برنامه غذایی

امروز ناهار چی درست کنم؟ (یکشنبه ۱۹ فروردین)

امروز ناهار چی درست کنم؟ چی بپزم که تکراری نباشه؟ فرقی نمی‌کند دانشجو باشید، خانه‌دار یا شاغل، این سوال دغدغه همه افرادی است که به آشپزی علاقه دارند و می‌خواهند یک ناهار خوشمزه و متفاوت برای خود و عزیزانشان تدارک ببینند. 

از این رو ما امروز، در نوزدهمین روز فروردین ماه ۱۴۰۳، در این مطلب از اکالا بلاگ به شما ۵ غذای متنوع و خوشمزه معرفی خواهیم کرد تا با توجه به ذائقه خود یکی از آن‌ها را برای ناهار امروزتان تهیه و نوش جان کنید.

معرفی ۵ غذا برای ناهار امروز شما

در ادامه می‌توانید با چند غذای متنوع برای ناهار به همراه طرز تهیه آن‌ها آشنا شوید. با ما همراه باشید.

۱- کباب بختیاری تابه‌ای

کباب‌ بختیاری یکی از انواع کباب‌های بسیار جذاب و خوشمزه‌ای است که به روش‌های مختلفی تهیه می‌شود. این کباب ترکیبی از گوشت کوبیده و مرغ است که معمولاً روی باربیکیو یا منقل کباب می‌شود.

مدت زمان آماده سازی مواد اولیه و تهیه این غذا ۴۰-۶۰ دقیقه است. کباب بختیاری طرز تهیه بسیار آسانی دارد و گزینه خوشمزه و مناسبی برای وعده ناهار است.

مراحل تهیه کباب بختیاری تابه‌ای

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    مراحل تهیه کباب بختیاری تابه‌ای

    مراحل تهیه کباب بختیاری تابه‌ای به شرح زیر است:

    1. پیازها را بشویید و پوست بگیرید. آن‌ها را با کمک رنده ریز، میکسر یا خردکن پوره کنید. پیازهای پوره شده را درون صافی کوچکی بریزید و کمی زمان دهید تا آب اضافی آن‌ها گرفته شود. سپس با پشت قاشق به خوبی پیازها را درون صافی فشرده کنید تا کاملاً آب اضافی آن گرفته شود.
    2. نیمی از پیازهای رنده و آب گرفته شده را درون ظرف مناسبی بریزید. گوشت چرخ‌کرده، نمک، فلفل سیاه، پودر سیر، پودر پاپریکا و آویشن را به آن اضافه کنید.
    3. ابتدا با قاشق مواد را با هم مخلوط کنید، سپس با کمک دست مواد را ۵-۱۰ دقیقه‌ای ورز دهید تا کاملا منسجم و به هم چسبیده شوند. ورز دادن مواد کوبیده در انسجام کباب به شما بسیار کمک می‌کند. روی مواد کوبیده را بپوشانید و مواد را در یخچال کمی استراحت دهید.
    4. سینه مرغ چرخ‌کرده، سس خردل، محلول زعفران، نمک، فلفل سیاه و نیم دیگر پیازهای آب گرفته شده را درون ظرف مناسب دیگری بریزید.  همه مواد را به خوبی با هم ورز دهید تا خمیری یک‌دست حاصل شود. روی مواد کوبیده مرغ را بپوشانید و ۱۰-۱۵ دقیقه در یخچال به آن استراحت دهید.

    برای ادامه رسپی این غذای مجلسی و مخصوص روی لینک طرز تهیه کباب بختیاری تابه‌ای کلیک کنید.

    ۲- خورشت داوود پاشا ترکیه‌ای

    خورشت داوود پاشا یکی از خورشت‌های بسیار خوشمزه و ساده‌ای است که شباهت زیادی به خورشت فسنجان دارد. اصالت این غذا به ترکیه برمی‌گردد. خورشت داوود پاشا را در کنار کته، چلو یا به صورت خوراک با انواع نان می‌توانید سرو کنید.

    در آموزش امروز فقط از مواد اولیه اصلی که در تهیه خورش داوود پاشا نیاز است استفاده شده است که شما می‌توانید از سایر مواد خوراکی که مناسب ذائقه و سلیقه‌تان است نیز استفاده کنید.

