سبک زندگیسلامت و زیبایی

ضد آفتاب رنگی بهتر است یا بی‌رنگ؟

کرم ضد آفتاب رنگی بهتر است یا بی‌رنگ؟ اصلا تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که تفاوت ضد آفتاب رنگی و بی‌رنگ چیست و چرا برخی از کارشناسان تاکید می‌کنند تا برای محافظت از پوست از ضد آفتاب‌های بی‌رنگ استفاده کنید؟ از زمانی که ضد آفتاب‌های رنگی به بازار آمدند، بسیاری از خانم‌ها به جای استفاده از کرم پودرهای پوشاننده صورت از ضد آفتاب رنگی استفاده می‌کنند.

اما تفاوت ضد آفتاب رنگی و بی‌رنگ چیست و کدام نوع ضد آفتاب برای محافظت از پوست گزینه مناسب‌تری است؟ در این مقاله از اکالا بلاگ به شما می‌گوییم که ضد آفتاب رنگی خوبه یا بی‌رنگ.

کرم ضد آفتاب رنگی بهتر است یا بی‌رنگ؟

بهتر است در همین ابتدا به این سوال پاسخ دهیم که ضد آفتاب رنگی بهتر است یا بی‌رنگ؟ قبل از هر چیزی باید بدانید که برای انتخاب یک ضد آفتاب خوب عوامل متفاوتی موثر هستند. درواقع اگر شما تنها به دنبال محصولی برای محافظت بیشتر از پوستتان هستید و هر چند ساعت یک بار ضد آفتاب را تمدید می‌کنید، قطعا یک ضد آفتاب بدون رنگ گزینه مناسب‌تری برایتان است. اما اگر معمولا از کرم پودر استفاده می‌کنید و دوست دارید از یک محصول ضد آفتاب با قابلیت پوشانندگی استفاده کنید، بهتر است ضد آفتاب رنگی را انتخاب کنید.

ضد آفتاب رنگی و ضد آفتاب بدون رنگ هر دو از پوست شما در برابر اشعه مضر نور خورشید محافظت می‌کنند، اما از آن جایی که این محصول باید به مقدار زیاد مصرف شود تا موثر باشد، ممکن است در زمان مصرف ضد آفتاب‌های رنگی این موضوع را نادیده بگیرید. به علاوه یک ضد آفتاب باید هر ۲ تا ۳ ساعت یک بار تمدید شود و اکثر افرادی که از ضد آفتاب رنگی استفاده می‌کنند، این کار را نمی‌کنند.

به همین دلیل برخی کارشناسان توصیه می‌کنند تا هر روز در روتین پوستی خود از ضد آفتاب‌های بدون رنگ استفاده کنید تا پوست شما از چین و چروک و آفتاب سوختگی در امان بماند. اگر به مقدار بیشتر از ضد آفتاب‌های رنگی استفاده کنید و آن را تمدید کنید، هیچ تفاوتی بین این دو ضد آفتاب از نظر محافظت از پوست وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: تونر چیست و چه کاربردی برای پوست دارد؟

تفاوت ضد آفتاب رنگی و بی‌رنگ چیست؟

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    تفاوت ضد آفتاب رنگی و بی‌رنگ چیست؟

    مهم‌ترین تفاوت ضد آفتاب رنگی و بی‌رنگ وجود رنگدانه‌های رنگی داخل ضد آفتاب است که می‌تواند به پوشاندن لک و نقاط تیره روی پوست کمک کند. ضد آفتاب‌های رنگی نیز درست مثل ضد آفتاب‌های بدون رنگ از پوست شما در برابر اشعه مضر نور خورشید محافظت می‌کنند و اگر SPF مناسبی داشته باشند، برای محافظت از پوست بسیار موثر هستند.

    کرم‌های ضد آفتاب بی‌رنگ معمولا سفید هستند و ممکن است در زمان استفاده لک‌هایی سفید روی پوست شما ایجاد کنند. معمولا ضد آفتاب غیر رنگی پس از مدتی جذب پوست می‌شود و اثر سفیدی آن نیز کمتر می‌شود. اما اگر دوست دارید که ضد آفتاب متناسب بار رنگ پوستتان باشد و ظاهری یکدست و زیبا به پوست شما ببخشد، می‌توانید به جای ضد آفتاب‌های بی‌رنگ از ضد آفتاب‌های رنگی استفاده کنید.

