خواص مواد غذایی

با خواص مصرف گوجه سبز با گلپر و نعنا آشنا شوید!

گوجه سبز یکی از خوشمزه‌ترین میوه‌های بهار و تابستان است که بسیاری از علاقه‌مندان به این میوه، تمام طول سال را منتظر آن هستند. این میوه طبع سردی دارد و از همین رو باید با مصلحات گرم مثل گلپر و نعنا مصرف شود.

در این مقاله از اکالا بلاگ می‌توانید با خواص و فواید گوجه سبز با گلپر و نعنا آشنا شوید.

۱۵ مورد از خواص مهم گوجه سبز با گلپر و نعناع

در ادامه این بخش به ۱۵ مورد از فواید گوجه سبز با گلپر و نعناع اشاره شده است.

۱- کاهش وزن و چربی سوزی

مصرف گوجه سبز همراه با گلپر و نعنا می‌تواند به افزایش چربی سوزی و کاهش وزن کمک کند. به خاطر داشته باشید که استفاده از گوجه سبز بدون رعایت رژیم غذایی و ورزش هیچ تاثیری بر وزن نخواهد داشت.

۲- تقویت سیستم ایمنی بدن

گوجه سبز سرشار از ویتامین C و آنتی اکسیدان‌های متنوع است و از همین رو مصرف آن به تقویت سیستم ایمنی بدن و همچنین پیشگیری از سرماخوردگی و بیماری‌های ویروسی و عفونی کمک می‌کند.

تقویت سیستم ایمنی بدن از خواص مهم گوجه سبز با گلپر و نعناع

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    ۳- جلوگیری از یبوست

    گوجه سبز مقدار فیبر زیادی دارد و از همین رو استفاده از آن به بهبود عملکرد سیستم گوارش و همچنین بهبود حرکات روده و جلوگیری از یبوست کمک می‌کند.

    ۴- تقویت قلب

    مصرف گوجه سبز با گلپر و نعنا موجب افزایش خون‌رسانی به اندام‌های حیاتی بدن می‌شود و به کاهش کلسترول و تقویت عملکرد قلب کمک می‌کند.

    بیشتر بخوانید: فواید و مضرات خوردن گوجه سبز در دوران بارداری

    ۵- مفید برای آسم

    جالب است بدانید که گوجه سبز یک میوه فوق العاده مفید برای پیشگیری از آسم است و مصرف آن از ریه‌ها محافظت می‌کند. مطالعات نشان می‌دهد که مصرف این میوه موجب کاهش ابتلا به سرطان ریه، سرماخوردگی، سرفه و بیماری‌های مزمن ریوی می‌شود.

    ۶- درمان کم خونی

    گوجه سبز ویتامین C زیادی دارد و زمانی که با مصلحات گرم مصرف شود، به درمان کم خونی و افزایش جذب آهن در بدن کمک می‌کند.

    درمان کم خونی از خواص مهم گوجه سبز با گلپر و نعناع

    ۷- کنترل دیابت

    یکی دیگر از مهم‌ترین خواص آلوچه یا گوجه سبز تنظیم سطح قند خون و کاهش کلسترول خون است. مصرف این میوه در افراد دیابتی موجب کنترل قند خون می‌شود و از بالا رفتن قند خون جلوگیری می‌کند.

    افراد مبتلا به دیابت باید از گوجه سبز همراه با گلپر و نعنا استفاده کنند، زیرا مصرف گلپر و نعنا موجب کاهش جذب قند در بدن می‌شود و فواید این میوه را برای افراد دیابتی چند برابر می‌کند.

    ۸- رفع استرس و افسردگی

    جالب است بدانید که مصرف گوجه سبز موجب درمان استرس و افسردگی می‌شود و به افزایش انرژی و شادابی کمک می‌کند. از طرف دیگر زمانی که این میوه را با نعنای خشک یا تازه خرد شده مصرف کنید، خواص آن برای شادابی و آرام بخشی چندین برابر می‌شود.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه خورشت نعنا، جعفری با گوجه سبز

    ۹- مفید در بارداری

    گوجه سبز از آن میوه‌هایی است که می‌توانید در دوران بارداری به راحتی از آن استفاده کنید. اما به خاطر داشته باشید که در این دوران باید از این میوه همراه با نعنا استفاده کنید و از زیاده‌روی در مصرف آن بپرهیزید.

