آشپزیغذاهای سنتی

طرز تهیه کیمچی | غذای اصیل و معروف کُره‌ای

با اطمینان می‌توانم بگویم که برای یک بار هم که شده اسم کیمچی به گوشتان خورده است. کیمچی یکی از معروف‌ترین غذاهای کره است و ریشه در فرهنگ اصیل آن ها دارد. مردم روستایی کره در اواخر زمستان، برای تمام سال کیمچی درست می‌کنند و ذخیره می‌کنند.

درست مثل وقتی که ما با آلبالوها برای چندین ماه، مربا و شربت درست می‌کنیم. کیمچی هم برای آن‌ها در واقع یک غذای اصلی نیست. کره ای‌ها از کیمچی به عنوان دورچین غذای اصلی استفاده می‌کنند.

برای مثال غذای اصلی می‌تواند برنج یا مرغ شکم پر یا ریش ریش شده باشد. فقط کافی است برای یک بار هم که شده سری به سینمای کره بزنید. خواهید دید که کیمچی چگونه سرو می‌شود. اما سوال ما در این مطلب از بلاگ اکالا این است که: کیمچی چگونه درست می‌شود؟

کیمچی چگونه درست می‌شود؟

طعم و مزه این غذا برای ما ایرانی ها تجربه جدیدی محسوب می‌شود. از آن جایی که همه ما دوست داریم گاهی تجربیات جدید به خودمان هدیه بدهیم، در ادامه دستور پخت کیمچی را برای شما آورده ایم.

این غذا بسیار ساده است و اصلا نیاز به تجربه خاصی در آشپزی ندارد. می‌توان به جرات گفت هر کسی می‌تواند این غذا را درست کند و از طعم جدید آن لذت ببرد.

مواد مورد نیاز برای تهیه یک کیمچی اصیل کره‌ای:
کاهو چینی۱ عدد
ترب سفید۱ عدد
پیازچه۱۰۰ گرم
نمکبه مقدار لازم
فلفل قرمز به مقدار لازم 
آب به مقدار لازم
سیر و زنجبیل رنده شدهبه مقدار دلخواه
پودر گوجه فرنگی خشک شده۱ الی ۳ پیمانه

نکات مهم در طرز تهیه کیمچی

شاید با خواندن کاهو چینی فکر کنید این کاهو سبزی خاصی است که پیدا کردنش کار حضرت فیل است ولی شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید کاهو چینی همان کاهوی معمولی خودمان است که همیشه در فصول سرد سال در کنار سکنجبین یا شیره انگور سرو می‌کنیم.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    به جای کاهو می‌توانید از کلم استفاده کنید. حتی بعضی از کره‌ای‌ها هر دو را مخلوط می‌کنند. انتخاب آن کاملا به شما و ذایقه‌تان برمی‌گردد.

    تاکید می‌کنم که درست کردن کیمچی کره‌ای، درست مثل ترشی انداختن ما ایرانی‌هاست. مهم است که مواد اولیه شما با کیفیت و تازه باشد. پس همین اول راه این را در نظر داشته باشید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه مندو کره‌ای با گوشت چرخ‌ کرده

    طرز تهیه کیمچی

    در ادامه طرز تهیه کیمچی را به صورت مرحله به مرحله برایتان شرح خواهیم داد.

    مرحله اول) کاهوها را به خوبی بخیسانید.

    در مرحله اول باید کاهوی چینی را کاملا تمیز بشویید. به این منظور اول تمام برگ‌های کاهو را از هم جدا کنید و به خوبی بشویید. بعد یک قابلمه، ظرف یا تشت با اندازه مناسب انتخاب کنید و آن را پر از آب کنید. اندازه ظرف مورد نظر باید جوری باشد که با قرار دادن کاهوها در ظرف، آب تا بالای کاهوها را بگیرد و به نوعی آن‌ها در آب غرق باشند.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه کیک کره‌ای فندق و نوتلا

    مرحله دوم) نمک را اضافه کنید.

