کیک و شیرینی

۲ طرز تهیه شکلات صبحانه با خرما و ارده؛ راحت و مقوی

درست کردن شکلات صبحانه با خرما و ارده یک روش فوق العاده مفید برای تهیه شکلات است که برخلاف شکلات صبحانه‌های آماده فواید زیادی برای بدن دارد و اگر به اندازه مصرف شود، به هیچ عنوان مضر نیست. طعم این شکلات صبحانه بسیار لذیذ است و بچه‌ها نیز به شدت از خوردن آن لذت می‌برند.

در این مقاله از اکالا بلاگ می‌توانید با ۲ روش طرز تهیه شکلات صبحانه با خرما و ارده و همه فوت و فن‌های درست کردن آن آشنا شوید.

مواد لازم جهت تهیه شکلات صبحانه با خرما و ارده:
خرما۱۵ تا ۲۰ عدد
پودر کاکائو۲ قاشق سرپر
ارده۲ قاشق غذاخوری
آب۲ تا ۳ قاشق غذاخوری

مراحل تهیه شکلات صبحانه با خرما و ارده

در ادامه می‌توانید با مراحل تهیه شکلات صبحانه با خرما و ارده آشنا شوید.

مرحله اول: خرماها را آماده کنید

در مرحله اول باید خرماها را در یک ظرف بریزید و روی آن را با آب جوش بپوشانید. حدود ۱۰ دقیقه صبر کنید و بعد پوست و هسته خرماها را جدا کنید. برای تهیه این شکلات صبحانه باید از خرماهای نرم و گوشتی استفاده کنید.

مرحله دوم: مواد شکلات صبحانه را میکس کنید

بعد از آماده کردن خرماها باید آن‌ها را همراه با کمی آب جوش، ارده و پودر کاکائو در غذاساز یا مخلوط کن بریزید. دستگاه را روشن کنید و همه مواد را خوب با هم ترکیب کنید. اگر به غذاساز یا مخلوط کن دسترسی ندارید می‌توانید خرماها را با چنگال یا گوشت کوب له کنید و بعد مواد را با آن ترکیب کنید.

مراحل تهیه شکلات صبحانه با خرما و ارده

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    مرحله سوم: شکلات صبحانه را آماده کنید

    بعد از این که همه مواد به خوبی با هم ترکیب شدند، باید آن‌ها را در یک شیشه در بسته و تمیز بریزید و در یخچال قرار دهید. می‌توانید از این شکلات مقوی برای صبحانه یا میان وعده استفاده کنید. ماندگاری این شکلات صبحانه زیاد نیست و باید آن را در عرض ۱ هفته مصرف کنید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه ساندویچ شکلاتی؛ صبحانه جذاب و خوشمزه!

    مواد لازم جهت تهیه شکلات صبحانه با شیره خرما و ارده:
    نشاسته۱ قاشق غذاخوری
    کره۳۰ گرم
    شیر۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
    شکلات تخته‌ای۶۰ گرم
    شیره خرما۴ قاشق غذاخوری
    پودر کاکائو۲ قاشق غذاخوری
    خامه صبحانه۳ تا ۴ قاشق غذاخوری

    طرز تهیه شکلات صبحانه با شیره خرما و ارده

    برای تهیه این شکلات صبحانه باید شیر و پودر کاکائو را با هم ترکیب کنید و روی حرارت ملایم قرار دهید. سپس شکلات تخته‌ای و کره را خرد و به آن اضافه کنید. مواد را مرتب هم بزنید تا شکلات و کره در شیر حل شوند.

    زمانی که مواد با هم ترکیب شدند، باید ارده و شیره را نیز اضافه کنید. همه مواد را روی حرارت ملایم هم بزنید تا کاملا یکدست شوند. نشاسته را با کمی آب سرد ترکیب کنید و به قابلمه اضافه کنید.

    دوباره به هم زدن مواد ادامه دهید تا غلظت شکلات صبحانه شما شبیه فرنی شود. بعد از این که شکلات شما به غلظت مناسب رسید، باید خامه صبحانه را اضافه کنید. به خاطر داشته باشید که خامه نباید خیلی سرد باشد، بنابراین آن را از چند ساعت قبل از یخچال خارج کنید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه شیره توت سفید

    خامه را اضافه کنید و مواد را برای ۲ تا ۳ دقیقه دیگر هم بزنید. سپس شعله گاز را خاموش کنید. اجازه دهید شکلات صبحانه شما خنک شود، سپس آن را در شیشه خشک و تمیز بریزید و در یخچال قرار دهید. می‌توانید این شکلات صبحانه را همراه با نان تست میل کنید و از طعم آن لذت ببرید.

    از آن جایی که برای تهیه این شکلات از شکلات تخته‌ای، خامه و کره استفاده می‌شود، کالری آن نسبت به روش سنتی بیشتر است و از همین رو نباید به مقدار زیاد مصرف شود.

    طرز تهیه شکلات صبحانه با شیره خرما و ارده

    نکات و فوت و فن‌های تهیه شکلات صبحانه خرما و ارده

    در ادامه به چند نکته طلایی برای تهیه شکلات صبحانه خرما و ارده اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

    • اگر شکلات صبحانه را تنها با ترکیب ارده، پودر کاکائو و خرما تهیه کنید، شکلات شما کالری پایینی خواهد داشت. هر یک ۱ قاشق از این شکلات صبحانه تنها ۴۰ کالری دارد.
    • برای تهیه شکلات صبحانه می‌توانید ارده را حذف کنید و به جای آن از ترکیب خرما، پودر کاکائو و مقداری عسل نیز استفاده کنید.
    • برای تهیه شکلات صبحانه می‌توانید از هر نوع خرمایی که در دسترس دارید استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که خرمای خشک برای درست کردن این شکلات صبحانه مناسب نیست.
    • برای رقیق شدن شکلات صبحانه می‌توانید به جای آب از مقداری روغن نارگیل استفاده کنید. اما در این روش کالری شکلات شما بیشتر می‌شود.
    • در صورت تمایل می‌توانید برای مزه دار کردن شکلات صبحانه خانگی از مقداری پودر دارچین استفاده کنید.
    • اضافه کردن مقداری فندق خرد شده به شکلات صبحانه خانگی عطر و طعم بهتری می‌بخشد. برای این کار باید فندق‌ها را در آسیاب بریزید و دستگاه را چند بار بزنید تا فندق‌ها خرد شوند. نیازی به پودر کردن فندق نیست، تنها باید آن‌ها را ریز خرد کنید.
    • برای تهیه شکلات صبحانه می‌توانید به جای خرما از شیره خرمای طبیعی استفاده کنید.
    • برای درست کردن شکلات صبحانه با خرما و ارده هر چقدر مواد را بهتر میکس کنید، شکلات شما بافت بهتری پیدا می‌کند.
    • در طرز تهیه شکلات صبحانه با ارده بهتر است از شکلات تلخ استفاده کنید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه پنکیک شکلاتی برای صبحانه

    برای شروع یک روز پرانرژی هیچ چیزی به اندازه شکلات صبحانه جذاب به نظر نمی‌رسد. اگر شما هم عاشق طعم شکلات صبحانه هستید، بهتر است همین حالا دست به کار شوید و این شکلات صبحانه را به روشی مفید و با استفاده از خرما و ارده تهیه کنید.

    اگر تجربه درست کردن شکلات صبحانه خانگی را دارید، می‌توانید نظرات و پیشنهادات خود را در این مطلب از مجله آشپزی اکالا با ما در میان بگذارید.

    ۳.۸/۵ (۴ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.