.
    2. و با همزن دستی مخلوط کنید تا کاملا ترکیب بشه. بعد مقداری از شیر رو کم کم اضافه و همزمان با همزن دستی مخلوط کنید تا یکدست بشه.
    3. مابقی شیر رو کنار بذارین و دو عدد زرده تخم مرغ رو اضافه کنید و به خوبی با همزن دستی مخلوط کنید تا کاملا با مواد یکدست بشه.
    4. و بعد مجددا مابقی شیر رو اضافه کنید و با همزن دستی مخلوط کنید تا مواد کاملا با هم مخلوط بشن.

    برای ادامه طرز تهیه پودینگ قهوه و بیسکوئیت به محتوای آن مراجعه کنید.

    ۱۲- پودینگ تخم شربتی

    پودینگ جزو دسرهای پرطرفدار و خوش‌طعمی است که طرفداران زیادی دارد. استفاده از پودینگ در کنار ژله یا کرم کارامل می‌تواند ظاهری زیبا به سفره مهمانی ببخشید. در طرفی دیگر، تخم شربتی با توجه به خواص خنک‌کنندگی که دارد، یک خوراکی عالی برای فصل تابستان محسوب می‌شود. تخم شربتی را می‌توان در انواع شربت استفاده کرد. اما ترکیبی نیز وجود دارد که با استفاده از پودینگ و تهم شربتی درست می‌شود؛ پودینگ تخم شربتی.

    این پودینگ یک دسر عالی، مقوی و خوشمزه برای فصل تابستان است. تهیه این دسر بسیار ساده است اما برای آماده شدن نیاز به زمان زیادی دارد. به همین دلیل هم باید از صبح برای وعده شام به فکر تهیه آن بود.

    طرز تهیه پودینگ تخم شربتی؛ دسر خوشمزه و جذاب تابستانی

    برای تهیه پودینگ تخم شربتی به مواد زیر نیاز دارید.

    مواد مورد نیاز پودینگ تخم شربتی
    تخم شربتی۴ قاشق غذاخوری
    شیر۱ لیوان
    عسل۴ قاشق غذاخوری
    وانیلنوک قاشق چای‌خوری
    مغز پسته یا بادامبه مقدار لازم برای تزئین
    1. برای اولین قدم نیاز است تا تخم شربتی را تمیز کنید. برای این کار می‌توانید ابتدا سنگ‌ریزه‌ها و موادی که به چشم قابل دیدن هستند را جدا کنید. در ادامه، تخم شربتی‌ها را در یک ظرف بریزید و روی آن آب بگیرید و چند دقیقه صبر کنید تا به خوبی خیس بخورند.
    2. سپس محتویات ظرف را به ظرف دیگری منتقل کنید. در حین این جابجایی، خاک موجود در تخم شربتی نیز پاک خواهد شد.
    3. بعد از تمیز کردن تخم شربتی، آن را در یک ظرف مناسب با وانیل، شیر و عسل ترکیب کنید. مواد را آنقدر با هم ترکیب کنید تا یکدست شوند. سپس ظرف مناسب پودینگ که می‌تواند لیوان یا قالب معمولی باشد را آماده کنید و مواد را داخل آن بریزید.

    برای ادامه طرز تهیه پودینگ تخم شربتی به مقاله آن مراجعه کنید.

    ۱۳- پودینگ آلبالو

    پودینگ آلبالو یک دسر خوشمزه و محبوب است که با استفاده از آلبالو و خامه (یا شیر) تهیه می‌شود. این دسر اغلب سرد سرو می‌شود و در فصول گرم سال بسیار مورد علاقه قرار دارد. در زیر مواد لازم برای تهیه پودینگ آلبالو و مراحل آماده‌سازی آن آمده است:

    طرز تهیه پودینگ آلبالو

    مواد لازم جهت تهیه پودینگ آلبالو:

    آلبالو تازه یا آلبالو خشک شده

    یک پیمانه (حدود ۱۵۰ گرم)

    آب

    یک پیمانه

    شکر

    ۱/۲ پیمانه (یا بسته به ترجیح شیرینی)

    نشاسته ذرت

    ۲ قاشق غذاخوری

    وانیل

    ۱/۲ قاشق چایخوری

    شیر یا خامه

    ۲ پیمانه

    مراحل تهیه پودینگ آلبالو:

