غذاهای سنتی

طرز تهیه گوشتابه خوشمزه؛ از غذاهای سنتی و اصیل اراک

گوشتابه یکی از ساده ترین و البته خوشمزه‌ ترین غذاهای اراک است. این غذا سنتی و قدیمی بیشتر در مراسمات خاصی مانند شب عید طبخ می‌شود. گوشتابه، مواد اولیه ساده و در دسترسی دارد و در زمان کوتاهی آماده سرو می‌شود. ما امروز در این بخش از اکالا بلاگ ساده‌ترین و خوشمزه‌ترین طرز تهیه گوشتابه اراک را به صورت مرحله به مرحله به شما آموزش خواهیم داد. پس در ادامه با ما همراه باشید.

طرز تهیه گوشتابه اراک

مدت زمان آماده سازی تهیه این غذا ۲۰-۳۰ دقیقه است.

مقدار مواد اعلام شده در این آموزش مناسب برای ۲-۳ نفر است که شما به راحتی با جمع و ضرب ساده‌ای می‌توانید مقدار آن را افزایش دهید و در حجم‌های بیشتری این غذای لذیذ را طبخ کنید.

درجه سختی تهیه این غذا در دسته‌بندی آسان قرار دارد.

مواد لازم جهت تهیه گوشتابه اراک:
گوشت چرخ کرده۲۵۰ گرم
پیاز۲ عدد
آرد سفید۱۰۰ گرم
تخم مرغ۲ عدد
نمک، فلفل و زردچوبهبه مقدار دلخواه
روغنبه مقدار لازم
آب جوش۱/۲ پیمانه
سبزیجات معطربه مقدار دلخواه

مرحله اول | آماده‌سازی پیاز

در اولین مرحله به سراغ آماده‌سازی پیاز ها روید. پیاز را بشویید و پوست بگیرید. آن را با کمک رنده یا میکسر به شکل پوره تبدیل کنید. شما می‌توانید متناسب با سلیقه خود پیازها را با کمک چاقو نگینی خرد کنید.

مرحله دوم | تفت دادن پیاز

در دومین مرحله درون تابه مناسبی که قصد طبخ غذا را دارید کمی روغن بریزید. تابه را روی حرارت قرار دهید و پیازها را به تابه اضافه کنید. کمی تفت دهید تا پیازها سبک و طلایی شوند.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    مراحل تهیه گوشتابه اراک

    مرحله سوم | افزودن آرد، سبزیجات معطر و ادویه‌ها

    در سومین مرحله به سراغ طعم‌دهی غذا روید. مقداری زردچوبه و فلفل و هر سبزی معطری که مناسب ذائقه‌تان است را به پیازها زنید و به تفت دادن ادامه دهید تا عطر ادویه ها آزاد شود. برخی از مقداری شنبلیله یا نعنا در این غذا استفاده می‌کنند. در همین مرحله آرد سفید را به محتوای درون تابه بیفزایید و کمی تفت دهید تا بوی خامی آرد نیز گرفته شود.

    مرحله چهارم | افزودن گوشت چرخ‌کرده

    در مرحله چهارم به سراغ افزودن گوشت چرخ کرده روید. گوشت چرخ‌کرده را به محتوای درون تابه بیفزایید و تفت دهید تا بوی خامی گوشت گرفته شود.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه آبگوشت دودار اراک

    مرحله پنجم | افزودن آب

    در پنجمین مرحله مقداری آب جوش به محتوای درون تابه اضافه کنید و همه مواد را در حد ترکیب شدن بهم زنید. حرارت را زیاد کنید تا محتوای درون تابه به نقطه جوش رسد.

    گوشتابه خوشمزه و مخصوص اراک

    مرحله ششم | افزودن تخم مرغ و تنظیم چاشنی غذا

    در مرحله ششم، زمانی که محتوای غذای شما به نقطه جوش رسید مقداری نمک به غذا زنید سپس تخم‌مرغ‌ها را به محتوای درون تابه در حال جوش بیفزایید. برخی تخم‌مرغ‌ها را درون کاسه‌ای می شکنند و مقداری نمک به آن می‌زنند سپس مواد تخم‌مرغی را به غذا اضافه می‌کنند.

    حال حرارت را کم کنید و درب تابه را ببندید. ۱۰-۱۵ دقیقه‌ای زمان دهید تا غذایتان به غلظت مناسبی رسد سپس حرارت را خاموش کنید و غذا را در ظرف سرو بریزید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه خوراک قورمه گوشت

    پیشنهاد می‌کنیم حتما این غذای ساده و خوشمزه را در کنار انواع نان و سبزی تازه نوش‌جان کنید. اگر شما نیز تجربه درست کردن این غذا را داشته‌اید نظر خود را با ما در این مطلب از مجله آشپزی اکالا به اشتراک بگذارید.

    ۳.۴/۵ (۱۷ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.