برنامه غذایی

امروز ناهار چی درست کنم؟ (پنج شنبه ۳۰ فروردین)

امروز ناهار چی درست کنم؟ چی بپزم که تکراری نباشه؟ فرقی نمی‌کند دانشجو باشید، خانه‌دار یا شاغل، این سوال دغدغه همه افرادی است که به آشپزی علاقه دارند و می‌خواهند یک ناهار خوشمزه و متفاوت برای خود و عزیزانشان تدارک ببینند. 

از این رو ما امروز، در سی‌امین روز فروردین ماه ۱۴۰۳، در این مطلب از اکالا بلاگ به شما ۵ غذای متنوع و خوشمزه معرفی خواهیم کرد تا با توجه به ذائقه خود یکی از آن‌ها را برای ناهار امروزتان تهیه و نوش جان کنید.

معرفی ۵ غذا برای ناهار امروز شما

در ادامه می‌توانید با غذاهای متنوع برای ناهار به همراه طرز تهیه آن‌ها آشنا شوید. با ما همراه باشید.

۱- کباب لقمه خانگی

کباب در رژیم غذایی ما ایرانیان جایگاه ویژه‌ای دارد. در موقعیت‌های مختلف و به بهانه‌های مختلف، کباب می‌تواند غذایی باشد که همه را دور یک سفره جمع کند و همه هم از خوردن آن لذت ببرند.

البته که شاید محبوب‌ترین و رایج‌ترین نوع کباب گوشت، کباب کوبیده باشد، اما می‌توان به روش‌های مختلفی کباب را درست کرد. کباب لقمه از جمله کباب‌های بسیار خوشمزه است که در تابه درست می‌شود و به راحتی قابل تهیه در منزل است.

طرز تهیه کباب لقمه

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    مراحل تهیه کباب لقمه خانگی

    مراحل تهیه کباب لقمه خانگی به شرح زیر است:

    1. در ابتدای کار لازم است که پیازها را به خوبی پوست کنده، بشویید و رنده کنید. با انجام این کار، آب پیاز خارج شده و در ظرف جمع می‌شود. نیاز است تا با استفاده از یک آبکش یا صافی، آب پیاز را به خوبی بگیرید. توجه کنید که اگر آب پیاز به خوبی گرفته نشود، مواد اولیه کباب شل شده و شکل خوبی نمی‌گیرد.
    2. در ادامه، پیازی که آب آن را گرفته‌اید را در یک کاسه بریزید و گوشت را به آن اضافه کنید. سپس نمک و فلفل سیاه را به آن اضافه کنید و با قاشق مواد را هم بزنید.
    3. بعد از کمی هم زدن، با دست شروع به ورز دادن مواد کنید تا پیاز، گوشت، نمک و فلفل سیاه به خوبی با هم ترکیب شوند.
    4. بعد از این که مواد را به خوبی ورز دادید، سبزی معطر را به آن اضافه کنید. هر سبزی که بخواهید می‌توانید به مایه کباب لقمه اضافه کنید.
    5. سبزی را که اضافه کردید، ورز دادن را ادامه دهید تا مواد به خوبی ترکیب شوند. سپس زعفران و آرد سوخاری را به آن اضافه کنید و مجددا ورز دهید.

    برای ادامه رسپی این غذای پرطرفدار و مخصوص روی لینک طرز تهیه کباب لقمه خانگی کلیک کنید.

    ۲- قیمه نثار قزوینی

    همانطور که می‌دانید قیمه‌ها انواع مختلفی دارند اما ماده اصلی آن‌ها گوشت، لپه، رب گوجه‌ فرنگی و پیاز است. اما در شهرهای مختلف قیمه‌ها از نظر دستور پخت، مواد اولیه و آماده شدن اندکی متفاوت‌تر هستند. قیمه نثار نیز یکی از انواع قیمه‌های بسیار خوشمزه است که اصالت آن به قزوین برمی‌گردد.