    1. ابتدا آلبالوها را شسته و هسته‌های آن‌ها را از میان بردارید. اگر از آلبالوهای خشک استفاده می‌کنید، آن‌ها را به مدت حداقل ۳۰ دقیقه در آب خیسانده و نرم کنید.
    2. آلبالوها را به همراه یک پیمانه آب و نصف پیمانه شکر در یک قابلمه بزرگ قرار دهید. روی حرارت ملایم قرار داده و به جوش آورید.
    3. وقتی آلبالوها جوشیدند، حرارت را کم کرده و آن‌ها را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بپزید تا آلبالوها نرم شوند و مزه‌ی ترش آن‌ها آزاد شود.
    4. در این مرحله، نشاسته ذرت را به یک پیمانه آب دیگر اضافه کنید و آن را خوب هم بزنید تا نشاسته کاملاً محلول شود.
    5. آرام‌آرام، نشاسته ذرت به مخلوط آلبالوها اضافه کنید و همزمان با هم آن را هم بزنید تا مخلوط غلیظ شود.
    6. حالا می‌توانید وانیل و شیر یا خامه را به مخلوط اضافه کنید و با هم مخلوط کنید.
    7. به مدت حدود ۵ دقیقه، دسر را با حرارت ملایم می‌پزید تا آن ضخیم شود. حتماً همزمان با پختن به‌خوبی هم بزنید تا دسر چسبناک نشود.
    8. پس از پختن دسر، آن را از حرارت بردارید و به یک بشقاب مناسب منتقل کنید.
    9. پودینگ آلبالو را به دلخواه سرد یا گرم سرو کنید. می‌توانید با تزئین آن با تکه‌های آلبالو تازه یا خشک شده، خامه یا مواد دیگر نیز زیبایی بیشتری به آن ببخشید.

    پودینگ آلبالو می‌تواند به تنهایی سرو شود و یا به همراه برخی از مواد دیگر مثل بیسکوییت‌ها، کوکی یا انواع مغزها لذیذ‌تر شود. این دسر شیرین و خوشمزه مخصوصاً در میان کودکان و نیز در میهمانی‌ها و اجتماعات کوچک بسیار مورد توجه و محبوب است.

    ۱۴- پودینگ انگور

    پودینک انگور را می‌توان با انجام چند مرحله‌ی ساده و به وسیله‌ی موادی که تقریبا در هر آشپزخانه‌ای پیدا می‌شود تهیه کرد؛ شیره‌ی انگور و همچنین آب انگور دو گزینه‌ای هستند که در زمان درست کردن پودینگ انگور از آن‌ها استفاده می‌شود.

    پودینگ انگور

    مواد لازم جهت تهیه پودینگ انگور با آب انگور:
    آب انگور سیاه۲ پیمانه
    نشاسته ذرت۱/۴ پیمانه
    شکر۱/۲ پیمانه
    آب۱ پیمانه
    وانیل مایع۱ قاشق چای‌خوری

    طرز تهیه پودینگ انگور با آب انگور

    1. آب انگور را می‌توان از بیرون تهیه کرد اما پیشنهاد می‌کنم که این دسر را حتما با آب انگور تازه درست کنید.
    2. برای گرفتن آب انگور در خانه کافی است یک یا دو خوشه انگور را حبه کرده و کاملا بشوییم سپس آن‌ها را درون آبمیوه گیری بریزیم.
    3. پس از آن که آب انگور درست شد به سراغ نشاسته ذرت رفته و آن را با شکر و آب خوب مخلوط می‎‌کنیم تا کاملا با هم مخلوط شده و یکدست شوند.
    4. سپس وانیل مایع و آب انگور را به آن اضافه می‌کنیم.
    5. پس از اینکه مواد به خوبی با هم مخلوط شدند آن‌ را درون قابلمه‌ای ریخته و روی حرارت ملایم قرار می‌دهیم و به صورت مداوم هم می‌زنیم تا مایع جوش بیاید و غلیظ شود.

    برای ادامه طرز تهیه پودینگ انگور، به مقاله آن مراجعه کنید.

    شیره انگور که با نام دوشاب انگور نیز شناخته می‌شود یک ماده‌‌ی غذایی است که خواص زیاد و ارزشمندی برای بدن دارد. همچنین شیره‌ی انگور به دلیل داشتن طبعی گرم مصرف آن برای افرادی که طبع سرد دارند، بسیار توصیه می‌شود.

