آشپزیغذاهای سنتی

طرز تهیه کوکو سیب زمینی پاکستانی

کوکو سیب زمینی پاکستانی یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای پاکستان است که برای تهیه آن از زیره و گشنیز تازه استفاده می‌شود و به همین دلیل طعم متفاوتی نسبت به کوکو سیب زمینی خودمان دارد. در این مقاله از بخش آشپزی از اکالا بلاگ می‌توانید با طرز تهیه کوکو سیب زمینی پاکستانی و همه فوت و فن‌های درست کردن این کوکوی خوشمزه آشنا شوید.

مواد لازم برای تهیه کوکو سیب زمینی پاکستانی (برای ۴ نفر):
سیب زمینی۵ عدد
پیاز۱ عدد
فلفل قرمز خرد شده۱/۴ قاشق چای‌خوری
برگ گشنیز خرد شده۲ قاشق غذاخوری
زیره سبز۱ قاشق چای‌خوری
تخم مرغ۲ عدد
نمکبه مقدار لازم

مراحل طرز تهیه کوکو سیب زمینی پفکی به روش پاکستانی

برای تهیه کوکو سیب زمینی پاکستانی باید از موادی مثل سیب زمینی، پیاز، گشنیز تازه خرد شده، زیره سبز و تخم مرغ استفاده کنید. در ادامه می‌توانید با مراحل طرز تهیه این کوکوی خوشمزه آشنا شوید.

مراحل طرز تهیه کوکو سیب زمینی پفکی به روش پاکستانی

مرحله اول؛ سیب زمینی‌ها را بپزید

در اولین مرحله از طرز تهیه این کوکوی خوشمزه باید سیب زمینی‌ها را بشویید و آن‌ها را همراه با کمی آب در قابلمه بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید. حدود ۴۵ دقیقه تا ۱ ساعت صبر کنید تا سیب زمینی‌ها به طور کامل بپزند و نرم شوند.

مرحله دوم؛ سیب زمینی‌ها را رنده کنید

بعد از این که سیب زمینی‌ها پختند، کمی صبر کنید تا خنک شوند. سپس پوست آن‌ها را جدا کنید و سیب زمینی‌ها را رنده کنید. برای راحتی کار می‌توانید برای له کردن سیب زمینی‌ها از گوشت کوب دستی یا حتی دستگاه غذاساز نیز استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کوکو سیب زمینی با سیب زمینی خام

مرحله سوم؛ زیره را تفت دهید و به سیب زمینی اضافه کنید

در این مرحله از روش تهیه کوکو سیب زمینی پاکستانی باید مقداری روغن در ماهیتابه بریزید و صبر کنید تا روغن داغ شود. سپس زیره سبز را برای چند ثانیه در روغن داغ تفت دهید تا بوی آن بلند شود. سپس زیره را به سیب زمینی‌های میکس شده اضافه کنید.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    مرحله چهارم؛ مایه کوکو را آماده کنید

    در این مرحله باید برگ گشنیز خرد شده را همراه با فلفل قرمز خرد شده به سیب زمینی‌ها اضافه کنید. در ادامه پیاز را بشویید و پوست آن را جدا کنید. سپس آن را در یک ظرف جداگانه رنده کنید. آب اضافه پیاز را بگیرید و دور بریزید و بقیه آن را به کوکو اضافه کنید. مقداری هم نمک به مایه کوکو بزنید و مواد را خوب با هم ترکیب کنید.

    مرحله پنجم؛ تخم مرغ را با چنگال هم بزنید

    بعد از آماده شدن مایه کوکو باید تخم مرغ‌ها را در یک کاسه جداگانه بشکنید و با چنگال یا همزن دستی خوب مخلوط کنید تا از حالت لختگی خارج شوند.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه موجور؛ غذای ساده و خوشمزه ترکیه‌ای

    کوکو سیب زمینی پاکستانی با دستوری ساده

    مرحله ششم؛ کوکوها را آماده و در روغن سرخ کنید

    در این مرحله از طرز تهیه کوکو سیب زمینی ترد و خوشمزه پاکستانی باید مقداری روغن در ماهیتابه بریزید و آن را روی شعله گاز قرار دهید تا داغ شود. در این فرصت مقداری از مواد کوکو را بردارید و با دست شکل دهید. مایه کوکو را در تخم مرغ غوطه‌ور کنید و سپس در روغن داغ سرخ کنید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه کوکو سیب‌ زمینی با سیب زمینی پخته

    صبر کنید تا یک طرف کوکوها سرخ شوند، سپس طرف دیگر آن‌ها را نیز در روغن سرخ کنید. بعد از این که کوکو آماده شدند، آن‌ها را همراه با خیارشور و ترشی تند و گوجه فرنگی سرو کنید و از طعم آن لذت ببرید.

    نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه کوکو سیب زمینی پاکستانی

    نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه کوکو سیب زمینی پاکستانی

    • برای تهیه کوکو سیب زمینی پاکستانی حتما قبل از ترکیب کردن پیاز با مایه کوکو، آب اضافه پیاز را بگیرید تا مایه کوکوی شما شل نشود.
    • ادویه کوکو سیب زمینی پاکستانی فقط فلفل قرمز و زیره سبز است، اما در صورت تمایل می‌توانید از ادویه‌هایی که دوست دارید نیز برای تهیه این کوکو استفاده کنید.
    • مقدار فلفل قرمزی که به کوکو سیب زمینی پاکستانی اضافه می‌کنید، کاملا اختیاری است و می‌توانید آن را کم یا زیادتر کنید.
    • یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های کوکو سیب زمینی پاکستانی با کوکوی خودمان، وجود زیره و گشنیز تازه در آن است. از طرف دیگر برای تهیه این کوکو نباید تخم مرغ را با مایه کوکو ترکیب کنید، بلکه باید کوکو را در تخم مرغ غوطه‌ور کرده و بعد در روغن سرخ کنید.
    • برای این که مایه کوکو به دستتان نچسبد، می‌توانید دستتان را کمی خیس کنید و سپس مواد کوکو را حالت دهد و در روغن سرخ کنید.
    • سرخ کردن هر طرف کوکو سیب زمینی پاکستانی حدود ۴۰ ثانیه طول می‌کشد، بنابراین مراقب باشید بیش از حد کوکوها را سرخ نکنید.
    • مقدار روغنی که برای سرخ کردن کوکو سیب زمینی استفاده می‌کنید، باید به اندازه‌ای باشد که کوکو کاملا در روغن شناور شود. این کار موجب ترد و خوشمزه شدن کوکو می‌شود.
    • راز خوشمزگی کوکو سیب زمینی پاکستانی این است که از گشنیز تازه در مایه کوکو استفاده کنید. اما اگر به گشنیز تازه دسترسی ندارید، می‌توانید از مقداری گشنیز خشک شده نیز استفاده کنید.
    • اگر مایه کوکوی سیب زمینی شما شل به نظر می‌رسد، می‌توانید مقداری آرد سفید یا آرد نخودچی به آن اضافه کنید.
    • زمانی که مایه کوکو را در تخم مرغ غوطه‌ور و سپس در روغن سرخ کنید، کوکوی شما بسیار ترد می‌شود و از طرف روغن بسیار کمی به خود جذب می‌کند. بنابراین بهتر است برای تهیه این کوکو کمی وقت بگذارید تا نتیجه کار را مشاهده کنید.
    • می‌توانید کوکو سیب زمینی پاکستانی را بنا به سلیقه خودتان به صورت گرد یا بیضی درست کنید.
    • بعد از آماده شدن کوکو سیب زمینی پاکستانی می‌توانید آن را روی دستمال حوله یا دستمال جذب روغن قرار دهید تا روغن اضافه آن خارج شود.
    • فوت کوزه گری کوکو سیب زمینی پاکستانی این است که زیره سبز را حتما در روغن تفت دهید و بعد به مواد اضافه کنید. این کار موجب خوش عطر شدن کوکوی شما می‌شود.
    • پیشنهاد می‌شود این کوکوی سیب زمینی خوشمزه را همراه با سس تند و ترشی لیته سرو کنید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه کوکو اردبیلی با سیب زمینی و اسفناج

    کوکو سیب زمینی پاکستانی یکی از خوشمزه‌ترین انواع کوکو سیب زمینی است که به خاطر وجود زیره و گشنیز تازه بسیار معطر است. اگر عاشق طعم کوکو سیب زمینی هستید، بهتر است این روش درست کردن کوکو را نیز حتما امتحان کنید!

    ۳.۵/۵ (۱۳ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.