برنامه غذایی

امشب شام چی درست کنم؟ (دوشنبه ۳ اردیبهشت)

امشب شام چی درست کنم؟ شام چی بپزم که تکراری نباشه؟ نونی باشه یا رژیمی؟ یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های بسیاری از افراد، اعم از خانه‌دار، شاغل یا دانشجو، پیدا کردن ایده و پختن یک غذای خوشمزه و سالم برای وعده شام است.

از این رو ما، در سومین روز اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، در این مطلب از اکالا بلاگ به شما ۵ غذای متنوع و خوشمزه معرفی خواهیم کرد تا با توجه به ذائقه خود یکی از آن‌ها را برای شام امشب‌تان تهیه و در کنار عزیزانتان نوش جان کنید.

معرفی ۵ غذا برای شام امشب شما

در ادامه می‌توانید با غذاهای متنوع برای شام به همراه طرز تهیه آن‌ها آشنا شوید. با ما همراه باشید.

۱- ته چین تن ماهی

شاید زمانی که اسم ته‌ چین را می‌شنوید یاد ته‌ چین با مرغ بیفتید ولی شما می‌توانید با هر‌ چیزی که دوست دارید مثل تن ماهی، قارچ، بادمجان ته‌ چین را تهیه و نوش جان کنید. ته‌ چین تن‌ ماهی یکی از آسان‌ترین روش‌های پخت را بین ته‌ چین‌ها داراست، زیرا بسیار راحت و آسان در مدت زمان کوتاهی طبخ می‌شود. 

اکثرا تن‌ ماهی با پلوی‌ سفید و یا شوید پلو طبخ می‌شود. اما ما امشب غذایی با هم درست می‌کنیم که حتی اگر از طعم تن‌ ماهی یا حتی ماهی خوشتان نمی‌آید از خوردن آن لذت ببرید. با ما همراه باشید.

طرز تهیه ته چین تن ماهی

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    مراحل تهیه ته چین تن ماهی

    مراحل تهیه ته چین تن ماهی به شرح زیر است:

    1. برای تهیه ته‌ چین تن ماهی به روش مجلسی ابتدا باید پیاز را پوست بگیرید، بشویید و ریز خرد کنید. سپس روغن را درون تابه ریخته و پیاز را مقداری تفت دهید. در ادامه سیرها را پس از پوست گرفتن و پوره کردن به پیاز اضافه کنید و تا زمانی که بوی سیر را حس نکردید به هم زدن ادامه دهید.
    2. سپس سبزی‌ها را که پاک کرده و ساطوری خرد کرده‌اید را به آن اضافه کنید و هم بزنید. هم زدن مواد را تا زمانی که آب سبزی کشیده شد و سبزی کمی رنگ عوض کرد ادامه دهید.
    3. حال تن ماهی را از کنسرو خارج کرده (فراموش نشود که از قبل تن ماهی را حدو ۲۰ دقیقه خوب جوشانده باشید) و به موادی که در مرحله ۱ درست کرده بودید اضافه کنید و پس از هم زدن مقدار کمی نمک، زردچوبه و فلفل سیاه اضافه کنید و تابه را از روی حرارت بردارید.
    4. اکنون تخم مرغ‌ها را داخل کاسه شکسته و با چنگال هم بزنید تا از حالت لختگی خارج شود. سپس ماست، زعفران، روغن مایع و کمی فلفل سیاه و نمک را اضافه کنید و هم بزنید. توصیه میکنم این مایع را زیاد هم نزنید چون بوی زهم می‌گیرد.

    برای ادامه رسپی این غذای مجلسی و مخصوص روی لینک طرز تهیه ته چین تن ماهی کلیک کنید.

    ۲- مرغ برشته مجلسی

    مرغ برشته یکی از انواع غذاهای بین‌المللی است که بین ایرانی‌ها نیز طرفداران زیادی دارد. با رعایت چند نکته ساده می‌توانید یک مرغ برشته لذیذ و مجلسی را برای شام امشب‌تان به راحتی در خانه طبخ و در کنار عزیزانتان نوش جان کنید. 