    مراحل تهیه خورشت داوود پاشا

    مراحل تهیه خورشت داوود پاشا

    مراحل تهیه خورشت داوود پاشا ترکیه‌ای به شرح زیر است:

    1. یکی از پیازها را بشویید و پوست بگیرید. آن را با کمک رنده ریز رنده کنید، پیاز رنده شده را درون صافی یا آبکش کوچکی قرار دهید. با پشت قاشق پیاز را فشار دهید تا آب اضافه آن گرفته شود. توجه داشته باشید که انجام این مرحله در کیفیت و انسجام کوفته‌ها به شما کمک زیادی می‌کند.
    2. پیازهای آب گرفته شده را درون ظرف مناسبی بریزید. گوشت چرخ‌کرده را به آن اضافه کنید. به مقدار دلخواه نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به مواد کوفته بزنید و ۱۰-۱۵ دقیقه مواد را به خوبی ورز دهید تا به خوبی با هم ترکیب شوند.
    3. سپی از مواد به اندازه کوفته‌های ۴۰-۴۵ گرمی بردارید و در دست شکل دهید. حال کوفته‌ها را درون ظرف مناسبی بچینید و روی آن‌ها را با پلاستیک فریزر بپوشانید. کوفته‌ها را به مدت ۵۰-۶۰ دقیقه در یخچال استراحت دهید.
    4. درون قابلمه مناسبی که قصد طبخ خورشت را دارید کره بریزید. قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید و مقداری روغن به آن اضافه کنید تا کره نسوزد. حال کوفته‌ها را درون روغن قرار دهید. هر طرف کوفته‌ها را به مدت ۴-۵ دقیقه سرخ کنید تا کوفته‌ها تغییر رنگ دهند و پخته شوند.

    برای ادامه رسپی این خورشت اصیل و مخصوص روی لینک طرز تهیه خورشت داوود پاشا کلیک کنید.

    ۳- شوید پلو با تن ماهی

    شوید پلو با ماهی همیشه جز غذاهای پرطرفدار ایرانی بوده است. این غذا یکی از غذاهای معروف عید و شروع سال تحویل است. بنابراین طبیعی است که این غذا برای ما یادآور روزهای خوب و زیبایی باشد.

    ولی واقعیت این است که اگر بخواهید کاملا ارگانیک و طبیعی این غذا را درست کنید، با دردسرهای زیادی روبه‌رو خواهید شد. در این نقطه از زندگی است که خدا را بابت وجود کنسروهای آماده شکر می‌کنید! کنسرو آماده تن ماهی به همراه شوید پلو یک وعده خوشمزه رقم خواهد زد.

    مراحل تهیه شوید پلو با تن ماهی

    مراحل تهیه شوید پلو با تن ماهی

    مراحل تهیه شوید پلو با تن ماهی به شرح زیر است:

    1. در مرحله ابتدایی از پخت شوید پلو با تن ماهی، درون یک کاسه با اندازه مناسب، برنج را بریزید و به خوبی شست‌وشو دهید. بعد از اتمام شست و شوی برنج، کاسه را تا نصفه پر از آب کنید و در ادامه یک قاشق چای‌ خوری نمک به برنج اضافه کنید. سپس اجازه دهید برنج به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه خیس بخورد.
    2. به یاد داشته باشید که کنسروها حتما باید جوشانده شوند. کنسرو تن ماهی به صورت میانگین به ۲۰ دقیقه زمان برای جوشیدن نیاز دارد تا خیالتان از بابتش راحت شود.
    3. در مرحله سوم از درست کردن شوید پلو با تن ماهی، پیاز را پوست بگیرید و به صورت نگینی و خیلی ریز خرد کنید. سپس ماهیتابه را روی شعله قرار دهید و درون آن روغن بریزید.
    4. وقتی روغن داغ شد، پیازهای نگینی شده را درون ماهیتابه بریزید. پیازها را تفت دهید تا سبک و شیشه‌ای شوند. حالا نوبت به اضافه کردن تن ماهی می رسد. آن را به پیازها اضافه کنید و به خوبی تفت دهید تا سرخ شود. 

    برای ادامه رسپی این غذای ساده و همه پسند روی لینک طرز تهیه شوید پلو با تن ماهی کلیک کنید.

    ۴- کوکو مرغ فرانسوی

    کوکو مرغ یکی از غذاهای نونی است که دستتان در درست کردن و طعم دار کردن آن کاملا باز است. با ما همراه باشید تا یکی از جدیدترین مدل‌های کوکو مرغ با سیب زمینی و پنیر پیتزا و پودر سوخاری خانگی را یاد بگیرید. این مدل کوکو هم گزینه خوبی برای ناهار است و هم می‌توانید در مهمانی‌ها به عنوان یک غذای جدید آن را سرو کنید. 