    برای تهیه این قیمه خوشمزه باید از موادی همچون گوشت راسته گوسفندی یا گاوی، خلال بادام، خلال پسته، خلال پوست پرتقال و زرشک استفاده کنید که در صورت تمایل می‌توانید با این مواد برنج را نیز دیزاین کنید.

    طرز تهیه قیمه نثار قزوینی

    مراحل تهیه قیمه نثار قزوینی

    مراحل تهیه قیمه نثار قزوینی به شرح زیر است:

    1. ابتدا پیازها را شسته و سپس آن را نگینی و یکدست خرد کنید.
    2. وقتی پیازها کاملا خرد و یکدست شدند، درون قابلمه‌ای که روی گاز گذاشتید و زیرش روشنه کمی روغن بریزید و بعد از داغ شدن کامل روغن پیازهای نگینی برای قیمه نثار را داخل قابلمه ریخته و مرتب هم بزنید تا پیازها نسوزد و کاملا طلایی شود.
    3. در این مرحله تکه گوشت‌های خردشده را در قابلمه بریزید و اندکی تفت بدهید تا بوی زهم گوشت از بین برود و کمی رنگ گوشت تغییر کند.
    4. ‌رب گوجه‌فرنگی را اضافه کنید و کاملا با گوشت‌های قیمه نثار تفت بدهید. اجازه دهید رنگ رب گوجه عوض شود و از رنگ قرمزی در بیاید.

    برای ادامه رسپی این خورشت خوشمزه و پرطرفدار روی لینک طرز تهیه قیمه نثار قزوینی کلیک کنید.

    ۳- آش شولی کاشان

    آش شولی یکی از انواع غذاهای سنتی ایرانی است که اصالت آن به کاشان برمی‌گردد و طرفداران زیادی هم دارد. بد نیست به جای طعم‌های تکراری آش‌های متداول، یک آش جدید از شهر زیبای کاشان را تجربه کنید که جزو غذاهای بسیار مقوی نیز به شمار می‌رود و برای تقویت سیستم ایمنی بدن عالی است.

    مراحل تهیه آش شولی کاشان

    مراحل تهیه آش شولی کاشان

    مراحل تهیه آش شولی کاشان به شرح زیر است:

    1. ابتدا روی یک تخته چغندرهای شسته شده را خرد کرده و درون آب می‌ریزیم و می‌گذاریم تا بپزد. چغندر باید به مرحله نیم پخت برسد. بعد از آن عدس و سبزی را به آن اضافه می‌کنیم.
    2. تا ترکیب چغندر، عدس و سبزی در حال پختن است، پیازها را خلالی خرد کرده و درون تابه کمی روغن ریخته و می‌گذاریم پیازها طلایی و سبک شوند. بعد به آن زردچوبه اضافه می‌کنیم و سپس آن را به قابلمه آش می‌افزاییم.
    3. در این مرحله یک و نیم لیوان آرد را با ۵ لیوان آب مخلوط کرده و به آش در حال پخت اضافه می‌کنیم. کمی هم می‌زنیم تا گلوله‌های آرد باز شوند. سپس ۴ لیوان دیگر آب به آش اضافه می‌کنیم.

    برای ادامه رسپی این غذای اصیل و لذیذ روی لینک طرز تهیه آش شولی کاشان کلیک کنید.

    ۴- قاطی پلوی کنگر

    قاطی پلو از جمله غذاهای پرطرفدار است که در هر فصل با استفاده از سبزیجات متنوع آن فصل تهیه می‌شود. از آنجایی که کنگر مختص فصل بهار است، پس الان بهترین زمان برای تهیه یک قاطی پلوی مجلسی و مقوی با کنگر است.

    این غذای خوشمزه بهاری طرز تهیه بسیار آسانی دارد و با چند قلم مواد اولیه ساده نظیر عدس، برنج، هویج، کنگر، گوشت چرخ کرده و… قابل تهیه و نوش جان کردن است.

