آشپزیسالاد

۸ روش طرز تهیه سالاد یونانی؛ خوشمزه و مخصوص

سالاد یونانی یک نوع سالاد خوشمزه متعلق به کشور یونان است که برای تهیه آن از پنیر فتا و سبزیجات متنوع استفاده می‌شود. در این مقاله از بخش آشپزی در اکالا بلاگ می‌توانید با طرز تهیه سالاد یونانی و همه فوت و فن‌های درست کردن این سالاد خوش طعم آشنا شوید.

مواد لازم جهت تهیه سالاد یونانی با پنیر فتا:
پیاز قرمز۱ عدد
پنیر فتا۲۰۰ گرم
زیتون سیاه۸ عدد
خیار۲ عدد
فلفل دلمه‌ای ۱ عدد
گوجه فرنگی۴ عدد
روغن زیتون۲ قاشق غذاخوری
نمک، سرکه بالزامیک و آبلیموبه مقدار لازم
جعفری یا شوید (برای تزیین)به مقدار لازم

مراحل تهیه سالاد یونانی

سالاد یونانی ترکیبی از انواع سبزیجات است که برای مزه دار کردن آن معمولا از ترکیب سرکه بالزامیک و آبلیمو استفاده می‌شود. این سالاد شباهت زیادی به سالاد شیرازی خودمان دارد. در ادامه می‌توانید با مراحل تهیه سالاد یونانی آشنا شوید.

مرحله اول؛ خیارها را خرد کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه سالاد یونانی با پنیر فتا باید خیارها را بشویید و به صورت حلقه‌ای خرد کنید. اگر اندازه خیارها بزرگ است، می‌توانید ابتدا خیار را از وسط نصف کنید و بعد به صورت نیم دایره خرد کنید.

مرحله دوم؛ گوجه فرنگی را خرد کنید

بعد از خرد کردن خیار، به سراغ خرد کردن گوجه فرنگی بروید. گوجه‌ها را بشویید و بعد با یک چاقوی تیز به صورت مربعی درشت خرد کنید. سپس گوجه‌ها را همراه با خیارهای خرد شده در یک ظرف بریزید.

مراحل تهیه سالاد یونانی

مرحله سوم؛ پیاز و فلفل دلمه‌ای را خرد کنید

در این مرحله از دستور پخت سالاد یونانی باید پوست پیاز را جدا کنید و آن را به صورت حلقه‌ای نازک خرد کنید. در ادامه فلفل دلمه‌ای شسته شده را نیز به صورت نگینی ریز خرد کنید و همراه با پیاز به سایر مواد سالاد اضافه کنید.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    در صورت تمایل می‌توانید برای تهیه این سالاد از فلفل دلمه‌ای رنگی یا سبز استفاده کنید.

    مرحله چهارم؛ سالاد را مزه دار کنید

    در این مرحله از طرز تهیه سالاد یونانی به روش اصیل آتن باید برای مزه دار کردن سالاد باید مقداری روغن زیتون، آبلیمو، سرکه و نمک به سالاد اضافه کنید. سپس همه مواد را خوب مخلوط کنید.

    در ادامه پنیر فتا را به صورت مربع‌های کوچک خرد کنید و به مواد سالاد اضافه کنید. در این مرحله باید سالاد را به آرامی هم بزنید تا پنیرها له نشوند.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه سالاد روسی با کالباس و مرغ

    مرحله پنجم؛ سالاد یونانی را سرو کنید

    بعد از این که سالاد شما آماده شد، یک سلفون روی ظرف سالاد بکشید و آن را برای ۱ تا ۲ ساعت در یخچال قرار دهید تا مزه دار شود. بعد از آماده شدن سالاد می‌توانید آن را با مقداری جعفری یا شوید خرد شده تزیین کنید و از طعم این سالاد فوق‌العاده لذت ببرید.

