آشپزیکیک و شیرینی

طرز تهیه سوفله پنکیک آسان و خوشمزه برای صبحانه

سوفله پنکیک همانطور که از اسمش پیداست پنکیک هایی مانند سوفله های کوچک است که بسیار نرم و پفکی هستند و طعم بسیار عالی و خوبی دارند. این نوع پنکیک به دلیل جدا شدن سفیده و زرده تخم مرغ و زدن سفیده تخم مرغ مثل یک کیک کیک اسفنجی آماده می‌شود و در لطافت و نرمی بی‌نظیر است. این نوع پنکیک همانند پنکیک‌های دیگر با کره و عسل یا شکلات صبحانه یا انواع مربا سرو می‌شود. درست کردن سوفله پنکیک یک تجربه جدید و لذت بخش است پیشنهاد می‌کنم حتما این نوع پنکیک را برای صبحانه امتحان کنید.

در اکالا بلاگ با طرز تهیه سوفله پنکیک همراه ما باشید.

مواد لازم سوفله پنکیک:
تخم مرغ۲ عدد
شکر۴ قاشق سوپ خوری
شیر۲ قاشق سوپ خوری
آرد سفید قنادی۵ قاشق سوپ خوری
وانیلیک چهارم قاشق چای خوری
آبلیمویک چهارم قاشق چای خوری

مواد لازم سوفله پنکیک

طرز تهیه سوفله پنکیک

۱- برای آماده کردن سوفله پنکیک ابتدا سفیده و زرده تخم مرغ‌ها رو جدا میکنیم و زرده های تخم مرغ رو داخل ظرفی می‌ریزیم و شیر رو بهش اضافه می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: علت خمیر شدن پنکیک + راهکارهای رفع آن

شیر را به زرده تخم مرغ در سوفله پنکیک اضافه کنید.

۲- با همزن دستی مخلوط میکنیم تا یکدست بشه و بعد آرد سفید قنادی رو روی مواد الک می‌کنیم.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    اضافه کردن آرد به زرده تخم مرغ در سوفله پنکیک

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه پنکیک با ماست

    ۳- با همزن دستی مخلوط می‌کنیم تا کاملا یکدست بشه و در آخر وانیل رو به مخلوط زرده‌ها اضافه و مخلوط می‌کنیم.

    وانیل را به زرده در سوفله پنکیک اضافه کنید

    ۴- سفیده‌های تخم مرغ رو داخل ظرف خشک و تمیزی میریزیم و آبلیمو رو به سفیده‌های تخم مرغ اضافه می‌کنیم و با دور تند همزن شروع به زدن سفیده‌ها از یک جهت می‌کنیم.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه انواع پنکیک

    اضافه کردن آبلیمو به سفیده های تخم مرغ زده شده در سوفله پنکیک

    ۵- حدود دو دقیقه سفیده‌ها رو هم می‌زنیم تا کمی کف کنن بعد حین همزدن شکر رو کم کم به سفیده‌ها اضافه می‌کنیم و هم می‌زنیم تا یکدست بشه به همزدن سفیده‌ها ادامه می‌دیم تا جایی که کاملا فرم بگیرن و با برگردوندن ظرف بیرون نریزن.

    اضافه کردن شکر به سفیده تخم مرغ زده شده در سوفله پنکیک

    ۶- سفیده‌های فرم گرفته رو در سه مرحله به مخلوط زرده‌ها اضافه می‌کنیم و به آرومی با لیسک مخلوط می‌کنیم تا پف سفیده ها نخوابه و کاملا یکدست بشن.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه پنکیک رولی

    اضافه کردن سفیده تخم مرغ به زرده در سوفله پنکیک
    ۷- مواد بعد از مخلوط شدن کاملا حجیم هست و به راحتی با حرکت دادن لیسک شکل و فرم می‌گیره. مایه پنکیک رو داخل قیف یکبار مصرف بریزین و سر قیف رو قیچی کنید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه پنکیک ژاپنی

    داخل تابه نچسب کمی روغن بریزین و با یک دستمال کاغذی روغن رو پخش کنید.

    قرار دادن مایه سوفله پنکیک در قیف
    ۸- تابه رو روی حرارت ملایم قرار بدین تا کاملا داغ بشه بعد به کمک قیف از مایه پنکیک داخل تابه به حالت قله‌ای بریزین. دو قاشق آب داخل جای خالی ماهیتابه بریزین و در تابه رو بذارین تا پنکیک‌ها بپزن.

    پختن پنکیک ها در ماهی تابه در سوفله پنکیک

    ۹- این دو قاشق آب به پخت سوفله پنکیک‌ها کمک می‌کنه و داخل تابه بخار ایجاد میکنه و باعث پخت بهتر میشه. بعد از چند دقیقه وقتی پنکیک‌ها پف کردن.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه پنکیک جو دوسر

    پف کردن پنکیک ها در سوفله پنکیک

    ۱۰- و روی پنکیک‌ها حباب‌های ریزی تشکیل شد، به آرومی با کمک لیسک یا کفگیر پنکیک‌ها رو برگردونید و دوباره دو قاشق آب داخل جای خالی تابه بریزین و در تابه رو بذارین و زمان بدین تا طرف دیگه پنکیک‌ها هم بپزه.

