آشپزیترشیجات و سس ها

طرز تهیه سس ماست و نعنا خوشمزه؛ به روش رستورانی

سس ماست و نعنا یکی از سالم‌ترین و خوش‌طعم‌ترین انواع سس برای مزه دار کردن انواع سالاد و غذا است که می‌توانید آن را با مواد اولیه ساده و در دسترسی تهیه کنید. برای تهیه این سس معمولا از چاشنی‌های متفاوتی استفاده می‌شود. در این مقاله از اکالا بلاگ می‌توانید با ۴ روش طرز تهیه سس ماست و نعنا و همه فوت و فن‌های درست کردن این سس خوشمزه آشنا شوید.

مواد لازم جهت تهیه سس ماست و نعنا و مایونز (روش اول):
ماست یونانی ساده۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
سیر۲ حبه
سس مایونز کم چرب۱/۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار
نعنا خرد شده۱/۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار
آب لیمو ترش تازه۱ قاشق غذاخوری
نمک۱/۲ قاشق چای‌خوری
آب۱ تا ۲ قاشق غذاخوری

مراحل تهیه سس با ماست و مایونز و نعنا

درست کردن سس با ماست و مایونز همراه با کمی نعنای تازه در خانه بسیار راحت است. این سس طعم بسیار لذیذی دارد و از آنجایی که برای تهیه آن از ماست یونانی و سس مایونز کم چرب استفاده می‌شود، می‌توانید با خیال راحت این سس را به سالاد و غذای مورد علاقه‌تان اضافه کنید. در ادامه می‌توانید با مراحل طرز تهیه سس ماست و نعنا با مایونز آشنا شوید.

مرحله اول؛ سیر و نعنا را با ماست ترکیب کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه سس ماست و نعنا با مایونز باید پوست سیرها را جدا کنید و آن‌ها را رنده کنید. سیرهای رنده شده را به ماست یونانی اضافه کنید. در ادامه نعنای خرد شده را به ترکیب ماست و سیر اضافه کنید و مواد را خوب هم بزنید. برای تهیه این سس باید نعنا را به صورت ریز خرد کنید تا طعم آن به خرد سس برود و ظاهر سس شما جذاب شود.

مراحل تهیه سس با ماست و مایونز و نعنا

مرحله دوم؛ همه مواد سس را با هم ترکیب کنید

بعد از ترکیب کردن ماست، سیر و نعنا باید آبلیمو، سس مایونز و نمک را نیز به سایر مواد سس اضافه کنید. مواد را خوب هم بزنید و برای این که سس شما رقیق‌تر شود، کمی آب به آن اضافه کنید. مزه سس را بچشید و در صورت نیاز مقداری نمک و آبلیمو به آن اضافه کنید. می‌توانید از این سس ساده و خوش طعم برای مزه دار کردن انواع سالاد، استیک، غذاهای سرخ شده و کبابی استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه سس قارچ

مواد لازم جهت تهیه سس ماست و نعنا و خیار (روش دوم):
ماست۲۴۰ گرم
خیار سبز کوچک۱/۳ یک خیار
نعنا تازه خرد شده۱ قاشق مرباخوری
فلفل سیاه۱/۴ قاشق مرباخوری
نمکبه مقدار لازم
سیر۱ عدد

مراحل تهیه سس ماست و نعنا

برای مزه دار کردن سس ماست و نعنا می‌توانید از مقداری خیار خرد شده نیز استفاده کنید. در ادامه می‌توانید با مراحل طرز تهیه سس ماست و نعنا همراه با خیار آشنا شوید.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    مرحله اول؛ مواد سس را آماده کنید

    در اولین مرحله از طرز تهیه سس ماست و نعنا با خیار باید خیار را بشویید. می‌توانید برای تهیه این سس ماست و نعنا از خیار با پوست یا بدون پوست استفاده کنید. خیار را به صورت ریز رنده یا خرد کنید. سپس با نعنای تازه ساطوری شده ترکیب کنید.

    مراحل تهیه سس ماست و نعنا

    مرحله دوم؛ مواد سس را ترکیب کنید

    در این مرحله باید ترکیب خیار و نعنا خرد شده را به ماست اضافه کنید. مقداری نمک، فلفل سیاه و سیر رنده شده به مواد اضافه کنید و سس را خوب هم بزنید. می‌توانید از این سس برای مزه دار کردن غذاهای گوشتی و دریایی استفاده کنید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه سس مایونز خانگی

    مواد لازم جهت تهیه سس ماست و نعنا با روغن زیتون (روش سوم):
    ماست پرچرب۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
    پودر سیر۱/۴ قاشق چای‌خوری
    پودر پیاز۱/۴ قاشق چای‌خوری
    نعنا خشک۱ قاشق چای‌خوری
    نمک۱/۴ قاشق چای‌خوری
    روغن زیتون۱ قاشق چای‌خوری
    آبلیمو۱ قاشق چای‌خوری

    طرز تهیه سس ماست و نعنا و روغن زیتون

    اگر در فکر طرز تهیه سس ماست برای سالاد هستید، پیشنهاد ما سس ماست و نعنا و روغن زیتون است. برای تهیه این سس باید ماست، آبلیمو، روغن زیتون، نمک، نعنا خشک، پودر سیر و پودر پیاز را با هم ترکیب کنید و خوب مواد را هم بزنید.

    می‌توانید برای یکدست کردن مواد سس آن‌ها را در مخلوط‌کن بریزید یا با همزن بزنید. سپس سس را در ظرف مورد نظرتان بریزید و از طعم آن در کنار انواع سالاد و غذاهای گوشتی و گیاهی لذت ببرید.

