برنامه غذایی

امروز ناهار چی درست کنم؟ (پنج شنبه ۶ اردیبهشت)

امروز ناهار چی درست کنم؟ چی بپزم که تکراری نباشه؟ فرقی نمی‌کند دانشجو باشید، خانه‌دار یا شاغل، این سوال دغدغه همه افرادی است که به آشپزی علاقه دارند و می‌خواهند یک ناهار خوشمزه و متفاوت برای خود و عزیزانشان تدارک ببینند. 

از این رو ما امروز، در ششمین روز اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، در این مطلب از اکالا بلاگ به شما ۵ غذای متنوع و خوشمزه معرفی خواهیم کرد تا با توجه به ذائقه خود یکی از آن‌ها را برای ناهار امروزتان تهیه و نوش جان کنید.

معرفی ۵ غذا برای ناهار امروز شما

در ادامه می‌توانید با غذاهای متنوع برای ناهار به همراه طرز تهیه آن‌ها آشنا شوید. با ما همراه باشید.

۱- قنبر پلو شیرازی

قنبر پلو یکی از غذاهای بسیار پرطرفدار و خوشمزه‌ای است که اصالت آن به شهر شیراز برمی‌گردد. این غذای خوشمزه در سایر شهرها نیز با برخی تغییرات تهیه و طبخ می‌شود. ترکیبی از برنج و گوشت که در کنار گردو و گوشت طعمی بسیار جذاب و متفاوت دارد. قنبر پلو اصیل شیرازی را با گوشت قلقلی درست می‌کنند.

مراحل تهیه قنبر پلو شیرازی

مراحل تهیه قنبر پلو شیرازی

مراحل تهیه قنبر پلو شیرازی به شرح زیر است:

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    1. در اولین مرحله به سراغ آماده سازی گوشت‌های قلقلی روید. یک عدد پیاز را با رنده ریز رنده کنید. برای بالاتر رفتن سرعت کارتان می‌توانید پیاز را با کمک غذاساز یا میکسر به حالت پوره در بیاورید.
    2. حال با کمک صافی کوچکی آب اضافی پیاز را بگیرید، گرفتن آب پیاز در انسجام نهایی کوفته‌های شما تاثیر زیادی دارد. سپس درون کاسه مناسبی گوشت چرخ کرده، پیاز آب گرفته شده، نمک، زردچوبه، فلفل سیاه را با هم به خوبی ترکیب کنید.
    3. مواد را به مدت ۵-۱۰ دقیقه ورز دهید تا تمامی طعم‌ها به خوبی با هم ترکیب شوند. ورز دادن مواد با انسجام نهایی کوفته‌های شما رابطه‌ی مستقیمی دارد. پس حتماً در اجرای این مرحله دقت لازم را داشته باشید.
    4. در نهایت روی سطح مواد را بپوشانید. مواد را به مدت ۱۵ تا ۳۰ دقیقه درون یخچال استراحت دهید و سراغ مرحله بعد بروید.

    برای ادامه رسپی این غذای اصیل و مخصوص روی لینک طرز تهیه قنبر پلو شیرازی کلیک کنید.

    ۲- کوفته نخودچی

    کوفته نخودچی یکی از غذاهای اصیل ایرانی است که شما می‌توانید آن را به عنوان یک جایگزین کاملا مطمئن و سالم برای غذاهای فست فودی در نظر بگیرید. این غذا همانطور که از اسمش پیداست از آرد نخودچی و گوشت قرمز چرخ کرده تهیه می‌شود و طرز تهیه چندان سختی ندارد.

