آشپزینکات آشپزی

۳ روش برای سرخ کردن ماهی؛ مجلسی و خوشمزه

گوشت ماهی سرشار از مواد مغذی است. مصرف این گوشت برای بدن خاصیت متنوعی دارد. از این رو است که توصیه می‌شود حتما مصرف ماهی را در سبد غذایی خود قرار دهید. با این حال ممکن است به دلایل متفاوت از این کار اجتناب ورزید. مثلا از بوی ماهی خوشتان نیاید یا آن که از مرحله پاک کردن ماهی وحشت دارید. در هر صورت این نوید را به شما می‌دهم که کار نشد ندارد!

اگر این ترس‌ها و دغدغه‌ها را دارید، در اسرع وقت آن‌ها را حل و فصل کنید و خود را از نعمت این گوشت محروم نکنید. بعد از کنار گذاشتن این دغدغه ها باید به این فکر کنید که دوست دارید چگونه ماهی را بپزید. یکی از پرطرفدارترین، راحت‌ترین و خوشمزه‌ترین روش‌ها برای پخت ماهی، سرخ کردن آن است.

در این مقاله از اکالا بلاگ ۳ روش رایج برای سرخ کردن ماهی را به شما آموزش می‌دهیم. با ما همراه باشید.

مواد مورد نیاز برای ماهی سرخ کرده کلاسیک:
ماهی شیر بدون استخوان۲ عدد بزرگ
پیاز بزرگ۲ عدد
سرکه یا آب لیموترش تازهبه میزان لازم
زعفران دم کرده۳ قاشق غذاخوری
آرد سوخاری۱ پیمانه
نمکبه میزان دلخواه
زردچوبهبه میزان دلخواه
فلفل سیاهبه میزان دلخواه
پودر تخم گشنیزبه میزان دلخواه
پودر سیر، رزماری و آویشنبه میزان دلخواه

روش اول) ماهی سرخ کرده کلاسیک

در روش اول باید در ابتدا ماهی‌ها را به خوبی بشویید و تکه تکه کنید. بعد این تکه ها را در یک ظرف کنار هم قرار دهید. سپس پیازها را حلقه حلقه خرد کنید و روی ماهی قرار دهید. در ادامه به سلیقه خودتان آبلمیو یا سرکه را روی ماهی و پیاز بریزید.

بعد از این کار، در یک ظرف دیگر نمک، زردچوبه، فلفل سیاه، پودر سیر، تخم گشنیز، کمی ادویه کاری و کمی پودر رزماری را با هم ترکیب کنید. اگر دوست دارید کمی تندی چاشنی غذای خود کنید، کمی زنجبیل تازه هم رنده کنید و به ترکیب ادویه‌ای که آماده کرده‌اید، اضافه کنید.

حالا این ادویه را روی تمام گوشت ماهی خود بریزید و آن را با ادویه آغشته کنید. در انتهای کار برای خوش طعم و خوش بو شدن ماهی، کمی زعفران دم کرده را روی گوشت ماهی بریزید.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    بیشتر بخوانید: روش‌های صحیح پاک کردن ماهی در خانه 

    سرخ کردن ماهی به روش کلاسیک

    بعد از اتمام کار، روی ظرف را بپوشانید و آن را در یخچال قرار دهید. بعد از حدود ۳ ساعت، ماهی را از یخچال خارج کنید و پروسه سرخ کردن ماهی را شروع کنید.

    برای سرخ کردن ماهی باید آرد سوخاری، نمک، زردچوبه، فلفل سیاه، پودر تخم گشنیز، پودر سیر، کمی پودر رزماری و کمی هم آویشن را با هم ترکیب کنید. بعد ماهی را در این ترکیب بغلتانید و سپس آن را در روغن سرخ کنید.

    نکته مهم: ماهی را روی حرارت کم سرخ کنید تا به خوبی مغزپخت شود.

    بیشتر بخوانید: روش‌‌های متنوع برای طبخ انواع ماهی

    مواد مورد نیاز برای ماهی زنجبیلی:
    ماهی بدون استخوان۱ تا ۲ عدد
    زنجبیل تازه۳ عدد
    نمکبه میزان لازم

    روش دوم) ماهی زنجبیلی

    طبق معمول، قبل از سرخ کردن ماهی، آن را به خوبی بشویید و تمیز کنید. بعد استخوان های ماهی را جدا کنید و گوشت ماهی را در یک دستمال حوله‌ای یا نخی تمیز قرار دهید. بعد از اینکه گوشت ماهی شما خشک شد، تکه‌های ماهی را در یک ظرف کنار هم بچینید.

