آشپزیغذاهای سنتی

طرز تهیه کباب قفقازی خوشمزه به روش رستورانی

دراین مقاله قصد داریم تا شما را با یکی از لذیذترین و محبوب‌ترین کباب‌ها، یعنی کباب قفقازی آشنا کنیم. برای آشنایی با طرز تهیه این کباب که ترکیبی از گوشت قرمز و مرغ است، با ما تا انتهای این مقاله در بخش آشپزی مجله اینترنتی اکالابلاگ همراه باشید. مدت زمان تقریبی آماده سازی مواد سی دقیقه است.

آماده‌سازی مواد اولیه کباب کار بسیار ساده‌ای است. اگر صبوری به خرج دهید و‌ برای طعم‌دار شدن گوشت‌ها پنج تا شش ساعت زمان بگذارید، قطعا نتیجه خیلی بهتری خواهید داشت.

طرز تهیه کباب قفقازی خوشمزه و خانگی

طرز تهیه کباب قفقازی

برای تهیه این کباب خوشمزه، به مواد اولیه زیر نیاز دارید:

مواد لازم جهت تهیه کباب قفقازی
گوشت قرمز (گوسفندی یا گوساله)۱۵۰ گرم
فیله مرغ۱۵۰ گرم
پیاز۴ عدد
فلفل دلمه سبز یا رنگی۲ عدد متوسط
ماست چکیده۴ قاشق غذاخوری
روغن زیتون۲ قاشق غذاخوری
ففل سیاه و نمکبه مقدار لازم
زعفران دم کرده۲ قاشق غذاخوری

مرحله اول: برش زدن گوشت

گوشت‌ها را با آب سرد بشویید و منتظر بمانید تا آب اضافه گرفته شود. سپس گوشت را با چاقو به‌صورت مکعبی برش بزنید.

در این مرحله دقت بیشتری به خرج دهید و سعی کنید تکه‌های گوشت و مرغ یکسان باشند. رعایت این موضوع هنگام کباب شدن نتیجه مطلوب‌تری به شما خواهد داد.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    مرحله دوم: ساخت سس کباب قفقازی

    اصلی‌ترین مرحله در تهیه این کباب خوشمزه، ساختن سس آن است. سس در طعم و رنگ کباب قفقازی تاثیر بسیار زیادی دارد. پس این کار را با نهایت دقت انجام دهید.

    برای مشاهده‌ی طرز تهیه ۴ سس خوشمزه اینجا کلیک کنید.

    برای تهیه سس کباب قفقازی ابتدا یک پیاز متوسط را به صورت خلالی برش بزنید و در ظرف مناسب بریزید. گوشت قرمز و گوشت مرغ را به ظرف اضافه کنید. ماست چکیده، روغن زیتون، فلفل سیاه و زغفران دم‌کرده را با هم مخلوط کنید و روی گوشت‌ها بریزید.

    مرحله سوم: مزه دار کردن گوشت

    با کمک دست مخلوط گوشت و سس را به خوبی ترکیب کنید تا تمامی مواد با سس آغشته شوند. درب ظرف را بپوشانید و حداقل یک ساعت در یخچال قرار دهید. به این ترتیب گوشت‌ها استراحت خواهند کرد و مزه‌دار می‌شوند.

     اضافه کردن پیاز در این مرحله کمک می‌کند تا بوی بد مرغ گرفته شود. همچنین بافت گوشت را نرم‌تر خواهد کرد تا کبابی تردتر داشته باشید. همزمان با مزه‌دار گوشت‌ها، فلفل دلمه‌ای را به اندازه ابعاد گوشت برش بزنید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه کباب ژاپنی با فیله گوسفندی

    مرحله چهارم: اضافه کردن فلفل دلمه ای

    اگر سفره‌آرایی برای شما مهم است، از فلفل دلمه‌ای‌های رنگی استفاده کنید. این کار کمک می‌کند تا کباب در سیخ شکل بهتری داشته باشد.

    پیازها را نیز به همین ترتیب، هم اندازه با فلفل دلمه‌ای ها قاچ کنید. بعد از گذشت زمان مورد نیاز (پنج تا شش ساعت)، باید گوشت‌ها را سیخ بزنید.

    مرحله پنجم: سیخ زدن کباب قفقازی

    در این مرحله ما از سیخ‌های فلزی کمک گرفتیم. برای سیخ زدن کباب قفقازی باید نوبت را رعایت کنید تا کباب‌های منظم و زیبایی داشته باشید. در اصل این کباب اول قطعه گوشت قرمز بعد فلفل دلمه‌ای، فیله مرغ و برشی پیاز به سیخ می‌زنند و این مرحله تا آخر سیخ تکرار می‌شود.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه آدانا کباب به روش اصیل ترکیه‌ای

    مرحله ششم: اضافه کردن نمک

    با کمک نمک‌پاش روی سیخ‌ها نمک بپاشید تا کباب‌ها طعم بهتری بگیرند. دقت کنید حتما در همین مرحله نمک به گوشت‌ها اضافه شود تا بافت آن را سفت یا اصطلاحاً ناپز نکند.

    می‌توانید برای کباب کردن گوشت‌ها از منتقل و ذغال استفاده کنید. اما در صورتی که منقل یا ذعال در دسترس ندارید، می‌توانید از کباب‌پز های خانگی هم استفاده کنید. منقل و ذغال دمای به‌مراتب بالاتری نسبت به کباب‌پز دارن و هنگام پخت باید دائما جای سیخ‌ها‌ را عوض کنید.

    پخت کباب لذیذ و خوش‌مزه ما به‌همین سادگی به پایان رسید. این غذای محبوب را هم با برنج و هم با نان می‌توان سرو کرد.

    سوالات متداول

    در این مقاله تلاش کردیم تا شما را با طرز تهیه کباب قفقازی آشنا کنیم. اگر تجربه‌ای در زمینه پخت این کباب دارید یا نکته‌ای برای خوشمزه‌تر شدن آن مدنظرتان است، حتما در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

    فرق کباب قفقازی و کباب بختیاری چیست؟

    کباب بختیاری و قفقازی شباهت‌های زیادی دارند، تنها تفاوت این دو کباب این است که در کباب قفقازی، از قلفل دلمه‌ای هم استفاده می‌شود. ضمنا، در کباب بختیاری نیاز چندانی به استفاده از ماست چکیده نیست.

    چرا کباب قفقازی خشک می شود؟

    در صورت عدم استفاده از روغن زیتون مناسب، احتمال خشک شدن کباب وجود دارد.

    این نوشته برگرفته از سایت معتبر https://www.cookingclassy.com/ است.

    ۵/۵ (۱ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.