آشپزیکیک و شیرینی

طرز تهیه موس کیک شکلاتی؛ بدون ژلاتین و تخم مرغ

موس کیک شکلاتی یک دسر جذاب و خوشمزه و پر طرفدار است که از ترکیب کیک و دسر تشکیل میشود که ترکیب این دو شکل و طعم جذابی به این دسر میدهد.این دسر برای مهمانی ها و عصرانه گزینه بسیار مناسبی است و طعم فوق العاده عالی‌ای دارد. برای موس کیک دستور های متنوع و بسیاری وجود دارد میتوان قسمت موس دسر را به صورت دو رنگ و با دو طعم آماده کرد. در قسمت آشپزی از اکالا بلاگ  طرز تهیه موس کیک شکلاتی را به شما آموزش میدهیم با یکی از راحت ترین دستور ها که برای قسمت موس این دسر نیازی به استفاده تخم مرغ و ژلاتین نیست و بسیار ساده و خوشمزه است.

مواد لازم برای کیک شکلاتی
تخم مرغ۳ عدد
شکرنصف پیمانه
آرد سفید قنادینصف پیمانه
بکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
وانیلیک چهارم قاشق چایخوری
پودر کاکائودو و نیم قاشق غذاخوری

مواد لازم کیک شکلاتی

مواد لازم برای مرطوب کردن کیک:
شیرنصف لیوان
پودر کاکائونصف قاشق غذاخوری
پودر قهوه۱ قاشق غذاخوری

مواد لازم خیس کردن کیک موس شکلات

بیشتر بخوانید: طرز تهیه موس لیمو

مواد لازم برای موس:
خامه شیرین شده قنادی۴۰۰ گرم
شکلات تلخ۱۰۰ گرم
شکلات شیری۵۰ گرم
پودر قند۱ قاشق غذاخوری

مواد لازم موس شکلاتی
۱- برای تهیه موس کیک اول باید کیک رو آماده کنیم. برای تهیه کیک تخم مرغ ها و شکر رو داخل ظرفی بریزید و با همزن برقی بزنید تا کاملا کرم رنگ بشه و پف کنه (حداقل پنج دقیقه با همزن بزنید)

تخم مرغ و شکر در موس کیک شکلاتی
۲- آرد سفید الک شده رو به مخلوط تخم مرغ ها اضافه کنید و بکینگ پودر را هم اضافه کنید.

اضافه کردن آرد و بکینگ پودر به موس کیک شکلاتی

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    ۳-  وانیل رو هم همراه آرد به مخلوط اضافه کنید و با دور کند همزن مخلوط کنید تا یکدست بشه.

    اضافه کردن وانیل به موس کیک شکلاتی

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه اسلایس موس توت فرنگی با پایه شکلاتی

    ۴- و بعد پودر کاکائو رو روی مایه الک کنید.

    اضافه کردن پودر کاکائو به موس کیک شکلاتی

    ۵- و با لیسک مخلوط کنید تا یکدست بشه.

    اضافه کردن پودر شکلاتی به موس کیک شکلاتی
    ۶- کف قالب کمربندی رو با کاغذ روغنی بپوشونید (نیازی به چرب کردن دیواره ها نیست) از قالب با قطر بیست الی بیست و پنج سانت میتونید برای این دسر استفاده کنید قطر قالب استفاده شده در تصویر بیست و پنج سانته اگه از قالب بیست سانت استفاده کنید ارتفاع دسر تون بیشتر میشه.

    مایه رو داخل قالب بریزید (موقع ریختن مایه کیک داخل قالب بهتره ظرف رو حرکت بدین تا مایه کیک فقط از یک نقطه داخل قالب نریزه چون باعث میشه به صورت قله‌ای پف کنه و روی سطح کیک بعد از پخت صاف نباشه).

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه انواع موس

    قالب رو داخل فر صد و شصت درجه سانتی گراد به مدت حدودی بیست و پنج الی سی دقیقه قرار بدین تا کاملا بپزه، زمان در فرهای مختلف متفاوته پس بهتره مدام چک بشه در انتها با یک خلال دندان کیک رو از قسمت مرکز تست کنید و اگه خلال دندان تمیز بیرون اومد کیک رو از فر خارج کنید و اجازه بدین داخل قالب خنک بشه.

    بعد از خنک شدن با یک چاقوی تیز کناره های کیک رو از قالب جدا کنید و کمربند قالب رو باز کنید و کیک رو از قالب خارج کنید و کاغذ روغنی پشت کیک رو به آرومی جدا کنید و کیک رو مجددا داخل قالب کمربندی برگردونید.

