آشپزیانواع دسرها

طرز تهیه دسر سوپانگل دو رنگ ترکیه ای با لایه سفید و شکلاتی

در این مقاله طرز تهیه یکی از دسرهای خوشمزه ترکیه، یعنی دسر سوپانگل را با شما به اشتراک گذاشته‌ایم. این دسر بسیار آسان سرو می‌شود و گزینه مناسبی برای مهمانی‌ها است. برای آشنایی با طرز تهیه این دسر خوشمزه، تا انتهای این مقاله با ما در اکالا بلاگ اکالا بلاگ همراه شوید.

مواد لازم برای تهیه دسر سوپانگل

برای تهیه این دسر خوشمزه به مواد اولیه زیر نیاز دارید:

مواد لازم کرم سوپانگل برای لایه سفید
کره۶۰ گرم
آرد سفید قنادییک دوم پیمانه
شیردو و نیم پیمانه
شکریک دوم پیمانه
وانیلیک چهارم قاشق چای خوری

مواد لازم کرم سوپانگل برای لایه سفید

مواد لازم برای لایه شکلاتی دسر سوپانگل:
شیر۲ پیمانه
شکریک دوم پیمانه
نشاسته ذرتیک دوم پیمانه
کاکائو۲ قاشق سوپ خوری
خامه صبحانه۱۰۰ گرم (نصف پاکت)
شکلات تلخ یا معمولی۴۰ گرم
زرده تخم مرغ۱ عدد
کره۲۵ گرم
وانیلیک چهارم قاشق چای خوری

مواد لازم برای لایه شکلاتی دسر سوپانگل

طرز تهیه دسر سوپانگل

برای تهیه این دسر مراحل زیر را دنبال کنید:

مرحله اول: تهیه لایه سفید دسر

برای تهیه دسر سوپانگل ابتدا لایه سفید رنگ را آماده می‌کنیم. البته این کار انتخابی و سلیقه‌ای است. کره را داخل قابلمه بریزید و روی حرارت کم قرار دهید تا آب شود.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    آب کردن کره برای دسر سوپانگل

    مرحله دوم: اضافه کردن آرد

    سپس آرد سفید قنادی الک‌شده را به آن اضافه کنید و کاملاً مخلوط کنید. حدود سه تا چهار دقیقه آرد را با کره تفت دهید.اضافه کردن آرد به کره آب شده در دسر سوپانگل

    مرحله سوم: اضافه کردن شیر به کرم

    سپس شیر را کم‌کم به مواد اضافه کنید و همزمان با اضافه کردن شیر، با همزن دستی مخلوط کنید تا مواد یکدست شوند. سپس به هم زدن روی حرارت ملایم ادامه دهید تا مواد غلیظ شوند. وقتی به غلظت فرنی رسید، شکر را به مواد اضافه کنید.

    طرز تهیه مینی دسر کادایف

    شکر را هم بزنید تا حل شود. به هم زدن ادامه دهید تا مواد شروع به حباب زدن کنند. اولین حباب را که دیدید، حرارت را خاموش کنید.اضافه کردن شیر و شکر به مواد دسر سوپانگل

     مرحله چهارم: اضافه کردن وانیل

    وانیل را به مواد اضافه کنید و مخلوط کنید. در آخر، مواد کرم را یک دور با همزن برقی بزنید تا کاملاً یکدست شود و گلوله‌ای داخل آن نباشد.

    اضافه کردن وانیل به مواد دسر سوپانگل

    مرحله پنجم: اضافه کردن کرم سفید به ظرف

    از کرم سفیدرنگ داخل لیوان یا ظرف مورد نظر بریزید، طوری که مواد نصف هر ظرف را پر کند. سپس ظرف‌ها را داخل یخچال قرار دهید تا دسر سفیدرنگ خنک شود و خودش را بگیرد.

    طرز تهیه سوتلاچ

    مرحله ششم: تهیه لایه شکلاتی در دسر سوپانگل

    در این فاصله لایه شکلاتی دسر سوپانگل را آماده کنید. برای تهیه لایه دوم شکر را به همراه نشاسته ذرت و پودر کاکائوی الک شده داخل قابلمه بریزید.

    درست کردن لایه شکلاتی دسر سوپانگل

     با همزن دستی کاملا مخلوط کنید. زرده تخم مرغ و همزمان شیر را کم کم به مواد اضافه کنید.

    اضافه کردن زرده تخم مرغ و شیر به لایه شکلاتی دسر سوپانگل

    و با اضافه کردن شیر مواد را با همزن دستی مخلوط کنید تا کاملا یکدست شوند.

    طرز تهیه تریلیچه

    قابلمه رو روی حرارت ملایمقرار دهید و مدام هم بزنید تا به غلظت فرنی برسد. حرارت باید ملایم باشد تا همزمان با غلظت پیدا کردن مواد، خامی نشاسته ذرت کاملا گرفته شود. باید به صورت مداوم مواد رو هم بزنید گلوله نشه و به صورت یکدست به غلظت برسه.

    وقتی مواد غلظت پیدا کرد کره را اضافه کنید.