    سپس در این مرحله نمک را به مقدار کافی اضافه کنید. اندازه نمک کاملا به خود شما مربوط است. بسته به شرایطتان می‌توانید مقدار لازم را تعیین کنید. وقتی نمک را اضافه کردید با دست کمی روی کاهوها را فشار دهید تا کاملا آب روی آن‌ها را بگیرد.

    در این مرحله اجازه دهید کاهوها برای ۳ الی ۴ ساعت به خوبی بخیسد تا نرم و منعطف شوند. بعد از اینکه به خوبی نرم شدند، آن‌ها را از آب نمک خارج کنید و خلال کنید. سپس کمی زمان به آن ها بدهید تا کاملا خشک شوند.

    مرحله سوم) دیگر سبزیجات را آماده کنید.

    در این مرحله باید بقیه سبزیجات تشکیل دهنده کیمچی کره ای را آماده کنید. پس پیازچه ها را به خوبی بشویید و آن‌ها را به صورت حلقه‌ای یا خلالی خرد کنید. استفاده از هویج به میل خود شماست.

    اگر دوست دارید از هویج هم استفاده کنید این مرحله زمانی است که باید آن‌ها را هم خلالی کنید و در کنار پیازچه‌ها قرار دهید. در نهایت ترب‌های سفید را هم بشویید و خیلی نازک خلالی کنید. بعد این سه نوع سبزیجات را در یک ظرف مخلوط کنید و گوشه‌ای نگهدارید.

    مرحله چهارم) ادویه مورد نیاز را آماده کنید.

    در این مرحله باید سروقت ادویه ها بروید. فلفل قرمز، سیر، زنجبیل رنده شده، پودر گوجه فرنگی خشک و نمک را با یکدیگر ترکیب کنید. بعد کمی آب به آن اضافه کنید.

    بیشتر بخوانید: نکات تازه نگه داشتن کاهو

    نکات مهم در طرز تهیه کیمچی

    مرحله پنجم) تمام مواد را مخلوط کنید.

    حالا وقت مخلوط کردن تمام مواد است. برای رعایت بهداشت، دستکش دست کنید و تمام مواد خرد شده و ادویه‌ها را با هم مخلوط کنید. تلاش کنید مواد را کاملا چنگ بزنید.

    این کار باعث می شود ادویه به خورد سبزیجات برود و طعم کیمچی یکدست شود. شاید در این مرحله کمی خسته شوید. نیازی نیست خیلی به خودتان فشار مضاعف وارد کنید. فقط تا جایی که می توانید این کار را ادامه دهید.

    مرحله ششم) کیمچی را ۲ روز در دمای محیط نگهدارید.

    مرحله آخر فقط صبر شما را می‌طلبد. شما در این مرحله باید به مدت ۲ روز کیمچی را در دمای اتاق نگهداری کنید. هدف این کار این است که تمام مواد، به خوبی به خورد یکدیگر بروند و طعم و بوی آن یکدست شود. بعد از این ۲ روز می‌توانید کیمچی را در یخچال نگهدارید و هر وقت میلتان کشید استفاده کنید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه دلمه برگ کلم (دلمه کاهو پیچ)

    همانطور که خواندید، درست کردن کیمچی کاری ندارد و جز آسان‌ترین انتخاب‌ها برای یک تجربه جدید است. بعضی از رفقای کره ای حتی به خودشان زحمت جدا کردن برگ های کاهو را به خود نمی‌دهند و دسته کاهو را، درسته، در آب نمک می‌خیسانند و بعد مواد را لابه‌لای برگ های کاهو قرار می‌دهند و تمام. اما این روش باعث می‌شود هنگام سرو با مشکل روبه‌رو شوید. راحت‌ترین راه این است که تمام مواد را خلال و ترکیب کنید.

    امیدواریم از درست کردن این غذای اصیل کره‌ای نهایت لذت را ببرید. برای آشنایی با دیگر دستور پخت غذاها، سرویس آشپزی بلاگ اکالا را دنبال کنید.

    ۳.۸/۵ (۱۸ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.