    مراحل تهیه مرغ برشته

    مراحل تهیه مرغ برشته مجلسی

    مراحل تهیه مرغ برشته مجلسی به شرح زیر است:

    1. مرغی که در این غذا استفاده می‌کنیم باید درسته باشد. ابتدا داخل شکم مرغ را تمیز کرده و آن را می‌شوییم. سپس می‌گذاریم کامل خشک شود. بعد از آن همه قسمت‌های مرغ را با نمک ماساژ می‌دهیم. می‌توانید چند ساعت مرغ را در آب نمک بخوابانید. این کار به خوشمزه و ترد شدن مرغ شما کمک می‌کند.
    2. یک پیاز درشت را خلالی خرد کرده به همراه نصف فلفل دلمه‌ای بزرگ و ادویه‌ها شامل رزماری، پاپریکا و فلفل سیاه و نمک را به آن اضافه کرده و سپس همراه دو عدد برگ بو داخل شکم مرغ قرار می‌دهیم. 
    3. بعد از آن مرغ را درون کیسه فریزر زیپ دار قرار داده و به مدت هشت ساعت در یخچال می‌گذاریم تا خوب مزه دار شود.
    4. پس از گذشت این زمان مرغ را از یخچال بیرون آورده محتویات شکمش را خالی می‌کنیم و با کمک یک برس روی آن را زعفران می‌مالیم و دوباره به مدت نیم ساعت در یخچال می‌گذاریم.

    برای ادامه رسپی این غذای مخصوص و مجلسی روی لینک طرز تهیه مرغ برشته کلیک کنید.

    ۳- یتیمچه

    یتیمچه یکی از غذاهای نونی خوشمزه و اصیل ایرانی است که با بادمجان درست می‌شود. اگر وقت کافی برای غذا درست کردن ندارید و در عین حال می‌خواهید که یک غذای کم هزینه و خوشمزه تهیه کنید، یتیمچه یکی از گزینه‌های مناسب برای وعده شام است.

    به علاوه تقریبا وسایل و مواد لازم برای تهیه آن نظیر بادمجان، گوجه و پیاز همیشه در دسترس است و در هر خانه‌ای پیدا می‌شود.

    طرز تهیه یتیمچه

    مراحل تهیه یتیمچه

    مراحل تهیه یتیمچه به شرح زیر است:

    1. در مرحله اول بادمجان ها را پوست بگیرید و بشویید. سپس آن ها را بر روی تخته آشپزخانه قرار دهید و در اندازه ۲ سانتی متری و به صورت مکعبی برش دهید.
    2. در ادامه پیازها و سیرها را پوست بگیرید و بشویید. سپس آن ها را بر روی تخته آشپزخانه به صورت نگینی خرد کنید.
    3. در مرحله بعدی یک تابه مناسب را انتخاب کنید و مقداری روغن در آن بریزید و بر روی اجاق گاز با حرارت ملایم قرار دهید تا داغ شود.
    4. سپس پیاز های خرد شده را به تابه اضافه کنید و تفت دهید تا بافت آن ها نرم شود. بعد از اینکه پیازها طلایی شدند آن ها را از تابه خارج کنید و کنار بگذارید.
    5. در ادامه سیرهای خرد شده را به تابه اضافه کنید و مقداری تفت دهید.

    برای ادامه رسپی این غذای ساده و فوری روی لینک طرز تهیه یتیمچه کلیک کنید. 

    ۴- خوراک لوبیا چیتی مجلسی

    خوراک لوبیا چیتی غذایی کم هزینه، بسیار مغذی و پرطرفدار است که طرز تهیه آسانی دارد و با چند قلم مواد اولیه ساده نظیر لوبیا چیتی، سیب زمینی، هویج، قارچ، پیاز، سیر و… قابل طبخ و نوش جان کردن در وعده شام است.

