سبک زندگیسلامت و زیبایی

۷ مزیت مهم ماساژ صورت برای زیبایی و سلامت پوست

شاید شما بارها ماساژ بدنی را امتحان کرده باشید و از فواید بسیار زیاد آن آگاه باشید، اما کمتر کسی ماساژ صورت را امتحان کرده و از فواید آن آگاه است. ماساژ صورت با استفاده از تکنیک‌های مختلفی به بهبود ظاهر و سلامت پوست کمک می‌کند.

اگر به دنبال یک روش درمانی طبیعی و مقرون به صرفه برای جوانسازی پوست خود هستید، از ماساژ صورت غافل نشوید. با این کار، پوست شما احساس آرامش کرده و سلامت خود را حفظ می‌کند. در ادامه قصد داریم فواید ماساژ صورت را بررسی کرده و به اختصار انواع آن را معرفی کنیم، پس در اکالا بلاگ همراه ما باشید.

انواع ماساژ صورت

ماساژ صورت انواع مختلفی دارد که هر کدام از آن‌ها بر روی جنبه خاصی از سلامت پوست یا زیبایی تمرکز می‌کند. برخی از انواع رایج ماساژ صورت عبارتند از:

  • ماساژ ژاپنی
  • ماساژ شیاتسو
  • ماساژ صورت سینوس
  • ماساژ گواشا
  • ماساژ کره‌ای

بیشتر بخوانید: آموزش ماساژ صورت در خانه

معرفی ۷ تا از مهم‌ترین فواید ماساژ صورت

ماساژ صورت می‌تواند با استفاده از تکنیک‌های مختلفی مانند ضربه زدن، ورز دادن و حرکات چرخشی انجام شود. این ماساژ مزایای بسیاری برای سلامت پوست دارد که ۷ تا از مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

۱- تقویت عضلات صورت و کاهش انقباض

عضلات صورت ما به اندازه سایر عضلات بدنمان کار می‌کنند. آن‌ها با هر احساسی که تجربه می‌کنیم، منقبض و کشیده می‌شوند. این می‌تواند باعث ایجاد درد، چین و چروک و حتی مشکلاتی مانند TMJ شود. ماساژ صورت یک روش عالی برای کاهش انقباض عضلات صورت و بهبود ظاهر و سلامت پوست است.

ماساژ صورت با تحریک جریان خون در عضلات صورت، به تقویت و سفت شدن آن‌ها کمک می‌کند. این جریان خون در بهبود تولید کلاژن و الاستین که دو پروتئین موثر در حفظ سلامت و جوانی پوست هستند، کمک می‌کند. همچنین ماساژ صورت با شل کردن عضلات صورت موجب کاهش انقباض می‌شود. این امر می‌تواند به کاهش درد و ناراحتی در صورت کمک کرده و گردش خون و اکسیژن رسانی به پوست را بهبود ببخشد.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    بیشتر بخوانید: ضد آفتاب رنگی بهتر است یا بی‌رنگ؟

    انواع ماساژ صورت

    ۲- کاهش چین و چروک و ضد پیری

    ماساژ صورت یک روش درمانی موثر و کم‌هزینه برای کاهش چین و چروک و جوان‌سازی پوست است. مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۷ انجام شد، نشان داد شرکت‌کنندگانی که به مدت هشت هفته ماساژ صورت انجام داده و کرم پوست استفاده کرده‌اند، بهبود قابل توجهی را در بافت پوست، چین و چروک و افتادگی پوست خود متوجه شده‌اند. ماساژ صورت به روش‌های مختلفی می‌تواند به کاهش چین و چروک کمک کند. این روش عبارتند از:

    • گردش خون را در پوست بهبود بخشیده و به رساندن مواد مغذی و اکسیژن بیشتر به پوست کمک می‌کند.
    • تولید کلاژن را تحریک کرده و در استحکام و سفتی پوست نقش موثری را ایفا می‌کند.
    • عضلات صورت را تقویت کرده و به کاهش افتادگی پوست کمک می‌کند.

    علاوه بر کاهش چین و چروک، ماساژ صورت می‌تواند پف، حلقه‌های تیره و تیرگی پوست را نیز کاهش دهد.

