آشپزیبرنامه غذایی

ناهار امروزت با ما (لیست پیشنهادی یکشنبه ۲۷ خرداد)

امروز ناهار چی درست کنم؟ چی بپزم که تکراری نباشه؟ اگر شما هم برای تهیه ناهار با چنین سوالاتی درگیر هستید، نگران نباشید! چرا که اکالا بلاگ امروز، پیشنهادهای متنوع و جذابی را برای شما تدارک دیده است تا در انتخاب غذا برای ناهار دغدغه نداشته باشید.

پیشنهاد ۵ غذا برای ناهار امروز شما

در ادامه می‌توانید با غذاهای متنوع برای ناهار به همراه طرز تهیه آن‌ها آشنا شوید. با ما همراه باشید.

۱- خورش آلبالو با مرغ

خورش آلبالو یکی از غذاهای سنتی ایرانی است که طعمی ترش و ملس دارد و در فصل تابستان بسیار پرطرفدار است. این خورش را می‌توان به روش‌های مختلفی و با گوشت‌های گوناگون مانند مرغ، گوشت گاو و گوشت چرخ‌ کرده تهیه کرد.

مراحل تهیه خورش آلبالو با مرغ

مراحل تهیه خورش آلبالو با مرغ

مراحل تهیه خورش آلبالو با مرغ به شرح زیر است:

  1. ابتدا درون قابلمه مناسبی مقداری آب بریزید و قابلمه را روی حرارت گذارید. منتظر بمانید تا آب به نقطه جوش رسد. سپس تکه‌های مرغ شسته شده را درون آب جوش قرار دهید.
  2. ۵-۷ دقیقه زمان دهید تا مرغ در آب بجوشد. سپس آن‌ها را از قابلمه خارج کنید و با کمی آب بشویید. این کار موجب می‌شود بوی زهم مرغ و هورمون‌های آن تا حد زیادی گرفته شود. 
  3. حال تکه‌های مرغ را با مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه طعم‌دار کنید و در قابلمه مناسبی گذارید. کمی روغن و آب به محتوای درون قابلمه اضافه کنید و مرغ را ۲۰-۳۰ دقیقه با حرارت کم بپزید.
  4. پس از پخت، مرغ را از قابلمه خارج کنید، استخوان‌های آن را جدا سازید و گوشت مرغ را با کمک چنگال ریش‌ریش کنید. سپس پیاز را بشویید و پوست بگیرید. آن را به صورت نگینی ریز خرد کنید.
  5. در قابلمه مناسبی که قصد طبخ خورش را دارید کمی روغن بریزید و قابلمه را روی حرارت گذارید. پیازهای نگینی خرد شده را به قابلمه اضافه کنید و کمی تفت دهید تا سبک و طلایی شوند.
  6. تکه‌های مرغ ریش ریش شده را به پیازها اضافه کنید و به تفت دادن ادامه دهید تا کمی مرغ ها تغییر رنگ دهند. سپس به سراغ آماده سازی آلبالوها روید. 

برای ادامه رسپی این غذای خوش‌طعم و مجلسی روی لینک طرز تهیه خورش آلبالو با مرغ کلیک کنید.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    ۲- ته چین قورمه سبزی

    شاید تا به حال این مدل ته چین را امتحان نکردید، ولی مطمئن باشید که مجذوب طعم بی‌نظیر و دلچسب آن خواهید شد. ته چین قورمه سبزی، غذایی خوشمزه و مجلسی است که می‌تواند گزینه‌ای ایده‌آل برای پذیرایی در مهمانی‌ها باشد.

    مراحل تهیه ته چین قورمه سبزی

    مراحل تهیه ته چین قورمه سبزی

    مراحل تهیه ته چین قورمه سبزی به شرح زیر است:

