سبک زندگیسلامت و زیبایی

۱۵ دمنوش‌ فوق‌العاده برای داشتن پوستی سالم و روشن

یکی از دغدغه‌های افراد به خصوص خانم‌ها داشتن پوستی سالم، روشن و جذاب است. یکی از روش‌های طبیعی و موثر برای بهبود و حفظ سلامت پوست، مصرف دمنوش‌های گیاهی است.

دمنوش‌های گیاهی با خواص ضد‌باکتریایی، ضدالتهابی، آنتی‌اکسیدانی موجب تقویت‌ پوست شده و سلامت پوست را بهبود می‌دهند. در این مقاله از اکالا بلاگ، به بررسی انواع دمنوش‌ها برای داشتن پوستی سالم و روشن می‌پردازیم.

انواع دمنوش برای سلامت پوست

در ادامه برخی ازدمنوش‌های مفید برای شفاف و روشن شدن پوست را معرفی می‌کنیم:

۱- دمنوش نعناع

دمنوش نعناع با جلوگیری از تولید چربی اضافی در بدن، هورمون‌ها را تعدیل کرده و به از بین رفتن سلول‌های مرده پوست کمک زیادی می‌کند. در نتیجه با مصرف منظم دمنوش نعناع مشکلات هورمونی کاهش می‌یابد و دچار مشکلات پوستی از جمله آکنه و جوش نخواهید شد.

۲- دمنوش بابونه

گیاه بابونه ضمن ایجاد آرامش خواص درمانی زیادی نیز برای مشکلات پوستی دارد. از جمله خواص درمانی بابونه می‌توان به بهبود پف چشم‌ها بر اثر خستگی اشاره کرد.

می‌توانید چای کیسه‌ای بابونه را مستقیما به مدت چند دقیقه روی چشم‌های خود قرار دهید. همچنین دمنوش بابونه در درمان جوش، خشکی و ترک‌های پوستی نیز موثر است.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    دمنوش بابونه برای سلامت پوست

    ۳- دمنوش رویبوس

    رویبوس حاوی مقادیر زیادی زینک، آنتی‌اکسیدان، اسید آلفا هیدروکسی است که در کاهش چربی‌های زیر پوستی موثر است و از پوست در مقابل رادیکال‌های آزاد محافظت می کند.

    ۴- دمنوش چای سفید

    چای سفید یکی از انواع چای حاوی آنتی‌اکسیدان است که ضمن پیشگیری از پیری پوست، کلاژن و الاستین مورد نیاز پوست را حفظ می‌کند و موجب داشتن پوستی شاداب و شفاف می‌شود.

    ۵- چای سبز

    چای سبز دمنوشی سرشار از آنتی‌اکسیدان است که با از بین بردن سلول‌های مرده پوست و کاهش التهابات پوستی از پوست صورت در مقابل اشعه ماورا بنفش مراقبت می‌کند.

    بیشتر بخوانید: خواص انواع جوانه‌ها؛ از شادابی پوست تا لاغری

    ۶- دمنوش یاسمین

    با نوشیدن دمنوش یاسمین می‌توانید پوست خود را تقویت کنید و از التهابات پوستی، جوش یا آکنه نیز جلوگیری می‌شود.

    ۷- دمنوش زیرفون

    گیاه زیرفون از درختی با همین نام بدست می‌آید که خواص فراوانی برای سلامتی دارد. از جمله فواید دمنوش زیرفون می‌توان به رفع لک‌های پوستی اشاره کرد که بر اثر خارج شدن سموم بدن حاصل می‌شود. دقت کنید که این دمنوش را بیش از اندازه مصرف نکنید زیرا موجب کاهش فشار خون می‌شود.

    دمنوش زیرفون برای سلامت پوست

    ۸- دمنوش یربامیت

    چای یربامیت حاوی مقادیر قابل توجهی آنتی‌اکسیدان است که از آسیب رادیکال‌های آزاد به پوست پیشگیری کرده و به داشتن پوستی شاداب و شفاف کمک می‌کند.

    ۹- دمنوش بادرنجبویه

    بادرنجبویه یکی از انواع گیاهان از دسته نعناعیان هستند که خاصیت نرم‌کنندگی برای پوست دارد و می‌توانید آن را به صورت دمنوش مصرف کنید. به این صورت که یک مشت از این گیاه را با مقداری آب سرد روی حرارت قرار دهید تا بجوشد و سپس روی حرارت ملایم بگذارید دم بکشد.

    ۱۰- چای قرمز

    یکی دیگر از انواع چای با خواص درمانی برای سلامت پوست چای قرمز است که به رفع چین و چروک‌ها و شادابی پوست کمک می‌کند.

    بیشتر بخوانید: بهترین روش پاکسازی پوست در خانه

    ۱۱- چای ترش

    دمنوش چای ترش یکی دیگر از انواع چای است که مصرف آن به تامین آب بدن کمک می‌کند ، ضمن اینکه با از بین بردن سم بدن در آبرسانی پوست صورت نقش دارد.

    ۱۲- چای اولانگ

    چای اولانگ نوعی چای چینی است که از گیاه کاملیا بدست می‌آید. چای اولانگ نیز به دلیل وجود آنتی‌اکسیدان‌های موجود در آن ضمن از بین بردن لک‌های پوستی، در رفع چین و چروک پوستی موثر است.

    ۱۳- چای ماچا

    یک نوع دمنوش گیاهی دیگر که در شادابی و شفافیت پوست موثر است می‌توان به چای ماچا اشاره کرد. این دمنوش را می‌توانید روی پوست صورت اسپری کنید تا لک‌های پوستی را از بین ببرد.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه دمنوش بابونه

    چای ماچا برای سلامت پوست

    ۱۴- دمنوش گل یاس

    گل یاس دارای خواص آنتی‌اکسیدانی و ضد باکتریایی است که با گشاد کردن رگ‌های پوستی موجب جریان سریع خون و مواد مغذی زیر پوست شده و در نتیجه آکنه، جوش یا زخم روی پوست را بهبود می‌دهد. همچنین در پیشگیری از چروک‌های پوستی نیز جلوگیری می‌کند.

    بیشتر بخوانید: خواص زعفران برای پوست و مو

    ۱۵- دمنوش بنفشه وحشی

    بنفشه وحشی به عنوان گیاهی که در مناطق کوهستانی و فصل زمستان برداشت می‌شود خواص فراوانی در سفت شدن پوست دارد و از تیره یا کدر شدن پوست نیز جلوگیری می‌کند.

    دمنوش‌های گیاهی از جمله راه‌حل‌های طبیعی و موثر برای بهبود سلامت پوست هستند. همانطور که در این مقاله از مجله سبک زندگی اکالا بیان شد این دمنوش‌ها از گیاهان مختلف به دست می‌آیند و خصوصیات ضد‌باکتریایی، ضدالتهابی و آنتی‌اکسیدانی زیادی برای پوست دارند.

    این دمنوش‌ها را می‌توانید به عنوان یک بخش اساسی از روتین پوستی خود قرار دهید و با مصرف منظم آن‌ها از داشتن پوستی سالم، روشن و جذاب لذت ببرید.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.