    بیشتر بخوانید: تونر چیست و چه کاربردی برای پوست دارد؟

    ۳- گردش خون را در صورت بهبود می‌بخشد

    ماساژ صورت یک روش عالی برای بهبود گردش خون در صورت است. گردش خون خوب به اکسیژن‌رسانی و تغذیه مناسب پوست کمک کرده و موجب شادابی و افزایش سلامت پوست می‌شود. علاوه بر این، تقویت گردش خون در صورت بر عوامل مختلفی نیز تاثیرگذار است از جمله:

    • کاهش پف و تیرگی زیر چشم
    • یکدست شدن رنگ پوست
    • سم زدایی پوست
    • تقویت تولید کلاژن
    • رشد سلولی

    ۴- کمک به فشار سینوسی

    ماساژ صورت علاوه بر بهبود ظاهر پوست، می‌تواند به برخی از مشکلات پزشکی مانند فشار سینوسی نیز کمک کند. این روش درمانی ایمن و موثر برای کمک به فشار سینوسی است. اگر به دنبال روشی طبیعی برای کاهش علائم فشار سینوسی خود هستید، ماساژ صورت می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. با این حال، ماساژ صورت نمی‌تواند سینوزیت حاد یا عفونت سینوسی را درمان کند.

    ماساژ صورت در رفع ناراحتی، احتقان و فشار سینوس کمک کننده است. همچنین ممکن است تخلیه مخاط از سینوس‌ها را افزایش داده و سردرد را تسکین دهد. یک ماساژ ۲۰ دقیقه‌ای با تمرکز بر روی ناحیه بینی می‌تواند به رفع گرفتگی آن کمک کند.

    بیشتر بخوانید: بهترین آبرسان‌های طبیعی پوست را بشناسیم!

    فواید ماساژ صورت

    ۵- سم‌زدایی پوست

    محیط زندگی انسان‌ها پر از آلودگی، گرد و غبار و مواد شیمیایی است که می‌توانند روی پوست آ‌ن‌ها تاثیرگذار باشند. این سموم ممکن است باعث ایجاد خطوط ریز، آکنه، پف و جوش‌های سر سیاه شوند. ماساژ صورت می‌تواند به سم‌زادیی پوست از طریق سیستم لنفاوی که مسئول تخلیه مایعات و سموم از بدن است، کمک کند. همچنین این ماساژ با تحریک سیستم لنفاوی به بدن کمک می‌کند تا سموم را سریع‌تر از بین ببرد.

    سلول‌های مرده پوست باعث تجمع سموم می‌شوند که ماساژ صورت به لایه برداری پوست و از بین بردن سلول‌های مرده پوست کمک می‌کند. ماساژ صورت با استفاده از روغن‌های مخصوص یا کرم‌های لایه بردار می‌تواند در لایه برداری پوست نقش موثری داشته باشد.

    بیشتر بخوانید: علت خشکی پوست در فصل پاییز و روش‌های درمان آن

    ۶- آکنه و جای زخم را بهبود می‌بخشد

    ماساژ صورت می‌تواند به بهبود ظاهر آکنه و جای زخم کمک کند. اگرچه تحقیقات در مورد این موضوع هنوز کامل نیست اما شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد ماساژ صورت می‌تواند به کاهش التهاب، بهبود گردش خون، و افزایش تولید کلاژن کمک کند.

    التهاب یکی از عوامل اصلی ایجاد آکنه است. ماساژ صورت می‌تواند به کاهش التهاب کمک کرده و احتمال ایجاد آکنه را کاهش دهد. همچنین، افزایش گردش خون ناشی از ماساژ صورت می‌تواند به تخلیه سلول‌های مرده پوست و چربی‌های اضافی از منافذ کمک کند. این امر در پیشگیری از ایجاد آکنه و کاهش شدت آن تاثیرگذار است.

    ماساژ صورت در بهبود ظاهر جای زخم‌های آکنه و سایر زخم‌های صورت کمک کننده است. وقتی یک بافت اسکار نسبتا تازه دارید، ماساژ می‌تواند بافت مجاور را شل کند و برجستگی‌ها را صاف کند. همچنین ممکن است مقداری درد و خارش مرتبط با جای زخم را تسکین دهد.

    توجه: اگر آکنه فعال دارید، از ماساژ ناحیه‌ی آسیب‌دیده خودداری کنید.

    بیشتر بخوانید: فیشیال پوست چیست؟ با فواید و عوارض آن آشنا شوید!

    اصلاح فرم صورت از فواید ماساژ صورت

    ۷- اصلاح فرم صورت

    ماساژ صورت یک روش درمانی طبیعی و غیر تهاجمی است که می‎تواند به بهبود ظاهر صورت کمک کند. این کار با تقویت عضلات صورت و کاهش چربی اضافی در گونه‌ها و غبغب باعث ایجاد ظاهری لاغرتر می‌شود.

    نتایج ماساژ صورت بلافاصله قابل مشاهده نیستند، اما با گذشت زمان می توانند به طور چشمگیری ظاهر صورت شما را بهبود بخشند. اگر به دنبال راهی برای داشتن چهره‌ای لاغرتر و زیباتر هستید، ماساژ صورت می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. امیدواریم که این مطلب از مجله سبک زندگی اکالا برای شما مفید بوده باشد، از همراهی شما سپاسگزاریم.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.