    طرز تهیه کوفته نخودچی

    مراحل تهیه کوفته نخودچی

    مراحل تهیه کوفته نخودچی به شرح زیر است:

    1. در مرحله اول باید زعفران را دم کنید. برای این کار مقدار زعفران دلخواهتان را با کمی آب جوش در یک استکان مخلوط کنید. سپس یک ظرف بر روی در آن قرار دهید تا کاملا دم بکشد. بعد از دم کردن زعفران، آن را به همراه مقداری فلفل در ۱ پیمانه آب حل کنید.
    2. در این مرحله گوشت چرخ کرده را در یک کاسه مناسب و بزرگ بریزید و سپس مخلوط فلفل و زعفران دم کرده را به آن اضافه کنید و خوب مواد را هم بزنید.
    3. در گام بعدی آرد نخودچی را کم کم به مواد اضافه کنید و هم بزنید. سپس ۳ پیمانه آب را به مخلوط آرد نخودچی و گوشت چرخ کرده اضافه کنید و مواد را با دقت هم بزنید. اضافه کردن آب به مایه کوفته نخودچی باید به اندازه‌ای باشد که مایه نرم شود و به دست نچسبد.
    4. بعد از اضافه کردن آب به مایه کوفته نخودچی، مایه را به مدت چند دقیقه و با دقت خوب با دست ورز دهید.

    برای ادامه رسپی این غذای مقوی و خوشمزه روی لینک طرز تهیه کوفته نخودچی کلیک کنید.

    ۳- جوجه کباب بی‌استخوان زعفرانی

    جوجه کباب یکی از غذاهای پرطرفدار است که برای تهیه آن باید گوشت مرغ در یخچال بیات شده باشد و ۲-۳ ساعت پیش از کباب شدن از یخچال بیرون بیاید. این غذا طرز تهیه بسیار آسانی دارد و در مدت زمان کمی آماده می‌شود.

    جوجه کباب بی‌استخوان زعفرونی خانگی

    مراحل تهیه جوجه کباب خانگی

    مراحل تهیه جوجه کباب بی‌استخوان زعفرانی به شرح زیر است:

    1. سینه‌ی مرغ را به یک اندازه برش بزنید. سپس زعفران دم کرده را روی آن اضافه کنید.
    2. پیاز را ریز خرد کنید. استفاده از پیاز برای از بین بردن بوی زهم مرغ و مزه دار کردن آن تاثیر زیادی دارد. سپس آویشن و پیاز خرد شده را به جوجه‌ها اضافه کنید. در این مرحله می‌توانید پیاز را رنده کنید و به مرغ اضافه کنید، خرد یا رنده کردن پیاز بستگی به انتخاب شما دارد.
    3. سیر را به قطعات بزرگ (برای اینکه بعدا از جوجه‌ها جدا کنید.) خرد کرده و به جوجه‌ها اضافه کنید. البته اضافه کردن سیر کاملا سلیقه‌ای است و اگر طعم سیر را در غذا دوست ندارید می‌توانید آن را حذف کنید. همچنین می‌توانید به جای سیر از پودر سیر استفاده کنید.
    4. حال فلفل دلمه را هم خرد کرده، به مواد اضافه کنید و سراغ مرحله بعد بروید.

    برای ادامه رسپی این غذای ساده و خوشمزه روی لینک طرز تهیه جوجه کباب خانگی کلیک کنید.

    ۴- خورشت اسپناساک

    خورشت اسپناساک یکی از غذاهای سنتی و اصیل شمالی است که اصالت آن به مازندران برمی‌گردد و با روش‌ها و دستورهای متنوعی تهیه می‌شود. عضو اصلی و جدا نشدنی این خورشت اسفناج است که در برخی از شهرها با نام خورشت اسفناج نیز شناخته شده است.

    خورشت اسپناساک با گوشت گوسفندی تهیه می‌شود، اما اگر شما به هر دلیلی امکان استفاده یا تمایل به استفاده از گوشت گوسفندی را ندارید می‌توانید این خورشت خوشمزه را با گوشت مرغ یا غاز تهیه کنید.

