سبک زندگیسلامت و زیبایی

علت سوزش پوست بعد از زدن آبرسان چیست؟

علت سوزش پوست بعد از زدن آبرسان چیست؟ چرا وقتی کرم آبرسان میزنم پوستم میسوزه؟ اگر در حال خواندن این مقاله هستید، احتمالا شما هم با مشکل سوزش پوست بعد از زدن آبرسان روبرو شده‌اید. حقیقت این است که در ترکیبات برخی از کرم‌های آبرسان مواد وجود دارد که ممکن است با پوست‌های حساس سازگار نباشد.

در این شرایط وقتی از کرم‌های آبرسان استفاده می‌کنید، پوست شما شروع به سوزش می‌کند و حتی ممکن است ظاهری قرمز و برافروخته پیدا کند. اما مهم‌ترین علت سوزش پوست بعد از زدن آبرسان چیست؟ در این مقاله از اکالا بلاگ می‌توانید با علت سوزش پوست بعد از زدن آبرسان پوست و همچنین روش‌های جلوگیری از بروز این مشکل آشنا شوید.

علت سوزش پوست بعد از زدن آبرسان

چرا وقتی کرم آبرسان میزنم پوستم میسوزه؟ در همین ابتدا باید بدانید که سوزش پوست بعد از استفاده از آبرسان دلایل مختلفی دارد. به طور کلی ناسازگار بودن کرم با نوع پوست شما و همچنین استفاده از کرم‌های آبرسان با برندهای ناشناخته و نامعتبر از مهم‌ترین دلایل سوزش پوست بعد از استفاده از آبرسان محسوب می‌شود. اما سوزش پوست بعد از زدن آبرسان ممکن است دلایل دیگری نیز داشته باشد. در ادامه این بخش می‌توانید با مهم‌ترین دلایل سوزش پوست بعد از استفاده از کرم‌های آبرسان آشنا شوید.

۱- پوست شما بیش از حد حساس است

یکی از اولین و مهم‌ترین دلایل سوزش پوست بعد از استفاده از آبرسان حساسیت بیش از حد پوست است. اگر پوست شما بعد از استفاده از هر نوع کرم یا ماده آرایشی شروع به ملتهب شدن می‌کند و می‌سوزد، پس پوست بسیار حساسی دارد. در این شرایط باید از کرم‌های آبرسان ملایم که حاوی مواد طبیعی هستند، استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: آشنایی با بهترین برندهای تونر صورت؛ ایرانی و خارجی

۲- پوست شما می‌سوزد چون در آستانه یائسگی هستید

شاید با دیدن این موضوع متعجب شده باشید، اما خانم‌هایی که در آستانه یائسگی قرار دارند، معمولا پوستشان به طرز عجیبی حساس می‌شود. گاهی اوقات شدت این حساسیت به حدی است که بعد از استفاده از هر نوع ماده آرایشی و کرمی پوست شما دچار التهاب و قرمزی می‌شود. برای رفع این مشکل باید تنها از کرم‌های آبرسان مخصوص پوست‌های حساس استفاده کنید.

چرا وقتی کرم آبرسان میزنم پوستم میسوزه؟

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    ۳- به مواد تشکیل دهنده کرم آلرژی دارید

    اگر پوست شما نرمال است و بعد از استفاده از کرم آبرسان خاصی دچار سوزش شده‌اید، این نشان می‌دهد که به یکی از ترکیبات این کرم حساسیت دارد. آلرژی داشتن به یک کرم نشان دهنده کیفیت پایین آن نیست، تنها نشان می‌دهد که در این محصول موادی وجود دارد که برای پوست شما مناسب نیست.

    از مهم‌ترین ترکیبات حساسیت‌زا در کرم‌های آبرسان می‌توان به نیاسینامید، جوش شیرین، لیمو، الکل، اسید سالیسیلیک، فرمالدهید و رتینوئید اشاره کرد. در صورتی که بعد از استفاده از کرم دچار سوزش شده‌اید، بهتر است هر چه سریع‌تر پوست خود را با آب فراوان بشویید و دیگر از محصول مورد نظر استفاده نکنید.

    بیشتر بخوانید: ضد آفتاب چه تاثیری بر جوش صورت دارد؟

    ۴- ممکن است کرم آبرسان شما فیک یا بی‌کیفیت باشد

    از کرم آبرسانی استفاده می‌کنید که برند معتبر ندارد و یا آن را از فروشگاه‌های نامعتبر تهیه کرده‌اید، پس احتمال فیک یا بی‌کیفیت بودن این کرم وجود دارد. در ترکیبات کرم‌های تقلبی و فیک موادی وجود دارد که برای پوست مضر هستند و به جای آبرسانی به پوست شما، ممکن است آسیب‌های جبران‌ناپذیری به پوست وارد کنند.

    ۵- شاید تاریخ انقضای کرم آبرسان شما گذشته است

    اگر مدتی از یک کرم آبرسان استفاده کرده‌اید و ناگهان پوست شما بعد از استفاده از همان کرم دچار سوزش شده است، احتمالا تاریخ انقضای کرم شما گذشته است. استفاده از کرم آبرسانی که تاریخ انقضای آن گذشته است، موجب تحریک شدید پوست و همچنین التهاب و سوزش پوست می‌شود.

    بیشتر بخوانید: بهترین آبرسان‌های طبیعی پوست را بشناسیم!

