دانستنی

آیا خمیر دندان جوش‌های صورت را از بین می‌برد؟

احتمالا شما هم در مورد فواید خمیر دندان برای جوش چیزهای زیادی شنیده‌اید. برخی افراد برای از بین بردن جوش و جای لک از خمیر دندان استفاده می‌کنند و معتقد هستند که این کار به خشک شدن سریع جوش و کم رنگ شدن لک‌های پوستی کمک می‌کند.

در این مقاله از اکالا بلاگ به شما می‌گوییم که خمیر دندان جوش‌های صورت را از بین می‌برد یا خیر.

آیا استفاده از خمیر دندان برای جوش صورت موثر است؟

خمیر دندان خاصیت ضد باکتریایی دارد و از همین رو اگر مقداری از آن را روی جوش بمالید و بعد از نیم ساعت بشویید، متوجه می‌شوید که قرمزی و التهاب جوش کاهش پیدا کرده و تا حدی خشک شده است. خمیر دندان چربی‌های پوست و چرک را خشک می‌کند و موجب می‌شود تا جوش سریع‌تر درمان شود.

در همه خمیر دندان‌ها ماده‌ای ضد باکتری به نام تریکلوسان وجود دارد که این ماده به از بین بردن جوش کمک می‌کند. از طرف دیگر عصاره نعنای موجود در خمیر دندان موجب کاهش درد و قرمزی موقت جوش می‌شود و در کوچک‌تر به نظر رسیدن جوش موثر است.

تاثیر خمیر دندان بر جوش صورت

اما به خاطر داشته باشید که این روش به هیچ عنوان برای افرادی که پوست حساسی دارند مناسب نیست. در مورد روشن شدن پوست صورت با خمیر دندان و از بین بردن لکه‌های ناشی از جوش نیز باید بدانید که اگر مقداری خمیر دندان را روی پوست خود بمالید و بعد از نیم ساعت بشویید، پوست شما تا حد زیادی روشن‌تر می‌شود.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    روش استفاده از خمیر دندان برای جوش صورت بسیار ساده است. می‌توانید آن را به تنهایی یا به صورت ترکیبی روی پوست قرار دهید و بعد از حداکثر نیم ساعت پوستتان را بشویید. فراموش نکنید که نباید از خمیر دندان بیشتر از ماهی یک بار استفاده کنید، زیرا این کار موجب افزایش حساسیت پوست و حتی زیاد شدن جوش‌ها می‌شود.

    بیشتر بخوانید: ضد آفتاب چه تاثیری بر جوش صورت دارد؟

    آیا ماسک جوش شیرین و خمیر دندان برای درمان جوش موثر است؟

    بهتر است بدانید که ترکیب کردن مقداری جوش شیرین با خمیر دندان سپس استفاده از این ترکیب به عنوان ماسک می‌تواند به از بین بردن جوش‌ها و کم رنگ شدن لک‌های پوستی کمک کند. این ماسک به طرز شگفت انگیزی به خشک کردن جوش صورت کمک می‌کند.

    استفاده از این ترکیب به پاکسازی سطح پوست و از بین بردن جوش‌های سرسیاه کمک می‌کند و روی زیبایی پوست تا حد زیادی موثر است. اما به خاطر داشته باشید که این ماسک نباید به صورت مداوم و دائمی استفاده شود.

    ماسک جوش شیرین و خمیر دندان برای درمان جوش

    آیا ماسک خمیر دندان و وازلین برای درمان جوش موثر است؟

    گفته می‌شود که استفاده از ماسک خمیر دندان و وازلین موجب کمرنگ شدن تیرگی‌های صورت و روشن شدن پوست می‌شود.

    در این روش باید ۱ قاشق وازلین را با ۱ قاشق خمیر دندان ترکیب کنید و سپس آن را روی نواحی تیره پوست بمالید. بعد از ۱۵ دقیقه می‌توانید پوست خود را بشویید. هر چند این روش تا حدی موثر است، اما نباید به عنوان یک روش همیشگی استفاده شود!

    بیشتر بخوانید: اسکراب صورت چیست و چه کاربردی دارد؟

    آیا ماسک خمیر دندان و آبلیمو برای درمان جوش صورت موثر است؟

    برای درمان فوری جوش صورت می‌توانید ۱ قاشق چای‌خوری آبلیمو را با ۱ قاشق غذاخوری خمیر دندان نعنایی ترکیب کنید و سپس این ترکیب را خوب هم بزنید و روی جوش قرار دهید.