    طرز تهیه خورشت اسپناساک

    مراحل تهیه خورشت اسپناساک

    مراحل تهیه خورشت اسپناساک به شرح زیر است:

    1. ابتدا به سراغ سبزیجات روید. اسفناج را به همراه سبزیجات معطر تازه بشویید و زردی‌ها و خرابی‌های سبزیجات را از آن‌ها جدا کنید.
    2. سبزیجات شسته شده را درون آبکش بریزید و اندکی به آن زمان دهید تا آب اضافی آن‌ها گرفته شود. حال با کمک میکسر، خردکن یا چاقوی تیزی سبزیجات را به صورت ریز و یکسان خرد کنید.
    3. اکنون به سراغ آماده‌ سازی گوشت روید و گوشت‌های شسته شده را به صورت مکعبی خرد کنید. پیاز را پوست بگیرید و آن را به صورت نگینی خرد کنید.
    4. درون قابلمه مناسبی کمی روغن بریزید و پیازهای نگینی خرد شده را به قابلمه اضافه کنید کمی تفت دهید تا آب اضافی پیازها گرفته شود و کمی طلایی رنگ شوند.
    5. در این مرحله سیر را پوست بگیرید و بارنده ریز یا با کمک سیر له کن آن را به شکل پوره تبدیل کنید و به محتویات درون قابلمه اضافه کنید.

    برای ادامه رسپی این غذای مقوی و متفاوت روی لینک طرز تهیه خورشت اسپناساک کلیک کنید.

    ۵- بیکد زیتی (Baked ziti)

    بیکد زیتی (Baked ziti) یک نوع غذای معروف ایتالیایی و آمریکایی است که با پاستای زیتی و سس تهیه می‌شود. سس این غذا می‌تواند یک سس گوجه فرنگی ساده باشد یا سس مارینارا و غیره یا شامل گوشت و سبزیجات شود.

    روش‌های پخت متعددی برای این غذا وجود دارد که معمولا در همه آن‌ها از پنیر پارمزان، پنیر گودا وریکوتا و موزارلا استفاده می‌شود. طبیعیه که هر چقدر پنیر غذا بیشتر باشد خوشمزه‌تر خواهد شد!

    مراحل تهیه بیکد زیتی

    مراحل تهیه بیکد زیتی

    مراحل تهیه بیکد زیتی به شرح زیر است:

    1. پیاز را نگینی خرد کنید. در تابه‌ی مناسبی کمی روغن بریزید. پیاز خرد شده را به روغن اضافه کنید. کمی پیاز را تفت دهید.
    2. سپس گوشت چرخ کرده را به پیاز اضافه کنید. گوشت را نیز یک تا دو دقیقه تفت دهید تا به خوبی حرارت ببیند و تغییر رنگ دهد. سپس سیر را رنده کنید و به گوشت اضافه کنید.
    3. ادویه‌ها شامل زردچوبه، ارگانو، فلفل سیاه، فلفل قرمز و نمک را هم به مخلوط گوشت و پیاز اضافه کنید و به خوبی هم بزنید. رب گوجه فرنگی را نیز بیفزایید و به خوبی با مواد مخلوط کنید و تفت دهید.
    4. حال گوجه فرنگی‌‌ها را پوست بگیرید و در غذاساز یا مخلوط کنید پوره یا رنده کنید. گوجه فرنگی‌های پوره شده را به مخلوط گوشتی اضافه کنید.

    برای ادامه رسپی این غذای فانتزی و جذاب روی لینک طرز تهیه بیکد زیتی کلیک کنید.

    در این مطلب از مجله آشپزی اکالا لیستی متنوع از غذاهای مناسب برای وعده ناهار را در اختیارتان قرار دادیم. پیشنهاد می‌کنیم حتما این غذاهای خوش‌عطر و خوشمزه را در برنامه‌ غذایی‌تان جای دهید و از طعم‌ بی‌نظیر آن‌ها نهایت لذت را ببرید.

    ۲.۸/۵ (۴ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.