آشپزیکیک و شیرینی

طرز تهیه پنکیک با موز و نوتلا خوشمزه و ساده

یکی از پرطرفدارترین انواع پنکیک، میل کردن آن همراه با موز و نوتلا است! در ادامه روش آماده کردن پنکیک همراه با موز مزه دار شده و نوتلا را به شما عزیزان آموزش می‌دهیم.

طرز تهیه پنکیک موز با نوتلا

در ادامه طرز تهیه پنکیک موز و نوتلا را مرحله به مرحله و تصویری توضیح داده‌ایم:

مواد لازم برای تهیه پنکیک موز با نوتلا برای ۴ نفر

شیریک پیمانه
تخم مرغدو عدد
موزچهار عدد
وانیلبه اندازه سر چاقو
بیکینگ پودریک قاشق غذاخوری
کرهصد گرم
روغن سرخ‌کردنیبه مقدار لازم
نمکیک سر قاشق
شکردو قاشق غذاخوری

مواد لازم پنکیک نوتلا با موز

مراحل طرز تهیه پنکیک موز و نوتلا

۱- موزها را به شکل دل‌خواه برش می‌زنیم. دقت کنید اندازه استاندارد برای همه موزها تعریف کنید. ضمن این‌ که مواظب باشید زیاد نازک نباشد که بشکند و‌ همچنین زیاد ضخیم هم نباشد چون موقع سرخ شدن شکل مناسبی به خودش نمی‌گیرد (در بسیاری از دستور پخت‌ها می‌گویند موز را له کنید اما اگر زیبایی و تزئین غذا برایتان مهم است، در برش زدن موزها دقت کنید).

برای اولین مرحله همه مواد خشک را در ظرفی با هم مخلوط می‌کنیم و بعد از ترکیبشان تخم مرغ‌ها، شیر و کره را اضافه می‌کنیم و خوب هم می‌زنیم تا مواد کاملا یک‌دست و مخلوط شوند.

ترکیب تخم مرغ و آرد و مواد دیگر پنکیک در پنکیک نوتلا با موز

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    ۲- برای این مرحله از یک ملاقه استفاده کنید. بعد از گرم شدن روغن درون تابه، مرکز تابه را هدف قرار داده و به آرامی مواد را درون تابه بریزید. (اگر سرعت ریختن مواد یکسان باشد مواد به آرامی و‌ با شکل یکسان پهن می‌شوند).

    ۳- وقتی یک طرف مواد به اندازه مطلوب پخته شد روی پنکیک حباب‌های کوچکی پدیدار می‌شود که نشانه‌ای از پخت خوب کیک تابه‌ای ماست. به آرامی لبه پنکیک را از تابه جدا کنید؛ اگر مواد به‌راحتی از سطح تابه جدا شد وقت برگردوندن پنکیک هست تا طرف دیگه‌شون هم طلایی شود و شکل خامی خودش را از دست بدهد.

    ۴- برای سالم بودن صبحانه امروزمان پیشنهاد می‌کنیم کیک‌ها را روی دستمال روغن گیر (از دستمال کاغذی عادی هم ‌می‌شه استفاده کرد) قرار بدهید تا روغن اضافه را بگیرد.

    ۵- این پروسه را تا آخر موادمان ادامه می‌دهیم تا بتوانیم کیک چند طبقه و شیکی داشته باشیم.

    ۶- این مرحله خوشمزه‌ترین مرحله و مهم‌ترین مرحله برای طعم دادن پنکیک است، چیزی که پایه استفاده ‌می‌شود در پنکیک‌های ساده، موز و شکلات نوتلا هست.

    ۷- پنکیک‌ها را یکی‌یکی در ظرف مورد نظر می‌چینیم و روی سطحشان لایه نازکی از شکلات نوتلا می‌کشیم. (‌می‌شود بسته به سلیقه‌تان توی این مرحله از مربا یا هر نوع شکلات مایع دیگه‌ای هم استفاده کرد.) بعد از این مرحله میوه‌های برش‌زده یا از انواع مغز‌های دل‌خواه روی سطح شکلات کاور شده می‌چینیم.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه پنکیک ژاپنی یا پنکیک پفکی با نکات کافی شاپی

    پنکیک- پنکیک موز با نوتلا

    ۸-  لایه به لایه تا انتها این کار را ادامه می‌دهیم و بعد هم برای شیک کردن بیشتر این کیک شگفت‌انگیز، از هر نوع مواد تزیینی خوراکی که برای تزیین شیرینی استفاده ‌می‌شود، می‌توانید کمک بگیرید تا شکل کیک هم همانند طعمش بی‌نظیر شود.

    ۹- این پنکیک‌های مغزدار نحوه پخت منحصر به فرد خود را دارد. ما امروز با کمک یک انبر موزها را توی مواد مایع کیک می‌غلتانیم تا کاملا سطح موزها کاور شود و چیز دیگری از موز مشخص نباشد، سپس آن‌ها را دانه‌دانه در روغن سرخ می‌کنیم.

    اگر زیاد وقت ندارید می‌توانید از تابه بزرگ‌تری استفاده کنید تا مواد سریع‌تر تمام شوند و طبیعتا پنکیک بزرگتری را می‌توانید داشته باشید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه پنکیک شکلاتی برای صبحانه؛ خوشمزه و پف‌دار

    این پنکیک بهتر است تازه سرو‌ شود، گاها با گذشت حتی یک روز هم بعد از پخت بافت کیک لطافت اولیه را ندارد.

    پنکیک شکلاتی نوتلا با موز-پنکیک
    اگر دوست دارید، مقدار بیشتری نوتلا یا هر شکلات دیگه‌ای را همراه با پنکیکتان میل کنید، می‌توانید با ایده‌های خلاقانه‌ پنکیکتان را تزیین کنید. همچنین از انواع مرباها، از جمله مربای توت فرنگی بر روی پنکیک می‌توانید استفاده کنید.

    ۵/۵ (۱ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.