آشپزینکات آشپزی

۴ روش شستن کلم بروکلی برای از بین بردن کرم‌های آن

به دلیل ساختار کلم بروکلی ممکن است در بین ساقه‌های به‌ هم‌ چسبیده آن آلودگی‌های وجود داشته باشد. کلم‌بروکلی مستعد نوع خاصی انگل است که شاید شست‌وشوی صحیح و اصولی این کلم یکی از چالش‌هایی باشد که شما نیز با آن مواجه شده‌اید. ما امروز در این بخش از مجله اینترنتی اکالا بلاگ ۴ روش بسیار ساده و اصولی برای شستن کلم‌بروکلی و از بین‌ بردن کرم‌های آن به شما آموزش خواهیم داد پس در ادامه مطلب همراه باشید.

روش اول: استفاده از آرد و نمک

یکی بهترین روش‌ها برای ضدعفونی و ازبین‌بردن کرم‌ها و باکتری‌های کلم‌ بروکلی استفاده از آرد و نمک است. یک روش طبیعی که در کشورهای مختلف از آن استفاده می‌شود. روش کار بسیار ساده است و شما از هر نوع آردی که در دسترس دارید می‌توانید برای این کار استفاده کنید، فقط به‌خاطر داشته باشید که نسبت مخلوط‌ کردن آرد به نمک معمولا یک قاشق غذاخوری به یک قاشق چای‌خوری است.

ابتدا کلم‌ بروکلی را به‌دقت بشویید و هرگونه مواد اضافی یا مواردی که به نظر کثیفی می‌آیند را از آن جدا کنید.

متناسب با مقدار کلم‌ بروکلی خود باید در یک ظرف مناسب آرد و نمک را مخلوط کنید. همان‌طور که گفتیم نوع آرد فرقی نمی‌کند؛ ولی آرد گندم بهتر است همچنین نمک مورد استفاده هم می‌تواند همان نمک خوراکی باشد؛ اما استفاده از نمک دریایی برای این کار مناسب‌تر است.

بیشتر بخوانید: خواص بی‌نظیر کلم بروکلی

با نسبت یک قاشق غذاخوری آرد و یه قاشق چای‌خوری نمک آنها را مخلوط کنید و ابتدا کلم‌بروکلی را بشویید. حال کلم‌ بروکلی که سطح آن خیس است را وارد مخلوط کنید تا ترکیب آرد و نمک روی سطح آن را بپوشاند. تمامی بخش‌های کلم‌بروکلی را با مخلوط خود بپوشانید.

حالا بین ۵-۱۰ دقیقه زمان دهید تا مخلوط آرد و نمک روی سطح کلم‌بروکلی عمل کند. برای این کار کلم‌بروکلی را در همان ظرف آرد و نمکی که درست کرده بودید استراحت دهید.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    در مرحله پایانی کلم‌بروکلی را در همان ظرفی زیر آب ببرید و به‌ آرامی و با کشیدن دست روی قسمت‌های مختلف آن به طور کامل بشویید. به همین سادگی تمامی کرم‌ها و سایر باکتری‌ها از سطح کلم‌بروکلی شسته شده و از بین می‌رود.

    روش شستن کلم بروکلی

    روش دوم: استفاده از آب گرم و نمک

    برای شستن کلم‌بروکلی و حذف کرم‌ها یا هر نوع آفت دیگر، می‌توانید از محلول آب گرم و نمک استفاده کنید یک ترکیب بسیار موثر که در گذشته نیز برای ضدعفونی‌کردن انواع سبزیجات آفت‌زده از آن استفاده می‌کردند. نمک محلول در آب به‌سرعت روی کرم‌ها و آفت‌ها اثر می‌گذارد و آن‌ها را نابود می‌کند.

    در این روش شما باید ابتدا کلم‌بروکلی به‌صورت کامل بشویید و بعد از حذف قسمت‌های زائد آن را به قطعات یا تکه‌های مناسب برش دهید.