    بیشتر بخوانید: چه ضد آفتابی برای فصل پاییز مناسب است؟

    آیا ضد آفتاب‌های رنگی به اندازه ضد آفتاب‌های بی‌رنگ از پوست محافظت می‌کنند؟

    حقیقت این است که میزان محافظت ضد آفتاب‌های رنگی و بدون رنگ تفاوتی با هم ندارند و همه چیز به میزان SPF ضد آفتاب و تمدید کردن ضد آفتاب پس از چند ساعت بستگی دارد. به خاطر داشته باشید که برای محافظت از پوست در برابر اشعه مضر نور خورشید باید از ضد آفتاب‌هایی با SPF حداقل ۳۰ استفاده کنید.

    فراموش نکنید که ضد آفتاب نه تنها از پوست شما در برابر اشعه خورشید محافظت می‌کند، بلکه برای جلوگیری از آسیب نوری که از موبایل و کامپیوتر ساطع می‌شود نیز موثر است.

    آیا می‌توان به صورت روزانه از ضد آفتاب رنگی استفاده کنید؟

    ضد آفتاب‌های رنگی برخلاف کرم پودرها بسیار ملایم هستند و از همین رو می‌توانید از آن‌ها به جای کرم پودرهای سنگین استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که نوع ضد آفتابی که استفاده می‌کنید را با توجه به نوع پوست خود انتخاب کنید.

    اگر پوست چربی دارید، باید از ضد آفتاب‌های مخصوص پوست چرب استفاده کنید و برای پوست‌های خشک نیز ضد آفتاب مخصوص پوست خشک معمولا گزینه مناسب‌تری است.

    بیشتر بخوانید: بهترین آبرسان‌های طبیعی پوست را بشناسیم!

    آیا ضد آفتاب رنگی پوست را تیره میکند؟

    آیا ضد آفتاب رنگی پوست را تیره میکند؟

    برخی افراد ادعا می‌کنند که ضد آفتاب رنگی پوست را تیره میکند و موجب ایجاد لکه‌هایی روی پوست می‌شود. اما آیا ضد آفتاب رنگی باعث لک میشود؟ بهتر است بدانید که موضوع به هیچ عنوان صحت ندارد و استفاده از ضد آفتاب‌های رنگی نه تنها موجب لک و تیرگی پوست نمی‌شوند، بلکه می‌توانند از تیره شدن پوست شما و ایجاد لکه‌های پوستی نیز جلوگیری کنند. بنابراین می‌توانید بدون نگرانی از ضد آفتاب‌های رنگی به جای ضد آفتاب‌های بی‌رنگ استفاده کنید.

    این موضوع که عده‌ای ادعا می‌کنند ضد آفتاب رنگی موجب لک می‌شود، مربوط به استفاده نامناسب از این ضد آفتاب است. زمانی که شما از مقدار بسیار کمی از ضد آفتاب روی پوست خود استفاده کنید، میزان محافظت از پوست کاهش پیدا می‌کند و از همین رو ممکن است اشعه مضر نور خورشید موجب ایجاد لکه‌های پوستی شود. چه از ضد آفتاب رنگی استفاده می‌کنید و چه بی‌رنگ باید مقدار مناسبی از آن را روی پوست خود پخش کنید تا اثربخشی کرم ضد آفتاب کاهش پیدا نکند.

    بیشتر بخوانید: بهترین ضد آفتاب از نظر پزشکان در سال ۲۰۲۳

    محافظت کرم ضد آفتاب رنگی بیشتر است یا بدون رنگ؟

    اگر میزان SPF کرم ضد آفتاب رنگی و بی‌رنگ یکسان باشد، یعنی به یک مقدار از پوست شما در برابر اشعه مضر خورشید محافظت می‌کنند. تنها موضوعی که در مورد کرم‌های ضد آفتاب بدون رنگ وجود دارد این است که شما می‌توانید بعد از چند ساعت به راحتی آن را تمدید کنید.