    اضافه کردن کره به مواد شکلاتی دسر سوپانگل

     شکلات را به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا آب و با مواد مخلوط شوند.

    برای این دسر می‌توانید هم از شکلات تلخ و هم از شکلات معمولی استفاده کنید. اگر دوست ندارید دسر خیلی شیرین شود، شکلات تلخ استفاده کنید و اگه دسر رو شیرین‌تر می‌پسندید، از شکلات معمولی کمک بگیرید.

    من از ترکیب شکلات تلخ و معمولی استفاده کردم. در نهایت خامه صبحانه را به مواد اضافه کنید.

    اضافه کردن شکلات تلخ و شیرین به همراه خامه صبحانه در دسر سوپانگل

    مرحله هفتم: اضافه کردن لایه کرم شکلاتی به ظرف دسر

    مواد را هم بزنید تا کاملا مخلوط و یکدست شود. در آخر دسر را از روی حرارت بردارید و وانیل را به آن اضافه و مخلوط کنید.

    حالا از کرم شکلاتی به آرامی روی کرم سفید رنگ بریزید تا ظرف پر شود. درنهایت ظرف را در یخچال بگذارید تا لایه شکلاتی ببندد.

    اضافه کردن وانیل به لایه شکلاتی در دسر سوپانگلمی‌توانید کرم سوپانگل را با مواد دلخواه تزئین کنید. از برش انوع میوه و ترافل و گردو یا فندق یا پسته خرد شده و … می‌توان استفاده کرد.

    طرز تهیه دسر سوپانگل ترکیه ای دو رنگ

    من برای تزئین روی دسر یک کاغذ را روی ظرف قرار دادم؛ که روی نصف ظرف را بپوشاند و روی قسمت خالی مانده پودر کاکائو الک کردم و بعد کاغذ را به آرامی برداشتم و از برش توت فرنگی و شکلات سفید رنده شده و شوکورول برای تزئین استفاده کردم.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه پارفه انار

    نکات طرز تهیه دسر سوپانگل:

    • برای تهیه کرم سوپانگل می‌توان تنوع زیادی به خرج داد. به عنوان مثال، می‌توان قبل از ریختن دسر داخل لیوان، کف ظرف یک لایه بیسکویت خرد شده یا یک برش کیک قرار داد. این کار باعث می‌شود که دسر ظاهر زیباتری پیدا کند و همچنین از خشک شدن آن جلوگیری می‌کند.
    • در تهیه کرم سوپانگل می‌توان مابین دو لایه از برش میوه استفاده کرد. به این ترتیب، دسر طعم و ظاهر بهتری پیدا می‌کند. برای این کار، برش‌های موز یا توت فرنگی را روی لایه اول به دیواره‌های ظرف بچسبانید و سپس کرم شکلاتی را داخل ظرف بچینید.
    • نشاسته ذرت رنگ سفیدی دارد و از نظر طعم، رنگ و بو خنثی است. به همین دلیل، برای تهیه پودینگ و فرنی بسیار مناسب است. نشاسته ذرت غلظت و بافت خوبی به این دسرها می‌دهد. بنابراین، نمی‌توان آن را با نشاسته گندم جایگزین کرد.
    • زرده تخم مرغ لطافت زیادی به دسر می‌دهد و همچنین آن را مغذی می‌کند. بنابراین، نباید آن را حذف کرد. وجود زرده تخم مرغ به هیچ وجه داخل دسر حس نمی‌شود.
    • در صورت دلخواه، می‌توان کرم سفید رنگ را حذف کرد و فقط کرم شکلاتی را آماده کرد. در این صورت، باید مواد را دو برابر کرد.
    • همچنین، می‌توان کرم شکلاتی را به حالت قالبی نیز آماده کرد. برای این کار، دو عدد ورق ژلاتین را داخل آب سرد خیس کنید تا نرم شوند. سپس، وقتی مواد را از روی حرارت برداشتید و مواد هنوز داغ بودند، ژلاتین‌های نرم شده را از داخل آب خارج کنید و اجازه دهید آب اضافی آن‌ها برود. سپس، ژلاتین‌ها را داخل پودینگ بریزید و هم بزنید تا با حرارت مواد حل شوند و کاملا مخلوط و یکدست شوند. در نهایت، می‌توانید پودینگ را داخل قالب مورد نظر بریزید و در یخچال قرار دهید تا ببندد. وقتی دسر بست، می‌توانید آن را از قالب خارج کنید. (در صورت استفاده از پودر ژلاتین، دو قاشق غذاخوری پودر ژلاتین را با یک چهارم پیمانه آب سرد مخلوط کنید و به روش بن ماری حل کنید. سپس، بعد از خاموش کردن حرارت، به مواد اضافه کنید و کاملا مخلوط کنید.)

    این بود طرز تهیه سوپانگل دو رنگ ترکیه ای. امیدوارم از این طرز تهیه لذت برده باشید. برای مشاهده دستورات آشپزی دیگر به مجله ما سری بزنید.

    ۵/۵ (۲ نظر)

    نوشته های مشابه

    ‫۴ دیدگاه ها

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.