    مواد لازم جهت تهیه پودینگ انگور با شیره انگور:
    شیر۱ لیتر یا ۱ پاکت
    زرده تخم مرغ۱ عدد
    آرد۲ قاشق مرباخوری
    نشاسته ذرت۲ قاشق مرباخوری
    شیره انگورنصف پیمانه
    کره‌ آب شده۱ قاشق مرباخوری

    مراحل تهیه پودینگ انگور با شیره انگور

    1. در مرحله‌ی اول به سراغ آرد رفته و پس از ریختن دو قاشق مربا خوری آرد درون قابلمه‌ی مورد نظر و تفت دادن آن زیر گاز را خاموش می‌کنیم.
    2. پس از این که آرد کمی سرد شد شیره انگور و نشاسته‌ی ذرت را به آن اضافه کرده و خوب هم می‌زنیم تا مواد کاملا با آرد مخلوط شده و مایعی یک‌دستی شکل گیرد.
    3. پس از این‌که شیره انگور و نشاسته ذرت به خوبی با آرد مخلوط شد، به آرامی و کم کم شیر را به مایع اضافه کرده و همزمان به وسیله‌ی هم‌زن مواد را مخلوط می‌کنیم تا مواد کاملا یکدست شوند.
    4. در این مرحله ابتدا زرده‌ی تخم مرغی را کاملا از سفیده جدا کرده و به مایعی که در مرحله‌ی قبل درست کرده بودیم اضافه می‌نماییم سپس مواد را به وسیله‌ی دور تند هم‌زن مخلوط می‌کنیم.

    برای ادامه طرز تهیه پودینگ انگور، به مقاله آن مراجعه کنید.

    به دلیل اینکه پودینگ‌ها از چربی بالایی برخوردار هستند بنابراین موارد مصرف این پودینگ‌ها برای افرادی که دارای اضافه وزن، چربی خون و تمام افرادی که در طول روز تحرک کافی ندارند، توصیه نمی‌شود بنابراین برای استفاده از این پودینگ‌های خانگی و خوشمزه باید توجه لازم و کافی را داشته باشیم.

    در این مقاله با طرز تهیه انواع پودینگ آشنا شدیم و دیدیم که می‌توان این پودینگ‌های خوشمزه و خانگی را در کمترین زمان آماده کرد. نظر شما راجع به سایر نکات و ترفند‌هایی که در خوشمزه‌تر شدن این دسرهای خوشمزه نقش دارد، چیست؟ دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

    ۳.۴/۵ (۳۳ نظر)

    نوشته های مشابه

    ‫۶۸ دیدگاه ها

    1. عالئ ممنون
      من میخوام برای پدرم که فردا روزشه و چند روز دیگه هم تولدشه درست کنم الان دؤ دفعه مثل دستور پخت درست میکنم اما دفعه ه‍ای بعد از خودم مثلا تخم مرغ رو اضافه میکنم
      ۶\۱۲\۱۳۹۹

    2. من میخوام پودینگ وانیلی درس کنم میشه تخم مرغ نزنم
      لطفا جواب بدید ??????

    3. خوبه مورد های دیگه رو هم بگید میشه تخم مرغ اضافه نکنیم خانواده بدون میاد

    4. پودینگ شکلاتی خیلی خیلیییییییییییی خوشمزه است ممنون بابت این دسر

    5. خب مرسی خوب بود ، فقط یه چیزی سعی کنید دقیق باشید تا راضی تر هم باشیم

    6. عالی بود …….ولی چرا نگفتین باید تخم مرغ رو چه زمانی به مواد اضافه کنیم ولی هر طور که بود درس کردیم خوشمزه هم شد?

    7. بد نیستن . مرسی از زحماتتون اگه پودینگ کاراملی رو هم بزارین ممنون میشم ?

    8. خیلی خوب بودن اما ما در توانمون نیست که وسایلشو بخریم لطفا ب ما کمک کنید

    9. خیلی بد بود مثلا چی بود اه تخم مرغ هم که نگفتید کی ضافه کنیم اه بببببدددددد بد بووووووووود خییییییلللللیییی بببددددد

    10. لطفا حواستون وموقع تایپ جمع کنید ک نیاز ب پرسش نباشه مثل خانمی ک پرسید پس تخم مرغش کو خخخخخخخخخخخخخخخخخ

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.