    در یک‌کاسه یا ظرف، مقداری آب بریزید و به آن نمک اضافه کنید. مقدار نمک به‌اندازه‌ای باشد که به‌عنوان یک محلول شستشوی طبیعی عمل کند. می‌توانید حدود یک یا دو قاشق چایخوری نمک به هر لیتر آب اضافه کنید.

    قطعات کلم‌بروکلی را به‌ آرامی در محلول آب و نمک قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که تمام قسمت‌ها به داخل محلول فرو رفته باشند.

    کلم‌بروکلی را حدود ۱۵-۲۰ دقیقه در محلول نمکی بگذارید. این مدت زمان به اندازه‌ای است که کرم‌ها و سایر آفات از بین بروند.

    پس از مدت‌زمان تعیین شده، کلم‌بروکلی را از محلول بیرون بیاورید و با آب تمیز دست‌کم یکبار دیگر بشویید تا نمک‌ها و آفت‌های دیگر که احتمالاً از روی سطح کلم‌بروکلی برداشته شده‌اند، از بین بروند.

    بیشتر بخوانید: نحوه صحیح و اصولی شست‌وشوی قارچ

    روش سوم: آب جوش

    استفاده از آب جوش یکی دیگر از روش‌های بسیار ساده و کارآمدی است که می‌توانید برای شستن و ضدعفونی‌کردن کلم‌بروکلی از آن استفاده کنید.

    برای کمک‌گرفتن از این روش کافی است درون قابلمه‌ای مناسب با حجم کلم آب بریزید.

    قابلمه را روی حرارت قرار دهید تا برسد سپس کلم‌بروکلی را به مدت ۳-۴ دقیقه درون آن قرار دهید تا در آب بجوشد.

    توجه داشته باشید اگر زمان بیشتری کلم در آب بماند زیادی نرم می‌شود.

    پس از گذشت زمان فوق کلم را از آب جوش خارج کنید و درون آبکش کمی بشویید.

    بیشتر بخوانید: ۴ روش از بهترین روش‌های شستن و تمیز کردن توت فرنگی

    روش چهارم: استفاده از سرکه و نمک

    از گذشته‌های دور تا کنون از سرکه به‌عنوان یک ماده تمیزکننده و ضدعفونی‌کننده قوی استفاده شده است.

    سرکه در از بین‌بردن کرم‌های کلم‌ بروکلی نیز به شما بسیار کمک می‌کند.

    برای استفاده از این روش کافی است مقداری سرکه، آب و نمک را درون ظرف مناسبی بریزید.

    کلم‌ بروکلی را به ابعاد کوچک‌تری برش زنید و درون ترکیب فوق به مدت ۴-۶ دقیقه قرار دهید.

    بهتر است هر از چندی کلم‌ها را در این ترکیب به هم زنید.

    پس از گذشت زمان اعلام شده کلم‌ها را درون آبکش بریزید و با مقداری آب سرد بشویید.

    روش شستن کلم بروکلی

    آیا ضدعفونی‌ کردن کلم‌ بروکلی یک امر ضروری است؟

    به‌طورکلی سبزیجات را قبل از مصرف حتما ضدعفونی کنید. فرم این مواد غذایی و وجود پیچ و خم‌ها و اشکال مختلف در آنها فضای مناسبی برای زندگی انواع کرم‌ها و باکتری‌ها و انگل‌ها است. علاوه بر این آفت‌های زیادی به این محصولات می‌زند که برای از بین‌بردن آن از انواع آفت‌کش‌ها استفاده می‌شود؛ بنابراین سطح و درون لایه‌های این سبزیجات یا محلی برای حضور انگل‌ها، کرم‌ها یا آفت‌های کشته شده است، بنابراین حتما باید بعد از خرید سبزیجاتی مثل کلم‌بروکلی حتما آن‌ها را ضدعفونی و بعد میل کنید.

    در این مقاله ۴ روش برای از بین بردن کرم‌ها و انگل‌های درون کلم‌بروکلی را برای شما عزیزان آماده کردیم امیدواریم که این مطلب برای شما سودمند و کاربردی باشد.

    ۳.۸/۵ (۹۹ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.