سبک زندگینکات خانه داری

خانه تکانی سریع دقیقه نودی قبل از عید

احتمالا بسیاری از خانم‌های خانه دار تا به حال کارهای مربوط به خانه تکانی منزل را تمام کرده یا نزدیک به تمام کردن آن هستند اما اوضاع برای خانم‌های شاغل شاید کمی متفاوت باشد.

این طبیعی است که به عنوان یک خانم شاغل هنوز بخش اعظمی از کارهای شما باقی مانده باشد اما نگران نباشید. حتی اگر هنوز شروع به این کار هم نکرده باشید با یک برنامه‌ریزی خوب می‌توانید در همین فرصت باقی مانده خانه‌تان را تمیز و برای عید آماده کنید.

در این قسمت از اکالا بلاگ روش خانه تکانی دقیقه نودی قبل از عید را به شما می‌گوییم.

مراحل خانه تکانی اورژانسی در دقیقه نود

مراحل خانه تکانی اورژانسی در دقیقه نود به شرح زیر است:

مرحله اول: برنامه ریزی کنید

شاید باورتان نشود اما یک برنامه ریزی درست می‌تواند درصد بزرگی از کاری باشد که پیش رو دارید. با یک برنامه ریزی دقیق، شما مشخص می‌کنید چقدر زمان دارید.

چه کارهایی وجود دارند و بر اساس زمانی که در اختیار دارید هر کدام از این کارها چقدر زمان بر خواهند بود. در این مرحله بهتر است وسایل مورد نیاز خانه تکانی را نیز مشخص کنید تا هنگام کار همه چیز در دسترس‌تان باشد.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    مرحله دوم: اولویت بندی کنید

    واضح است که وقتی زمان کمی داریم اولویت بندی از حالت عادی هم مهم‌تر است. برای تمیز کردن خانه در این زمان کم باید بدانیم کدام قسمت‌ها مهم‌تر هستند یا در دید بیشتری قرار دارند. در این مرحله مثلا تمیز کردن انباری و بالکن و داخل کشوها در اولویت قرار نمی‌گیرند.

    مراحل خانه تکانی اورژانسی در دقیقه نود

    مرحله سوم: وسایل دور ریختنی، اهدایی یا تعمیری را جدا کنید

    این کار سرعت باورنکردنی به کار خانه تکانی شما می‌دهد. چون تکلیف بسیاری از وسایلی که نمی‌دانیم باید کجا قرارشان بدهیم مشخص می‌شود و فضا نیز برای خانه تکانی بازتر خواهد شد.

    مرحله چهارم: تکلیف پرده‌ها و فرش‌ها را اول مشخص کنید

    اگر قرار است فرش‌ها شسته شوند بهتر است زودتر به قالیشویی بسپارید تا زودتر آماده شوند. پرده‌ها را نیز جدا کنید. اگر می‌توانید آن را داخل ماشین لباسشویی خانه‌تان بیندازید در غیر این صورت زودتر تحویل خشکشویی دهید تا شسته و اتو شوند.

    بیشتر بخوانید: پاک کردن فوری لکه‌های چربی کابینت و سایر لوازم آشپزخانه

    مرحله پنجم: از اتاق خواب‌ها شروع کنید

    این کار سرعت بیشتری به کار خانه تکانی می‌دهد. با توجه به کمبود وقت سعی کنید به صورت کلی تمیز کنید. یعنی اول پنجره‌ها را پاک کنید. روتختی یا ملافه را داخل ماشین لباسشویی بیندازید و وسایلی اعم از میز توالت، تابلوها، میز کار و آینه‌ها را تمیز کنید. سپس کف اتاق را جارو کرده و در نهایت طی بکشید.

    مرحله ششم: پذیرایی را تمیز کنید

    پذیرایی و هال خانه نیز به نسبت جزو قسمت‌هایی است که بر خلاف چیزی که به نظر می‌رسد زود تمیز می‌شود چون جزییات چندانی در این قسمت وجود ندارد.

    با یک جاروی یا طی دسته بلند گوشه‌های سقف را از تار عنکبوت و گردوخاک پاک کنید. پنجره ها را با محلول سرکه و آب تمیز کنید. وسایل اعم از مبل‌ها، میز وسایل تزیینی و گلدان‌ها را با یک دستمال نمدار گرد گیری کنید. در نهایت هم کف خانه را جارو کنید و طی بکشید.

    ترفندهای مهم خانه تکانی سریع و فوری عید قدم به قدم

    مرحله هفتم: سرویس بهداشتی و حمام را فراموش نکنید

    بهتر است در حین تمیز کردن پذیرایی مقداری محلول سرکه و جوش شیرین را روی کف حمام‌ها و سرویس و هم چنین شیرآلات بریزید و اجازه دهید تا اسید سرکه به خوبی عمل کند.

    بعد از اتمام کار پذیرایی می‌توانید شیر آلات و کف حمام و روشویی و توالت‌ها را با یک برس تمیز کرده و سپس آبکشی کنید.

    بیشتر بخوانید: ترفندهای خانه تکانی در ۲ روز؛ مخصوص خانم‌های شاغل

    مرحله هشتم: نوبت آشپزخانه است

    آشپزخانه بهتر است در مرحله آخر خانه تکانی قرار گیرد چون بیشتر از سایر قسمت‌ها کثیف می‌شود. اگر زمان کافی ندارید تمیز کردن داخل کابینت‌هایی که ظرف در آنها قرار دارد را به زمان بهتری موکول کنید.

    در این مرحله ابتدا وسایل یخچال را وارسی کنید. اگر چیز تاریخ مصرف گذشته‌ای وجود دارد دور بیندازید. قفسه‌ها را تمیز کنید و سپس وسایل را سر جایش بگذارید.

    برای تمیز کردن روی گاز و همچنین کابینت‌ها هم می‌توانید از محلول سرکه و جوش شیرین یا محصولات تجاری مخصوص این کار استفاده کنید. برای سرعت گرفتن کار بهتر است از دستمال مایکروفایبر استفاده کنید.

    کابینت‌هایی که مواد غذایی اعم از حبوبات و ادویه‌ها در آنها قرار دارند را به خوبی بررسی کنید. اگر چیز تاریخ مصرف گذشته‌ای وجود دارد آن را دور بیندازید.

    نکته: تا همین جا هم کار بزرگی کردید و باید بدانید بخش بزرگی از کار خانه تمام شده است. وسواسی نباشید شما یک خانم شاغل هستید و رسیدگی به همه امور تا همین جای کار هم عالی بوده است.

    می‌توانید مابقی جاهایی که در دید نیستند نظیر داخل کمدها و کشوها و انباری و بالکن را در ایام تعطیلات نوروز تمیز کنید.

    اگر شما هم در لحظات پایانی سال خانه تکانی کردید، نظرات و تجربیات خود را با ما در این مطلب از مجله سبک زندگی اکالا به اشتراک بگذارید.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.