    سرخ کردن و پختن پنکیک در سوفله پنکیک

    و بعد از تابه خارج کنید و مابقی پنکیک‌ها رو به همین صورت آماده کنید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه پنکیک شکلاتی برای صبحانه

    طرز تهیه سوفله پنکیک در منزل

     

    با طرز تهیه سوفله پنکیک برای لیست صبحانه آشنا شوید.

    نکات طرز تهیه سوفله پنکیک:

    • برعکس سایر پنکیک‌ها که بدون همزن برقی هم قابل تهیه هستند برای این نوع پنکیک حتما باید از همزن برقی استفاده بشه چون فرم دادن سفیده تخم مرغ بدون همزن برقی ممکن نیست و حجم‌دهی سفیده یکی از مراحل مهم تهیه این پنکیک هست.
    • اگه قیف یکبار مصرف نداشتین می‌تونید با کمک اسکوپ بستنی از مایه پنکیک بردارین و داخل تابه بریزین اما این کار رو دوبار انجام بدین تا مواد حالت قله‌ای داشته باشن.
    • فرم گرفتن سفیده تخم مرغ یکی از بخش‌های مهم درست کردن سوفله پنکیک هست و در بافت و لطافت اون تاثیر داره برای اینکه سفیده به خوبی فرم بگیره باید کاملا خالص و بدون چربی باشه از اونجایی که زرده تخم مرغ نوعی چربیه باید موقع جدا کردن سفیده و زرده خیلی مراقب باشیم.
    • پره‌های همزن باید کاملا تمیز و خشک و عاری از هر گونه چربی باشه.
    • جنس ظرفی که برای فرم دادن سفیده استفاده میکنیم بسیار مهمه ظرف های پلاستیکی چربی رو به خودشون جذب میکنن و خیلی وقت‌ها این چربی داخل منافذ ظرف میمونه و با شستن از بین نمیره و مانع از فرم گرفتن سفیده میشه بهتره از ظرف شیشه ای یا فلزی برای فرم دادن سفیده استفاده بشه.
    • همچنین بهتره ظرف مورد نظر و پره‌های همزن رو قبل از استفاده به خوبی با صابون شستشو بدیم تا کاملا تمیز باشن و اجازه بدیم کاملا خشک بشن و رطوبت نداشته باشن و بعد مورد استفاده قرار بدیم.
    • موقع همزدن سفیده‌های تخم مرغ همزن رو از یک جهت حرکت بدین مثلا در جهت عقربه‌های ساعت چون عوض کردن مداوم جهت هم زدن باعث میشه سفیده به خوبی فرم نگیره.
    • منظور از قاشق سوپ خوری در این دستور قاشق‌های اندازه گیری استاندارد هست.
    • تابه‌هایی که جنس ضخیمی دارند و نچسب هستند برای پخت پنکیک مناسب هستند چون هم از انتقال سریع حرارت به پنکیک جلوگیری میکنن و پنکیک به آرومی پخته و برشته میشه و هم پنکیک به راحتی از تابه جدا میشه.
    • میزان حرارت شعله در کیفیت پنکیک خیلی موثره حرارت باید ملایم باشه زیاد بودن شعله باعث میشه قبل از حباب دار شدن روی پنکیک طرف دیگه تیره بشه و شروع به سوختن بکنه و بیش از اندازه کم بودن حرارت باعث میشه پنکیک به خوبی پف نکنه و پوک نشه معمولا بعد از پخت یکی دو پنکیک میزان حرارت کاملا بدست میاد.
    • در این نوع پنکیک چون سفیده و زرده تخم مرغ جدا میشه نیازی به استفاده از بکینگ پودر نیست و پنکیک ها به خوبی پف می کنن و کاملا لطیف و نرم هستن.
    • پیشنهاد میکنم موقع سرو حتماً کمی کره روی پنکیک داغ بمالید چون طعمش رو عالی میکنه.
    • میزان برشته کردن پنکیک سلیقه‌ای هست می‌تونید پنکیک رو کمی روشن تر بردارین یا اینکه اجازه بدین کمی برشته بشه.
    • ممکنه با دیدن اولین حباب‌ها روی پنکیک وسوسه بشین که پنکیک رو برگردونید اما باید بیشتر صبر کنید چون هر طرف پنیکیک رو فقط یکبار میتونید بپزید پس به زمان پخت پنکیک دقت زیادی کنید چند بار برگردوندن پنکیک باعث از بین رفتن بافت نرم و لطیف اون میشه.
    • میتونید از میوه‌هایی مثل توت فرنگی و موز و … در کنار پنکیک استفاده کنید که علاوه بر زیبایی طعم فوق العاده‌ای هم به پنکیک می‌دهد.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه پنکیک دبل چاکلت مرحله به مرحله

    این بود طرز تهیه سوفله پنکیک در منزل! امیدوارم از این طرز تهیه خوشتان آمده باشد. برای مشاهده دستورات آشپزی دیگر به مجله ما سری بزنید.

    ۵/۵ (۱ نظر)

    نوشته های مشابه

    ‫۳ دیدگاه ها

    1. سلام ببخشید چرا سفیده رو میزنم بعد شکر رو کم کم اضافه میکنم ولی فرم نمیگیره همونطور شل میمونه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.