    آماده شدن کیک موس شکلاتی
    ۷- داخل ظرفی شیر و پودر کاکائوی الک شده و پودر قهوه رو با همزن دستی مخلوط کنید تا یکدست بشه.

    اضافه کردن شیر و پودر قهوه در موس کیک شکلاتی

    ۸- و بعد روی حرارت قرار بدین و هم بزنید تا زمانی که به جوش بیاد و بعد حرارت رو خاموش کنید. اجازه بدین سس کاملا خنک بشه و بعد از سس خنک شده با قلمو روی کیک بزنید تا کیک مرطوب بشه (نیازی نیست همه سس مصرف بشه).

    کیک موس شکلاتی
    ۹- خامه شیرین شده رو از فریزر خارج کنید و اجازه بدین یخ خامه کمی باز بشه و بعد پودر قند الک شده رو بهش اضافه کنید و با همزن بزنید تا کاملا فرم بگیره. بسته به قدرت همزن ممکنه هفت الی ده دقیقه طول بکشه وقتی رد پره های همزن روی خامه موند و کاملا سفت شد و فرم گرفت کافیه.

    خامه فرم گرفته شده در موس کیک شکلاتی
    ۱۰- شکلات تلخ و شکلات شیری رو داخل ظرفی بریزین و روی حرارت غیر مستقیم بخار آب (بن ماری) قرار بدین تا شکلات کاملا آب بشه.

    بن ماری شکلات در موس کیک شکلاتی

    ۱۱- بعد از روی حرارت بردارین و اجازه بدین کمی از دما بیفته و بعد به خامه اضافه کنید و با همزن مخلوط کنید تا یکدست بشه در این مرحله باید کاملا سرعت عمل داشته باشین بلافاصله بعد از اضافه کردن شکلات شروع به مخلوط کردن مواد کنید چون ممکنه سردی خامه باعث بستن فوری شکلات بشه.
    مخلوط حاصل رو روی کیک بریزن و با لیسک یا کاردک پهن و کاملا صاف کنید و به مدت یک شب داخل یخچال قرار بدین تا خودش رو بگیره.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه تارت لیمو ترش و مرنگ خوش عطر با نکات کلیدی

    موس کیک شکلاتی خوشمزه
    ۱۲- بعد به آرومی کمربند قالب رو باز کنید و از قالب جدا کنید و داخل ظرف سرو قرار بدین روی اون رو به دلخواه تزئین کنید من کرمفیل وانیلی رو داخل قیف یکبار مصرف ریختم و خط هایی رو به صورت افقی و عمودی روی موس کشیدم و کناره های دسر ترافل شکلاتی ریختم همچنین میتونید از انواع میوه ها یا پودر نارگیل یا شکلات سفید یا پودر پسته و … برای تزئین استفاده کنید.

    طرز تهیه موس کیک شکلاتی

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه کیک یزدی 
    طرز تهیه موس کیک شکلاتی

    نکات کلیدی در طرز تهیه موس کیک شکلاتی:

    • در صورت دلخواه میتونید از ژلاتین هم داخل لایه موس استفاده کنید تا حالت منسجم‌تری داشته باشه برای اینکار یک قاشق غذاخوری پودر ژلاتین رو روی یک هشتم پیمانه آب سرد بریزین و مخلوط کنید و به روش بن ماری حل کنید تا کاملا شفاف و صاف بشه و بعد اجازه بدین کمی از دما بیفته و مخلوط خامه و شکلات اضافه کنید و با همزن کاملا مخلوط کنید تا یکدست بشه و بعد مایه رو روی کیک بریزین و بقیه مراحل رو طی کنید.
    • وجود شکلات تلخ باعث تلخی لایه موس نمیشه بلکه بین شیرینی خامه و شکلات شیری تعادل ایجاد میکنه تا این لایه خیلی شیرین نباشه اما اگه در دسترس تون نبود یا مایل به استفاده نبودین میتونید کلا از یک نوع شکلات استفاده کنید.
    • اگه دوست دارین لایه کیک شیرین تر باشه میتونید موقع مخلوط کردن مواد سس دو قاشق شکر هم اضافه کنید تا سس شیرین بشه.
    • داخل کیک این دستور از روغن و شیر استفاده نشده اما با کمک سسی که آماده میکنیم کمی حالت مرطوب پیدا میکنه و با توجه به خامه ای که در لایه موس استفاده شده کاملا مناسب این دسر و خوشمزه و خوش بافته.
    ۵/۵ (۱ نظر)

    نوشته های مشابه

    ‫۲ دیدگاه ها

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.