آشپزینکات آشپزی

۵ نکته مهم و کلیدی برای پخت یک پنکیک خوشمزه

پنکیک نوعی از کیک است که در سطح جهانی طرفداران زیادی دارد. پنکیک با بافت سبک و سالمی که دارد توجه بسیاری را به خود جلب می‌کند. در این مقاله از اکالا بلاگ می‌خواهیم چند نکته طلایی برای طبخ پنکیک خوشمزه را با شما در میان بگذاریم. با ما همراه باشید.

۱- از شیر یا آب میوه‌ استفاده کنید.

شیر یکی از مواد اولیه مهم برای درست کردن کیک است. ولی وقتی پای پنکیک در میان باشد، شما می‌توانید از شیر یا حتی از آب استفاده کنید. اصلا به همین دلیل است که پنکیک یکی از محبوب‌ترین دسرهای جهان است.

چون این نوع از کیک را به راحتی و با کمترین امکانات می‌توانید درست کنید. ولی همه ما می‌دانیم که اگر چند نکته را رعایت کنیم، قطعا پنکیک خوشمزه‌تری خواهیم داشت.

یکی از این نکات اضافه کردن شیر یا آب میوه به جای آب است. حتی می‌توانید نصف پیمانه شیر و نصف پیمانه آب میوه بریزید. در این صورت بهترین پنکیک عمرتان را پخته‌اید! به علاوه از آب هر میوه‌ای می‌توانید بهره ببرید. کاملا بستگی به سلیقه و ذائقه شخصی شما دارد.

استفاده از شیر یا آبمیوه در تهیه پنکیک

۲- وانیل معجزه می‌کند.

درست کردن پنکیک با دستور پخت پایه آن، اصلا دردسری ندارد. برعکس! خیلی هم راحت و آسان است. ولی همانطور که در بخش قبل گفتیم، با اضافه کردن چند مواد دیگر می‌توانید یک پنکیک منحصربه‌فرد و خوشمزه داشته باشید. یکی از این مواد اولیه وانیل است. فقط به اندازه یک سوم قاشق چای خوری پودر وانیل به مایه پنکیک اضافه کنید تا تفاوت را احساس کنید!

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    ۳- کمی بکینگ پودر اضافه کنید.

    دیگر موادی که معجزه می‌کند، بدون شک، بکینگ پودر است. تا به حال شده است که یادتان برود در کیک بکینگ پودر بریزید؟ خب باید به عرضتان برسانم که نریختن بکینگ پودر باعث می‌شود کیک شما پف نکند و به حالت نیمه پخته باقی بماند. اصلا صحنه و مزه دلنشینی نخواهد داشت.

    ولی پنکیک از آن دسته کیک‌هایی است که نیازی ندارد پف کند. ولی اگر از این پودر معجزه‌آسا استفاده کنید، پنکیک‌های تپل‌تری خواهید داشت. پس پشیمان نمی‌شوید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه پنکیک توری

    ۴- اجازه دهید مایه پنکیک حسابی استراحت کند.

    نکته سوم برای پختن یک پنکیک فرد اعلا این است که اجازه دهید مایه کیک به خوبی استراحت کند. زمان ایده‌آل برای استراحت مایه کیک، ۴۰ دقیقه است. این مدت زمان برای استراحت موجب می‌شود پنکیک شما به خوبی پف کند و بافت نرم و خوش خوراکی داشته باشد.

    استفاده از تابه مناسب و نچسب در تهیه پنکیک

    ۵- از تابه مناسب استفاده کنید.

    برای پخت پنکیک باید از یک تابه نچسب استفاده کنید. بهترین تابه نچسب به جنس تفلون شناخته می‌شود. همچنین بهتر است از تابه‌های بزرگ استفاده کنید. زیرا معمولا وقتی پخت پنکیک را شروع می‌کنید، قصد درست کردن چند پنکیک را دارید.

    پس اگر تابه بزرگ‌تری داشته باشید در زمان و انرژی شما صرفه‌جویی می‌شود. فقط به یاد داشته باشید که باید بالای سر پنکیک‌ها بمانید و به محض مشاهده حباب، آن را برگردانید. هر طرف پنکیک به حدود یک دقیقه زمان برای پختن کامل نیاز دارد.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه پنکیک شکلاتی برای صبحانه

    در ایران، پنکیک به عنوان یک وعده صبحانه لاکچری شناخته می‌شود. معمولا در رستوران‌ها آن را به همراه صبحانه انگلیسی سرو می‌کنند. ولی شما در خانه می‌توانید به راحت‌ترین روش، پنکیک را آماده و نوش جان کنید. فقط کافی است چند نکته ساده را به خاطر داشته باشید. ما ۵ تا از مهم‌ترین نکات را در این مطلب از مجله آشپزی اکالا توضیح دادیم تا از این به بعد بتوانید یک پنکیک خوشمزه میل کنید.

    ۰/۵ (۰ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.