    در حالی که تمدید کردن ضد آفتاب‌های رنگی ممکن است موجب بد رنگ شدن و یا مصنوعی به نظر رسیدن رنگ پوستتان شود. به همین دلیل افرادی که به دنبال حداکثر محافظت از پوست در برابر اشعه یو وی خورشید هستند، بهتر است از کرم‌های ضد آفتاب بدون رنگ استفاده کنند و هر ۲ تا ۳ ساعت یک بار کرم را تمدید کنند.

    آیا می‌توان از کرم ضد آفتاب رنگی به جای کرم پودر استفاده کنید؟

    میزان پوشانندگی ضد آفتاب‌های رنگی با توجه به برند آن متفاوت است. معمولا افرادی که از ضد آفتاب رنگی استفاده می‌کنند، دیگر نیازی به استفاده از کرم پودر ندارند. کرم‌های ضد آفتاب رنگی به خوبی لکه‌های پوستی را می‌پوشانند و به یکدست به نظر رسیدن پوست شما کمک می‌کنند.

    نکته مهمی که در مورد کرم‌های ضد آفتاب رنگی وجود دارد این است که بسیار سبک هستند و به هیچ عنوان مثل کرم پودر موجب احساس سنگینی روی پوست نمی‌شوند.

    بیشتر بخوانید: ترتیب استفاده از آبرسان و ویتامین C

    تفاوت ترکیبات ضد آفتاب رنگی و بی‌رنگ چیست؟

    بهتر است بدانید که ترکیبات ضد آفتاب‌های رنگی و بی‌رنگ تقریبا شبیه به هم است. در ضد آفتاب‌های رنگی از زینک اکساید و دی اکسید تیتانیوم و همچنین رنگدانه‌های اکسید آهن استفاده می‌شود. در کرم‌های ضد آفتاب بی‌رنگ نیز از فیلترهای شیمیایی و معدنی استفاده می‌شود و تنها تفاوت این دو کرم رنگدانه‌هایی است که در کرم‌های رنگی وجود دارد.

    تفاوت ترکیبات ضد آفتاب رنگی و بی‌رنگ چیست؟

    عوارض ضد آفتاب رنگی و بدون رنگ

    بهتر است بدانید که ضد آفتاب‌های رنگی درست مثل ضد آفتاب‌های بدون رنگ برای محافظت از پوست شما موثر هستند. اما هم ضد آفتاب رنگی و هم بدون رنگ باید با پوست شما هماهنگ باشد. زمانی که پوست شما نسبت به مواد تشکیل دهنده ضد آفتاب واکنش نشان دهد، ممکن است با مشکلاتی مثل قرمزی پوست و پوسته پوسته شدن روبرو شوید.

    این عوارض مربوط به هر دو نوع ضد آفتاب‌ها است. بهتر است قبل از استفاده از هر نوع ضد آفتابی ابتدا آن را روی بخش کوچکی از پوست خود امتحان کنید و اگر پوست شما دچار مشکل نشد، از آن برای تمام پوست استفاده کنید.

    بیشتر بخوانید: با فواید آبرسانی پوست آشنا شوید!

    سخن نهایی

    در این مقاله از مجله سبک زندگی اکالا سعی کردیم به این سوال که ضد آفتاب رنگی بهتر است یا بی‌رنگ پاسخ دهیم و شما را با ویژگی‌های این دو نوع ضد آفتاب آشنا کنیم. در مورد این سوال که ضد آفتاب رنگی خوبه یا بی‌رنگ باید بدانید که همه چیز به انتخاب شما بستگی دارد.

    اگر در شرایطی هستید که دوست دارید علاوه بر محافظت از پوستتان ظاهری یکدست به آن ببخشید، بهترین انتخاب برای شما ضد آفتاب رنگی است. برای افرادی که در فضای باز و زیر نور آفتاب فعالیت دارند، استفاده از ضد آفتاب‌های بدون رنگ مناسب‌تر است، زیرا می‌توانند هر چند ساعت یک بار ضد آفتاب خود را تمدید کنند و از اشعه مضر نور خورشید در امان بمانند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.