    در سمت دیگر ماجرا و در یک ظرف جداگانه، زنجبیل را رنده و با نمک مخلوط کنید. این ترکیب طلایی زنجبیل و نمک را کاملا روی ماهی بمالید. خوب دقت به خرج دهید که حتی یک نقطه از ماهی را هم از دست ندهید و همه جای آن به این ادویه آغشته شود. سپس درب ظرف را ببندید و به مدت ۳ ساعت در یخچال قرار دهید. با این کار مزه گوشت حسابی به خوردش می‌رود.

    بعد از سپری شدن این مدت، ماهی را روی حرارت کم و در روغن مناسب سرخ کردنی، سرخ کنید. و تمام! ماهی زنجبیلی شما آماده سرو شده است. این ماهی برای کسانی که عاشق زنجبیل هستند و طعم و مزه تندی را می‌پسندند، انتخاب بسیار مناسبی است.

    بیشتر بخوانید: از خواص ماهی چه می‌دانید؟

    مواد مورد نیاز برای ماهی سوخاری:
    پیاز۱ عدد بزرگ
    نعنا۲۵۰ گرم
    ترخون۲۵۰ گرم
    زردچوبهبه مقدار لازم
    روغن زیتون۳ قاشق غذاخوری
    زنجبیل۱ عدد
    نمک و فلفلبه مقدار دلخواه

    روش سوم) ماهی سوخاری

    برای درست کردن ماهی سوخاری باید از ماهی بدون استخوان استفاده کنید. ماهی قزل‌آلا یکی از انواع ماهی بدون استخوان است. دیگر ماهی ها هم می‌توانید استخوانشان را جدا کنید و به صورت سوخاری سرخ کنید.

    برای آماده کردن ادویه مخصوص ماهی سوخاری، ابتدا در یک ظرف زنجبیل، نمک، فلفل، پیاط و روغن زیتون را با هم مخلوط کنید. بعد تکه‌های ماهی را بشویید و به خوبی تمیز کنید. سپس تکه های ماهی را در این ظرف بغلتانید تا کاملا آغشته به ادویه مورد نظر شود. بعد از آغشتن ماهس به ادویه، آن‌ها را در یک ظرف در بسته قرار دهید و در یخچال بگذارید. اجازه دهید به مدت ۲ ساعت در یخچال بمانند تا به خوبی مزه دار شوند.

    بیشتر بخوانید: روش ساده برای از بین بردن بوی زهم ماهی قبل از پخت

    سرخ کردن ماهی با طعم زنجبیل

    در این حین، نعنا، زردچوبه، ترخون و آرد را با هم مخلوط کنید. همچنین در یک ظرف دیگر تخم مرغ و در ظرف دیگر آرد سوخاری بریزید. این ظرف‌ها را گوشه‌ای بگذارید تا در مراحل بعد استفاده شوند.

    بعد از آن که ماهی شما به خوبی مزه دار شد، آن ها را از یخچال خارج کنید، در هر سه ظرف آماده شده بغلتانید و در روغن سرخ کنید. و تمام. ماهی سوخاری خانگی شما آماده است. اگر دوست دارید روغن ماهی را بگیرید، بعد از خارج کردن تکه ماهی از قابلمه، آن را روی یک پارچه نخی یا دستمال آشپزخانه قرار دهید تا روغنش گرفته شود.

    پیشنهاد ما دستمال آشپزخانه ضخیم است. تجربه ثابت کرده است این انتخاب بهتر و امن‌ تری است.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه ماهی کبابی و سبزیجات

    سرخ کردن ماهی به همین سه روش ختم نمی‌شود. روشهای متفاوت و متنوعی برای سرخ کردن ماهی وجود دارد.ما در این مقاله از مجله آشپزی اکالا سه تا از بهترین روش‌ها را به شما آموزش دادیم. روش کلاسیک که امتحان کردنش واجب است. روش ماهی زنجبیلی برای کسانی مناسب است که دوست دارند طعم و مزه ی جدیدی از ماهی را تجربه کنند و در نهایت ماهی سوخاری که محبوب جوانان است.

    اگر بچه‌ای در خانه دارید که به سختی ماهی می‌خورد، توصیه می‌کنیم یک بار هم که شده ماهی سوخاری را امتحان کنید. شاید ورق برگشت و این بچه‌ی بدغذا از این ماهی خوشش آمد. 

    ۳.۷/۵ (۳ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.