    1. ابتدا برنج را به مدت ۳۰ دقیقه در آب خیس کنید. سپس در قابلمه‌ای آب و نمک بریزید و روی حرارت زیاد قرار دهید تا به جوش آید. برنج را آبکش کنید و ۷ دقیقه بجوشانید. برنج را تست کنید، اگر اطراف آن نرم و مغز کمی سفت بود، زمان آبکش کردن است.
    2. سپس زعفران را با ماست مخلوط کنید و اجازه دهید تا رنگ بگیرد. تخم مرغ‌ را در کاسه‌ای هم بزنید و مخلوط زعفران و ماست را به آن اضافه کنید. برنج آبکش شده را به این مخلوط اضافه و به آرامی هم بزنید تا یکدست شود.
    3. اکنون به سراغ قورمه سبزی روید. از خورش قورمه سبزی غلیظ و آماده استفاده کنید. اگر قورمه سبزی شما شل است، آن را روی حرارت ملایم بپزید تا غلیظ شود.
    4. می‌توانید قورمه سبزی را از قبل به صورت جداگانه بپزید و از آن در ته چین استفاده کنید. اگر وقت کافی برای پخت قورمه سبزی ندارید، می‌توانید از قورمه سبزی آماده استفاده کنید. فقط کافی است قورمه سبزی را گرم کنید و از آن در ته چین استفاده کنید.

    برای ادامه رسپی این غذای خوشمزه و مخصوص روی لینک طرز تهیه ته چین قورمه سبزی کلیک کنید.

    ۳- استیک مرغ

    استیک (steak) یک تکه گوشت برش خورده از راسته گوساله یا سینه مرغ است که معمولا آن را کنار سبزیجات پخته شده، سس قارچ و سیب زمینی سرخ کرده سرو می‌کنند. استیک مرغ یکی از انواع استیک‌های خوشمزه و پرطرفدار جهان است که به عنوان یک غذای بین المللی شناخته می‌شود.

    استیک‌ها را یا بر روی آتش و به صورت کبابی و یا در روغن سرخ می‌کنند. مهم‌ترین عامل در تهیه استیکِ مرغِ آبدار و خوش طعم، “چاشنی آن” است. پس دقیقا طبق رسپی‌ای که امروز برایتان شرح می‌دهیم مرغ را برای ناهار مزه دار و کبابی کنید.

    طرز تهیه استیک مرغ

    مراحل تهیه استیک مرغ

    مراحل تهیه استیک مرغ به شرح زیر است:

    1. سینه مرغ را بدون استخوان کنید و روی تخته کار قرار دهید. دستتان را روی سینه مرغ قرار دهید و با یک چاقوی تیز از عرض برش بزنید. ضخامت استیک به خودتان بستگی دارد؛ می‌توانید سینه مرغ را فقط از وسط برش دهید یا اینکه سه برش ایجاد کنید تا ضخامت کمتری داشته باشد. (ضخامت کمتر از نیم سانت الی دو سانت برای استیک رایج است).
    2. سپس پیاز را با رنده ریز مخصوص کباب خرد یا در واقع له کنید. تفاله‌های پیاز را داخل صافی بریزید و خوب فشار دهید تا آب پیاز خارج شود. بعد آب پیاز را روی مرغ‌ها بریزید. آب پیاز بوی زهم مرغ را به خوبی می‌گیرد و گوشت را نرم می‌کند!
    3. حال یک قاشق روغن زیتون (یا هر روغن مایعی) به مرغ اضافه کنید.
    4. یک الی دو قاشق سس سویا نیز روی مرغ بریزید؛ سس سویا باعث تردی مرغ می‌شود و طعم خوبی هم به مرغ می‌دهد.
    5. سپس نصف قاشق مرباخوری فلفل سفید به مرغ اضافه کنید؛ فلفل سفید طعم خیلی خوبی به استیک خواهد داد.

    برای ادامه رسپی این غذای همه پسند و مخصوص روی لینک طرز تهیه استیک مرغ کلیک کنید.

    ۴- راویولی نخود فرنگی

    راویولی نخود فرنگی یک نوع غذای مخصوص است که برای تهیه آن از بالشتک‌هایی از جنس پاستا همراه با نخود فرنگی، تخم مرغ، پیازچه و… استفاده می‌شود. این غذای ایتالیایی طعمی جذاب و ظاهری هوس برانگیز دارد و می‌تواند پیشنهاد جذاب و متفاوتی برای ناهار امروزتان باشد. 