    مصرف گوجه سبز در بارداری به افزایش رشد جنین کمک می‌کند و برای سلامت چشم و جلوگیری از نقص‌های فیزیکی جنین مفید است.

    ۱۰- کمک به دفع سنگ کلیه

    گوجه سبز یک میوه مفید برای افزایش ادرار و دفع سنگ کلیه است. از طرف دیگر گلپر نیز خاصیت ادرار آور دارد و به کوچک شدن و دفع سنگ کلیه کمک می‌کند. افرادی که سنگ کلیه دارند می‌توانند از گوجه سبز همراه با گلپر استفاده کنند تا هر چه سریع‌تر از شر این مشکل خلاص شوند.

    به خاطر داشته باشید که افراد مبتلا به سنگ کلیه نباید از گوجه سبز به مقدار زیاد استفاده کنند، زیرا این میوه دارای مقدار زیادی اگزالات است و می‌تواند خطر ابتلا به سنگ کلیه را افزایش دهد. افرادی که سابقه سنگ‌هایی از جنس اگزالات دارند، بهتر است در مصرف گوجه سبز احتیاط کنند.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه ترشک گوجه سبز خانگی

    کمک به دفع سنگ کلیه از خواص مهم گوجه سبز با گلپر و نعناع

    ۱۱- کمک به درمان کبد چرب

    گوجه سبز دارای ترکیباتی است که مصرف آن به پاکسازی کبد کمک می‌کند و از همین رو یک میوه فوق العاده برای افراد مبتلا به کبد چرب است. از طرف دیگر مطالعات نشان می‌دهد که گلپر خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی دارد و از همین رو به کاهش آسیب‌های کبدی کمک می‌کند.

    نعنا نیز دارای ترکیباتی است که موجب تقویت عملکرد کبد و کاهش التهاب و آسیب به کبد می‌شود. اضافه کردن مقداری گلپر و نعنا به گوجه سبز یک راهکار ساده برای پاکسازی کبد و تنظیم آنزیم‌های کبدی است.

    ۱۲- درمان فشار خون

    یکی دیگر از فواید گوجه سبز با گلپر و نعنا تنظیم فشار خون است. گوجه سبز سرشار از ویتامین C، اسید سیتریک و اسید مالیک است که همه این‌ها در کاهش فشار خون موثر هستند.

    از طرف دیگر گلپر نیز به تنظیم فشار خون کمک می‌کند. افراد مبتلا به فشار خون بالا بهتر است گوجه سبز را همراه با گلپر میل کنند.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه آش گوجه سبز

    ۱۳- مفید برای کودکان

    از مهم‌ترین خواص گوجه سبز برای کودکان بالای ۳ سال می‌توان به تامین ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن، افزایش شادابی، درمان کم خونی و تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند.

    ۱۴- سلامت چشم‌ها

    گوجه سبز یکی از مفیدترین میوه‌ها برای سلامت چشم‌ها و محافظت از بینایی است. مصرف این میوه به کاهش بیماری‌های چشمی کمک و از بروز پیر چشمی و آب مروارید نیز جلوگیری می‌کند.

    سلامت چشم‌ها از خواص مهم گوجه سبز با گلپر و نعناع

    ۱۵- مفید برای پوست

    گوجه سبز سرشار از ویتامین C و آنتی اکسیدان‌های متنوع است و از همین رو مصرف آن برای سلامت و شادابی پوست، جلوگیری از چین و چروک‌های پوستی و جوانسازی پوست مفید است.

    مطالعات نشان می‌دهد که در این میوه پروتئین‌هایی وجود دارد که روند پیری عضلات را غیرفعال می‌کند و از پیر شدن پوست جلوگیری می‌کند.

    همانطور که در این مطلب از مجله آشپزی اکالا گفته شد گوجه سبز یک میوه محبوب، خوشمزه و فوق العاده مفید است که اگر به میزان کافی با گلپر و نعنا مصرف شود، خواص آن چندین برابر می‌شود و میزان سردی و عوارض آن کاهش پیدا می‌کند.

    ۰/۵ (۰ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.