    مواد لازم جهت تهیه سالاد یونانی با کاهو:
    کاهو کوچک۱ عدد
    پیاز قرمز۱ عدد
    زیتون سیاه بدون هسته۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
    فلفل دلمه‌ای زرد۱ عدد
    گوجه گیلاسی۱۲ عدد
    خیار۱ عدد
    پنیر فتا۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
    روغن زیتون۶ قاشق غذاخوری
    پونه خشک۱ قاشق چای‌خوری
    لیمو ترش تازه۱ عدد
    سرکه بالزامیک۴ قاشق غذاخوری
    نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم

    طرز تهیه سالاد یونانی با کاهو

    برای تهیه سالاد یونانی با کاهو ابتدا باید کاهو را بشویید و به صورت ریز خرد کنید. در ادامه زیتون سیاه خرد شده، پیاز خلالی خرد شده، گوجه گیلاسی نصف شده، فلفل دلمه‌ای و خیار خرد شده را اضافه کنید.

    سپس پنیر را خرد کنید و به سالاد اضافه کنید. سالاد را با نمک و فلفل سیاه مزه دار کنید و خوب هم بزنید. سرکه بالزامیک و روغن زیتون را با آب لیمو ترش تازه ترکیب کنید و کمی نمک و فلفل و پونه خشک به آن بزنید و روی سالاد بریزید. سالاد را خوب ترکیب کنید و از طعم آن لذت ببرید.

    طرز تهیه سالاد یونانی با کاهو

    طرز تهیه سالاد یونانی با مرغ

    برای تهیه سالاد یونانی با مرغ باید سینه مرغ را با یک عدد پیاز و مقداری نمک و زردچوبه بپزید. سپس آن را به صورت نگینی خرد یا ریش ریش کنید. در ادامه سالاد را به روشی که پیش‌تر گفته شد آماده کنید و بعد سینه مرغ را نیز به آن اضافه کنید.

    بیشتر بخوانید: سالاد انار و گردو رژیمی

    طرز تهیه سالاد یونانی با قارچ

    برای تهیه سالاد یونانی با قارچ باید قارچ را خوب بشویید و سپس در ماهیتابه تفت دهید تا آب اضافه آن کشیده شود. حالا می‌توانید قارچ‌های تفت داده شده را به سالاد خود اضافه کنید. معمولا بهتر است از قارچ در کنار سینه مرغ پخته شده استفاده کنید تا مزه سالاد شما لذیذتر شود.

    طرز تهیه سالاد یونانی با سیب زمینی

    در یکی دیگر از روش‌های طرز تهیه سالاد یونانی رستورانی از سیب زمینی پخته شده استفاده می‌شود. در این روش باید سیب زمینی را بشویید و همراه با کمی آب و نمک روی حرارت بپزید. سپس پوست سیب زمینی را جدا کنید و آن را به صورت نگینی خرد و به سالاد یونانی اضافه کنید.

    طرز تهیه سالاد یونانی با اسفناج

    برای تهیه سالاد یونانی می‌توانید از اسفناج تازه و خرد شده استفاده کنید. برای این کار بهتر است از اسفناج‌های ریز استفاده کنید و سپس سایر مواد سالاد یونانی را به آن اضافه کنید. اضافه کردن اسفناج به سالاد یونانی موجب می‌شود تا خواص این سالاد چند برابر شود.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه سالاد مرغ و قارچ ترکیه‌ای

    طرز تهیه سالاد یونانی با کدو سبز

    کدو سبز خواص زیادی برای سلامت دارد و سرشار از آنتی‌اکسیدان است. برای تهیه سالاد یونانی با کدو سبز می‌توانید آن را هم به صورت پخته و هم خام به سالاد اضافه کنید. برای تهیه این سالاد می‌تواند کدو سبز را به صورت نگینی خرد یا رنده کنید و به سالاد اضافه کنید. یا آن را گریل کنید و سپس در سالاد بریزید.