    مراحل تهیه کوکو مرغ فرانسوی

    مراحل تهیه کوکو مرغ فرانسوی

    مراحل تهیه کوکو مرغ فرانسوی به شرح زیر است:

    1. مرغ‌ها را با ادویه‌های دلخواه طعم‌دار کنید. (پیشنهاد ما فلفل سیاه، فلفل قرمز، زردچوبه و نمک است). سپس مرغ‌ها را با مواد ماساژ بدهید (مرینیت کنید) تا طعم‌دار شود! بعد داخل روغن سرخ کنید تا تغییر رنگ بدهد.
    2. بعد از تغییر رنگ، ۶ قاشق عذاخوری زعفران و ۲ لیوان آب جوش با نمک را به مرغ‌ها اضافه کنید، در تابه را ببندید و اجازه دهید تا ران مرغ با حرارت تند مغز پخت شود.
    3. بعد از پخت، گوشت را از استخوان جدا کرده، استخوان‌ها را تمیز کنید و کنار بگذارید تا بعدا برای آغشته کردن کوکوها به پودر سوخاری، از آن‌ها استفاده کنید. سپس گوشت‌ها را با کمک بلندر خرد کنید.
    4. حالا مرغ خرد شده را به سیب زمینی پوره شده اضافه کنید. سپس ۲۵۰ گرم پنیر پیتزا به ترکیب مرغ و سیب زمینی اضافه کنید.

    برای ادامه رسپی این غذای فانتزی و لذیذ روی لینک طرز تهیه کوکو مرغ فرانسوی کلیک کنید.

    ۵- بادمجان پلو بدون گوشت

    بادمجان پلو یک غذای گیاهی بسیار خوشمزه است که اصالت آن به قزوین برمی‌گردد و در آن از هیچ نوع گوشتی استفاده نمی‌شود. اگر جز طرفداران طعم بادمجان هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم که از چشیدن طعم این غذا غافل نشوید.

    شما در تهیه این غذا از سایر سبزیجات دلخواهتان نیز می‌توانید استفاده کنید. بهتر است برای طبخ بادمجان پلو، از بادمجان‌های کشیده و براقی که پوست صاف دارند استفاده کنید تا غذای شما طعم و ظاهر دلچسب‌تری به خود بگیرد.

    طرز تهیه بادمجان پلو بدون گوشت

    مراحل تهیه بادمجان پلو بدون گوشت

    مراحل تهیه بادمجان پلو بدون گوشت به شرح زیر است:

    1. بادمجان‌ها بشویید و پوست بگیرید. آن‌ها را به صورت حلقه‌حلقه برش زنید. برای گرفتن تلخی بادمجان و خوش‌طعم تر شدن آن‌ها، بادمجان‌های حلقه‌حلقه شده را ظرف آب نمک قرار دهید تا تلخی بادمجان‌ها گرفته شود.
    2. پس از ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بادمجان‌ها را بشویید و درون صافی قرار دهید تا آب اضافی‌شان گرفته شود. درون تابه مناسبی کمی روغن بریزید و تابه را روی حرارت گذارید. بادمجان‌های حلقه‌حلقه شده را درون تابه سرخ کنید. پس از سرخ کردن آن‌ها را از تابه خارج کنید و کنار گذارید.
    3. پیاز را بشویید و پوست بگیرید. آن را به صورت نگینی خرد کنید و درون همان تابه‌ای که بادمجان‌ها را سرخ کردید بریزید. کمی تفت دهید تا پیاز سبک و طلایی شود.
    4. سیر را نیز بشویید و پوست بگیرید. با کمک سیر له کن، سیر را پوره کنید. پوره سیر را به تابه اضافه کنید و کمی تفت دهید تا عطر سیر آزاد شود.

    برای ادامه رسپی این غذای خوش‌طعم و پرطرفدار روی لینک طرز تهیه بادمجان پلو بدون گوشت کلیک کنید.

    در این مطلب از مجله آشپزی اکالا لیستی متنوع از غذاهای مناسب برای وعده ناهار را در اختیارتان قرار دادیم. پیشنهاد می‌کنیم حتما این غذاهای خوش‌عطر و خوشمزه را در برنامه‌ غذایی‌تان جای دهید و از طعم‌ بی‌نظیر آن‌ها نهایت لذت را ببرید.

    ۰/۵ (۰ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.