    مواد لازم جهت تهیه سس ماست و نعنا و کچاپ (روش چهارم):
    ماست چکیده۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
    سس تند۱ قاشق چای‌خوری
    سس کچاپ۱ قاشق غذاخوری
    نمکبه مقدار لازم
    نعنا خشک۱ قاشق چای‌خوری
    فلفل به مقدار لازم

    طرز تهیه سس ماست و نعنا و کچاپ

    برای درست کردن سس ماست و نعنا با کچاپ باید از ترکیب سس کچاپ و مقداری سس تند استفاده کنید. برای تهیه این سس باید در یک کاسه، ماست را با سس کچاپ، سس تند، نمک، فلفل سیاه و نعنا خشک ترکیب کنید و خوب هم بزنید. سپس سس را برای ۱ ساعت در یخچال قرار دهید تا جا بیفتد. می‌توانید از این سس برای مزه دار کردن انواع غذاهای فست فودی استفاده کنید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه سس فرانسوی خانگی

    طرز تهیه سس ماست و نعنا و کچاپ

    کاربرد سس ماست و نعنا

    سس ماست و نعنا یکی از انواع سس‌های خوشمزه است که معمولا در رستوران‌ها از آن برای مزه دار کردن انواع غذاهای گوشتی، استیک، سالاد، مرغ و ماهی استفاده می‌شود. طعم این سس با انواع غذاها سازگار است و می‌توانید این سس خوشمزه را با جوجه کباب، مرغ، کتلت، کوکو، شامی و حتی برای تهیه سالاد الویه و سالاد ماکارونی استفاده کنید.

    نحوه نگهداری و ماندگاری سس ماست و نعنا

    سس ماست و نعنا باید در ظرف در بسته و در یخچال نگهداری شود. به طور کلی سس‌های خانگی باید در سریع‌ترین زمان ممکن مصرف شوند تا کیفیت خود را از دست ندهند. می‌توانید سس ماست و نعنا را نهایتا ۳ تا ۴ روز در ظرف در بسته در یخچال نگهداری کنید. به خاطر داشته باشید که اگر رنگ سس پس از چند روز تغییر کرد و مزه آن متفاوت شد، حتما سس را دور بریزید و از آن استفاده نکنید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه سس انبه خوشمزه به روش آبادانی

    نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه سس ماست و نعنا

    در این بخش به چند نکته طلایی برای تهیه سس ماست و نعنا اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

    • برای تهیه سس ماست و نعنا هم می‌توانید از نعنای تازه خرد شده و هم پودر نعنا خشک استفاده کنید.
    • استفاده از ماست پرچرب طعم بهتری به سس ماست و نعنا می‌بخشد، اما برای تهیه سس ماست رژیمی باید از ماست یونانی یا کم چرب استفاده کنید.
    • اگر برای تهیه سس ماست از ماست چکیده استفاده می‌کنید یا احساس می‌کنید که غلظت سس ماست شما زیاد است، می‌توانید از چند قاشق آب برای رقیق کردن سس استفاده کنید.
    • برای مزه دار کردن سس ماست و نعنا می‌توانید بنا به سلیقه خودتان از مقداری آب لیمو ترش تازه یا سرکه استفاده کنید.
    • در طرز تهیه سس ماست با نعنا می‌توانید در کنار نعنا از سبزیجات خشک و تازه دیگری مثل شوید، جعفری و آویشن نیز استفاده کنید.
    • در طرز تهیه سس رژیمی با ماست یونانی می‌توانید برای مزه دار کردن سس از مقداری سرکه سیب استفاده کنید.
    • برای خوشمزه‌تر شدن سس ماست و نعنا می‌توانید به جای ماست معمولی از ماست موسیر استفاده کنید و یا مقداری پودر موسیر به سس اضافه کنید.
    • اگر دوست دارید سس ماست و نعنای شما تند باشد، می‌توانید از مقداری فلفل هالوپینو یا فلفل قرمز خرد شده در سس استفاده کنید.
    • برای تهیه انواع سس ماست و نعنا می‌توانید از ماست‌های مختلفی مثل ماست پروبیوتیک، ماست معمولی، ماست چکیده، ماست موسیر و خامه اس استفاده کنید.
    • غلظت سس ماست کاملا سلیقه‌ای است، اما به طور کلی برای رقیق کردن سس ماست می‌توانید از مقداری آب، روغن زیتون و آبلیمو استفاده کنید.
    • در طرز تهیه سس ماست با لیمو ترش اگر به آب لیمو ترش تازه دسترسی ندارید، می‌توانید از آبلیموهای صنعتی نیز استفاده کنید.

    نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه سس ماست و نعنا

    سخن نهایی

    سس ماست و نعنا یکی از سالم‌ترین انواع سس است که می‌توانید آن را جایگزین سس‌های چرب و ناسالم بیرونی کنید. در صورتی که برای تهیه سس ماست از سس مایونز استفاده می‌کنید، بهتر است مقداری سس مایونز کم چرب به آن اضافه کنید. مزه این سس بسیار لذیذی است و با اکثر غذاها سازگاری دارد.

    می‌توانید سس ماست و نعنا را با توجه به ذائقه خودتان و با چاشنی‌هایی که دوست دارید تهیه کنید و از طعم این سس در کنار انواع سالاد و غذاهای مختلف لذت ببرید. از همراهی شما با مجله آشپزی اکالا سپاسگزاریم.

    ۴.۲/۵ (۵ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.