    مراحل تهیه راویولی نخود فرنگی برای ناهار

    مراحل تهیه راویولی نخود فرنگی

    مراحل تهیه راویولی نخود فرنگی به شرح زیر است:

    1. برای شروع باید پیازچه را بشویید و بعد خرد کنید. مقداری روغن زیتون در ماهیتابه بریزید و بعد سیر را رنده یا له کنید و همراه با پیازچه خرد شده در روغن زیتون تفت دهید.
    2. نخود فرنگی را به ماهیتابه اضافه کنید و بعد کمی نمک و فلفل به مواد بزنید. در ادامه باید سرکه را همراه با یک پیمانه آب در ماهیتابه بریزید و اجازه دهید نخود فرنگی‌ها بپزند و نرم شوند و آب تبخیر شود.
    3. بعد از ۱۰ دقیقه که نخودها پختند، می‌توانید شعله گاز را خاموش کنید. صبر کنید تا موادی که برای راویولی نخود فرنگی آماده کرده‌اید خنک شوند، سپس آن‌ها را در مخلوط کن بریزید و خوب میکس کنید تا پوره شوند.
    4. برای تهیه خمیر ابتدا باید آرد و نمک را ترکیب کنید و بعد زرده تخم مرغ و تخم مرغ را همراه با روغن به آن اضافه کنید. حالا با نوک انگشت مواد را ترکیب کنید.
    5. سپس ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری آب به مواد اضافه کنید و دوباره خمیر را ترکیب کنید تا کاملا یکدست شوند. خمیر شما آماده است و باید روی سطح کار پهن کنید.
    6. در این مرحله باید با استفاده از یک چاقوی تیز یا کاتر شیرینی پزی، خمیر راویولی را به صورت مربع‌های کوچک ۲ تا ۳ سانتی‌متری و یک اندازه برش دهید. سپس مقداری از پوره نخود را روی خمیر قرار دهید.

    برای ادامه رسپی این غذای ایتالیایی جذاب و خوشمزه روی لینک طرز تهیه راویولی نخود فرنگی کلیک کنید.

    ۵- کوکو باقلا سبز

    کوکو  باقلا سبز جز آن دسته از غذاهای بسیار پرطرفدار و ساده‌ای است که می‌توانید برای زمان‌هایی که فرصت کافی برای پخت یک غذای زمانبر را ندارید، تهیه کنید. این کوکوی خوشمزه در مدت زمان کوتاهی تهیه می‌شود و بافت پفکی و تردی دارد که طعم بی‌نظیری از خود به جای می‌گذارد.

    مراحل تهیه کوکو باقلا سبز

    مراحل تهیه کوکو باقلا سبز

    مراحل تهیه کوکو باقلا سبز به شرح زیر است:

    1. در مرحله اول باقالی‌ها را پوست بگیرید و بشویید. برای راحت‌تر جدا کردن پوسته نازک آن‌ها، باقالی‌ها را درون کاسه مناسبی بریزید. مقداری نمک به آن‌ها زنید و کمی آن‌ها را زیر و رو کنید تا به خوبی به نمک آغشته شوند. 
    2. ۱۰-۱۵ دقیقه زمان دهید و سپس با کمک چاقو قسمت انتهای باقالی‌ها شکافی ایجاد کنید و کمی باقالی را فشار دهید. به راحتی باقالی شما از پوسته نازک خارج می‌شود. همه باقالی‌ها را به همین ترتیب پوست بگیرید.
    3. حال باقالی‌‌ها را درون قابلمه بریزید، مقداری آب به آن اضافه کنید و قابلمه را روی حرارت قرار دهید. ۲۵-۳۵ دقیقه‌ای زمان دهید تا باقالی‌ها بپزند و آب درون قابلمه تبخیر شود.
    4. پس از پخت باقالی‌ها کمی زمان دهید تا خنک شوند. سپس آن‌ها را با کمک گوشتکوب بکوبید و له کنید. باقالی‌های له شده را درون ظرف مناسبی بریزید و سراغ مرحله بعد بروید.

    برای ادامه رسپی این غذای ساده و پرطرفدار روی لینک طرز تهیه کوکو باقلا سبز کلیک کنید.

    در این مطلب از مجله آشپزی اکالا لیستی متنوع از غذاهای مناسب برای وعده ناهار را در اختیارتان قرار دادیم. پیشنهاد می‌کنیم حتما این غذاهای خوش‌عطر و خوشمزه را در برنامه‌ غذایی‌تان جای دهید و از طعم‌ بی‌نظیر آن‌ها نهایت لذت را ببرید.

    ۳.۵/۵ (۲ نظر)

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا