برنامه غذایی

امروز ناهار چی درست کنم؟ (شنبه ۲۵ فروردین)

امروز ناهار چی درست کنم؟ چی بپزم که تکراری نباشه؟ فرقی نمی‌کند دانشجو باشید، خانه‌دار یا شاغل، این سوال دغدغه همه افرادی است که به آشپزی علاقه دارند و می‌خواهند یک ناهار خوشمزه و متفاوت برای خود و عزیزانشان تدارک ببینند. 

از این رو ما امروز، در بیست و پنجمین روز فروردین ماه ۱۴۰۳، در این مطلب از اکالا بلاگ به شما ۵ غذای متنوع و خوشمزه معرفی خواهیم کرد تا با توجه به ذائقه خود یکی از آن‌ها را برای ناهار امروزتان تهیه و نوش جان کنید.

معرفی ۵ غذا برای ناهار امروز شما

در ادامه می‌توانید با غذاهای متنوع برای ناهار به همراه طرز تهیه آن‌ها آشنا شوید. با ما همراه باشید.

۱- شوید پلو با مرغ

شوید پلو، یکی از غذاهای پرطرفدار، عالی و فوق العاده خوشمزه ما ایرانی‌هاست که اغلب همراه با یکی از فراورده‌های گوشتی مانند مرغ، ماهی، ماهیچه و… سرو می‌شود.

شوید پلو یک غذای پایه است که در کنار تن ماهی بسیار لذیذ و لذت بخش‌تر خواهد شد. حتی می‌توان پلو شوید را بدون فراورده‌های گوشتی به تنهایی همراه با ماست میل کرد. اما ما در ادامه طرز تهیه شوید پلو با مرغ را شرح خواهیم داد که بدون شک غذایی بی‌نظیر برای ناهار امروزتان خواهد بود. 

مراحل تهیه شوید پلو با مرغ

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    مراحل تهیه شوید پلو با مرغ

    مراحل تهیه شوید پلو با مرغ به شرح زیر است:

    1. ابتدا یک قابلمه را آماده کنید. پیاز را پوست بگیرید، بشویید و به صورت خلالی برش بزنید. سپس داخل قابلمه کمی روغن بریزید و شعله گاز را روشن کنید. زمانی که روغن کمی داغ شد پیازها را اضافه کرده و خوب تفت دهید.
    2. زمانی که پیاز کمی تفت داده شد، نمک، زردچوبه و ادویه را اضافه کنید و مجددا هم بزنید تا ادویه با پیاز کمی در روغن تفت داده شود.
    3. رب را اضافه کنید و داخل روغن خوب هم بزنید و آن را سرخ کنید. (برای اینکه رب به خوبی رنگ پس دهد بهتر است در روغن سرخ شود. البته حتما شعله گاز را روی کم سو قرار دهید. این کار باعث خوشرنگ شدن خورشت و مرغ خواهد شد.)
    4. در این مرحله در ظرفی جداگانه مقدار کمی روغن بریزید و بعد از داغ شدن تکه‌های مرغی را که از قبل خوب شسته بودید ( بدون پوست) را داخل روغن داغ دو طرف آن را کمی سرخ یا تفت دهید تا بوی ضحم مرغ گرفته شود. 

    برای ادامه رسپی این غذای خوشمزه و پرطرفدار روی لینک طرز تهیه شوید پلو با مرغ کلیک کنید.

    ۲- سماق پلو با کباب خانگی

    سماق از ادویه‌های نسبتا ترش مزه‌ای است که به دلیل خاصیت‌های درمانی زیاد، به ویژه ضد نقرس بودن همیشه از قدیم در کنار غذاهای گوشتی از جمله کباب‌ها استفاده می‌شده است. البته به دلیل عطر و مزه‌ی نسبتا ترشی که دارد باعث خوشمزه‌تر شدن کباب هم می‌شود.

    بنابراین اگر هوس کباب بازاری پر سماق کرده‌اید، می‌توانید به راحتی این سماق پلوی جذاب را با مواد اولیه در دسترسی در خانه تهیه و در کنار عزیزانتان نوش جان کنید. 

    مراحل تهیه سماق پلو با کباب خانگی

    مراحل تهیه سماق پلو با کباب خانگی

    مراحل تهیه سماق پلو با کباب خانگی به شرح زیر است:

    1. در ابتدا برنج را شسته و با میزان مناسبی آب همراه با ۱ پیمانه نمک خیس می‌کنیم. برای درست کردن مواد کباب، پیاز را رنده می‌کنیم و آب پیاز را می‌گیریم. سپس آب پیاز را در ظرفی مناسب می‌ریزیم تا برای مزه دار کردن کباب از آن استفاده کنیم. فلفل دلمه‌ای را هم رنده می‌کنیم و اگه لازم بود آب آن را هم می‌گیریم.
    2. حال گوشت چرخ کرده را به پیاز اضافه می‌کنیم که می‌توانید از مخلوط چرخ کرده گوسفندی برای چربی بیشتر و همراه با چرخ کرده گوساله برای طعم بهتر استفاده کنید. ادویه‌ها را که شامل نمک، فلفل، زردچوبه و پودر سیر است را هم به ترکیب گوشت و پیاز اضافه می‌کنیم.
    3. اکنون ۱ قاشق چای‌ خوری از سماق را هم به ترکیب بالا اضافه می‌کنیم که باعث خوشمزه‌تر شدن کباب‌ها می‌شود. 
    4. در ادامه مواد را حسابی ورز می‌دهیم تا کاملا یکدست و مخلوط شود. سپس روی آن را با سلفون می‌پوشانیم و به مدت یک ساعت در یخچال استراحت می‌دهیم تا عطر پیاز و ادویه‌ها به خورد گوشت رود.

    برای ادامه رسپی این غذای اصیل و مخصوص روی لینک طرز تهیه سماق پلو با کباب خانگی کلیک کنید.

    ۳- خورشت زرشک آلو

    یکی از لذیذترین خورشت‌های ایرانی، خورشت زرشک آلو است که طعم ملسی دارد و به روش‌های متنوعی طبخ می‌شود. این خورشت را می‌توان به عنوان غذای مجلسی نام برد اما پخت آن دارای یکسری نکات است که باید دقت شود تا یک خورشت بی‌نظیری بدست آید.

    خورشت آلو زرشک را می‌توانید از چند تکه مرغ همراه با زرشک با انواع آلوها (آلو سیاه، آلو بخارا، آلو قیسی و…) برای ناهار امروزتان تهیه و نوش جان کنید. 

    مراحل تهیه خورشت زرشک آلو

    مراحل تهیه خورشت زرشک آلو

    مراحل تهیه خورشت زرشک آلو به شرح زیر است:

    1. ابتدا پیاز را پوست بگیرید و با کمک رنده با دنده ریز رنده کنید. قابلمه‌ای را آماده کنید و روغن کمی در آن بریزید و بعد از اینکه روغن داغ شد پیاز رنده شده را درون آن ریخته و با شعله پایین حرارت تفت دهید.
    2. زمانی که پیاز طلایی شد تکه‌های مرغ را که از قبل شسته بودید را به پیاز اضافه کنید و درب قابلمه را بگذارید تا به آرامی همراه با پیاز تفت داده شوند.
    3. برای اینکه بوی ضحم مرغ گرفته شود باید بیشتر تفت داده شود. زمانی که مرغ و پیاز تقریبا سرخ شدند (کمی) رب را اضافه کنید و داخل روغن خوب هم بزنید تا رنگ و لعاب بهتری به مرغتان بدهد.
    4. در این مرحله بسیار کم نمک و زردچوبه را اضافه کنید و تفت دهید. سپس آلو بخارا را که از قبل شسته و خیسانده بودید را به مرغ اضافه کرده و مقدار دو الی سه لیوان آب بریزید. درب قابلمه را بگذارید تا مرغ جا بیوفتد و سراغ مرحله بعد بروید.

    برای ادامه رسپی این غذای لذیذ و همه پسند روی لینک طرز تهیه خورشت زرشک آلو کلیک کنید.

    ۴- لازانیا رولی

    لازانیا یک غذای ایتالیایی لذیذ است که اکثر ما حداقل یکبار تجربه درست کردن آن را داشته‌ایم. انواع لازانیا را مواد میانی آن مشخص می‌کند. شما می‌توانید بنا به سلیقه از سس کلاسیک یا انواع مواد دیگر مثل سبزیجات یا مرغ برای مواد میانی آن استفاده کنید.

    آموزش امروز اما بیشتر بر شکل لازانیا تاکید دارد یعنی به جای اینکه ورقه‌های لازانیا را به شکل ساده کف ظرف پهن کنیم می‌خواهیم به شکل رولی آن را درست کنیم که بر جذابیت ظاهری آن هم افزوده می‌شود و برای مهمانی‌ها یک ایده عالی به حساب می‌آید.

    مراحل تهیه لازانیا رولی

    مراحل تهیه لازانیا رولی

    مراحل تهیه لازانیا رولی به شرح زیر است:

    1. ابتدا پیاز را نگینی ریز خرد می‌کنیم و داخل تابه با کمی روغن تفت می‌دهیم تا سبک شود. سپس سیر پوره شده را اضافه می‌کنیم و بعد از آن که عطر سیر خارج شد گوشت چرخ کرده را به همراه ادویه‌ها و آویشن اضافه می‌کنیم.
    2. سپس فلفل دلمه نگینی شده را به همراه قارچ خرد شده اضافه می‌کنیم. بعد از آن که مواد با هم تفت خوردند و یکدست شدند رب و نمک را اضافه کرده و کمی بعد تابه را از روی حرارت بر می‌داریم.
    3. برای درست کردن سس، ابتدا داخل یک تابه کره را می‌ریزیم و صبر می‌کنیم تا ذوب شود. سپس آرد را اضافه کرده و تفت می‌دهیم تا بوی خامی آرد از بین برود.
    4. بعد از آن نوبت شیر است که باید به دمای محیط رسیده باشد. به تدریج شیر را به آن اضافه می‌کنیم و در نهایت کمی نمک و فلفل می‌زنیم و صبر می‌کنیم تا سس کمی غلیظ شود.

    برای ادامه رسپی این غذای بین المللی پرطرفدار و لذیذ روی لینک طرز تهیه لازانیا رولی کلیک کنید.

    ۵- والک پلو

    والک پلو از آن دسته غذاهایی است که مورد پسند همه نیست اما این غذا خواص بسیاری دارد و برای بدن مفید است. والک پلو از غذاهای فصلی (بهار و تابستان) است که بدون شک تهیه آن برای ناهار امروزتان خالی از لطف نخواهد بود. به علاوه شما می‌توانید از والک در دیگر غذاهای خود نیز استفاده کنید و از مزه‌ی آن لذت ببرید.

    مراحل تهیه والک پلو

    مراحل تهیه والک پلو

    مراحل تهیه والک پلو به شرح زیر است:

    1. ابتدا ۲ پیمانه والک را بشویید، خرد کنید و اجازه دهید که والک‌های خرد شده شما خشک شوند. حال در ظرف مناسبی ۲ پیمانه برنج را شسته و به میزان لازم به آن نمک اضافه کنید و اجازه دهید برنج شما در آب و نمک بماند و خیس بخورد.
    2. سپس قابلمه درب دار مناسبی را همراه با ۲ پیمانه آب روی حرارت قرار داده و اجازه دهید تا آب درون آن به جوش بیاید.
    3. حال به آن برنج، والک خرد شده، نمک، فلفل و روغن به میزان لازم اضافه کنید و به سراغ مرحله بعد روید.

    برای ادامه رسپی این غذای بهاری مقوی و متفاوت روی لینک طرز تهیه والک پلو کلیک کنید. 

    در این مطلب از مجله آشپزی اکالا لیستی متنوع از غذاهای مناسب برای وعده ناهار را در اختیارتان قرار دادیم. پیشنهاد می‌کنیم حتما این غذاهای خوش‌عطر و خوشمزه را در برنامه‌ غذایی‌تان جای دهید و از طعم‌ بی‌نظیر آن‌ها نهایت لذت را ببرید.

    ۰/۵ (۰ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.