    طرز تهیه سالاد یونانی با کلم

    طرز تهیه سالاد یونانی با کلم

    برای درست کردن سالاد یونانی با کلم باید از مقداری گل کلم و کلم بروکلی خرد شده در سالاد استفاده کنید. می‌توانید برای مزه دار کردن این سالاد می‌توانید از مقداری ماست یونانی نیز استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که اندازه کلم در این سالاد باید ریز باشد.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه سالاد اسفناج و نارنگی

    نکات و فوت و فن‌های تهیه سالاد یونانی

    در این مطلب از مجله آشپزی اکالا به چند نکته طلایی نیز برای تهیه سالاد یونانی اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

    • در طرز تهیه سالاد یونانی با سس مخصوص باید سالاد را به صورت جداگانه تهیه کنید و سپس سس آن را آماده کنید. برای تهیه سس سالاد یونانی باید در یک ظرف روغن زیتون، آب لیمو ترش تازه، سرکه، سیر رنده شده، سبزی معطر خرد شده، عسل و نمک را ترکیب کنید و بعد به سالاد اضافه کنید.
    • برای مزه دار کردن سالاد یونانی می‌توانید از پونه یا نعنا خشک استفاده کنید.
    • در طرز تهیه سالاد یونانی می‌توانید از مقداری جوانه کاپاریس اسپینوزا استفاده کنید.
    • اضافه کردن مقداری فلفل سبز شیرین خرد شده عطر فوق‌العاده‌ای به سالاد یونانی می‌بخشد.
    • برای تهیه سالاد یونانی باید از پیاز قرمز استفاده کنید، اما اگر به پیاز قرمز دسترسی ندارید می‌توانید این سالاد را با پیاز سفید نیز درست کنید.
    • در طرز تهیه سالاد یونانی به سبک ایرانی معمولا از مقداری لوبیا قرمز پخته و شده و سیب زمینی پخته و خرد شده در این سالاد استفاده می‌شود.
    • در طرز تهیه سالاد یونانی رژیمی بهتر است برای مزه دار کردن سالاد از پنیر فتای کم چرب استفاده کنید و در صورت تمایل مقدار روغن زیتون را کم کنید.
    • برای تهیه سالاد یونانی با تن ماهی ابتدا باید کنسرو تن ماهی را برای ۲۰ دقیقه بجوشانید و بعد به سایر مواد سالاد اضافه کنید.
    • برای تهیه سالاد زیتون یونانی می‌توانید از مقدار زیتون بیشتری در این سالاد اضافه کنید.
    • اضافه کردن ساقه کرفس خرد شده به سالاد یونانی موجب خوشمزه شدن سالاد می‌شود.
    • برای تهیه سالاد یونانی تبوله باید از مقداری بلغور گندم ریزکوب در سالاد استفاده کنید.
    • در طرز تهیه سالاد پاستا یونانی می‌توانید از مقداری پاستا پخته شده در سالاد خود استفاده کنید.
    • سالاد ترشی یونانی یکی دیگر از انواع سالاد یونانی است که برای تهیه آن باید سبزیجاتی مثل گل کلم، فلفل دلمه‌ای، قارچ، زیتون، سیر، فلفل سبز، ذرت، هویج و موسیر را به صورت ریز خرد کنید و با کمی آب در قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید. چند دقیقه صبر کنید تا سبزیجات کمی نرم شوند.
    • سپس شعله گاز را خاموش کنید و سبزیجات را در یک شیشه بریزید. حالا روغن زیتون سرکه، نمک، فلفل، زردچوبه و سیاه دانه را اضافه کنید و شیشه را پر کنید و ترشی را برای ۲ هفته در یخچال بگذارید تا آماده خوردن شود.
    • برای تهیه سالاد یونانی با کینوا می‌توانید از مقداری کینوا پخته شده در سالاد استفاده کنید.
    • سالاد یونانی با هندوانه یکی دیگر از انواع سالاد یونانی است که برای تهیه آن باید از مقداری هندوانه شیرین خرد شده استفاده کنید.
    • از مهم‌ترین خواص سالاد یونانی می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن، جلوگیری از بیماری‌های قلبی، کاهش التهاب و درمان یبوست اشاره کرد.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه سالاد توت سیاه با پنیر؛ خوشمزه و رژیمی

    سالاد یونانی یکی از خوشمزه‌ترین انواع سالاد است که می‌توانید آن را به روش‌های مختلفی درست کنید. شما از چه روشی برای تهیه سالاد یونانی استفاده می‌کنید؟

    ۰/۵ (۰ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.