    به علاوه لوبیا چیتی منبع کاملی از پروتئین، فیبر و ویتامین‌های لازم برای بدن است که ارزش این غذای گیاهی خوشمزه را بیشتر می‌کند. از این رو خوراک لوبیا چیتی برای کسانی که دنبال غذاهای گیاهی سالم، رژیمی و مقوی هستند نیز مناسب است.

    مراحل تهیه خوراک لوبیا چیتی

    مراحل تهیه خوراک لوبیا چیتی

    مراحل تهیه خوراک لوبیا چیتی به شرح زیر است:

    1. لوبیا چیتی را از شب قبل خیس می‌کنیم. برای گرفتن نفخ آن بهتر است یکبار آب آن را عوض کنیم. لوبیا را در قابلمه می‌ریزیم و روی آن حدودا ۴ الی ۵ لیوان آب می‌ریزیم تا جایی که آب کاملا بالای لوبیاها قرار بگیرد و آن را روی حرارت می‌گذاریم تا بپزد.
    2. حرارت باید متوسط رو به بالا باشد تا زمانی که آب به جوش بیاید. بعد از جوشیدن می‌توانید زیر آن را مقداری کم کنید.
    3. بعد از حدود نیم ساعت می‌توانید برای خوشرنگ شدن خوراک، آب لوبیاها را عوض کنید تا آن آب کدر دور ریخته شود و مجددا آب جوش روی آن بریزید تا به پخت ادامه دهد یا به جای این کار کف رنگی روی لوبیاها را جدا کنید. 
    4. در این بین و تا زمانی که لوبیاها کمی بپزند باقی مواد را آماده می‌کنیم. پیاز نگینی خرد شده را در مقداری روغن تفت می‌دهیم. دقت کنید هرچه پیاز ریزتر باشد خوراک لعاب بیشتری می‌اندازد.

    برای ادامه رسپی این غذای مقوی و همه پسند روی لینک طرز تهیه خوراک لوبیا چیتی کلیک کنید.

    ۵- سالاد ماکارونی با ژامبون

    سالاد ماکارونی، یکی از انواع سالادهای بسیار خوشمزه و پرطرفداری است که به روش‌های مختلفی تهیه می‌شود. این سالاد یک انتخاب بسیار کامل و عالی برای مهمانی‌ها و مجالس شما است. به دلیل وجود ژامبون یا مرغ و سس مایونز کالری این سالاد بالاست و شما می‌توانید آن را به عنوان یک غذای اصلی نیز در وعده شام نوش جان کنید.

    مراحل تهیه سالاد ماکارونی با ژامبون

    مراحل تهیه سالاد ماکارونی با ژامبون

    مراحل تهیه سالاد ماکارونی با ژامبون به شرح زیر است:

    1. در مرحله اول ماکارونی را داخل آب جوش می‌ریزیم، اجازه می‌دهیم با کمی نمک در حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بپزد. سپس آبکشی می‌کنیم و می‌گذاریم که از حرارت بیفتد.
    2. سپس کاهو، خیارشور، گوجه و کالباس را خرد می‌کنیم. در ادامه همه مواد را با هم مخلوط می‌کنیم. (از یک ظرف بزرگ استفاده کنید که بتوانید به راحتی مواد را در آن مخلوط کنید.)
    3. در این مرحله همه‌ی مواد را با ماکارونی و ادویه‌ها مخلوط می‌کنیم. آب یک عدد لیمو ترش تازه را هم اضافه می‌کنیم و به سراغ مرحله بعد می‌رویم.

    برای ادامه رسپی این غذای راحت و فوری روی لینک طرز تهیه سالاد ماکارونی با ژامبون کلیک کنید.

    در این مطلب از مجله آشپزی اکالا لیستی متنوع از غذاهای مناسب برای وعده شام را در اختیارتان قرار دادیم. پیشنهاد می‌کنیم حتما این غذاهای خوش‌عطر و خوشمزه را در برنامه‌ غذایی‌تان جای دهید و از طعم‌ بی‌نظیر آن‌ها نهایت لذت را ببرید.

    ۰/۵ (۰ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.