    حدود ۱۵ دقیقه صبر کنید و بعد پوستتان را بشویید تا جوش صورت از بین برود. به خاطر داشته باشید که بعد از استفاده از این ماسک باید از آبرسان یا مرطوب کننده روی پوستتان استفاده کنید.

    ماسک خمیر دندان و آبلیمو برای درمان جوش صورت

    آیا درمان جوش صورت با خمیر دندان و دارچین امکان‌پذیر است؟

    دارچین خاصیت ضد باکتریایی دارد و از همین رو برخی افراد ۱ قاشق چای‌خوری دارچین را با ۲ قاشق غذاخوری خمیر دندان ترکیب می‌کنند و برای درمان جوش، آن را روی پوست می‌مالند و بعد از ۱۰ دقیقه پوست را می‌شویند. این روش درمان جوش با خمیر دندان نیز تا حد زیادی موثر است اما نباید از آن به صورت مداوم و همیشگی استفاده کنید.

    بیشتر بخوانید: بهترین آبرسان‌های طبیعی پوست را بشناسیم!

    روش استفاده از خمیر دندان و عسل برای درمان جوش چگونه است؟

    همه ما می‌دانیم که عسل خاصیت ضد باکتریایی دارد و خمیر دندان نیز به کاهش التهاب جوش تا حدی کمک می‌کند. برای درمان جوش می‌توانید نصف قاشق عسل را با ۱ قاشق خمیر دندان ترکیب کنید و آن را برای ۲۰ دقیقه روی جوش قرار دهید و در ادامه پوستتان را با آب سرد بشویید. در انتها حتما از یک مرطوب کننده قوی برای پوست استفاده کنید.

    روش استفاده از خمیر دندان و عسل برای درمان جوش صورت

    آیا استفاده از خمیر دندان برای درمان جوش کار درستی است؟

    شاید استفاده از خمیر دندان به از بین بردن جوش یا کم رنگ شدن لکه‌های پوستی کمک کند، اما باید بدانید که در ترکیبات خمیر دندان موادی مثل کلسیم کربنات، گلیسیرین، سوربیتول، سدیم لوریل سولفات و سدیم بی کربنات یا جوش شیرین وجود دارد و به همین دلیل استفاده از آن موجب خشک شدن بیش از حد پوست می‌شود و در دراز مدت می‌تواند به پوست شما آسیب وارد کند.

    به علاوه PH خمیر دندان قلیایی است و پوست ما به طور معمول اسیدی است و از همین رو استفاده از خمیر دندان موجب تحریک و التهاب پوست می‌شود.

    فراموش نکنید که استفاده از خمیر دندان سبب خشکی شدید پوست می‌شود و در این شرایط غدد چربی پوست برای رفع خشکی پوست شروع به ترشح چربی بیشتر می‌کنند و از همین رو ممکن است پوست شما چرب‌تر شود.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه ماسک سیب و گلاب خانگی برای پوست

    بررسی‌ها نشان می‌دهد ضرر استفاده از خمیر درمان برای پوست بیشتر از فواید آن است و از همین رو اکثر متخصصان پوست تاکید می‌کنند که از این ماده روی پوست صورت خود استفاده نکنید.

    به خاطر داشته باشید که خمیر دندان یک محصول تخصصی برای محافظت از دندان‌ها است و شما می‌توانید به جای آن از محصولات مناسب پوست برای درمان جوش استفاده کنید.

    مصرف خمیر دندان روی پوست در بسیاری از افراد موجب قرمز شدن، تورم، سوزش، تحریک و التهاب می‌شود و در دراز مدت به پوست شما آسیب می‌رساند.

    عوارض استفاده از خمیر دندان برای جوش صورت

    در خمیر دندان ترکیباتی وجود دارد که موجب خشک شدن سریع جوش می‌شود و به کمرنگ شدن لکه‌های پوستی کمک می‌کند، اما کارشناسان معتقد هستند که مضرات خمیر دندان برای پوست بیشتر از فواید آن است.

    اگر روی پوست صورتتان یک جوش ایجاد شده و به دنبال یک راه فوری برای درمان هستید و به پمادهای مخصوص جوش نیز دسترسی ندارید، می‌توانید در برخی مواقع خاص از روش‌هایی که در این مطلب از مجله دانستنی اکالا به آن اشاره کردیم، استفاده کنید.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.