    ۶- کرم آبرسان با پوست شما سازگاری ندارد

    یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید در زمان تهیه کرم‌های آبرسان به آن توجه کنید، سازگار بودن کرم با نوع پوست شما است. اگر پوست حساسی دارید، باید از کرم‌های آبرسان مخصوص پوست حساس استفاده کنید و برای پوست چرب یا خشک نیز به دنبال کرم‌های متناسب با پوست باشید. عدم سازگاری کرم با پوست می‌تواند موجب احساس سوزش و حتی بروز التهابات پوستی شود.

    دلایل سوزش پوست پس از استفاده از آبرسان

    ۷- شاید پوست شما آسیب دیده است

    اگر پوست شما به دلیل خشکی شدید، پوسته پوسته شده و یا به خاطر قرار گرفتن در معرض نور خورشید پوستتان سوخته است، ممکن است بعد از استفاده از کرم آبرسان احساس سوزش کنید. در واقع این موضوع مربوط به التهابات پوستی است و هیچ ارتباطی به کرم آبرسان ندارید.

    بیشتر بخوانید: ترتیب استفاده از آبرسان و ویتامین C

    ۸- بیش از حد از کرم آبرسان استفاده می‌کنید

    استفاده از کرم‌های آبرسان برای هیدراته کردن پوست بسیار ضروری است. اما اگر از همین کرم‌های مغذی و مفید بیش از اندازه استفاده کنید، ممکن است دچار مشکل شوید. گاهی اوقات استفاده بیش از حد از کرم‌های آبرسان موجب التهاب، سوزش و خارش پوست می‌شود.

    چطور از سوزش پوست بعد از زدن آبرسان جلوگیری کنیم؟

    آیا چیزی در مورد راهکارهای جلوگیری از سوزش بعد از استفاده از کرم آبرسان می‌دانید؟ در ادامه به شما کمک می‌کنیم تا از سوزش پوست بعد از استفاده از آبرسان آشنا شوید.

    • از کرم‌های آبرسان متناسب با پوست خودتان استفاده کنید.
    • قبل از استفاده از کرم آبرسان به تاریخ انقضای آن توجه کند. در بسیاری از مواقع علت سوزش پوست بعد از استفاده تونر نیز درست مثل کرم‌های آبرسان مربوط به محصول نامناسب و تاریخ مصرف گذشته است.
    • اگر برای اولین بار از یک کرم آبرسان استفاده می‌کنید، حتما مقداری از کرم را روی بخش کوچکی از پوست گردن یا دست امتحان کنید و مطمئن شوید که به ترکیبات آن حساسیت ندارید.
    • برای هیدراته کردن پوست خود از کرم‌های آبرسان با برندهای معتبر و شناخته شده استفاده کنید.
    • سعی کنید در زمان استفاده از کرم آبرسان از برخورد کرم با بخش‌های آسیب دیده پوست جلوگیری کنید.
    • برای این که کرم آبرسان به خوبی جذب پوست شما شود، بهتر است ابتدا پوست خود را با یک شوینده ملایم بشویید و بعد از کرم استفاده کنید.
      از کرم‌های آبرسان به مقدار کافی استفاده کنید.
    • در پاسخ به این سوال که چرا کرم آبرسان پوست را تیره میکند باید بدانید که این موضوع معمولا به دلیل استفاده از کرم‌های نامناسب، بی‌کیفیت و تاریخ مصرف گذشته ایجاد می‌شود.

    بیشتر بخوانید: با فواید آبرسانی پوست آشنا شوید!

    چطور از سوزش پوست بعد از زدن آبرسان جلوگیری کنیم؟

    بیشتر بخوانید: علت خشکی پوست در زمستان + راه‌های مقابله با  آن

    سخن نهایی

    استفاده از کرم آبرسان در روتین پوستی می‌تواند از بروز چین و چروک‌های پوستی جلوگیری کند و ظاهری شفاف و درخشان به پوست شما ببخشد. در صورتی که بعد از استفاده از کرم دچار سوزش می‌شوید، بهتر است با دقت احتمالات را بررسی کنید و به هیچ عنوان مجدد از آن کرم استفاده نکنید.

    برای کاهش سوزش پوست می‌توانید از آب سرد و کمپرس سرد استفاده کنید. در صورتی که بعد از استفاده از کرم آبرسان پوست شما شروع به سوختن کرد، بهتر است به سرعت کرم را با آب بشویید و استفاده از کرم را متوقف کنید. از اینکه تا پایان این مقاله آموزنده همراه مجله سبک زندگی اکالا بودید از شما سپاسگزاریم.

    سوالات متداول

    در این بخش به برخی از مهم‌ترین سوالات شما در مورد علت سوزش پوست بعد از زدن آبرسان پاسخ داده‌ایم.

    چرا آبرسان پوست را خشک می‌کند؟

    مهم‌ترین دلیل خشکی و التهاب پوست بعد از استفاده از کرم آبرسان ناهماهنگ بودن نوع کرم با پوست شما و همچنین استفاده از کرم‌های نامناسب و تاریخ مصرف گذشته است.

    درمان سوزش صورت چیست؟

    بهترین درمان خانگی سوزش پوست صورت بعد از استفاده از کرم آبرسان شستشوی پوست با آب سرد و همچنین استفاده از کمپرس سرد روی پوست است.

    علت سوزش پوست بعد از زدن آبرسان چیست؟

    سوزش پوست بعد از استفاده از آبرسان می‌تواند به دلیل استفاده از محصول بی‌کیفیت، نامناسب و یا تاریخ مصرف گذشته ایجاد شود و یا ممکن است پوست شما نسبت به ترکیبات موجود در کرم حساسیت داشته باشد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.