    مراحل تهیه قاطی پلوی کنگر

    مراحل تهیه قاطی پلوی کنگر

    مراحل تهیه قاطی پلوی کنگر به شرح زیر است:

    1. ابتدا برنج را شسته و با مقداری نمک و آب خیس کنید. عدس را نیز به مدت دو ساعت خیس کنید و در این مدت آب آن را عوض کرده و مقداری نمک بریزید.
    2. در این مرحله یک پیاز متوسط را رنده کرده و آب آن را بگیرید. سپس پیاز رنده شده را به همراه زعفران، نمک، فلفل و زردچوبه به گوشت چرخ کرده اضافه کنید.
    3. مواد را خوب ورز داده و به صورت کوفته‌های ریز در مقداری روغن سرخ کنید.
    4. کنگرها را شسته و نگینی خرد کنید. سپس پوست هویج‌ها را گرفته و آن را هم نگینی خرد کنید. مقداری روغن داخل تابه ریخته و پس از داغ شدن پیاز خرد شده را تفت دهید و به آن مقداری نمک، ادویه و زردچوبه اضافه کنید تا سرخ شود.
    5. پس از گرفته شدن خامی ادویه‌ها، هویج و کنگر خرد شده را نیز به آن افزوده و تفت دهید. در ادامه رب‌ گوجه فرنگی را به کنگر در حال تفت خوردن اضافه کنید.

    برای ادامه رسپی این غذای خوشمزه و مخصوص بهاری روی لینک طرز تهیه قاطی پلوی کنگر کلیک کنید.

    ۵- کیک مرغ

    کیک مرغ یکی از غذاهای نونی ساده و مجلسی است که معمولا در مهمانی، تولدها و دورهمی‌ها درست می‌کنند. برای تهیه کیک مرغ باید ابتدا مواد مرغ یا سالاد مرغ را آماده کنید و بعد سالاد مرغ را بین لایه‌های نان تست قرار دهید که به همین دلیل به خاطر لایه‌های نان شبیه به کیک می‌شود.

    مراحل تهیه کیک مرغ

    مراحل تهیه کیک مرغ

    مراحل تهیه کیک مرغ به شرح زیر است:

    1. در مرحله اول سینه‌ی مرغ را با کمی پیاز، نمک و فلفل سیاه و در صورت تمایل برگ بو و سیر بپزید. بعد از پخت، مرغ را ریش ریش کنید یا خیلی ریز خرد کنید. سپس مرغ خرد شده را در کاسه‌ای بریزید.
    2. حال مخلوط سبزیجات شامل ذرت، هویج و نخود سبز را به مرغ اضافه کنید.
    3. در ادامه پیازچه و جعفری خرد شده را نیز به ترکیب فوق اضافه کنید؛ خیارشور را هم به همین ترتیب ریز خرد کنید و به سایر مواد اضافه کنید. گردو را هم ریز خرد کرده و به مواد اضافه کنید.
    4. در این مرحله باید سراغ آماده سازی سس بروید. در کاسه‌ای سس مایونز بریزید و ماست خامه‌ای یا چکیده را به سس اضافه کنید. (حتما از ماست خامه‌ای یا ماست چکیده استفاده کنید؛ ماست آب دار نباشد وگرنه سس قوام لازم را پیدا نمی‌کند و شل می‌شود)
    5. سپس آبلیمو را به همراه نمک و فلفل به ترکیب ماست و سس مایونز اضافه کنید. (البته دقت کنید که نمک زیاد نریزید چون مرغ را هم در زمان پخت نمک زده‌اید)

    برای ادامه رسپی این غذای فانتزی و جذاب روی لینک طرز تهیه کیک مرغ مجلسی کلیک کنید.

    در این مطلب از مجله آشپزی اکالا لیستی متنوع از غذاهای مناسب برای وعده ناهار را در اختیارتان قرار دادیم. پیشنهاد می‌کنیم حتما این غذاهای خوش‌عطر و خوشمزه را در برنامه‌ غذایی‌تان جای دهید و از طعم‌ بی‌نظیر آن‌ها نهایت لذت را ببرید.

    ۰/۵ (۰ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.